Skocz do zawartości

karola44-81

Members
  • Liczba zawartości

    50
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Converted

  • LOCATION
    swietokrzyskie
  • INTERESTS
    elektryka i ielektronika
  • AOL
    4912375
  1. karola44-81

    Elektryka w ciągnikach

    Czy uzasadnione to nie wiem. Wiem jedno!! C360 bez problemu po ok 3-4 tygodniowych postojach nawet zima na akumulatorze 65Ah zapalala bez najmniejszego problemu. Teraz z musu( musialem future wziac do samochodu) zalozylem stary ale jeszcze sprawny akumulator 90Ah do 60tki. Kreci az milo. Ale jest jedno ale !!. Musi to pracowac na dobrym alternatorku. JA mam 70A Delco od Opla. Co do swiatel. Chcesz wmontowac dalekosiezne w gril i zeby ci sie zapalaly razem z drogowymi( dlugimi ) ?? Wogole to mozliwe to jest ale nie zaczynaj jakich kolwiek przerobek zez zasilenia tego przez przekazniki!!. Wiem z doswiadczenia ze spadek napiecia na stacyjce i przewodach moze wynosic nawet 1,5V. I zamaiast w oryginale zarowka swiecic przy napieciu 14,4V swiacila z napiecia 13,6V. Po zalozeniu przekaznikow teraz daje ogniem z 14,4V jaie podaje alternator.
  2. karola44-81

    Elektryka w ciągnikach

    Dokladnie to mam na mysli co napisales teraz. Ale jednak przyznasz ze prad rozruchu jest scisle powiazany z pojemnoscia akumulatora. Niemniej jednak uwazam ze wkladanie do silnika o pojemnosci ok 4l akumulatora 12V o pojemnosci np 190Ah mija si ez celem. Lepiwj zastosowac akumulator np ok 120Ah i zadbac o pozadne ladowanie i aby silnik lepiej zapalal. Wyjdzie to na zdrowie dla akumulatora przedewszystkim. Dla kieszeni takze.
  3. karola44-81

    Elektryka w ciągnikach

    jeszcze jedno. Pytasz o akumulator na zime. Z doswiadczenia wiem ze jezeli ladowanie jest ok, a silnik jest czesto uzywany. To co za tym idzie akumulator jest zawsze doladowany i przez noc czy 2 dni nie powinien bardzo stracic na pojemnosci. A jezeli np silnik slabiej zapala w mrozne dni to zdecydowani elepiej jest zp dolozyc mu dodatkowe swiece zarowe. Z pewnoscia zdrowiej dla akumulatora niz np kilkuminutowe kieltanie az zalapie. Mysle ze bardziej nad tym powinienes sie zastanowic niz szukac duzego i bardzo drogiego akumulatora. ciekawostka.nasza 360 stala ni eprzepalana teraz ponad 1 miesiac. caly czas na pokladzie znajdujesie centra futura 65Ah. Dzis z nudow poszedlem sprawdzic czy obroci. Zaskoczyl po 3 obrotach. rozrusznik krecil jak szalony. Niektorzy juz mi mowili u mnie w wiosce ze na tym akumulatorze ni ema prawa dzialac c360. no moze i ni ema prawa dzialac, ale dla czego dziala tak wg mnie wysmienicie?? gargamel prosze rozwin mysl na temat dopasowywania pojemnosci akumulatora do wydajnosci ladowania. jakos mysle ze to jednak bledna droga. co wobec tego z akumulatorami w autkach osobowych?? Niejednokrotnie siedza tamalternatory o wydajnosci max 100A i maja akumulatorki ok 60Ah. tutaj chyba prad ladowania ma pomijalne znaczenie. Mysle malo kto zaraz po odpaleniu i starcie ladowania przez alternator daje max obroty zeby altek pracowal z max wydajnoscia. Zapalasz szczegolnie w zimne dni i po zaskoczeniu przez silnik dajesz mu stosunkowo niskie obroty przez pierwsze minuty. alternator wtedy daje duuuuzo mniej pradu niz jego max wydajnosc.te nawet 20 A dla akumulatora przez kilka sekund po starcie silnika raczej wiele zlego mu nie zrobi. potem ladunek wyrownuje do stanu poczatkowego i akumulator wiecej energii nie pobiera. ale to trwa doslownie sekundy, no moze pojedyncze minuty. Bardzo was prosze porownujcie takie sytuacje z analogicznymi w autach osobowych. no przeciez tam nie ma innych alternatorow i kumulatorow jak w traktorach, czy innych maszynach. to jest wszystko to samo. Ja proponuje taki erozwiazanie. rozrusznik nominalnie np 3kW. z tad prad nominalny 250A.dla trudnych warunkow dodajmy 50%. tj ok 380A.Wg tabelki DIN 395A =EN 640A. takie prady wg normy EN powinny zapewniacc akumulatory o pojemnosci ok 65Ah. Wy tu rozmawiacie o 160Ah na poczatek. Zobacz jaki prad zapewnia taki 160Ah akumulator w odpowiedniej normie ipryrownaj do DIN. PS. W c360 rozrusznik ma moc 2,9kW, pojemnosc skokowa o ile pamietam ok 3,5l /4 cylindry.
  4. karola44-81

    Elektryka w ciągnikach

    o tutaj taka tabelka. zobacz jakie roznice miedzy DIN a EN(najczesciej teraz spotykana)
  5. karola44-81

    Elektryka w ciągnikach

    kolokamil mozesz odczytac moc rozrusznika?? jest podana na rozruszniku?? Ja poszedl bym droga nastepujaca. Wyznaczylbym prad jaki pobiera rozrusznik. Wg tegp pradu dobral pojemnosc akumulatora. Zauwaz ze akumulatory w pewnym przedziale pojemnosci posiadaja tylko stosunkowo niewielkie roznice w wydajnosci pradowej. I moim zdaniem jezeli silnik jest w dobrym stanie( zapala od kopa) obwod ladownia jest takze w dobrej kondycji, to jaka roznice zrobi ci wtedy np 160Ah czy 170Ah??. Oba beda naladowane i beda dzialaly przes krotki moment. w necie kiedys znalazlem taka tabelke w ktorej podane byly odpowiednie wartosci pradow rozruchu akumulatorow ale mierzone wg. innych norm. Zdaje sie nieniecka norma najbardziej by tu podchodzila. Tn do porownania z pradem rozrusznika.
  6. karola44-81

    Elektryka w ciągnikach

    to w takim razie nadpalony styk w stacyjce. Sprobuj zrobic maly test. wyciag zarowke i podlacz ja na krotko do PLUSA akumulatora i zapal ciagnik. sprawdz zachowanie kontrolki i napiecie ladowanai. Po wylaczeniu silnika kontrolka powinna swiecic. Jesli bedzie za kazdym razem to po drodze jest tylko stacyjka. Jezeli nadal bedzie problem wystepowal to moze byc regulator, lub ewentualnuie diody wzbudzenia.
  7. karola44-81

    Elektryka w ciągnikach

    szcotki do wymiany masz.lub pierscienie wyswiechtane jak go przekrecisz to wtedy leprzy styk maja i prad plyni eprzez wirnik.
  8. karola44-81

    Wszystko o Ursus C-360

    w skali 0-10 za te patelnie ciagane daje 15!!!!!!
  9. karola44-81

    Elektryka w ciągnikach

    Szczerze polecamposzperac na alledrogo. Czasami trafiaja si etakie perelki ze ho!!.
  10. karola44-81

    Elektryka w ciągnikach

    Tak oczywiscie ma regulator, ktory wyglada podobnie do typu boschowskiego. Tylko zapytaj czy pozniej jakby si eten popsol czy dostaniesz go bez problemu. To jest gotowy do pracy alternator. Podpinasz sie ze wzbudzeniem i przewodem pradowym zakladasz pasek i wio.
  11. karola44-81

    Elektryka w ciągnikach

    oczywiscie ja ci eni ezniechecam. Popatrz na allegro sam tam czesto zagladam , a noz si euda znalesc jakas okazje. Do 60-70 zl mozna naprawde cacko kupic. A co do tych 2 szt alternatorow to mysle ze ten drugi bylby lepszy. Z altkami od polonezow i fiatow nie mialem dobrych doswiadczen. Ale na ten 2 dowiedz sie o numer i typ regulatora. zeby potem ni ebyla ze sam regulator jest ni edo kupienia a jak jest to kosztuje 150 zl. Chociaz on mi wyglada na taki boscha. Zreszat regulator potemmozna podstawic kazdy wg uznania.
  12. karola44-81

    Elektryka w ciągnikach

    ten z a120 to jest netto. Takze juz widac ze ten drugi za 130 bedzi etanszy. No przynajmniej mi sie tak wydaje. Osobiscie nie chcial bym obu. Uruchomilam taki polozenowski niedawno i po 2 tygodniach i tak si erozsypal. Ten drugi moze i tak ale musisz miesc wiecej danych. Jaki regulator do niego ifzie, jakiej to produkcji,(wyglada mi na ajkiegos Magnetona) Zeby pozniej ni ebylo problemow z czesciami do niego. Al ejak juz myslisz o takich kwotach mysle ze uzywki w bdb stanie dostaniesz z lukasa boscha czy delcoremy. To sa banalni eproste w budowie alternatory i na kazdym rogu dostaniesz do nich regulatory czy lozyska. Jak juz cos bedziesz kupowal dobrz esi eprzyjzyj czy uchwyty sa w dorym polozeniu. Tzn chodzi o kat miedzy uchwytem i podporka napinacza. Oczywiscie starsze bosche mialy bardzo dobrze zrobiony dostep do regulatora. 2 srubki i wymieniony. Lukasy z fiesty czy transitow tez sa fajne i maja bardzo male kolka pasowe!! Juz przy 400 obrotach daja ladnie napiecie. Delco z opli tez maja fajna zwarta budowe i wg mnie najlepiej pasuja z uchwytami, niestety zeby dostac si edo regulatora trzeba go rozlozyc na czesci. Ale smiga pieknie, osobisci emam taki w 360. Na Centra Futura 65Ah i tym alternatorku smiga 60tka az milo. a kosztowalo mnie to nie wiecejjak 60 zl za 70A alternator. Sasiadowi zamontowalem a Majorku wlasnie Lukasa 70A od fiesty. musialem do niego dokupic regulator( 30zl) i wymienic diode wzbudzenia (10gr) sam alternator kupilem za 14,50 na allegro. Tesciowi takze zalozylem Delco z Omegi. Laduje pieknie ale trzeba mu teraz zmienic lozysko . Kosztowal mnie 30 zl. Takze osobiscie uwazam te 120-140 zl za zbyt wygorowana cene jak na alternator do starego ciagnika. uzywany za kilka zl po niewielkiej regeneracji czyli zmiana szczotek , lozysk, ewentualnie sporadycznie regulatora mozna miec wysmienita elektrownie za max 50 -60 zl.
  13. karola44-81

    Elektryka w ciągnikach

    no skoro nie da sie go otworzyc to pewnie i naprawic bez otwierania bedzie ciezko. Tam pewnie wsadzili jakis procesorek i wkolo masa czujnikow. Moze byc ciezko to naprawic.
  14. karola44-81

    Wszystko o Ursus C-360

    To jest elektrownia nie alternator Powaznie to jest bardzo dobry, 120A max. Otwarta obudowa sie nie przejmuj. W samochodach niejednokrotnie pracuje bardzo nisko zawieszony i czesto dostaje woda po obudowie. A otwarty jest bo tak male gabaryty przy takiej mocy trzeba jakos brzedmuchac skutecznie. Jednak uwazam ze za polowe tej ceny kupisz inny np 70A alternator z odpowiednim kolem pasowym, ktory bedzie bez przerobek sie nadawal. No chyba ze wstawilej ten link tylko w celu obejrzenia fotki i masz ten alternator juz. To laduj go smialo. Kola pasowe na 90% pasuja od innych alternatorow. Nie wiem nawet czy od pradnicy srednica wewnetrzna ni epodejszie na os tego alternatora. Kolo od pradnicy na pewno ma za duza srednice wewnetrzna dla alternatorow polskich. Te boschowskie maja wieksza oske i chyba podejdzie. Wklikaj na allegro cene od 30 do 60-70 zl i masz wybur jak z pomidorami w Tesco
  15. karola44-81

    Elektryka w ciągnikach

    Nie wiem kompletnie o czym mowisz, ale prosze napisz co to za modol i za co odpowiada i czy zagladales do srodka co sie w nim znajduje ewentualni emoze fotka?? Pytam z ciekawosci. Moze przyjdzie mi jakis pomysl do glowy jak bede cos wiecej wiedzial. Jak sie objawia usterka?? Wiecej zczegolow napisz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...