Skocz do zawartości
klusownik

Jak zalozyc wspomaganie kierownicy do traktora BM 35 ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam traktorek szwedzkiej firmy Bolinder Munktell 35.

Mam do niego zalozonego TUR-a i jak sie mozna domyslac bardzo trudno badz prawie, ze niemozliwie jest obrocic kierownica gdy TUR jest zaladowany.

Zastanawialem sie jak zalozyc mu wspomaganie.

 

Niestety Szwedzi nie produkuja do tego typu traktora gotowych KIT-ow tak jak to maja w zwyczaju robic nasi rodzimi producenci do naszych rodzinych traktorkow.

 

Najbardziej zblizony typ traktora do ktorego znalazlem w Szwecji oferte zestawu do samodzielnego montazu to ten:

 

http://www.traktordelar.net/traktordelar/volvo-bm/bm350-boxer/servostyrning-bm-350-boxer.html

 

Niestety nie ma mozliwosci zamontowania tego zestawu w sposob mozliwie bezinwazyjny do mojego traktora.

 

-Po pierwsze nie mam juz zadnego wolnego kola pasowego, zebym mogl napedzic nim dodatkowa pompe oleju dedykowana specjalnie do wspomagania:

 

https://lh6.googleusercontent.com/-U-01vjsr1CQ/UfPoAPMGAMI/AAAAAAAAE0I/TfkvW_uAtIo/s800/P6280410.JPG

 

https://lh3.googleusercontent.com/--61nNFvAAbY/UfPobXWqNEI/AAAAAAAAE1c/aSiZRDl96TQ/s800/P6280425.JPG

 

Zastanawialem sie czy oryginalna pompa oleju pociagnela by mi wspomaganie?

Czy raczej trzeba by wymienic te pompe na zblizona rozmiarowo lecz o wiekszym wydatku?

 

Ewentualnie jesli pompa pociagnela by wspomaganie to w jaki sposob podlaczyc sie ze wspomaganiem do ukladu hudraulicznego ciagnika?

 

Rozwazalem 2 mozliwosci

1- wlutowac kolanka z szybkozlaczkami w okolice kroccow samej pompy oleju i stamtad pobrac zasilanie wspomagania:

 

https://lh3.googleusercontent.com/-MwsmGrIBhqY/UfPn-f7KbpI/AAAAAAAAE0A/LzVBAyouKdY/s800/P6280408.JPG

 

2 Wlutowac kolanka z szybkozlaczkami w okolice podnosnika narzedzi i stamtad pobrac zasilanie wspomagania:

 

https://lh5.googleusercontent.com/-4iKLVdsDAtQ/UfPoNgnTNHI/AAAAAAAAE0w/KWguBR5B_Jo/s800/P6280416.JPG

 

Czy jest jeszcze jakas szybka metoda na podlaczenie sie z wezami w tamte miejsca?

 

No i teraz jaki wariant dalszej przebudowy przyjac?

Czy brnac w orbitol, ktorego wielka zaleta jest likwidacja z marszu wszystkich luzow w ukladzie kierowniczym, czy pchac sie w ten cylinder wspomagania jak z tego linku od szwedzkiej firmy?

 

Kilka zdjec ukladu kierowniczego mojego traktora:

 

https://lh4.googleusercontent.com/-p3cF-bvnyBA/UfPoCRHjpuI/AAAAAAAAE0Q/NEadsxtKPOE/s800/P6280411.JPG

 

https://lh6.googleusercontent.com/-IMSd-31hfgQ/UfPoFNrmcXI/AAAAAAAAE0Y/z44KYuGOo8U/s800/P6280413.JPG

 

https://lh4.googleusercontent.com/-X9vnpFKD9xQ/UfPoIH_kuZI/AAAAAAAAE0g/YLYCILqKy1s/s800/P6280414.JPG

 

https://lh6.googleusercontent.com/-KnyBEFMmvto/UfPoKZ_tndI/AAAAAAAAE0o/8AXJPQ1S4Ng/s800/P6280415.JPG

 

Czy ktos z kolegow ma jakies doswiadczenie w temacie montowania wspomagania do starszych typow traktorow?

Ten moj to konstrukcja bardzo zblizona do naszej poczciwej 40 stki.

 

Ewentualnie moze ktos ma jakies pomysly jak mozliwie sprytnie rozwiazac ten problem?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie takze, czy nie dalo by sie zakupic gdzies silniejszej pompy hydraulicznej z 4 czy 6 wyprowadzeniami na weze?

 

Albo tez ewentualnie skierowac olej z pompy do jakiegos stalego rozdzielacza na wspomaganie kierownicy, podnosnik i ewentualnie extra do dodatkowego rozdzielacza hydraulicznego z ktorego w przyszlosci mogl bym zasilic inne maszyny.

 

Czy ktos przerabial podobny problem w praktyce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego najlepsza opcja to druga pompa tylko do wspomagania chocby nawet bezposrednio napedzana w walu korobowego przez wal kardana,chodzi o mieszanie oleju a orbitrol jest czuly na to. Jak niema innej mozliwosci to tylko dzielnik strumienia oleju i wtedy jedna pompa zasila 2 odbiorniki i tylko 2 wiecej sie nie da,a jak chcesz wiecej sekcji to kwestja zamontowania wiekszego rozdzielacza np z 6 sekcjami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wspomaganie pracuje cały czas razem z silnikiem, Warto zastanowić się nad drugą pompą osobnym zbiornikiem oleju. Samo serwo możesz zaadoptować z zetora (wyjdzie taniej) albo kupić kit do C360 i trochę przerobić.

Co do koła - dorób sobie u tokarza koło na więcej pasków i dołóż pompę. Do oryginalnego koła pasowego można dospawać pierścień i wytoczyć rowek na wspomaganie, jeśli nie jest to żeliwny odlew.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...