dudek538 0 Napisano 31 Grudnia 2006 Hey! mam belarusa 80 koni 2006 rok. Mam 18 biegów i wchodza raczej dobrze, ale do szkrzyni trzeba sie przyzwyczaic. umnie w ciagniku na szybie jest rysunek jak sa rozmieszczone biegi. Ja oralem 4 skibowym plugiem na 4, 5 biegu w tej pierwszej wolnej grupie. Moj ojciec nawet na 6 oral, 7 km/h w tedy jechal . Ja tam wolniej . Obroty utrzymywalem w okolicy 1500 - 1600 i bez problemu dawal rade. Spalil mi 7 l/mtg czyli wyszlo mi 13 l/ ha. To uwazam za bardzo dobry wynik Jutro moze zrobie fotke z rysunkiem tych biegow to przesle. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinC-360 0 Napisano 31 Grudnia 2006 byłbym bardzo wdzięczny za ten rysunek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinC-360 0 Napisano 31 Grudnia 2006 jeszce najważniejsze pytanie-jak włączac przedni napęd,wom,półbiegi?(które dzwignie,bo jest ich chyba kilka) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dudek538 0 Napisano 31 Grudnia 2006 naped przedni wlacza sie wajcha na dole kolo dzwigni zmiany biegow, pod kierownica jest wajcha od biegow zolw-zajac, a wom wlacza sie wajcha pod fotelem ( tam sa 2 wajchy jedna to do blokady tylnego podnosnika ,a druga to od wom-u ) . zapodaj maila do fotki ci przesle z tymi wajchami Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinC-360 0 Napisano 31 Grudnia 2006 bardzo dziękuje z góry oto mail themartin666@wp.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 31 Grudnia 2006 DudekCzemu meczysz ten ciągnik na tak wolnych obrotachi i to w orce.Nie wiem jakie masz te 4 płógi ale ja MTZ 82 orałem płógami 5x30 i jak dobrze pamietam to nie orałem poniżej 6 biegu w zależności jaka to była orka no chyba ze były już naprawde ciężkie warunki. Obroty silnika nie schodzily poniżej 1800 obr a najładniej pracował na 2000 obr.I na ha wcale wiecej nie spalił bo co ty orzesz w 2 godz ja robilem w godz, no chyba że nie zależy ci na czasie.Błędne jest myślenie ze pracując na wolniejszych obrotach oszczedza sie silnik i wydłuża jego żywotność jest wręcz odwrotnie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 31 Grudnia 2006 Jutro moze zrobie fotke z rysunkiem tych biegow to przesle.to ja wrzucę dla porównania swoje, dałem wcześniej na Agrofoto, ale tam teraz remont Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dudek538 0 Napisano 31 Grudnia 2006 to ja mam innych schemat tych biegow, i wogole mam do 9 biegow 2x9=18 , to masz chyba inna skrzynie biegow, jaki masz model belarusa?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dudek538 0 Napisano 31 Grudnia 2006 Erdem ziemie mam lekkie i bez problemu chodzi na takich obrotach ( III, V klasa) . Jak go bralem to sprzedawca mowil ze teraz jak ciagnik na dotariu to orka powinna byc na obrotach 1600 , to najlepiej dla silnika. JAk max moment obr ma przy 1400 to jaki jest sens wchodzic na 2000 obrotow.?? To nie ursus ze trzeba krecic na te 2200 . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 31 Grudnia 2006 Nie wiedziałem że go jeszcze docierasz.Faktycznie silnik powinno docierać sie na 2/3 obrotów.I najlepiej pracować nim tak aby w czasie pracy nie puszczał dymu.ile masz zrobinych mtg? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dudek538 0 Napisano 31 Grudnia 2006 No faktycznie ze podczas pracy wogole nie puszczal dymu . teraz mam nie spelna 200 mtg. ale jak byl nowy to od razu do orki poszedl. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 31 Grudnia 2006 Ja jak brałem swojego MTZa to nie kazali mi pracować z podnośnikiem do pierwszego przegladu i wymiany olejów.To właściwie masz już dotarty ten ciagnik i nie musisz sie z nim juz zbytnio cackac Przyczep mu pług 4x40 lub 5x30 i napewno da sobie rade i bedzie dobrze moc wykorzystana.Przyjemnego urzytkowania ciągnika i Wszystkiego Naj. w Nowym Roku Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinC-360 0 Napisano 31 Grudnia 2006 Dudek ja chce kupic uzywanego a z twoich postów wynika,że ty masz nowego MTZ więc te dzwignie od napędu itp. nie bedą się chyba zgadzac ze starymi modelami,a ten rys od kserkses to chyba od jakiejs innej skrzyni Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dudek538 0 Napisano 31 Grudnia 2006 dzieki i wzajemnie pomyslnosci w Nowym roku I wszystkim na forum zycze lepszego roku niz ten co byl , OBFITYCH PLONOW !! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gargamel 0 Napisano 31 Grudnia 2006 Odnosnie docierania Mtz to moje doswiadczenie z nim (1987r)jest takie że przyjechałem z agromy 50 km i traktor poszedl z 4x35 w orke zimową dostawał normalnie w dupe.o 19 latach ma oryginalny silnik ,nigdy niedotykany ,ba nigdy nie wymagał nawet regulacji zaworów ,w pracy nie puści dymu chociaz ma niezmienione wtryski od nowego.Po prostu silniki te są docierane na hamowni.Trwałośc d-240 jest legendarna ,gdy ma olej i wodę trudno go dobić.Nie mam opini o tych silnikach montowanych w RP a Bielarusa polecam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dudek538 0 Napisano 31 Grudnia 2006 marcin c360ta nowego mam ale slyszalem ze te mtz nie zmienily sie na przestrzeni kilku lat , to jeszcze zalezy ktory rocznik bedziesz bral?? ale i tak na wszelki wypadek przesle ci jutro fotki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinC-360 0 Napisano 31 Grudnia 2006 to prześlij fotki tych dzwigni i moze byś cyknoł jeszcze fotkę schematu biegów.Mysle o rocznikach 80-85,najlepiej,żeby był w dużej kabinie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mazowszanin 0 Napisano 31 Grudnia 2006 Do MarcinC-360Ja mam mtz82 z 96 roku,mam 18 biegow i zbytnio moj sprzet sie nie rozni od nowych,tylko ja mam inczej wlaczany naped,obsluga WOMu i TUZu jest latwa,a dzwignie znajduja sie po prawej stronie blisko fotela,zolw-zajac na srodku[miedzy nogami] w podlodze,blokada i podnoszenie zaworow w oprawie kolumny kierowniczej,obok obudowy po prawej 3 dzwignie od hydrauliki,a dzwignia zmiany biegow kolo prawej nogi,Z czego sie troche orientuje to mtz-ta z lat 80-85 nie znajdziesz z duza kabino,zaczeli je zakladac znacznie pozniej,albo jest ich strasznie malo.Moj poprzedni mtz z 82 mial mala,niewygodna kabine.Najlepszego w Nowym 2007 Roku. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinC-360 0 Napisano 31 Grudnia 2006 Dziekuje za odp i za życzenia-nawzajem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eryko. 0 Napisano 31 Grudnia 2006 to prześlij fotki tych dzwigni i moze byś cyknoł jeszcze fotkę schematu biegów.Mysle o rocznikach 80-85,najlepiej,żeby był w dużej kabinie. tu masz ładnego MTZ w nawet dobrej cenie http://allegro.pl/item152425614_ursus_mtz_ferguson.html Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 31 Grudnia 2006 to ja mam innych schemat tych biegow, i wogole mam do 9 biegow 2x9=18 , to masz chyba inna skrzynie biegow, jaki masz model belarusa?? u mnie jest 18 do przodu 4 do tyłu w tym multiplikator (czyli inaczej pólbiegi ). Belarus 892 czyli silnik turbo 90kM i obr mocy max 1800 obr/min. Zdjecie jest na agrofoto, mój nick ten sam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcian 0 Napisano 31 Grudnia 2006 Co do rozmieszczenia biegów to jest na podobe jak na rys. ponizej na przełozeniu I (polowe) znajduje się tam: gdZie 1-1, tam gdzie 2-3, tam gdzie 3-4, tam gdzie 4-5, tam gdzie 5-9, a wsteczny jest w tym samym miejscu co na rysunku. Na przełozeniu II (szosowe) znajduje się tam: gdzie 1-2, tam gdzie 2-6, tam gdzie 3-7, tam gdzie 4-8, tam gdzie 5-9, wsteczny bez zmian. na polowych i szosowych jest 9, jest 11 biegów podstawowych w tym dwa wsteczne, do tego dochodzi reduktor czyli 22 biegi razem z wstecznymi, podejzewam ze nic z tego nie zrozumiałeś ale nic chciałeś to pisze , przy orce wychodzi mi około14 litrów na ha a orze najczęściej 4 polową jak gdzieś jest cięzka glina i pod górę to 3. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcian 0 Napisano 31 Grudnia 2006 No i szczęśliwego nowego dla wszystkich. a rozmieszczenie gałek jest w temacie wszystko o ciągnikach mtz, pronar, belarus. chyba nawet ja to grzieś tam tez opisywałem. Jeszcze raz wszystkiego naj naj!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driveraudi 0 Napisano 3 Marca 2008 http://www.mtz82.fora.pl/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
komar901 0 Napisano 27 Lutego 2009 O czy wy wogóle ludzie mówicie... MTZ jest wysoki, nigdzie nie chaczy chociażby w lesie o korzenie, pali dużo mniej niż c 385. Ma mocny silnik nie do zajechania jeśli pilnuje się olej. Zimą w mrozy pali bardzo dobrze. Miałem 80-tkę, a teraz mam mtz-a 82 i nie ma porównania. W razie potrzeby mogę sie podnieść na podnośniku a w 80-tce nie ma takiej możliwości. Mtz ma bardzo dobrą pompę hydrauliczną i oddzielny olej na hydraulikę. Jest to duża zaleta. Ma dodatkowo reduktor do biegów Moim zdaniem nie ma porównania z c 385. Mtz jest to bardzo dobry ciągnik, dużo lepszy niż 80-tka Nie piszcie głupot... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach