W3reWolf 0 Napisano 25 Grudnia 2008 Witaw. Co może być przyczyną wyskakiwania pierwszego biegu podczas jazdy z górki w BIZONIE REKORDZIETryby już się ścięły,Skrzynie rozbierać i wymieniać. Ewentualnie najpierw przeprowadzić regulację wodzików. bo mogą być przestawione lekko w jedną pozycje i też może być taki efekt. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarott1 0 Napisano 28 Grudnia 2008 Wodziki są wyrególowane, (trochę było z tym roboty) biegi wskakują do końca - spradzaliśmy to w dwie osoby jeden wrzucał biegi z kabiny a drugi sprawdzał pod kombajnem czy ta ośka która wchodzi do skrzyni się przesów i obraca do końca. Oczywiście wszystko na postoju.Czy żeby wymienić zębatki w skrzyni wystarczy odkręcić pokrywe ze skrzyni biegów. Czy trzeba ją całą wyciągnąć? Pozdrawiam Jaro. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jowisz 0 Napisano 28 Grudnia 2008 Jasne że wystarczy, tylko trzeba się troche nagimnastykować bo tam mało miejsca jest i ciężko wszystko dokładnie zobaczyć. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alberto 0 Napisano 25 Stycznia 2009 wie może ktoś ile kosztuje potrójny pas do Bizona zo56 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzant 0 Napisano 25 Stycznia 2009 Wodziki są wyrególowane, (trochę było z tym roboty) biegi wskakują do końca - spradzaliśmy to w dwie osoby jeden wrzucał biegi z kabiny a drugi sprawdzał pod kombajnem czy ta ośka która wchodzi do skrzyni się przesów i obraca do końca. Oczywiście wszystko na postoju.Czy żeby wymienić zębatki w skrzyni wystarczy odkręcić pokrywe ze skrzyni biegów. Czy trzeba ją całą wyciągnąć? Pozdrawiam Jaro. Przerabiałem ten temat w żniwa. Zeszła nam całą noc ale rano bizonek znów chodził w polu. Da się to zrobić bez wyrzucania skrzyni ale bolą kolana i plecy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarott1 0 Napisano 4 Lutego 2009 Witam Krzant możesz napisać co było przyczyną naprawy i co tam dokładnie robiłeś. Z góry dzięki. Pozdro. Jarott1 :roll: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzant 0 Napisano 5 Lutego 2009 Witam Krzant możesz napisać co było przyczyną naprawy i co tam dokładnie robiłeś. Z góry dzięki. Pozdro. Jarott1 W polu wrzuciłem wsteczny bieg coś tam zgrzytło i było po robocie. Okazało się rozsypało się łożysko z wałka na którym osadzony był tryb wstecznego biegu. Wałek dostał luzu i poleciały zęby na trybie. Robota wydawała się łatwa ale żeby wyjąć ten wałek i nabić nowe łożysko i nowe trybo (są one na samym dole skrzyni) trzeba wyjąc całą górę czyli wodziki i całą "choinkę".I tu pojawiły się schody bo nie za cholerę ni szło zbić łożysk a z nimi nie dało się wyjąć tego ustrojstwa. Musiałem te łożysko porozcinać szlifierką (a ciasno tam jak cholera) a potem już było z górki. W skrzyni wymieniłem wszystkie łożyska i zębatki na nowe. Jak jechałem do domu to zęby z wstecznego zrobiły troszkę spustoszeń Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek 0 Napisano 7 Lutego 2009 Wodzików wcale nie trzeba wyjmować. Nie miałeś problemów ze zbiciem trybów z dolnego wałka? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzant 0 Napisano 7 Lutego 2009 Już teraz dokładnie nie pamiętam ale wiem że nie mogłem zbić właśnie tych zębatek i trzeba było wyjmować cały wałek z trybami. Skrzynia nie była robiona od nowości czyli od 18-stu lat. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zbych1001 0 Napisano 3 Marca 2009 zima sprzyja spokojnym naprawom, w moim bizonie wymontowałem wałki wytrząsaczy klawiszowych. Trochę było ciasno z przednim wałkiem ale jakoś poszło.Z wymontowaniem łożysk z wałków na wierzchu też nie było kłopotu. Schody sie zaczęły gdy chciałem zamontować łożysko z obudową na wałku. Ma może ktoś jakiś patent na zamontowanie tych łożysk. z góry dziękuje za pomoc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mf3085 0 Napisano 4 Marca 2009 zima sprzyja spokojnym naprawom, w moim bizonie wymontowałem wałki wytrząsaczy klawiszowych. Trochę było ciasno z przednim wałkiem ale jakoś poszło.Z wymontowaniem łożysk z wałków na wierzchu też nie było kłopotu. Schody sie zaczęły gdy chciałem zamontować łożysko z obudową na wałku. Ma może ktoś jakiś patent na zamontowanie tych łożysk. z góry dziękuje za pomoc Ja pare lat temu zmieniałem te łozyska i poszło łatwo, tylko zanim zdiołem stare łozyska to zaznaczyłem na wałku brzeszczotem zeby te nowe umiescic w tym samym miejscu, napisz dokładniej z czym jest problem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zbych1001 0 Napisano 4 Marca 2009 problem jest z wciśnięciem nowego łożyska na stalową tuleję.łożysko wchodzi tylko na brzeg tulejki ale tylko tyle że nawet nakrętki nie da sie załapać.Używałeś może jakichś specjalnych narzędzi do tej roboty? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mf3085 0 Napisano 4 Marca 2009 problem jest z wciśnięciem nowego łożyska na stalową tuleję.łożysko wchodzi tylko na brzeg tulejki ale tylko tyle że nawet nakrętki nie da sie załapać.Używałeś może jakichś specjalnych narzędzi do tej roboty?Zadnych narzedzi, moze rozmiar łozyska masz nie taki i sprawdz czy odpowiednią stroną wciskasz to łozysko bo otwór w nim musi bys stozkowy tak jak ta tulejka. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zbych1001 0 Napisano 4 Marca 2009 Łożysko 6209 pasowanie c3. Nie pomyślałem że to łożysko ma wewnętrzny pierścień ma kształt stożka. Jutro spróbuje zrobić tak jak mówisz. Dzięki wielkie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
men2face 0 Napisano 4 Marca 2009 6209K C3(wysokoobrotowe) nie oszczedzaj na tych łozyskach załóż jakies droższe bedzie na dłużej bo jak zauważyłeś robota przy nich do przyjemnych nie należy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweł0128 0 Napisano 4 Marca 2009 Łożysko 6209 pasowanie c3. Nie pomyślałem że to łożysko ma wewnętrzny pierścień ma kształt stożka. Jutro spróbuje zrobić tak jak mówisz. Dzięki wielkie Napewno pomliłeś strony ja tak zrobiłem składając pierwszy raz i pojechałem do sklepu z reklamacją i wstyd mi było ma kształt stożka.Pozdro. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zbych1001 0 Napisano 5 Marca 2009 Kupiłem SKF 6209 C3. Płaciłem za sztukę po 57 PLN. Ze starych odczytałem symbol ale oznaczenia K nie dopatrzyłem się a to właśnie oznacza stożek w środkowym pierścieniu, Łożyska chciałem zamienić w sklepie ale powiedzieli że SKF nie produkuje w tym rozmiarze z symbolem K. Oddali mi pieniądze za SKF i kupiłem Z Kraśnika w pierwszym gatunku podobno. Innych firm podobnych jakościowo do SKF z symbolem K kosztują po 95 PLN za sztukę-to lekkie przegięcie.Założe te z kraśnika, czas pokaże co oni są warte. Dzięki za pomoc panowie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarott1 0 Napisano 25 Kwietnia 2009 Dzisiaj chciałem odpalić rekorda żeby go przestawić w garażu i zacząć go przeglądać. Okazało się że akumulatory padły. Dwa dni je ładowałem niby naładowane a rozrusznik wykona z jeder obrut i ani drgnie. Mam pytanko czy jak wymienie jeden akumulator to mi coś da i czy tego nowego nie posuje ?Pozdrawiam Jarott1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Izydor 0 Napisano 25 Kwietnia 2009 Wymienisz jeden to padnie moment. Akka wymienia sie oba tej samej firmy i najlepiej z tej samej półki. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarott1 0 Napisano 15 Maja 2009 Będe wymieniał podajniki ziarnowy i kłosowy oraz obudowe wentylatora w Rekordzie. Powiedzcie z jakiej firmy kupić te blachy. Orginałów to chyba niema. Na Allegro znalazłem firme AKMET z Wrześni koło Poznania. Czy ktoś z Was od nich coś kupywał Jak z jakością materiału i wykonania ? Pozdrawiam Jarek :lol: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lola 0 Napisano 24 Maja 2009 jestem tu nowy i od razu mam kilka pytań ile godzin powinno docierać się w bizonie silnik,bo właśnie mój jest po kapitalnym remonciezegar wskazuje obroty silnika a nie bije przepracowanych motogodzin co może być tego przyczynąmoże ktoś ma do sprzedania daszek do kombajnu chętnie kupię pozdrawiam bizonowiczów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzant 0 Napisano 24 Maja 2009 jestem tu nowy i od razu mam kilka pytań ile godzin powinno docierać się w bizonie silnik,bo właśnie mój jest po kapitalnym remonciezegar wskazuje obroty silnika a nie bije przepracowanych motogodzin co może być tego przyczynąmoże ktoś ma do sprzedania daszek do kombajnu chętnie kupię pozdrawiam bizonowiczów Masz uszkodzony licznik. Prawdopodobnie te pręty po których kręcą się te plastikowe kółeczka z cyframi zardzewiały i dlatego nie wskazuje motogodzin. Można spróbować rozebrać i przesmarować ale jeśli wytarła się I zębatka od strony wałka napędowego to nic już nie zrobisz. Poza tym przy rozbieraiu trzeba zdjąć wskazówkę a potem ciężko na oko ustawić żen=by było ok. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lola 0 Napisano 25 Maja 2009 dzięki KRZANT za informacje spróbuje to zrobić Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yenon10 0 Napisano 27 Maja 2009 W w tym roku planuje zakup rozdrabniacza słomy do bizona Z056 proszę o wszelkiego rodzaju rady i opinie na temat różnych rodzajów i firm tych maszyn . Interesują mnie zarówno parametry tych maszyn jak i orientacyjne ceny. Z góry dziękuje i czekam na propozycje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sysunia 0 Napisano 31 Maja 2009 sprzedam dwie opony do bizona używane rozmiar 23.1x26 stan dobry ok 40% bieżnika gg 9553723 cena 1000 zł za sztuke Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach