Witamy, aby się zarejstrować lub zalogować
skorzystaj z opcji dostępnych po prawej stronie.
Obecny czas to 03:20 Sob 11 Lip 2020


Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 167, 168, 169  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacek0172



Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 8
Skąd: zachodniopomorskie

PostWysłany: 09:10 Czw 28 Lis 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam czytałem że koło zamachowe jest masywniejsze wD60 to może ono nadrabia brak tych przeciwwag na wale,trzeba by było zważyć koło z wałem stary typ i nowy typ można by było porównać różnice w wadze,ale nowy wał i stare koło parę koni więcej.Dręczy mnie ta skrzynia biegów, sprzęgło na dwa razy?może jakiś hamulec wałka zastosować by problem zlikwidować ,możliwość jest co wy na to?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
jahooo



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 215
Skąd: Lubelskie - Krasnystaw

PostWysłany: 08:08 Czw 28 Lis 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Komplety naprawcze od MTZ-80 to porażka. Stopień sprężania maleje 2x. Jeśli masz wersję z głowicą z komorami wirowymi, to tłoki muszą być płaskie z "dołkiem" . Ten dołek ma średnicę około 4cm i głębokość max 4mm. Jak liczyłem, to w orginalnym D60 stopień sprężania to coś koło 16,5, a po założeniu tłoków od D-240 maleje do 9.

D-60 ma wał bez przeciwwag , inną głowicę i tłoki. Tylko blok jest wspólny z D-240.
Panewki są takie same. Pompa oleju w D60 ma pewnie inną liczbę zębów i koło napędu pompy jest większe. Przednia podpora jest na sztywno, nie na poduszce ?
Aby zmienić na D-240 trzeba wymienic głowicę, wał i tłoki. Orginalnie D-60 pracuje tylko do 1800obr/min właśnie ze względu na brak wyważenia wału.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
jacek0172



Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 8
Skąd: zachodniopomorskie

PostWysłany: 19:53 Sro 27 Lis 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam rok 94 ma regulację siłową duża kabina, głowica ze świecami żarowymi silnik chyba D60 był naprawiany nie udolnie gość mówił że zrobił szlif wału komplety naprawcze od motoru 80km wtryski i pompa nie wiem ,na pewno nie ma już 60km może z 50km ma.
Koszt był nie duży 5tys.liczę że w 15tys. się zmieszczę jak nie znajdę niespodzianek w środku oczywiście nie liczę mojej pracy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
jahooo



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 215
Skąd: Lubelskie - Krasnystaw

PostWysłany: 13:48 Sro 27 Lis 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapytam jeszcze, który rocznik, bo te modele maja wymieszane części - sa 2 typy chłodnic (MTZ-50 i MTZ-80), 3 typy głowic, nie wiadomo, jakie masz tłoki - płaskie, czy nie. Czy masz regulator siłowo-pozycyjny od podnośnika, jaka jest podpora bloku z przodu (stary czy nowy typ na poduszce), jakie kółko pasowe napędu pompy i alternatora, na klin czy na wieloklin. Pompa od MTZ-50/550 różni sie regulatorem obrotów (zakres obrotów) i nastawami. Rozdzielacze hydrauliczne też są różne, tak samo pompy.. U mnie jest inne koło zamachowe silnika i docisk sprzęgła, serwo mam bez sterowania blokadą, hamulce tarczowe, ale starego typu.
Ja mam 2 katalogi i tym się posiłkuję, bo rok po roku były jakieś zmiany wprowadzane w tych ciągnikach. Generalnie trzeba patrzeć, co jest w katalogu, a co masz zamontowane u siebie.
U mnie też nie ma żółwia i 1000obr wałka, ale skrzyni na razie nie będę zaczepiał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
seweryn7701



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 278

PostWysłany: 13:39 Sro 27 Lis 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A i silnik jeśli to wersja z świecami żarowymi. Dokładnie co wie kolega Jahooo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jahooo



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 215
Skąd: Lubelskie - Krasnystaw

PostWysłany: 13:39 Sro 27 Lis 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W cenie złomu, tzn ? Ja kupiłem MTZ-50 i w sumie z remontami wyniósł mnie 12 tysiecy (silnik, opony, elektryka, chłodnica itp). Bez przedniego napędu.
Świadomość remontu nie jest taka zła, bo lepsze to, niż kupić "dobry" i zaraz remontować, w cenie naprawdę dobrego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
seweryn7701



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 278

PostWysłany: 13:38 Sro 27 Lis 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mtz82 na pewno. Różnica będzie w żółwiu i womie. Coś zamiast tego tam jest włożone. Chyba że tylko zębatki wyjęte.Trudno powiedzieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacek0172



Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 8
Skąd: zachodniopomorskie

PostWysłany: 13:34 Sro 27 Lis 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam kupiłem ten traktor po cenie złomu jest trochę ogołocony,brak obciążników,wieszaków,drzwi do kabiny i tylnej szyby, chłodnicy.Silnik ten odprężony,sprężarka na skrzyni brak żółwia i wom 540, most portalowy .Mam pytanie jaki katalog by pasował do niego myślę mtz550 albo mtz82 bo od 562 to mogę raczej zapomnieć.Teraz maszyna stoi przykryta ale od wiosny będę go odbudowywał ,rozbiorę go całego i od podstaw będę go składał.Nie wiem jak na tym wyjdę ale czuję że lepiej było kupić coś kompletnego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
seweryn7701



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 278

PostWysłany: 13:22 Pon 25 Lis 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dołożył bym jeszcze rynek na który był produkowany. W zależności od tego do jakiego kraju szły numeracja też się zmienia, i z przełożeniem żółw/zając lub bez.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jahooo



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 215
Skąd: Lubelskie - Krasnystaw

PostWysłany: 10:02 Pon 25 Lis 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmm, opisz co masz w ciągniku albo wrzuć jakies fotki. Generalnie, różnice były głównie w osprzęcie, tzn wspomaganie, prędkości wałka, ogrzewanie, siedzenie, świece żarowe lub płomieniówka, ewentualnie skrzynia z synchronizacją. To w zasadzie te same ciągniki. Może jeszcze nastawy pompy wtryskowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
jacek0172



Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 8
Skąd: zachodniopomorskie

PostWysłany: 20:06 Pią 22 Lis 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam znawców mtz-ów posiadam belarusa 562 czym różni się on od 550 ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
jahooo



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 215
Skąd: Lubelskie - Krasnystaw

PostWysłany: 11:54 Nie 20 Paź 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stary wał pękł z powodu nadmiernych luzów (otwory w stopach były roztoczone już wcześniej na większy wymiar i zamiast panewek na większe otwory, były założone oryginalne na większy szlif wału, co nie miało prawa na dłuższą metę działać.
W tej chwili siedzi nowy z MTZ-80. Miałem w planie przeróbkę na wersję MTZ-80, ale za dużo zabawy - głowica, wtryskiwacze. Ta wersja, którą mam, w zupełności mi wystarcza (65-70KM) a jest trochę oszczędniejsza w lekkich pracach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
jahooo



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 215
Skąd: Lubelskie - Krasnystaw

PostWysłany: 11:30 Nie 20 Paź 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ze starego silnika został tylko blok, korbowody i głowica, wał , tłoki, tuleje, panewki - wszystko nowe. Zastanawiałem się nad przeróbką na D-240 ale dałem sobie spokój
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
nikt



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 262

PostWysłany: 09:25 Nie 20 Paź 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego jahooo, podziwiam Cie ze w ogole podjałeś sie naprawy tego silnika lepiej bylo kupic uzywany silnik od 80 i go zrobic. W 50 z powodzeniem mozna montowac glowice+tłoki+wtryski od 80 wal wytrzyma o ile pompa bedzie orginalna bo niestety tylko 1750 i oczywiscie mniejsza dawka, kilka tak juz skladalem i chodza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jahooo



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 215
Skąd: Lubelskie - Krasnystaw

PostWysłany: 11:28 Sob 19 Paź 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Opiszę swoje "przeboje" z MTZ-50 - ku przestrodze na przyszłość, na co zwrócić uwagę:

1. wał od MTZ-50 jest innej konstrukcji niż dostępne od MTZ-80. Wał nie ma przeciwwag oraz ma inne mocowanie koła pasowego (na klin, a nie na wieloklin). Podpora przednia silnika jest zupełnie inna i nie pasuje koło pasowe od MTZ-80. Można albo wymienić komplet (pokrywa rozrzadu, poduszka, podpora, koło pasowe) od MTZ-80, albo sie pobawić dorobić klin do starego koła pasujący do frezów w wale. Rozmiary panewek są takie same.
2. Ciężko jest dostać płaskie tłoki do silnika z komorą wirową. Niby są , ale obdzwoniłem kilka sklepów z częściami do MTZ-ta, nim dostałem zestawy naprawcze "od ręki"
3. Warto zapytać pompiarza, czy ma dane naprawcze do pompy do tego ciągnika - zakres obrotów, dawkowanie paliwa jak i ciśnienie na wtryskiwaczach są INNE niż do MZT-80 i warto o tym pamiętać.
4. Wał od MTZ-80 ma tylko jeden kołek ustalający (w MTZ-50 są dwa), ale koło zamachowe pasuje. Koło zamachowe jest inne niż w MTZ-80 (ma podtoczenie, nie jest płaskie, ma większą masę) Tarcza sprzęgłowa i docisk są dostępne w handlu - tzw. "stary typ".
5. Przy okazji rozpoławiania ciągnika należy bezwarunkowo skontrolować stan łożyska wyciskowego i ustawienie łapek, regulacja przez otwór rewizyjny to operacja jak remont silnika przez tłumik.
6. Nie przesadzać z momentem dokręcania śrub głowicy, bo "siada" i można sobie narobić biedy
7. MTZ-50 ma pompę oleju z 24 ząbkami i inne koło napędu pompy na wale, koło w pompie jest osadzane na wcisk i ciężko go ściągnąć z wałka, pompa 24z jest dostępna w handlu, ale najczęściej na zamówienie.
8. Przy osadzaniu koła napędu rozrządu na wale i koła napędu pompy trzeba pilnować klinów - potrafią się przekręcać i koło potrafi pęknąć - nowe koło ponad 100zł.
9. Szpilki kolektora wydechowego najlepiej osadzać na klej do gwintów, bo wchodzą w kanały olejowe i potem potrafią się "pocić" olejem i śmierdzi z kolektora
10. Uszczelka pod nadbudowę pokrywy zaworów w MZT-50 ma inny kształt niż w dostępnych kompletach do MTZ-80. W kompletach nie ma także uszczelki do pompy oleju i magistrali oraz gumowych wkładek do miski olejowej.
11. W starszych ciągnikach wyrabiają się podstawy odśrodkowego filtra oleju i potrafią się zacinać tłoczki lub mają nadmierny luz . Powoduje to nadmierne wahania ciśnienia oleju w silniku. Jeśli ciśnienie przed remontem było "korygowane" na zaworku, to warto zawieźć taka podstawę do zakładu naprawiającego hydraulikę i wyregulować. Nadmierne ciśnienie w układzie olejowym jest tak samo szkodliwe jak za niskie. Nie powinno przekraczać 5 barów.
12. Przy naprawie pompy wtryskowej potrafi ona wrócić z "lewym" sprzęgiełkiem (nie namierzyłem, od jakiego ciągnika, prawdopodobnie od DT-75) i nie da się ustawić wtrysku "za chiny ludowe". To sprzęgiełko jest obrócone w stosunku do MTZ-ta o 180 stopni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
jahooo



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 215
Skąd: Lubelskie - Krasnystaw

PostWysłany: 10:47 Sob 19 Paź 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na zdjęciach niewiele widać, ciągnik czysty - jakby świeżo umyty. Sporo w ogłoszeniach jest tych ciągników po spaleniu, chyba Pronar miał jakieś problemy z instalacją. Poza tym - standardowe problemy MTZ-ta. Ilość MTH wskazuje, że raczej jest "ledwo dotarty" - nie wiem, czemu sprzedawać taki ciągnik. Nawet w przypadku powiększenia gospodarstwa, wolałbym pozostawić taki ciągnik dla siebie, jeśli nie jest "nieudanym egzemplarzem"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
JACUS



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 651
Skąd: MALOPOLSKA

PostWysłany: 21:17 Sro 16 Paź 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chciabym uslyszec opinie wlascicieli mtz czy warto kupic taki ciagnik np cos takiego http://allegro.pl/mtz-82a-860mth-pierwszy-wlasciciel-i3627380350.html
przebieg na pewno oryginalny, na co zwrocic szczegolna uwage,
chodzilby przy kosiarce, beczce i na parunastu ha jako glowny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jahooo



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 215
Skąd: Lubelskie - Krasnystaw

PostWysłany: 13:41 Sro 16 Paź 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panewki już dorobione. Blok był nieudolnie naprawiany wcześniej i nie dało się w żaden normalny sposób przywrócić wymiaru fabrycznego. Otwór był za bardzo rozwiercony, aby go spacyfikować bez spawania. Koszt spawania jest niewiele mniejszy niż cena bloku do mtz-ta
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
nikt



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 262

PostWysłany: 22:01 Wto 15 Paź 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A kto Ci zrobil taka krzywde?
blok sie chonuje i panewki wchodza standardowe gorzej ze spasowaniem rozrzadu bo sie wal podnosi ale na satrych kolach zazwyczaj wchodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jahooo



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 215
Skąd: Lubelskie - Krasnystaw

PostWysłany: 11:15 Czw 10 Paź 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdzie można dorobić nadwymiarowe panewki na roztaczany blok ? Tzn. nie czekając miesiąc na realizację i w normalnej cenie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
*SSaPeRR*



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 117
Skąd: Lelkowo

PostWysłany: 11:08 Pią 4 Paź 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co się orientuję:

Kabina sport 15L.
Kabina duża z nagrzewnicą 17L.
Ciągnik z podgrzewaczem i dużą kabiną 18-18.5L.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
luki21



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 1982
Skąd: pow. złotoryjski

PostWysłany: 19:40 Czw 3 Paź 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ile płynu potrzeba aby wypełnić układ chłodzenia silnika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG WP Kontakt
jahooo



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 215
Skąd: Lubelskie - Krasnystaw

PostWysłany: 13:46 Wto 1 Paź 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Temat sie rozwiązał - wybite gniazda w stopach łożysk głównych i korbowodowych, blok poszedł do naprawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
jahooo



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 215
Skąd: Lubelskie - Krasnystaw

PostWysłany: 17:04 Pon 30 Wrz 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szybkie pytanie do znających temat - czy panewki główne z MTZ maja luz na zamkach, czy tez schodzą się na 0 ??? Kupiłem orginalne rosyjckie panewki i mają luz na zamku około 0,3 mm
Wymianiać czy tak ma być ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
rolnick007



Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 21

PostWysłany: 22:11 Pią 6 Wrz 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapraszam na http://targ.rolniczy24.pl/ darmowy portal z ogłoszeniami rolniczymi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PPR Strona Główna -> Maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 167, 168, 169  Następny
Strona 3 z 169

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach