Skocz do zawartości
dzik

Przedni napęd - rady i porady

Rekomendowane odpowiedzi

Każdy poważny producent ciągników podaje w % jakie ma być optymalne wyprzedzenie kół przednich dla danego cięgnika. Przykładowo w moim JD jest między bodajże 4-5% a wartości graniczne to 2 i 7 %. Tyle mogą się szybciej kręcić przednie koła od tylnych podczas jazdy oczywiście.

 

Jeśli dobieramy niestandartowe opony do cięgnika to:

W instrukcji powinien być wzór na obliczenie właśnie tego wyprzedzenia przednich kół w %.

 

Do wzory potrzebne są z regóły takie wartości:

 

Obwód toczny kół przednich/tylnych - dane producenta opon

Przełożenie przedniego mostu

Przełożenie tylnego mostu

Przełożenie na wyjściu na wał napędowy przedniego mostu

Dane te odczytujemy na plakietkach w ciągniku bądź w instrukcji.

 

Jeśli traktor stary (brak instrukcji) a w serwisie osły nie wiedzą o co chodzi to też takie wzory i praktyke mają przedstwiciele firm oponiarskich np. Michelin Polska itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te procenty mówia o tym ze jesli tylne koło pokona 1000 m to przednie moze pokonac od 950 do 1050 jesli dopuszczalna różniaca wynosi 5 %. Jdealnie jest gdy przednie i tylne pokonaja 1000 m. Róznice te producenci zakładaja ze wzgledu na róznice ciśnienia w oponach a także ich złużycie i obciążenie.

Jesli chodzi o instrukcje wielu producenyów podaje pary kół przednich i tylnych jakie mogą byc stosowane w danym modelu, dane te podawane są też w niektórych kkatalogach ciagników nowych.

Koła przednie kręcą się szybciej od tylnych aby pokonac taką sama drogę.Nic nie musi nadbiegac wyprzedzać itd od kompenspowania różnicy obrotów kół przednich i tylntych przy skręcaniu jest mechanizm różnicowy centralny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wogóle da rady jeździc z 4 wd? Opłaca się przerabiać? Lepiej z tyłu założyc szersze opony juz będzie miał ciężko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale sprzęt ciekawe skąd czesci wziąc do przeróbki
To jest oryginał, a nie żadna przeróbka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wiem pytając o czesci miałem na mysli to że ktos moze ewentualnie chcieć w domku taki zmajstrować. Mojm zdaniem przeróbka nie ma sensu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z przednim napedem w moim Deutz-Fahr AgroStar 6.81. Włączylem przedni naped ale gdy chcialem wylaczyc naped nadal dziala jezeli ktos cos wie to prosze o pomoc !!! gg: 413130

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te procenty mówia o tym ze jesli tylne koło pokona 1000 m to przednie moze pokonac od 950 do 1050 jesli dopuszczalna różniaca wynosi 5 %. Jdealnie jest gdy przednie i tylne pokonaja 1000 m. Róznice te producenci zakładaja ze wzgledu na róznice ciśnienia w oponach a także ich złużycie i obciążenie.

Jesli chodzi o instrukcje wielu producenyów podaje pary kół przednich i tylnych jakie mogą byc stosowane w danym modelu, dane te podawane są też w niektórych kkatalogach ciagników nowych.

Koła przednie kręcą się szybciej od tylnych aby pokonac taką sama drogę.Nic nie musi nadbiegac wyprzedzać itd od kompenspowania różnicy obrotów kół przednich i tylntych przy skręcaniu jest mechanizm różnicowy centralny.

 

Po pierwsze ciągniki nie mają centralnych mechanizmów różnicowych.

Po drugie przednie koła w ciągnikach rolniczych muszą mieć kilku procentowe wyprzedzenie pomijając oczywiście ich mniejszą srednice od tylnych to chyba oczywiste ponieważ są mniejsze naprążenia w układzie napędowym.

Nie występuje taka sytuacja, że tył pokonuje dłuższą droge od przodu i go pcha wtedy napreżenia są dużo większe niż na odwrót. Taka sytuacja może nastąpić w wyniku różnego stopnia zużycia opon na osiach z tąd to wyprzedzenie na osi przedniej.

Po trzecie ciągnik lepiej skręca gdy przednia oś pporusza się kilka procent szybciej wiadomo, że przednia oś pokonuje wtedy większy dystans.

Mam orginalną istrukcjie od JD 6920 i wszystko jest ładnie opisane razem ze wzorami na ów procentowe wyprzedzenie przednich kół, przy różnych wariantach ogumienia i przekładni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm az wierzyć sie nie chce co do rozmiarów kół jedni producenci podaja wzory jak obliczyc rozmiar przodu i tyłu inni gotowe pary kół. Jesli chodzi kilku procentowa większa predkośc przedniej osi oznacza to że jadąc z właczonym 4 wd przednia oś cały czas lekko się ślizga. Logika mówi że powinien byc mechanizm różnicowy,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego nie należy jeździć po utwardzonych drogach z włączonym przodem, pomijając oczywiście pewne ekstremalne wypadki kiedy jest to konieczne, w pracach polowych poślizg kół jest naogół w granicach 10% więc pewne różnice w prędkościach przednich i tylnych kół nie przeszkadzają w pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzić w ciągniku z przednim napędem jd 2250 rozmiary opon czy się zgrywają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poszukaj na konedata lub wpisz na google i powinno wyskoczyc,pewnie po angielsku lub niemiecku ale cyfry wszedzie sa takie same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...