Skocz do zawartości
Moderator

Ciągniki Ursus

Rekomendowane odpowiedzi

może być pompa pwenie bedzie, ale wypadało by zaczać od tego czy jest dobrze dobrany orbitrol do grubości siłownika jesli to nie było w orginale tylko ktos przerabiał

druga rzecz o ile orbitrol jest z blokiem zawoworwym to po co jeszcze zawor bezpieczenstwa? wiec kwestia sprawdzenia jaki jest zamontowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

orbitrol jest orginalny z siłownikiem.Widziałem że przy orbitrolu jest jakaś kostka.Pierw zmierze ciśnienie pompy,jak bedzie ok to pozostaje orbitrol zawiesć do sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z braku czasu nie sprawdzałem jeszcze co to może być ale zauważyłem u wuja że przy jego ursusie przy oginalnym orbitrolu nie ma zaworu bezpieczeństwa w naczynku z olejem.Może orbitrol potrzebuje większego cisnienia bo ten zawór jest ustawiony na 8 Mpa.A pompa generuje ciśnienie ok.10-12 Mpa.Spróbuję ominąć zawór albo go podkręcę i zobaczymy:0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

Ursus 1224 problem z odpaleniem nie kręci tylko słychać pukanie w rozruszniku i w tym łączniku pod siedzeniem bodaj że on się nazywa 12/24. Dzisiaj po dłuższym postoju przy próbie odpalenia zawiesił się rozrusznik no i było szybkie odkręcanie przewodu. Dodam że rozrusznik jest z tym mechanizmem na końcu (inny niż te spotykane np w c385) Czy może spotkał się ktoś z Was z podobnym problemem? czy to wina rozrusznika czy może tego przełącznika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Często spotykam opis w aukcjach zaspawany żółw zając czyli na stałe jest żółw czy zając? A dzisiaj spotkałem opis że zamiast wzmacniacza momentu ma założony wałek. Może mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tym wszystkim bo myśle nad kupnem jakiegoś większego ursusa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żółw-zając jest przełączany hydraulicznie przy pomocy sprzęgła wielopłytkowego. Z czasem się rozcieka i po wzmacniaczu. A że jest to patent kiepski, robić z nim trzeba często to spawają to na iment i masz tylko zająca. Czyli połowę tych przełożeń które powinien mieć oryginalnie ciągnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha dzięki.

A ten wałek zamiast tego wzmacniacza można gdzieś kupić czy trzeba sew dorabiać? I na ile mtg wystarcza regeneracja tego wzmacniacza tak jak w oryginale?

 

To jak się zepsuje to tak jakby ubyło pół biegów czyli jakby w ciężarowym samochodzie półbiegi niedziałały?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie czy duża jest różnica w uciągu pomiędzy 914 i 912 bo mam zamiar kupić 912 a róznica w kasie przy tych modelach wacha się nawet powyżej 10 tyś.zł za to tylko że jest przodni napęd i czy 912 uciągnie pług 4 razy 35 cm

 

W transporcie i lekkich pracach zwłaszcza na płaskim terenie na dobrą sprawę niewielka, ale w ciężkiej robocie, przy dużym poślizgu - bardzo wyraźna.

Co do 4x35 to zależy od warunków.

 

Mam 912 i pracuje z Akpilem MIX40. Jak są dobre warunki, to bez problmu pracuje z 4x40 cm. Ale gdy jest ciężko, trzeba albo zdjąć jedne korpus, albo ustawić szerokość na 33 cm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie czy duża jest różnica w uciągu pomiędzy 914 i 912 bo mam zamiar kupić 912 a róznica w kasie przy tych modelach wacha się nawet powyżej 10 tyś.zł za to tylko że jest przodni napęd i czy 912 uciągnie pług 4 razy 35 cm

 

W transporcie i lekkich pracach zwłaszcza na płaskim terenie na dobrą sprawę niewielka, ale w ciężkiej robocie, przy dużym poślizgu - bardzo wyraźna.

Co do 4x35 to zależy od warunków.

 

Napęd na 4 koła to nie takie tylko Tak jak kolega napisał wcześniej wszystko zależy w jakich warunkach będzie użytkowany. Jak kiepski teren to będziesz żałował, że nie dołożyłeś do napędu. Różnica nie powinna sięgać, aż 10 tyś.. z tego co się orientuję to gdzieś maksymalnie w granicach 5 tyś drożej występują 914 chociaż zdecydowanie ciężej znaleźć dobry egzemplarz. Swego czasu były często wykorzystywane do odśnieżania w trudnych warunkach może uda Ci się taki znaleźć, nie powinien być wtedy mocno wyeksploatowany. Możesz spóbować poszukać tutaj http://www.agrotrader.pl/ciagniki-rolnicze/ursus.html może akurat coś się ciekawego trafi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam tak jak w temacie zamierzam odświeżyć moją 16-kę i teraz pytanie jakimi farbami to wykonać najlepiej.Są farby dedykowane dla ursusa Agtech czy one są dobre i czy dodawać do nich utwardzacza i później wierzchnią warstwę klar.Mam czerwoną maskę żółte felgi i siwy kadłub,ale kadłub chciałbym na czarno.podpowiedzcie bo na forach to różnie piszą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam tak jak w temacie zamierzam odświeżyć moją 16-kę i teraz pytanie jakimi farbami to wykonać najlepiej.Są farby dedykowane dla ursusa Agtech czy one są dobre i czy dodawać do nich utwardzacza i później wierzchnią warstwę klar.Mam czerwoną maskę żółte felgi i siwy kadłub,ale kadłub chciałbym na czarno.podpowiedzcie bo na forach to różnie piszą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam tak jak w temacie zamierzam odświeżyć moją 16-kę i teraz pytanie jakimi farbami to wykonać najlepiej.Są farby dedykowane dla ursusa Agtech czy one są dobre i czy dodawać do nich utwardzacza i później wierzchnią warstwę klar.Mam czerwoną maskę żółte felgi i siwy kadłub,ale kadłub chciałbym na czarno.podpowiedzcie bo na forach to różnie piszą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam tak jak w temacie zamierzam odświeżyć moją 16-kę i teraz pytanie jakimi farbami to wykonać najlepiej.Są farby dedykowane dla ursusa Agtech czy one są dobre i czy dodawać do nich utwardzacza i później wierzchnią warstwę klar.Mam czerwoną maskę żółte felgi i siwy kadłub,ale kadłub chciałbym na czarno.podpowiedzcie bo na forach to różnie piszą.

 

 

Witam,

Ja jak odświeżałem swojego 1224 a było to z 5 lat temu to tak mi się wydaje że właśnie to była farba z Agtech i nic nie dodawałem. Jak na razie nic się nie dzieje ładnie się trzyma. Fakt że stara farba była zrypana do blachy i oczywiście podkład nowy. 2 lata temu odświeżałem 902 i na 100% była to farba z Agtech ta sama technika przygotowania do malowania. Również nic złego się nie dzieje. Tylko tera jak bym malował kadłub to użył bym farby wytrzymałej na wysokie temperatury. Po malowaniu ładniej wygląda jest taki matowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, podmienić trzeba koło talerzowe z wałkiem, na takie ze skośnymi zębami (rozwiązanie właśnie z Zetora) - jest wtedy ciszej Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zamierzam kupić zestaw uprawowo siewny 3 metry do ursusa 1614.czy taki zestaw jak brona aktywna z siewnikiem pneumatycznym na redlicy talerzowej coś ala kverneland accord da rade podnieść z pełną skrzynią?a może ktoś coś ma na sprzedaż?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam tak jak wcześniej pisałen zakupiłem zestaw mashio aliante 3m na bronie aktywnej i mój ursus 1614 odmówił posłuszeństwa przy ostatnim przejeździe.mianowicie WOM stracił moc.jak brona była w górze to trochę kręcił ale tych obrotów nie uzyskiwał jak wcześniej a jak lekko opuściłem na glebe to stawał.mikropompka ma koło 2 lat a reszta nie wiem.i jeszcze mam coś takiego jak jade z uniesionym zestawem to potrafi mi sie opuścić samoistnie i po chwili sie automatycznie podnosi najgorzej jak po asfalcie sie jedzie to strach żeby czegoś nie uszkodzić.czy to wina pompy,rozdzielacza,zaworu bezpieczeństwa a może coś innego.prosze o podpowiedzi

.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ursus 1614 zaczął brać olej. Jakiej firmy polecacie zestawy naprawcze i jakie są koszty osiowania bloku i ewentualnej naprawy głowicu tzn.wymiana zaworów,planowanie itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak widzę wiele informacji na temat Ursusów już tutaj padło, ale z tego co wiem, sporo ciekawych artykułów, dotyczących traktorów tej marki znaleźć można także na http://czesci-ursus.pl/ . Jestem pewna, że zarówno dla użytkowników, jak i miłośników tych pojazdów będzie to bardzo ciekawa lektura:).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie czy w Zetorach były grubsze siłowniki pomocnicze do podnośnika montowane niż w Ursusie oczywiście ciężka seria?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...