Skocz do zawartości
marcin20578

Bizon Z056 przegląd przed żniewami

Rekomendowane odpowiedzi

jak aku by sie podladowywaly to predzej prad by skoczyl a nie napiecie. mysle ze to wina regulatora. ale jeszcze sprawdz to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie już po żniwach lecz teraz można kombajn przejrzeć i mam pytanie a mianowicie na pełnych obrotach przy włączonej młocarni słychać pukanie tak jakby pukały sita z tyłu są dobrze dokręcone i jeszcze chciałbym się dowiedzieć jak dokładnie powinny być ustawione sita wg skali czyli na podziałce jest np ustawione 7 to szczelina na sitach ile powinna wynosić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz naped sit czesto przyczyna stukania jest luz na mimosrodzie.Reka spruboj poruszac za targaniec ktory napedza sita z jednej a potem z drugiej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponowne sprawdziłem napęd sit i po lewej stronie jest wyczuwalny luz na mimośrodku czy to może byś przyczyną stukania?

Podczas przeglądania kombajny i po zdjęciu paska od napędu wytrząsaczy (klawiszy) po kręceniu ręką było słychać ocieranie się blach i jak się okazało to klawisz tarł o klawisz i tak się wydarł aż z boku była dziura i mam pytanie czy można ten klawisz zaspawać ? A jak sprawdzić stan łożysk na tych klawiszach bo ten uszkodzony klawisz miał luz na łożysku i podejrzewam, że łożysko ma luz na boki tak jakby przesuwało się na prawo i lewo po tym wałku. Dodam że to jest klawisz środkowy i miałem dużo problemów aby go wykręcić i może jak już jest zaczęte warto sprawdzić pozostałe łożyska i klawisze? Może ktoś ma dobry sposób na wymianę łożysk na tym wałku szczególnie na tym w głębi kombajnu, oraz jaka jest kolejność demontażu klawiszy oraz łożysk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jak już wyjęty jeden to dalej będzie łatwiej.Ja jak wymieniałem łożyska to położyłem deski na podsiewaczu-koszu sitowym a na to starą kołdrę.Żeby wymienić łożysko to należy zdemontować klawisze,następnie rozkręcić obudowy (4śruby)i wtedy dostaniesz się do takich tulejek skośnych na których są osadzone łożyska.Musisz odkręcić nakrętkę zabezpieczoną podkładką koronkową,następnie zbić łożysko.Ale aby wymienić łożyska to należy podkręcać mocowania do ramy kombajny.i przesunąć cały wał.Przedtem należy zdemontować koło pasowe od strony przenośników.Jeżeli to się nie uda to jeszcze będziesz musiał demontować przenośnika aby mieć lepszy dostęp do tego koła.Szczegóły w instrukcji oraz w katalogu.Właśnie przez trudność wymiany proponuję powymieniać wszystkie łożyska,aby mieć parę lat spokoju.Odnośnie spawania to można się pokusić o wycięcie i wspawanie odpowiedniej łaty ,ale jest ryzyko że spawy ponaciągają(pogną)klawisz.Tu decyzje musisz podjąć sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziękuje za pomocne rady i udało się wyjąłem cały wał i łożyska też już są wyciągnięte i teraz pozostało tylko je kupić i założyć tylko mam pytanie jak to złożyć aby było dobrze chodzi mi szczególnie jak ustawić te mocowania do klawiszy tak aby po założeniu klawisze nie obcierały się o siebie a zna może ktoś dobry sposób na przykręcanie tych klawiszy bo dostęp naprawdę jest bardzo utrudniony? Jeszcze sprawdziłem napęd sit i po lewej stronie jest wyczuwalny luz na łożysku na mimośrodku czy to może byś przyczyną stukania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znam zalecanych wymiarów montażowych.Ja montowałem w tym samym miejscu co były stare.Masz możliwość ewentualnego przesunięcia w otworach wzdłużnych(w klawiszach) i należy tak ustawić aby klawisze nie tarły o siebie.Zwróć uwagę:czy nie są powybijane obudowy łożysk,aby nowe łożyska miały oznaczenie K(skośne).montując klawisze aby wygięcia na wale tylnym i przednim były w tej samej pozycji(wszystkie karby wałów w tej samej odległości) lub inaczej mówiąc jeżeli karb na przednim wale na dole to i współpracujący na tylnym wale też na dole.Ja montowałem po koleji od jednej str.po wstępnym(lekkim)przykręceniu pokręcałem klawiszami czy nie trą o bok i o siebie następnie dociągałem na mocno.Czy łatwiejszy dostęp do montażu,to tylko chyba po wymontowaniu podsiewacza?

...Jeszcze sprawdziłem napęd sit i po lewej stronie jest wyczuwalny luz na łożysku na mimośrodku czy to może byś przyczyną stukania?
Jeżeli jest luz to może być przyczyną stuków,ale również dobrze mógł stukać klawisz jeżeli się przesuwał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klawisze zamontowane i chodzą bez problemu bez żadnych luzów lecz znalazłem w ślimaku ziarnowym dolnym tym co idzie już ziarno do przenośnika pochyłego kątownik 2,5x2,5cm i długości 120cm i teraz nie wiem od czego on może być i od jak dawna on tam był, czy jest może taka możliwość, że oderwał się od dolnego sita?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

,,tekmie'' miałeś rację kątownik był oderwany od kosza sitowego i już usterka usunięta i widzę, że znasz się dobrze na bizonie i teraz wziąłem się za silnik bo ciekł olej na wale od strony chłodnicy i już rozebrałem i muszę wymienić odrzutnik oleju. Poci się bardzo przy filtrze oleju co można z tym zrobić, czy jest sens aby to uszczelnić.

Jak powinny być ustawione sita, chodzi mi o to że jaka powinna być szczelina na sitach wg skali, np na skali 8 to na sitach jaka szczelina?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Aż tak bardzo dobrze to się nie znam.Dzielę się tylko swoim doświadczeniem.Odnośnie "pocenia"zauważyłem u siebie taką prawidłowość że jeżeli odpowietrznik skrzyni korbowej silnika jest mocno zanieczyszczony,to wtedy "poci" się przy uszczelkach "wtryskiwaczy".A jeśli chodzi o sita to nie mam oryginalnych cięgieł,więc nie mam porównania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tylko pozostał problem odnośnie podłączenia wielowskaźnika, jak powinny być podłączone wskaźniki od temperatury wody,oleju ciśnienia oleju i wskaźnika paliwa. W tej chwili do wskaźników temperatury oleju, wody, ciśnieniu oleju, ładowania i poziomu paliwa dochodzą przewody po jednym do każdego połączone w szereg masa kolor brązowy i podejrzewam zasilanie połączone w szereg kolor czarny i do wskaźnika paliwa dochodzi biało-czarny , do temperatury wody żółto- zielony, temp. oleju czerwono-czarny i ciśnienie oleju czerwono- niebieski.Do tej pory chodził wskaźnik tylko od temp oleju i teraz chciałbym to naprawić. Myślałem, że jeżeli np.: do wskaźnika temp. wody dochodzi przewód żółto- zielony to przy czujniku temp wody też powinien być przewód żółto-zielony lecz tak nie jest.

A ile przewodów dochodzi do czujnika poziomu paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Teoretycznie powinno być połączone kolorami.Ale możliwe że kiedyś ktoś ,coś przerabiał.Możesz próbować odtworzyć instalację "przedżwaniając"przewody.Ja w swoim "złomeksie" jak kupiłem to pociągnąłem z komory silnika do wskażników nowy przewód (taki 7 żyłowy do podłączania przyczep).Jeżeli nie masz schematu to u mnie na chomiku jest w folderze instalacje elektryczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem przewody i są dobrze podłączone np od czujnika ciśnienia oleju jest podłączony do wskaźnika ciśnienia oleju lecz cały czas wskaźnik pokazuje maksymalna wartość nawet przy zgaszonym silniku i przy odłączonym przewodzie od czujnika również jest na max, dopiero po odłączeniu kostki przy wskaźniku wskazówka spada i tak samo jest z czujnikiem paliwa. Co to może być za przyczyna czy uszkodzony czujnik czy wskaźnik?

Jak macie podłączony czujnik poziomu paliwa bo u mnie przy czujniku są 3 ,,wsuwki'' i przewód czarno - biały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Odnośnie wskażnika paliwa,to ja go nie mam podłączonego ponieważ nie mam zbiornika paliwa przystosowanego do zamontowania czujnika.

Odnośnie ciśnienia oleju,to ja bym sprawdził czy przewód nie ma przebicia do masy.Jeżeli dobrze kojarzę to prąd płynie przez wskażnik,przewody i przez czujnik do masy.A jeżeli wychylenie na maksa jest przy odłączonym czujniku,to przyczyna musi tkwić gdzieś po drodze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebował bym opór czujnika ciśnienia oleju i opór czujnika temperatury i czujnika wody, bo w tej chwili czujnik ciśnienia oleju na zgaszonym silniku wynosi 350 ohm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Podaje swój pomiar tylko że nie zweryfikowany(kombajn nie odpalany od żniw),a obecnie nie mam czasu z uruchomianiem.

Termometr: czujnik 676 oma.

z podłączonym przewodem 140 oma

przewód w str.miernika 176 oma

 

Czujnik ciśnienia oleju silnika: 624 oma

z podłączonym przewodem 514 kilooma

przewód w str.miernika 1,56 kilooma

Zaznaczam jeszcze raz że to są dane nie sprawdzone przy uruchomionym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę tutaj fachowców a dręczy mnie takie pytanie niedawno kupiłem ciągnik i w książce obsługi pisze żeby silnik uruchamiać co najmniej raz na dwa tygodnie aby się przesmarował co nawet zimą kto nie użytkuje ciągnika da się zrobić a silniki kombajnu spuści wodę postawi i stoi bo tak robi kolega co mnie młóci i chyba większość kombajnistów bo kto będzie uruchamiał po sezonie albo jakieś konserwacje specjalne silnika ,podobnie z klimą w aucie należy włączać chociaż na chwilę dla przesmarowania co kilkanaście dni a w kombajnie nie ma możliwości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę że lepiej zalać kombajn płynem, a nie spuszczać wodę na zimę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn chyba terz jest odporniejszy na nagrzewanie to by terz lepiej robiło motorowi, jak jest maszyna nowa to pewnie by było warto go zalać płynem ale z drugiej strony jak tam coś cieknie tu coś cieknie to szkoda tego płyny dolewać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem oporność czujników pomiędzy wsuwka a masą i czujniki temperatury na zimnym silniku wynoszą ok 605 Ohm ,a na czujniku ciśnienia oleju 2340 Ohm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety nie poradziłem sobie z tymi wskaźnikami ale najważniejsze jest i teraz przed przeglądem sprawdziłem, że mało jest oleju hydraulicznego i mam pytanie jakiego oleju dolać bo nie wiem jaki był wcześniej, niby jak leci to leci niebieski a jak stoi we wiaderku to jest żółty jaki dolać olej ?

Po odpaleniu i włączeniu młocarni przy obrotach silnika 2200/min trzęsie kombajnem czy to normalne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...