Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

moim zdaniem to przesadzacie z atakami na emki.

wcale nie sa takie zle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moim zdaniem to przesadzacie z atakami na emki.

wcale nie sa takie zle

Może nie są złe z założenia, ale materiałowo są kiepskie

Ja ze swojego ogródka dożuce

C-330M rok-1991, po 6 mth wymiana wałka sprzęgłowego olej lał się litrami zrobili na gwarancji przeglądu po 50mth już nie zrobili bezpłatnie, bo URSUS NIEPŁACIŁ

Po dwóch latach rozbieranie skrzyni biegów do zera pojawiły się zgrzyty przyczyna

Brak rowka w bloku pod seger na wałku pośrednim, (czyli wada fabryczna)

Skrzynie chyba składał uczeń.

Wymiana pompy podnośnika i rozdzielacz

Pompy wodnej dwa razy

Simeringi na półosiach

 

Obecnie ma 2000 mth pracuje jako drugi ciągnik cały czas jest używana do lekkich prac a więc jak na taki przebieg i traktowanie to awarii dość sporo.

Silnik bez zastrzeżeń

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Mój wójo w swojej mce też miał problemy ze skrzynia.zakleszczała się. Naprawiali kilka razy ale nic nie pomogło, podobno wada fabryczna. Dopiero wymiana na nowa pomogła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

A ja mam emkę i jest ok.I wcale nie jest taka szybka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

nie sciemniaj emki nie sa tak dobre jak stare modele

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

No niestety jak Polak coś modernizyje to tylko na gorsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to 330M ma prę udogodniej w stosunku do zwykłej 330.

Co do usterek to może po prostu trafiliście na bardzo słabe modele.Aż nie chce mi się wierzyć że w330M tak łatwo skrzynia pada kiedy to zwykłe 330 mają skrzynie nie do zdarcia

Aż dziw bierze że Ursus potrafiłby aż tak zniszczyć te ciągniki podczas modernizacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cypisek nie pisz ztego co wiem tylko napisz jakie to twoim zdaniem są te udogodnienia .Albo nie pisz takich pierdoł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

No ja mysle ze 30 lepiej idzie z plogiem 3 skibowym niz ferguson z plogiem 3 skibowym obrotowym bez zadnej blokady i w dodatku na opale. Ja mam c330 od 20 latek u rodzilem sie w rekach z kierownica i od najmlodszych latek woze sie po poloach.Jedyna wada jaka dopada mnoja 330 to pekl waz na okreznicyt do kolektola.Jestem z niej bardzo zadowolony i wspieram polskie jezdzace maszynki!!!!!!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

jestem nowym forumowiczem i mam w posiadaniu wraz z bratem trzedziestke po dziadku mam pare hektarow ale nie otym chcialem ciagnik ma rok prod 82 i chodzi jak zyleta skrzynia od nowosci nie byla ruszna a ma swoje lata silnik jest po remoncie nie kopci nie wydmu(słowo zostało usunięte)e oleju ma 5 atm cisnienia oleju przeszedl generalke ale mam pytanie dotyczace sprzegla otoz podczas orki łąki nie cos sie chyba stalo ze sprzeglem otoz oralem na 2 po takich suszach plugiem 2 skibowym i na nim byl polozony pustak dla wiekszego obcizenia pluga ciagnik, od pluga do smej kolo

kolo od pluga do samej gory podnioslem aby orac jak najglebiej to jest twarda ziemia ciągnk az deba stawal ale oralem bez blokady nigdy nie orze z blokada ja sie sie boksuje to sie wtedy wlacza ale podczas tej orki cos sie stalo i teraz gdy oralem to sie chyba slprzeglo slizga nie wiem czy sie olej dostal czy co naderwalo sie jakos nie wiem cignik zwalnia silnik nie kola sie nie boksuja a potem znow przyspiesza nie wiem dlaczego tak sie dziej czy moze ktos mi na to odpowiedziec? nie znam sie za bardzo na tym a nie chcial bym zeby sie cos rozwalilo tak to (słowo zostało usunięte) ciagnik mam komplet obciaznikow na kolach z przodu ale nie na kolach zprzodu ale z tylu oraz kabine co do 360 to podzielam wasze zdanie na ten temat ze nie jest to najlepszy sprzet !!

 

p.s nie wiecie gdzie znajde linka do danych technicznych c330 ale nie emki poniewaz nie mam instrukcji obslucgi i za cholere nie wiem ale mam mocy ten ciagnik inni mowia 35 ini 31 sam nie wiem .

sorki za bledy ale pisze to o 1 w nocy i troche mi sie spac chce i za zawila tresc z gory dzieki !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Mam trzydziestkę z 1991 roku i z 1979 roku i widze ze ta stara jest duzo lepsza

 

Jakie miałeś probleby z tą emką

 

jak poznałeś, że to pompa oleju ci padła a nie np. panewski??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie ile może przejechać motogodzin 330 nim będzie wymagany kapitalny remont? Czy 3,5 tys motogodzin to duzo???

 

U nas Zetor 5211 6800 mtg i wciąż bez remontu. Ba! nawet do silnika nie było zaglądane !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Witam mysle ze c-330 uzytkowane w normalny sposob na orginalnych czesciach do pierwszej zmiany tuleji moze pochodzic nawet o 5 tys.A wal w tym ciagniku to pewnie i z 10 tys pzezyje jak nie lepiej.Moj ma okolo 7-8 tys motogodzin i smarowanie jest ok.Wymienialem tylko tuleje i tloki i potem pierscienie a wal jest nie ruszony.Jesli sie o niego dba to silnik jest niezniszczalny.No a 3.5 tys to nie duzo zaden wynik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

czy 330 pójdzie z kombajnem bolko lub anna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

z pewnością pójdzie z bolkiem

czy da radę ance to nie wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U nas trzydziestka do pierwszego remontu silnika wytrzymala 6800 motogodzin i wymienilismy tuleje, tłoki, pierścienie, sworznie.Wał był jak nowy więc go nie dotknęliśmy

330 jest z 1983 roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mamy t25 jako ciągnik który służy nam do pielęgnacji, głownie w ziemniakach, ewentualnie do innyh lekkich prac.Maszyan ta jest dość leciwa bo 1977 roku.Czy warto sprzedać t25, dołożyć troszkę kasy i kupić C330?Czy 330 lepiej radzi sobie np z opryskiwaczem czy sadzeniem ziemniaków?Czy ktoś wie ile udźwigu podnosnika ma t25 a ile 330?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Obecnie mamy t25 jako ciągnik który służy nam do pielęgnacji, głownie w ziemniakach, ewentualnie do innyh lekkich prac.Maszyan ta jest dość leciwa bo 1977 roku.Czy warto sprzedać t25, dołożyć troszkę kasy i kupić C330?Czy 330 lepiej radzi sobie np z opryskiwaczem czy sadzeniem ziemniaków?Czy ktoś wie ile udźwigu podnosnika ma t25 a ile 330?

 

pewnie ze 330 jest duzo lepszym traktorem niz wladymirec

udzwig 330 to 700 kg a ile podniesie rusek to nie mam pojecia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ile wazy c-330 bez obciaznikow i bez kabiny
1695 kg.-Masa w stanie suchym, bez obciażników i kabiny
a z obciąznikami i kabiną 330 waży 2197 kg

kabina 250 kg

obciązniki tylne 200 kg

przednie 42 kg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam 330 pochodzącą z końca lat 70- tych. Ostatnio zauważyłem, ze zaczyna mi się świecić lampka kontrolna ciśnienia oleju. Przebiej 3000 motogodzin. Czy oznaka, że już czas na remont???
Po pierwsze, sprawdź, czy pompa olejowa jest sprawna.

Po drugie, jeśli pompa jest sprawna, to szykuje się poważniejszy remont, a znaczy się przeszlifowanie wału korbowego i zakup nowych panewek.

Sprawdz najpierw czujnik ciśnienia oleju kumpel już przygotował się do remontu silnika bo też mu świeciła( mrygała) kontrolka, pojechał do mechanika ten zmienił czujnik i do dziś jeździ bez remontu. Po drugie sprawdź czy olej nie jest już czarny jak smoła może musisz go zmienić. Po trzecie możesz jeszcze podciągnać pompę. Na sam koniec wymiana pompy lub remont silnika. Oby chodziło o czujnik lub olej.
Olej zmieniany jest co sezon - bardzo tego pilnuję. Nad zmianą czujnika zastanawiałem się - to dobry pomysł. Również myślałem nad zmianą panewek (ale ich nie słychać) Czy dam radę sam sprawdzić stan pompy?? Jakie powinny być luzy?? czy to się optycznie ocenia??

Mirek

Najlepiej jak by ci sie udało sprawdzic ciśnienie smarowania. Możesz to zrobić zwykłym manometrem ciśnieniowym który podłączysz zamiast czujnika oleju może taki masz a jak nie to popytaj ludzi może mają jak nie to pokombinuj z manonetrem od opryskiwacza. Jak go podłączysz i będziesz miał ciśnienie powyżej 2 atm to daj sobie spokój z panewkami. czujnik ciśnienia oleju załancza się od 0,5 atm. jak masz mniejsz od 1,5 atm to możesz podciągnąć pompę wystarczy zdjąć miskę olejową i na pompie jest zawór na sprężynie wtstarczy wyjąć zawleczkę i przełożyć do innego otworu dopychając ta sprężynę. Panewek nigdy nie usłyszysz chodziło ci o zawory jak nie dzwonią to nie ryj przy nich. luzy na zaworach są 0.3 i 0.2 mm ale nie pamiętam króry na których zaworach.
luzy na zaworach są 0.3 i 0.2 mm ale nie pamiętam króry na których zaworach.

Ssący 0,22

Wydech 0,27

Ostatnio zmieniony przez Marek Sz dnia Sob Paź 14 19:47:38 GMT, w całości zmieniany 1 raz(y). Poprawiony cytat oraz kolory.

Teraz już zgłupiałem. Ciśnienie oleju min/max wynosi 1,2 / 3,5 kG/cm2. W związku z powyższym manometr powinien mieć skalę: 0-0,4 MPa czy też 0-4 MPa ?
Teraz już zgłupiałem. Ciśnienie oleju min/max wynosi 1,2 / 3,5 kG/cm2. W związku z powyższym manometr powinien mieć skalę: 0-0,4 MPa czy też 0-4 MPa ?

To pierwsze od 0-0.4 MPa to w przybliżeniu 1-4 atm. Jak się nie myle!!!!!!!

I jeszcze jedno pytanie. Jak sprawdzić, czy pompa olejowa jest sprawna??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę o odpowiedź.

chodzi oczywiscie o pompe paliwa.

Drugie pytanie:

Jak to zrobić aby nie przewasolić i nie podkręcić za dużo.

słyszałem że escort 335 ma moc 35 koni bo mu pompe podkrcają

zwiększyć się na pewno da ale czy do 35, 34 czy 36 t trudno jest powiedzieć

Musisz sam dojsc o ile trzeba zwiekszyc, bo jak za duzo zwiekszysz to ciagnik zamiast sie wzmocnic to oslabnie

chyba wszyscy to robia z 330 ze podkrecaja pompe
No to zwiększasz zużucie paliwa coś za coś.
Argumenty za podkręcaniem:

1. 330 bardzo mało pali a jak będzie palić troszkę więcej to i tak będzie to stosunkowo nieduże zużycie paliwa

2. Standardowa moc nie jest zbyt duże, a każdy koń więcej cieszy

3. Ostrożne podkręcanie daje bardzo dobre efekty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a moze ktos wie jak zrobic chwytak do bel do 330 lub wspomaganie kierownicy
Wspomaganie czego nie!!!!!! Może jeszcze turbo podnośnik 10 ton i kabina z klimą.A do władimirca ruski napęd jądrowy. Trzymać tak dalej chłopiska

Ja nie widze powodu sie z kogos nasmiewac ktory chce sobie ulatwic zycie.

To swiadczy tylko o poziomie niektorych forumowiczow.

A propos wspomagania. Moj wujas zalorzyl w c360 wspomaganie od volkswagena transportera. Pompa jest napedzana od walu korbowego poprzez pasek klinowy. Pompa jak sie nie myle byla rownierz od transportera.

Dziala calkiem przyzwoicie.

Dobry pomysł i praca z turem okazała by się całkiem znośna.

Myślałem na tym kiedyś. Można by zaadaptować hydromechanizm od Bizona i wmontować go na miejsce przekładni kierowniczej, zamiast drążków kierowniczych zamontować siłowniki. Największy problem z dostarczeniem oleju gdzie zamontować pompę olejową i jakiś zbiornik.

Co jak co ale wspomaganie w ciągniku to bardzo przydatna rzecz. Szczególnie, że nie wszyscy traktorzyści to chłopy 90 kg mięśni i sadła, a układ kierowniczy w 330 i360 chodzi raczej ciężko.
do Krzycha: a o jaki chwytak by Ci chodziło?.
czemu nie zaczolem w 330 robic hydrostatyczne kierowanie dalem pompe w miejscu sprezarki zbiornik na oleum zamiast skrzynki na klucze kola polaczylem drozkiem i wasami z "60" jeszcze tylko silownik sklece jakos na osi i polacze to przewodami a orbitrol danfosa jakis od kombajnu powoli zaczyna cos z tego wychodzic tylko czy bedzie dzialac czas pokaze
wspomaganie to na szrocie osobówek jakies wykombinowac układ na orbotrol i bedzi e
Mój wujek sobie wspomaganie kierownicy w 33o zrobił. Zapytam go jak to dokładnie zrobił to wam napiszę
jecek czekam na twoją odpowiedź bo też chciałbym se zrobić a im więcej pomysłów tym lepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakiego tura warto kupić?
do c 330 nie masz zbyt duzego wyboru najczesciej spotykane tury na naszym rynku to tury polmot tur Mrągowo lub Hydramet z Giżycka

ja osobiscie kupowalem tura do mf 255 i z tego co sie orientowalem to ten z hydrametu był tanszy

najlepiej to wejdź na strone producenta znajdź telefon i popros o ceny brutto i wybierz tańszy

http://hydramet.com/

http://www.pmm.com.pl/

ci z Mrągowa przysłali mi cennik jak chcesz to ci go przesle tylko skontaktuj sie ze mna i podaj maila tu masz moje gg7246842

nie wiesz co mowisz c 330 jest najlepszy do tura,ja mam go juz 25 lat i wykonuje wszystkie prace
Jedno jest pewne że kolega ma klapki na oczach bo piszac że 30 jest nailepsza w te klocki. To już jest lekka przesada.Więc niech kolega tym cackiem zdejmie 1000kg nawozu na palecie.
Mylicie się C330 to dobry ciagnik ale w swojej klasie. Jesli ktos ma nieduże potrzeby to jest dobry. jak masz duże gospodarstwo to jest wtedy za mały jak na tura
I tu się zgadzam .KOBYŁA ma racie i pisze prawde bez ubarwiania.Pozdrawiam.
wiesz ja zrobiłem sam , tłoki kupiłem na bazarze , węrzyki i wszystkie wajchy w sklepie ,a ramiona i inne pierdoły ze stali na skupie złomu . wszystko działa ok i da rade wszystko podnieść nawet mokrą zgniłą kiiszonkę zawinięta w bele. tylko że zauważyłem spadek mocy silnika ( ok 25% ) np przy oraniu a przed założeniem tura zrobiłem nawet remont silnika i nie wiem w czym tkwi problem
a ile kosztuje tur do 330 w sklepie?
nie w sklepie tylko w agromie 3100 zl z vat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do góscia

 

330 jest lepszy od t25?Pod jakimi względami, mozesz szczegółowiej.

Ze t25 ma sprzęgło jednostopniowe a 330 dwustopniowe to wiem.

A jak jest z uciągiem?czy widać rożnicę pomiędzy t25 a 330?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

ja ze swojej strony dodam że trzydziecha nie ma docisku ma pompie gdy t25 go ma więc to jest raczej na korzyść t25 co do uciągu to nie wiem ale moim zdaniem 30 ma wiekszy uciag głownie dlatego iz ma wieksza mase na korzysc 30 mozna doliczyc większe tylne opony ursus ma bodajze 12,4 gdy wladimirec ma 11.2 ale mozna zlozyc takie od 30 ale to jest wyłacznie moje zdanie !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...