Skocz do zawartości
Moderator

Wszystko o kombajnach zbożowych

Rekomendowane odpowiedzi

mam jeszcze jedna sugestie ale na razie nie moge jej sprawdzic.Jesli ktos bedzie sie brał za naprawe silnika perkinsa niech sprawdzi jakie sa luzy na kołach rozrzadu.Chodzi mi o cały układ rozrzadu poczawszy od koła na wale po wałek rozrzadu i pompe wtryskowa.Jesli bedza luzy to wałek w jedna ,pompa w druga i bedzie nierowna praca.Na niskich obrotach bedzie ok ale przy wysokich jak wpadnie w drgania moga byc takie objawy.W zime bede robił remont w 3p wiec bede mogł to sprawdzic i miec pewnosc na 100%.Na razie nie mam wiecej pomysłow na tak ciezka usterke.

Jesli sie wszyscy porzadnie przyłozymy i pomyslimy to mam nadzieje ze damy rade to rozwikłac.

 

szczewko coś w tym jest .Kiedyś miałem Class Mercatror i silnik 6 Perkins.

Robiłem w nim silnik i między innymi zaglądałem w rozrząd .Z tymi luzami to możesz mieć racje bo przy dużych luzach pompa będzie kulawo chodzić.I tak było i jest w większości Mercatorów z silnikiem Perkins .Te luzy prowadzą do tego że silnik ma nie równą pracę na wysokich obrotach - "szczeka".Może to też przez stojącą pompe i ten ślimak co ją napędza .

Ale w moim D88 silnik chodzi równiutko i nie "szczeka" więc może rozrząd wykluczyć ? i wziąć pod uwagę tylko zawory i gniazda ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Chciałbym kupić JD 1075. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć co się najczęściej psuje, na co zwracać uwagę. Dziękuje za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

Chciałbym zaproponować szczegółowe katalogi części do różnych modeli maszyn rolniczych- kombajny, ciągniki, pras, sieczkarnie.

 

 

Posiadam katalogi do wszystkich typów

 

New Holland

Ford

Fiat

Case-IHC

John Deere

 

oraz do wybtranych modeli;

 

Claas

Kemper

Geringhof

Krone

Amazone

Overum

Deutz-Fahr

Rabewerk

 

Katalogi są w języku angielskim, niemieckim oraz częściowo w języku polskim.

 

Katalogi są dostępne na płycie CD w formacie PDF.

 

Mogę wysłać przykładową stronę katalogową.

 

W razie pytań proszę o kontakt.

 

katalogi_maszyn@interia.pl

 

tel. 698145380

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam pare pasow klinowych do kombajnow Commandor i Dominator jak rowniez noze do rozdrabniacza do kombajnu Lexion 480, 580, 600. Wszystko za polowe oryginalnej ceny. W razie zainteresowania prosze do mnie napisac.

 

czesci@t-online.de

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś, gdzie się spuszcza płyn chłodniczy z bloku w silniku Mercedesa, 6 cylindrów, rzędowy, turbodoładowany, w CLAAS Dominator 96???

 

Bo musze spuścić, a nie moge nigdzie znaleźć korka spustowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze byc tak ze korek jest wkrecany w blok z boku.. albo ale to juz raczej nie mozliwe jakies kolanko albo czujnik wykrecic z bloku... ja miałem wkrecony normalnie korek z boku w blok...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest tak samo jak u mnie to z boku silnika ( po prawej stronie)kolo filtra oleju jest wkrecona śruba w blok, nie ma zadnego kranika itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Staramy sie o kombajn na dopłaty i po czytaniu wielu artykulów i popytaniu włascicieli wybór padł na NH5040 szer 3.9 170KM.mamy ok60 hektarów ale baedziemy powiekszac.no i moje pytanie:jak sie sprawuja(dzis byl u nas gosc od JD i powiedzial ze przeciez to tylko polski bizon!!!) I najwazniejsze.bedzie to nasz pierwszy kombajn.poradzimy sobie???ciezko sie go nauczyc i opanowac?czekam na odpowiedzi.dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy kupił sobie TC5050, ale na kredyt. Kombajn fajny, sprytny. Gadałem z chłopakiem, który ma taki sam kombajn i 100 zbóż. Wcześniej miał rekorda z 2002 roku i mówił, że ten rekord nie ma startu do TC5050. Ja mam Dominatora 98 i muszę powiedziec, ze jakość wykonania, jak i solidność w moim starszym D98 jest większa niż w TC5050, który sprawia wrażenie kombajny zwrotnego, jednak bardzo delikatnego. Powierzchnia sit jest stosunkowo mała, tak samo liczba jak i większośc wytrząsaczy. No ale ktoś to opracował i widocznie zdaje egzamin. Poza tym nowy sprzęt to nowy i posłuży Ci trochę, jak będziesz o niego dbał, a w to nie wątpie, bo przy obecnych realiach nieczęto się kupuje tak drogie maszyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za taka cene to trzeba chuchac i dmuchac i ze szmatka chodzic i wycierac.z tego co czytalem to podobna caly zespol zniwny jest z bizona dawal rade to go cos ulepszyli i slyszalem ze chwala.JD duzo drozszy a class nie wiem ale kuzyn ma96 kupil nowego i problemy mial z silnikiem.zlapal tez kapcia i okazalo sie ze w nowce kombajnie byla latana detka!coz kombajn w koncu trzeba miec swoj a jak wroca polowe to moze warto.no i pytanko.wie ktos o jakims dealerze dobrym.my mamy oferte z kielc.bo go znajomy chwalil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Choc jestem fanem NH bo posiadam dwie sztuki (1520 i 8070) to po obejzeniu T5070 bym go nie kupił. Wykonanie masakra,spawy polozone krotko mowiac niechlujnie,po roku farba złazi płatami. Jakos sie zraziłem do tego kombajnu.Tego samego dnia ogladałem JD 1450 to bez porownania lepiej wykonczony,ładne wykonanie i spasowanie czesci. Cena mniejsza o vat wiec konkurencyjna. Niedługo wybieram sie obejzec Classa i Laverde. Musze cos wybrac do zakupu w najblizszym roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie co sie tyczy nowych kombajnow to radze sprawdzić oferte u naszych zachodnich "kolegów"(niemcy)bo z doSwiadczenia wiem że przy zakupie nówki sa dwie potęrzne zalety, a mianowicie cena(jak chcialem kupić nowego dominatora to różnica miedzy raiffeisen a korbankami wynosila 12 tys euro za taki sam kombajn aż niedowierzalem,zas drugą zaleta jest to że kupujemy bez wpłaty VATu tylko netto a Vat to tylko papierkowa robota w urzedzie skarbowym (bezgotówkowa)-czyli przykladowo bierzemy kredyt na 100tys euro a nie na 122tys wiec korzyści są ogromne jedynym minusem jest kurs walut który moze nam troche namieszac ale co by niebylo zyskamy sporo kasy . A co sie tyczy serwisu to polski serwis np claasa jest zobowiązany serwisowac sprzet kupiony w z niemiec bo w końcu jesteśmy w unii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Od maja jestem szczesliwym posiadaczem dominatora 86 i przez całe żniwa spisywał sie bez awarii do ostatniego kawałka i klijenta wysiadło podnoszenie i opuszczanie hedera, motowideł, wolno chodzi przyspieszacz i zwalniacz i dzwignia od sterowania na kolumnie cięzko chodzi i podejrzewam główny rozdzielacz ale nie jestem pewny, leci mi również mocno olej z kolumny kierowniczej chyba z orbitolu może miał już ktoś takie przypadki, odpisze co naprawić i gdzie naprawiaja???

Pierwszy sezon przeszedł super, ludziom bizony sie psuły a my ogień, wcale sie nie grzeje dobrze ze rekorda nie kupilismy, na wiosce to nasz pierwszy claas jak wyjechalismy to ludzie biedni o płot chcieli sie pozabijać i mowili ze pszczółka jeździ!!! ubaw z braholkiem mielismy dobry. pokosilismy u siebie kombajn postawilismy i odpoczynek i rozładunek a ludzie biegali jak pojeb.... co swoja maszyna to swoja!!!!!!!!!!

Powrót do góry

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeśli nie brak oleju to moze poluzował sie pasek napędzajacy pompe, kiedyś mialem taki przypadek co prawda nie w Dominatorze ale warto sprawdzić.

Też jestem ciekaw czy rozbierał ktoś ten rozdzielacz główny, ponieważ u mnie pod koniec żniw zaczeły dziać sie dziwne rzeczy i naprzykład przy podnoszeniu nagarniacza również kombajn przyspieszał no i cheder powoli samoczynnie opadał. Prawdopodabnie padły uszczelnienia na rozdzielaczu ale moze miał ktoś juz z tym jakieś doświadczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 96 też w tym roku rozszczelnił sie orbitrol w jego górnej części pod kierownicą ale mysle ze moze uda sie zmienić uszczelnienie, bo pozatym działa ok. A co do hydrauliki to żeby nie ta ciężej chodząca dźwignia to bym postawił na pompę. Sprawdź jeszcze czy w krańcowych położeniach dźwigni kruciec w rozdzielaczu wysuwa sie w max położenie. U nas było tak z otwieraniem rury wysypowej, mimo że przekręcałeś żeby otworzyć to rura bardzo pomalutku sie otwierała, a sie okazało że rozdzielacz otwierał sie tylko troszke, wystarczyło poregulować i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dominatorze były montowane różne pompy, w 96 powinna być dwusekcyjna. Jedna sekcja odpowiada tylko za kierowanie, druga za resztę, tak więc jeśli Ci nawet główna sekcja padnie to możesz i tak dojechać do domu. Ja kupowałem pompę w tym roku - 1650 zł zamiennik jakiś włoski. Orbitrole naprawiają profesjolanie w Danfos Polska we Wrocławiu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z podajnikiem kłosowym strasznie często mi się zapycha co może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że masz łancuch za luźny albo pasek sie ślizga?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! oleju jest cały czas dolewane na max codziennie kontrola, pasek iciagniety, te filterki z boku zbiornika czyste, to jest dziwne ze rura od zboza rozkłada sie troszke wolniej ale rozkłada i składa, a to dzwignia sterowania chodzi dziwnie, pompa na układ kierowniczy pcha bo normalnie jezdzimy, i dziwne jest to ze jak sie go odpali to raz podniesie i potem juz koniec opusci i nie podniesie, podniesie ale po 15 minutach i na pełnym gazie!!! troche lipa bo zeby nie naprawiac cos co jest dobre

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli szukasz profesjonalnych materialow do napraw kombajnow Claas a w szczegolnosci Lexion lub Mega to napisz do mnie. Posiadam rowniez zestaw nowiutkich, oryginalnych dwustronnych nozy do rozdrabniacza do kombajnow Leksion 480, 570,580, 600. Cena konkurencyjna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Katalogi części do różnych modeli kombajnów a także, ciągników, pras, sieczkarnie.

 

New Holland

Ford

Fiat

Fiatagri

Case-IHC

John Deere

Claas

Kemper

Geringhof

Welger

 

Katalogi są w języku angielskim, niemieckim oraz częściowo w języku polskim dostępne na płycie CD w formacie PDF.

 

 

tel 698145380

@-mail katalogi_maszyn@interia.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prosze o opinie użytkowników podanego wyżej kombajnu o wady i zalety ,planuje zakup komajnu z 92 roku,ma pracowac na 40ha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

mam pytanie, czy jest możliwość założenia hederu od dominatora do mercatora?

a może ma ktoś do sprzedania heder do mercatora o szerokości 3,6m lub 4,2m?

ewentualnie mogę się zamienić ja mam heder o szerokości 3m.

 

pozdrawiam serdecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...