FREZ 0 Napisano 24 Października 2008 mam jeszcze jedna sugestie ale na razie nie moge jej sprawdzic.Jesli ktos bedzie sie brał za naprawe silnika perkinsa niech sprawdzi jakie sa luzy na kołach rozrzadu.Chodzi mi o cały układ rozrzadu poczawszy od koła na wale po wałek rozrzadu i pompe wtryskowa.Jesli bedza luzy to wałek w jedna ,pompa w druga i bedzie nierowna praca.Na niskich obrotach bedzie ok ale przy wysokich jak wpadnie w drgania moga byc takie objawy.W zime bede robił remont w 3p wiec bede mogł to sprawdzic i miec pewnosc na 100%.Na razie nie mam wiecej pomysłow na tak ciezka usterke.Jesli sie wszyscy porzadnie przyłozymy i pomyslimy to mam nadzieje ze damy rade to rozwikłac. szczewko coś w tym jest .Kiedyś miałem Class Mercatror i silnik 6 Perkins.Robiłem w nim silnik i między innymi zaglądałem w rozrząd .Z tymi luzami to możesz mieć racje bo przy dużych luzach pompa będzie kulawo chodzić.I tak było i jest w większości Mercatorów z silnikiem Perkins .Te luzy prowadzą do tego że silnik ma nie równą pracę na wysokich obrotach - "szczeka".Może to też przez stojącą pompe i ten ślimak co ją napędza .Ale w moim D88 silnik chodzi równiutko i nie "szczeka" więc może rozrząd wykluczyć ? i wziąć pod uwagę tylko zawory i gniazda ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomasz1 0 Napisano 26 Października 2008 Witam wszystkich. Chciałbym kupić JD 1075. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć co się najczęściej psuje, na co zwracać uwagę. Dziękuje za odpowiedzi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antoni2008 0 Napisano 29 Października 2008 Witam serdecznie, Chciałbym zaproponować szczegółowe katalogi części do różnych modeli maszyn rolniczych- kombajny, ciągniki, pras, sieczkarnie. Posiadam katalogi do wszystkich typów New HollandFordFiatCase-IHCJohn Deere oraz do wybtranych modeli; ClaasKemperGeringhofKroneAmazoneOverumDeutz-FahrRabewerk Katalogi są w języku angielskim, niemieckim oraz częściowo w języku polskim. Katalogi są dostępne na płycie CD w formacie PDF. Mogę wysłać przykładową stronę katalogową. W razie pytań proszę o kontakt. katalogi_maszyn@interia.pl tel. 698145380 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosti68 0 Napisano 1 Listopada 2008 Posiadam pare pasow klinowych do kombajnow Commandor i Dominator jak rowniez noze do rozdrabniacza do kombajnu Lexion 480, 580, 600. Wszystko za polowe oryginalnej ceny. W razie zainteresowania prosze do mnie napisac. czesci@t-online.de Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peron 0 Napisano 13 Listopada 2008 Wie ktoś, gdzie się spuszcza płyn chłodniczy z bloku w silniku Mercedesa, 6 cylindrów, rzędowy, turbodoładowany, w CLAAS Dominator 96??? Bo musze spuścić, a nie moge nigdzie znaleźć korka spustowego. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marbar 0 Napisano 13 Listopada 2008 moze byc tak ze korek jest wkrecany w blok z boku.. albo ale to juz raczej nie mozliwe jakies kolanko albo czujnik wykrecic z bloku... ja miałem wkrecony normalnie korek z boku w blok... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 13 Listopada 2008 Jeśli jest tak samo jak u mnie to z boku silnika ( po prawej stronie)kolo filtra oleju jest wkrecona śruba w blok, nie ma zadnego kranika itp. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zetor84 0 Napisano 19 Listopada 2008 Witam.Staramy sie o kombajn na dopłaty i po czytaniu wielu artykulów i popytaniu włascicieli wybór padł na NH5040 szer 3.9 170KM.mamy ok60 hektarów ale baedziemy powiekszac.no i moje pytanie:jak sie sprawuja(dzis byl u nas gosc od JD i powiedzial ze przeciez to tylko polski bizon!!!) I najwazniejsze.bedzie to nasz pierwszy kombajn.poradzimy sobie???ciezko sie go nauczyc i opanowac?czekam na odpowiedzi.dzieki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peron 0 Napisano 19 Listopada 2008 Znajomy kupił sobie TC5050, ale na kredyt. Kombajn fajny, sprytny. Gadałem z chłopakiem, który ma taki sam kombajn i 100 zbóż. Wcześniej miał rekorda z 2002 roku i mówił, że ten rekord nie ma startu do TC5050. Ja mam Dominatora 98 i muszę powiedziec, ze jakość wykonania, jak i solidność w moim starszym D98 jest większa niż w TC5050, który sprawia wrażenie kombajny zwrotnego, jednak bardzo delikatnego. Powierzchnia sit jest stosunkowo mała, tak samo liczba jak i większośc wytrząsaczy. No ale ktoś to opracował i widocznie zdaje egzamin. Poza tym nowy sprzęt to nowy i posłuży Ci trochę, jak będziesz o niego dbał, a w to nie wątpie, bo przy obecnych realiach nieczęto się kupuje tak drogie maszyny. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zetor84 0 Napisano 19 Listopada 2008 za taka cene to trzeba chuchac i dmuchac i ze szmatka chodzic i wycierac.z tego co czytalem to podobna caly zespol zniwny jest z bizona dawal rade to go cos ulepszyli i slyszalem ze chwala.JD duzo drozszy a class nie wiem ale kuzyn ma96 kupil nowego i problemy mial z silnikiem.zlapal tez kapcia i okazalo sie ze w nowce kombajnie byla latana detka!coz kombajn w koncu trzeba miec swoj a jak wroca polowe to moze warto.no i pytanko.wie ktos o jakims dealerze dobrym.my mamy oferte z kielc.bo go znajomy chwalil. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczewko 0 Napisano 20 Listopada 2008 Choc jestem fanem NH bo posiadam dwie sztuki (1520 i 8070) to po obejzeniu T5070 bym go nie kupił. Wykonanie masakra,spawy polozone krotko mowiac niechlujnie,po roku farba złazi płatami. Jakos sie zraziłem do tego kombajnu.Tego samego dnia ogladałem JD 1450 to bez porownania lepiej wykonczony,ładne wykonanie i spasowanie czesci. Cena mniejsza o vat wiec konkurencyjna. Niedługo wybieram sie obejzec Classa i Laverde. Musze cos wybrac do zakupu w najblizszym roku Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolmax 0 Napisano 21 Listopada 2008 Panowie co sie tyczy nowych kombajnow to radze sprawdzić oferte u naszych zachodnich "kolegów"(niemcy)bo z doSwiadczenia wiem że przy zakupie nówki sa dwie potęrzne zalety, a mianowicie cena(jak chcialem kupić nowego dominatora to różnica miedzy raiffeisen a korbankami wynosila 12 tys euro za taki sam kombajn aż niedowierzalem,zas drugą zaleta jest to że kupujemy bez wpłaty VATu tylko netto a Vat to tylko papierkowa robota w urzedzie skarbowym (bezgotówkowa)-czyli przykladowo bierzemy kredyt na 100tys euro a nie na 122tys wiec korzyści są ogromne jedynym minusem jest kurs walut który moze nam troche namieszac ale co by niebylo zyskamy sporo kasy . A co sie tyczy serwisu to polski serwis np claasa jest zobowiązany serwisowac sprzet kupiony w z niemiec bo w końcu jesteśmy w unii Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_k 0 Napisano 6 Grudnia 2008 Witam! Od maja jestem szczesliwym posiadaczem dominatora 86 i przez całe żniwa spisywał sie bez awarii do ostatniego kawałka i klijenta wysiadło podnoszenie i opuszczanie hedera, motowideł, wolno chodzi przyspieszacz i zwalniacz i dzwignia od sterowania na kolumnie cięzko chodzi i podejrzewam główny rozdzielacz ale nie jestem pewny, leci mi również mocno olej z kolumny kierowniczej chyba z orbitolu może miał już ktoś takie przypadki, odpisze co naprawić i gdzie naprawiaja???Pierwszy sezon przeszedł super, ludziom bizony sie psuły a my ogień, wcale sie nie grzeje dobrze ze rekorda nie kupilismy, na wiosce to nasz pierwszy claas jak wyjechalismy to ludzie biedni o płot chcieli sie pozabijać i mowili ze pszczółka jeździ!!! ubaw z braholkiem mielismy dobry. pokosilismy u siebie kombajn postawilismy i odpoczynek i rozładunek a ludzie biegali jak pojeb.... co swoja maszyna to swoja!!!!!!!!!!Powrót do góry Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buchaj 0 Napisano 7 Grudnia 2008 A oleju hydraulicznego jest wystarczająco?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 7 Grudnia 2008 A jeśli nie brak oleju to moze poluzował sie pasek napędzajacy pompe, kiedyś mialem taki przypadek co prawda nie w Dominatorze ale warto sprawdzić. Też jestem ciekaw czy rozbierał ktoś ten rozdzielacz główny, ponieważ u mnie pod koniec żniw zaczeły dziać sie dziwne rzeczy i naprzykład przy podnoszeniu nagarniacza również kombajn przyspieszał no i cheder powoli samoczynnie opadał. Prawdopodabnie padły uszczelnienia na rozdzielaczu ale moze miał ktoś juz z tym jakieś doświadczenia Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aras DSL 0 Napisano 7 Grudnia 2008 U mnie w 96 też w tym roku rozszczelnił sie orbitrol w jego górnej części pod kierownicą ale mysle ze moze uda sie zmienić uszczelnienie, bo pozatym działa ok. A co do hydrauliki to żeby nie ta ciężej chodząca dźwignia to bym postawił na pompę. Sprawdź jeszcze czy w krańcowych położeniach dźwigni kruciec w rozdzielaczu wysuwa sie w max położenie. U nas było tak z otwieraniem rury wysypowej, mimo że przekręcałeś żeby otworzyć to rura bardzo pomalutku sie otwierała, a sie okazało że rozdzielacz otwierał sie tylko troszke, wystarczyło poregulować i jest ok. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peron 0 Napisano 7 Grudnia 2008 W dominatorze były montowane różne pompy, w 96 powinna być dwusekcyjna. Jedna sekcja odpowiada tylko za kierowanie, druga za resztę, tak więc jeśli Ci nawet główna sekcja padnie to możesz i tak dojechać do domu. Ja kupowałem pompę w tym roku - 1650 zł zamiennik jakiś włoski. Orbitrole naprawiają profesjolanie w Danfos Polska we Wrocławiu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil 23 0 Napisano 7 Grudnia 2008 Witam mam problem z podajnikiem kłosowym strasznie często mi się zapycha co może być przyczyną? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peron 0 Napisano 7 Grudnia 2008 Możliwe, że masz łancuch za luźny albo pasek sie ślizga? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_k 0 Napisano 7 Grudnia 2008 Witam! oleju jest cały czas dolewane na max codziennie kontrola, pasek iciagniety, te filterki z boku zbiornika czyste, to jest dziwne ze rura od zboza rozkłada sie troszke wolniej ale rozkłada i składa, a to dzwignia sterowania chodzi dziwnie, pompa na układ kierowniczy pcha bo normalnie jezdzimy, i dziwne jest to ze jak sie go odpali to raz podniesie i potem juz koniec opusci i nie podniesie, podniesie ale po 15 minutach i na pełnym gazie!!! troche lipa bo zeby nie naprawiac cos co jest dobrepozdro Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosti68 0 Napisano 7 Grudnia 2008 Jesli szukasz profesjonalnych materialow do napraw kombajnow Claas a w szczegolnosci Lexion lub Mega to napisz do mnie. Posiadam rowniez zestaw nowiutkich, oryginalnych dwustronnych nozy do rozdrabniacza do kombajnow Leksion 480, 570,580, 600. Cena konkurencyjna. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alex12 0 Napisano 7 Grudnia 2008 wszystko na temat mdw 524 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antoni2008 0 Napisano 7 Grudnia 2008 Katalogi części do różnych modeli kombajnów a także, ciągników, pras, sieczkarnie. New HollandFordFiatFiatagriCase-IHCJohn DeereClaasKemperGeringhofWelger Katalogi są w języku angielskim, niemieckim oraz częściowo w języku polskim dostępne na płycie CD w formacie PDF. tel 698145380@-mail katalogi_maszyn@interia.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drozd 0 Napisano 8 Grudnia 2008 Prosze o opinie użytkowników podanego wyżej kombajnu o wady i zalety ,planuje zakup komajnu z 92 roku,ma pracowac na 40ha Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
COLOST 0 Napisano 14 Grudnia 2008 witam.mam pytanie, czy jest możliwość założenia hederu od dominatora do mercatora?a może ma ktoś do sprzedania heder do mercatora o szerokości 3,6m lub 4,2m? ewentualnie mogę się zamienić ja mam heder o szerokości 3m. pozdrawiam serdecznie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach