Skocz do zawartości
alina5678

kobieta na wsi

Rekomendowane odpowiedzi

Hej jestem tu nowicjuszką i chciałam się podzielić swoją opinią.Myślę,że życie kobiet na wsi w ówczesnych ,zmechanizowanych czasach nie jest takie złe.

Coraz mniej kobiet spotykam na polu .Nie trzeba np plewić buraków czy snopki wozić.Panowie i maszyny sami dają radę.A w domu .pralka sama upierze zmywarka pozmywa.Poprostu sielanka.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic tylko dzieci rodzic:PPP (oczywiscie zart). Wiele mlodych kobiet ucieka ze wsi no bo perspektywy na przyszlosc slabsze.(nie mowie ze ich nie ma-sa ale dla ludzi pomyslowych) no i wstydza sie tez troche wsi, a moze nawet i boja sie ze beda musialy pole orac. Mam nadzieje ze teraz sie to chociaz troche zmieni, i Ty w tym pomozesz Alina. Witamy kolejna uzytkowniczke:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja żona pracuje na etacie w mieście, wgospodarce teraz dla kobiet nie ma miesca u mnie żona tylko pomaga w przebieraniu ziemniaków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Z tym "miejscem"to bym powiedział że jest różnie.Najlepiej żeby każdy(a) znalazł(a) swoje ulubione miejsce.Bo znam kobiety które dobrze czują się w pracach gospodarskich,a i takie dla których gospodarka to "katorga".Przyznam rację Alina5678 że obecnie kobiety mają lżej.Przypominam sobie lata dzieciństwa,gdy nie było w gospodarstwie elektryczności,woda była w studni na podwórku.Gdy dzieci trzeba było wykąpać to najpierw trzeba było przynieść i nagrzać wodę i tak samo z praniem bo pralka to była balia z tarą.A jeszcze musiała matka pomóc i w oborze i na polu bo nie było mechanizacji.Chociaż może i teraz jeszcze są rodziny które nie mają współczesnych wygód?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach