Skocz do zawartości
zbych

Wszystko o ciągnikach Farmer

Rekomendowane odpowiedzi

bubu to Twój farmer stał dosyć długo w brodnicy, obok ursusa tego duzego, 1934 chyba? Jeśli tak to się przymierzałem do twojego ciągniczka jak zamawiałem mojego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OPINIA

 

 

jestem za równouprawnieniem ale skoro masz farmtraca to dlaczego wypowiadasz sie wdziuale farmerów???

a jesli mozesz napisz co dokładnie masz na mysli piszac ile masz pola

zmykaj do swojego działu chyba ze chcesz napisac coś wspólnego co dotyczy naszych maszyn !!!

 

KONIEC OPINI !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"marcian" - zgadza się to ten sam czerwony pocisk , z takimi bladymi obciąznikami(już są podmalowane na czarno- bo sie paskudnie prezentowały)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Dzik-miałem co prawda coś napisać ale po Twojej ostatniej wypowiedzi chyba nie będę ryzykował-po prostu nie mam Farmera-co więcej zapewne nigdy go nie będę miał

PS.Oczywiście też jestem zwolennikiem równouprawiania (coby skiby równo szły)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko do użytkowników 8244. Pod siedzeniem jest pokrętło, do czego ono służy,

Czy miał już ktoś tej zimy oczywiście Farmera i jak on zapalał.

Dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakos tak - pokretło słuzy do regulacji ilosci przepływającego oleju. tzn. jesli przekrecisz na 10 to bedzie ci szybko reagował podnosnik co sprawi ze praca bedzie bardzo trudna bo tylko ciut ruszysz dzwignie podnosnika pług wyskoczy ci z ziemi.

jesli wezmiesz na 1 podnośnik przestanie unosić ale bedzie ci bardzo szybko działo jakies urzadzonko połaczone z hydrauliką ciągnika np. bellarka (otwieranie komory). mam nadzieje że wyjasniłem.....\

co do zimy to byłem u kolezki co ma 8244 i mówił ze pali cięzko a ja sie go pytam czy to wina ciągnika czy tegorocznych wyjatkowo duzych mrozów. powiedział że stał cały czas na mrozoe i po 4 dniach miał doasc cięzko obrócic ale przypominam że w te zime nie raz było wiecej niż -30C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za to pokrętło , ponieważ pytałem się sprzedawcy , do czego to służy mówił że nie wie.

Mam zamiar właśnie kupić 8244c2 i zastanawiam się nad pługiem co będzie najlepsze 4x30cena bardzo przystępna , 5x30 cenowo też nie jest najgorzej , czy 4x35 ,faktycznie nie wiem co wybrać

Ziemie V i IV kl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 4x40 akpila i podobne ziemie co ty !!!

znajomy ma pronara z takim samym silnikiem i ma 5x35 na podobnej ziemi jak moja chodzi jak burza. choc podorywka była troche cięzka bo było sucho.

na mich akpilach ładnie sie orze a skiba równo sie odkłada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mamy 2 F10244c1 i jak narazie jest OK. Jeden nastukał już ponad 600mth i chodzi pięknie, silnik jest naprawdę silny (100 konny ursus nie ma żadnych sans, ŻADNYCH !!!).

Drugi ma prawie 450 mth i też spisuje się ok, ale zmienialiśmy turbo bo się zalało (podobno teraz mają montować jakieś czeskie)

Wszystkie awarie to jakieś tam pierdoły, drobne wycieki które ustają po dokręceniu , gdzieś coś drga i trzeba to umocować, takie tam pierdoły.

 

Zgodze się w zupełności z dzikiem, że za takie pieniądze to naprawdę dobry ciągnik. Wsadzasz byle bereta ta wajcha od tego a ta od tego i poszedł. A nie tydzień studiowania i tłumaczenia co i jak. Wiem że elektronika bardzo pomaga w pracy ale np. w moim przypadku jest w zupełności nie potrzebna (akurat w tych ciągnikach).

 

Co do spalania to mały przykład 105 konny Farmer + kombajn Grimme DLS 1500 spala po całym dniu pracy, wykopując około 8ha ziemniaków 70 l paliwa. Dziekuję mi wystarczy.

 

Pozdrawiam Farmerowców

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam - małe pytanie o hydraulikę zewnętrzną, a konkretniej o rozdzielacz. U mnie (105KM) jest zamontowany trzysekcyjny (trzy pary szybkozłączy) z tym, że wszystkie sekcje są trzypołożeniowe i jedna sekcja blokuje się w położeniu roboczym (ruch do tyłu) - przydatne przy pracy z silnikiem hydraulicznym. Brakuje mi natomiast położenia "pływającego" - jak tu sterowac siłownikiem jednostronnego działania? np.wywrotka.. Z drugiej mańki - w instrukcji jest napisane, że rozdzielacz jest trzysekcyjny - dwie sekcje trzypołożeniowe i jedna sekcja czteropołożeniowa, blokująca sie w położeniu pływającym. I że mogą być zainstalowane inne rozdzielacze, w zalezności od potrzeb. Czyżby montowali różne wersje rozdzielaczy? I dlaczego Dilerzy o tym nic nie mówią? (nie wiedzą?) Opony można wybrać, obciązniki dołożyć, a o hydraulice cisza..

 

/edit - Pon Paź 9 13:31:08

Jeśli jest KTOŚ przed odbiorem ciągnika od dilera- sprawdźcie jaki macie rozdzielacz, bo później się możecie zdziwić.. tak jak ja...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napewno możesz pracować z wywrotką bo jakby inaczej podłacz ją tam gdzie blokuje się dźwignia w tylnym położeniu i zobaczysz jak podniesiesz to zanim przesuniesz w skrajne tylne to po drodze jeszcze będzie opuszczał.w mtz też tak było że wydawało się że są tylko 3 położeniowe a za neutralnym opuszczał przyczepę i nie trzeba było trzymać dźwigni podobnie w dużych ursusach czy zetorach w 360 tylko trzeba trzymać i czasami w 330 raz mi opuszcza a innym razem dżwignię muszę trzymać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w mtz każda sekcja ma położenie neutralne(pływające) i dźwignie blokują się w kazdej pozycji. 60 -tka ma blokowane tylko położenie neutralne, a 30-tka ma blokowane wszystkie pozycje(no jakiś czas miała ,teraz blokuje sie tylko neutralne- magiczna sprężynka w rozdzielaczu się skończyła, a dostać gdzieś części do rozdzielacza to matrix- tylko w całości..Przy Farmerze kombinowałem z agregatem - siłownik dwustronnego działania i położenia neutralnego nie mogłem znaleźć . Spróbować z wywrotką? no nie zaszkodzi..pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Środkowa sekcja powinna mieć położenie pływające (w pozycji do tyłu kabiny ciągnika) - tak przynajmniej informował mnie serwis. NIestety nie miałem potrzeby wypróbowania czy to działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do "polszu"

 

Na agrofoto.pl masz odpowiedź na temat ogumienia w Farmerze.

Kategoria Ciągniki/Farmer

 

Tak to wygłąda

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj pękła mi linka sprzęgła nożnego (mało nie wjechałem do bagna ). Trochę dziwne - w środku pancerza - stalowa linka prawie 2 mm grubości - sześć przeplotów.

Mają mi wymienić na gwarancji. Tymczasem wstawiłem od Farmtracka - ma taką samą regulację przy pedal.e. Przy okazji w serwisie dowiedziałem się, że w Farmtrackach dosyć często padają - ale nie dziwię się - linka jest o połowę cieńsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlaczego mam sie obrazić????

chyba takimi tekstami obrażasz nie tylko mnie lecz wszystkich posiadaczy...

co do linki to nawet nie ma co komentować.. zdaża się i tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie macie problemów z silnikiem. W mojej okolicy jest ich kilka przypadkiem dowiedziałem sie, że każdy, no prawie każdy użytkownik narzeka na niego . U jednego coś stukało w silniku, przyjechał serwis rozebrał go i nic wszystko jak ta lala, złożyli i dalej to samo ale był na gwarancji więc gość jeździł i jeździ nim nadal i ma od czasu do czasu drobne awarie. Ale dużo zależy też od właściciela i od tego jak go użytkuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie wszystko gra.

miałem tylko małe awarie z elektryką (wyłaczył się przedni napęd) i trzeba było dokrecić kilka srubek to wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi sie farmer jak cholera, napiszcie jeszcze jak z komfortem i jaka ta kabina bo radia to chyba można normalnie słuchac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo sie ciesze ze grono chyba szczesliwych posiadaczy Farmerów powieksza się. Co do kabiny to wszystko w porzadku tylko jeden mały problem bo trzeba radio podgłośnić jak sie otworzy drzwi z prawej stronie (troche głośno od rury wydechowej).

Co co komfortu to jest super, bo siedzi sie wysoko "na tylnim kole" i wszystko widac i łatwo operowac. Na poczatku moze was odstraszyc jakas pierdoła w stylu nie dokrecona srubka bac jakiś wyciek oleju. U mnie wszystko zlikwidował mechanik jak przyjechał na przedląd. Dokrecił, dopiescił i wszystko gra.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Dzikiem - trzeba się trochę uzbroić w cierpliwość przy początkowym użytkowaniu - ale na to jest gwarancja.

Nawet w orce (3 "polowa" 1750 obr/min). swobodnie mozna słuchać radia - niestety nie przy otwartych drzwiach, ale jest szyberdach i dobry nawiew w cieplejsze dni - na tyle dobre, że nie trzeba "klimy"

Kabina dosyc komfortowa, przestronna i nawet przy wysokim wzroście jest gdzie się zmieścić.

Cztery światła z tyłu i sześć z przodu i można orać całą noc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...