Skocz do zawartości
zbych

Wszystko o ciągnikach Farmer

Rekomendowane odpowiedzi

Do Dzik

 

To widzę kolego że ten twój serwisant też był niezły skoro zamiast klucza dynamometrycznego używał rury, mój miał co prawda klucz ale nie potrafił się nim posługiwać.

 

Powiedz ma jak duże masz pługi do niego bo ja 4 x 40

 

I powiedz mi jeszcze jak zgiąłeś to cięgło?

 

Pozdrawiam

Napiszę wam że to jest norma w silnikach MTZ. Pocenie się pod głowicą zdarza się w nowych ciągnikach w 80%. Więc to jest chyba jedyne wyjście ta rurka. Jak gościu to sobie wypraktykował to dynamometr na w ręce ale to może się okazać zgóbne.

 

Ja też nie używam klucza dynamometrycznego tylko krzyżka i rury , dlatego sam nie robiłem silnika w MF 255

 

a w pozostałych ursusach które były i są u mnie to robiłem sam kapitalki

 

W uszczelce w mtz to chyba jakieś wkładki są i kiepsko jest to dobrze poskałdać z tego co popsiadacze tych wynalazków mówią

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja niedawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą w MTZ ( być może niepotrzebnie ) , Dobrze z godzinę składałem tą USZCZELKĘ , co za idiota wymyślił te wkładki Jeszcze ja się składa to samemu , przecież głowica też swoje waży i niełatwo ją włożyc tak by nie poruszyć tych wkładek , w dodatku nad silnikiem idą rurki od orbitrola ( nie chcialem ich wywalać ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś widziałem Farmerka z turem i łychą a ciągnął gruberka z Unii. Ale przód mu podrywało . Nie widze go na drodze bez tura . Ale było słychać że miał silnik MTZ wyrażny podzwięk. Ale wyglad niezły napewno lepiej się prezentował niż Pronar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ja miałem MTZa, też przyszło mi robić wymiane uszczelki pod głowicą, spaliny szły do chłodnicy, dałem splanować głowice, ale tych wkładek nie zakładałem, tylko samą uszczelke i chodził u mnie jeszcze sześć lat, bez problemów z głowicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja mam w takim razie pytanko, dlaczego nie mozna gasić ciągnika na rozgrzanej turbinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo jak wygasisz, to rozgrzeje sie jeszcze bardziej i szlak ją trafi, tak, jak nie można gasić silnika bezpośrednio z wysokich obrotów, należy zmniejszyć do minimalnych dać mu pare sekund i dopiero wygasić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ja mam w takim razie pytanko, dlaczego nie mozna gasić ciągnika na rozgrzanej turbinie

To jest tak samo jakbyś nakręcił na śrubę nakrętkę i następnie nagrzał tą nakrętke do czerwonego i próbował ja odkrecić. Popsujesz nakretke i śrubę to sie gwinty zatną. A weź tą nagrzaną nakretke wystudź odkręcisz bez problemu. To samo dzieje się w turbinie zapiecze się(albo się spali tak to niektórzy nazywaja) i kaplica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie spali się tylko głównie o to chodzi że turbo ma duże obroty 100000 obr/min i jak z takich obrotów zgasisz , smarowania nie będzie a turbina się kręci i lipa

dlatego tulejka na wale turbiny obraca się na wale i w obudowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy wiecie może jaki model silnika JD jest w farmerze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nawet w Sokółce nie wiedza jaki to model bo na ich stronie nic o tym nie piszą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też przeglądałem ich stronę , pewnie trzeba porównać parametry silników i może , może do czegoś się dojdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój sąsiad ma taki traktorem ok. 40KM niedawno kupił i widzę, że ciągle jest po niego laweta i go zabierają na jakieś naprawy. Jak to może poprawnie pracować skoro każdy podzespół pochodzi od innego ciągnika i to starej generacji więc moim zdaniem to tandetna podróbka - fergusona trzydziestki,mtz innych ciągników

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o jakim traktorze piszesz bo w Sokółce robią chyba tylko trzy modele od 82 do 105 kM dwa z silnikiem MTZ i jeden JD i tych w zasadzie dotyczy temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy mozemy wrócić do tematu FARMER

 

no to chyba moj podnośnik też jest nie bardzo bo coś się zapociło z tyłu nad gniazdami hydrauliki. bedzie fachura od oleju to może podokręca wszystkie śruby

 

Czy wy też macie wrażenie że te śruby same się odkręcają ???? bo nie mam innego wytłumaczenia tego co się dzieje!!!!!

 

zbych jak tam farmerek ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę powiedzieć że wszystko jest ok. Śruby mi się nie odkręcają. Tak jak pisałem wcześniej z tym podnośnikiem to tylko na jakimś cięgiełku coś się poprzestawiało, serwisant odrazu coś wyregulował na pompie paliwowej i traktorek o wiele ładniej pyka, przed regulacją wszystkim trzęsło na wolnych obrotach a obecnie nawet nic nie dygnie. Zmartwił mnie jedynie tym mechanik że powiedział że lepiej było wziąć z silnikem JD bo niby jakaś lepsza hydraulika ale narazie wszystko gra więc nie mam większych powodów do zmartwień. Daję mu w dupę ile się da i gdzie się da co by wszystko wyszło na gwarancji. Muszę kupić jeszcze do niego agregat do siewnika i talerzówkę tylko jeszcze nie wiem jakie. Mój ojciec biega przestraszony bo on wolał zetora lub ursusa. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

 

Z tego co ja słyszałem to hydraulika w tych ciągniczkach jest identyczna, ten sam rozdzielacz ten sam max. udzwig, ten sam wydatek pompy itd. rózni się to wszystko chyba tylko tym ze pompa od ukł. hydraulicznego przy silniku jochn deere jest usytuowana gdzie indziej, no i nie wiem czy jest ta sama pompa ale parametry mają identyczne więc podejrzewam ze to tez jest to samo

 

Pozdr....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam użytkowników Farmera.Czy w 105-tce jest możliwość regulacji szybkości podnoszenia TUZ i hydrauliki zewnętrznej ?o co chodzi z tymi dwoma dźwigniami podnośnika?- instrukcja obsługi jest do niczego,zbyt wiele nie wyjaśnia... jak wygląda załączanie WOM-u czy musi tak zgrzytać?(koła zębate nie wytracają prędkości)zaciągam sprzęgło,czekam chwile- zgrzyt..czekam dwie chwile- znowu zgrzyt .ciekawe co powie "serwis"na przeglądzie .Poza tym całkiem sympatyczny ciągnik- (docieramy -12-ta mtg)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nad rączką zmiany obrotów WOM również pojawiły się u mnie wypociny - ale przy okazji rozbierania podnośnika mam nadzieję, że znikną.

U mnie WOM załącza się bez żadnych zgrzytów - najpierw przestawiam rączkę na zależne lub nie- a potem sprzęgło. Korzystając z rad "techników" z serwisu (ale nie Sokółki) włączając WOM dźwignią na zależne takie zgrzyty rzeczywiście się pojawiały.

Odnośnie regulacji hydrauliki to w 82 KM są trzy możliwości - rozdzielacz między podnośnik i obwody hydrauliki, prędkość podnośnika oraz blokada ciśnienia. Niestety patrząc po zdjęciach na stronie Farmera nie ma takich pokrętęł więc trudno coś poradzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś mam serwis!!!!

 

ale przy okazji mam spory problem bo pokazał się olej na złaczeniu silnika i skrzyni. nie dużo tego jest ale mnie martwi. zopbaczymy co fachura powie o tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawe co powie bo u mnie również są jakieś wypociny z tego miejsca więc jak już będzie po przeglądzie to napisz co zrobił. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę złośliwy (przepraszam) -u mnie też się pojawiły w tym miejscu (właściwie to nie wyciek tylko kurz się przylepia)-tyle ,że mój Zetor ma 18 lat a od 5 lat chodzi w Turze !Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaro nie ma się czym chwalić ja mam c-360-3p, która to liczy sobie 17 lat i również tylko kurz się osiada i nic więcej. To wszystko to jest zależne chyba od tego co Ci się trafi z zetorami też się dzieją różne rzeczy że nie wspomnę nawet o JD To są tylko maszyny A ja kupując ciągnik z silnikem MTZ raczej nie spodziewałem się cudów - nie ma się co oszukiwać. Pozdr...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do "bubu"

 

W jakich okolicach mieszkasz jeśli oczywiście mozna wiedzieć

 

A co do tych regulacji prędkości przepływu oleju itp. (tych pokrętełek) to wersja 105 km. tego nie posiada, nie posiada równiez rewersu jak i elektro-hydraulicznie włączanej blokady mechanizmu róznicowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marcin 82 konny też nie posiada elektro-hydraulicznie włączanej blokady tylko mechanicznie jedynie przedni most jest tak załączany jak mówisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...