kserkses 0 Napisano 26 Sierpnia 2006 u mnie wszystkie silniki chodzą na turdusie ostatnio ok. 10 zł za litr , na rozlew ok. 9 zł . skrzynie na hipolu , ale w zasadzie skrzynami się nie przejmuję , najważniejsze by był stan oleju jakiegokolwiek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janek44 0 Napisano 26 Sierpnia 2006 jeżeli sie nie myle to serwo wspomaga "ułatwia'' dzałanie hamulców sprzęgła A to ciekawe??????? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gufi83 0 Napisano 26 Sierpnia 2006 Do Janek44 Serwo - jest to wspomaganie układu hamulcowego. Najczęściej w samochodach osobowych można spotkać podcisnieniowe wspomaganie. Podciśnienie brane jest z kolektora ssącego. Spadek ciśnienia w puszce -serwie umożliwia lekkie wepchnięcie membrany za pomocą pedała hamulca i znacznie lżejsze wciśnięcie pompy hamulcowej przez co lżejsze hamowaniehttp://pl.wikipedia.org/wiki/Serwo no dobra serwo nie wspomaga działania sprzęgła ale chodziło mi o hydrauliczne dzałanie sprzęgła Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek183 0 Napisano 26 Sierpnia 2006 Panowie mam mały problem ze swoją 30 ucieka mi olej z podnosnika do skrzyni czego moge sie spodziewac po rozłożeniu? to pewnie jakiś usczelniacz? robił to ktoś?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 26 Sierpnia 2006 w czym problem opada podnośnik czy jak i tak masz szczęście bo u mnie w MTZ szedł olej z podnośnika do silnika zbiornik oleju podnośnika w C-330 jest przecież w skrzyni , chyba że to C-328 . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Sz 0 Napisano 26 Sierpnia 2006 Jak to olej ucieka Ci z podnośnika do skrzyni, przecież podnośnik w C-330 korzysta z oleju ze skrzyni.Co innego C-325/C-328 te miały osobny zbiornik, pojemność ok. 5l, ale można trafić modele przerobione, aby olej brały ze skrzyni. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek183 0 Napisano 26 Sierpnia 2006 zapomniałem to jest 28 z silnikiem 30 ale przeróbka zeby brał ze skrzyni mogła by byc fajna robił ktoś coś takiego? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janek44 0 Napisano 27 Sierpnia 2006 no dobra serwo nie wspomaga działania sprzęgła ale chodziło mi o hydrauliczne dzałanie sprzęgła Ty wiesz, ja wiem, ale bywają prawdziwki.......!! Proponuje zatem wyznawać zasadę ,,Myślenie nie boli" Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ansu 0 Napisano 27 Sierpnia 2006 Właśnie kupiłem alternator z pompą podciśnieniową do tego serwo z samochodu i będzie wspomaganie sprzęgła jak tylko zakończę prace polowe Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 27 Sierpnia 2006 a nie wystarczyloby podłączyć serwo pod kolektor ssący tak jak np. serwo od hamulcy w 125p . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janek44 0 Napisano 27 Sierpnia 2006 @ansu Powodzenia . Tylko nie zapomnij o drugim stopniu, Bez niego ciężko sie zajmuje miejsce za kierownicą Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Sz 0 Napisano 27 Sierpnia 2006 @Maniek183: Mój wujek ma C-328 z właśnie przerobionym źródłem pobierana oleju (znaczy sie pojemnik jest, ale psty, a podnosnik działa), ale jak to jest w skrzyni rozwiązane to nie wiem.Po prostu pompa musi pobierać olej z dna skrzyni, w C-360 pompa jest cały czas w oleju zatopiona, tutaj też jakoś tak musisz to rozwiązać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 27 Sierpnia 2006 rurkę do pompy dokręcasz i po robocie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcian 0 Napisano 27 Sierpnia 2006 w c-330 masz normalnie rurkę zakończoną smokiem (takie sitko) które ciągnie olej ze skrzyni do pompy, tak jak pompa smarowania silnika tez ciągnie olej pioprzes smok. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 27 Sierpnia 2006 u mnie pompa w C-330 ciągnie olej przez kanał w obudowie skrzyni ( tam też jest filtr - taka puszka z prawej strony ) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 27 Sierpnia 2006 335 też tak ma Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mistrzu1980 0 Napisano 28 Sierpnia 2006 Witam .Mam problem z moim ciapkiem a konkretniej ze skrzynią biegów. Problem jest z włączeniem czwórki , wchodzi dopiero za 3-4 razem no i dość często wyskakuje . Od niedawna skrzynia zaczęła się zakleszczać . Czy wiecie może co może być przyzczyną. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wituś 0 Napisano 28 Sierpnia 2006 Miałm podobny problem też wyskakiwał mi bieg. Ale mój mechanik poradził sobie z tym bez problemu. Poprostu pod wodzikiem znajduje się kulka z sprężyną (rodzaj zabezpieczenia) i ona pękła i nie trzyma biegu. U mnie po wymianie pomogło. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mistrzu1980 0 Napisano 28 Sierpnia 2006 Ile Cię to wyniosło w całości (części + mechanik) oczywiście jeśli można wiedzieć ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wituś 0 Napisano 28 Sierpnia 2006 Te zabezpieczenie nie jest drogie pare złotych, kupiłem tylko sprężynke. Robiłem to przy okazji jak wymieniałem wałek sprzęgłowy i dwie tarcze . Teraz nie pamiętam ile dałem za części bo kupywałem różne pierdoły. Za mechanika zapłaciłem 40zł.(Kolega mojego ojca to miałem rabat) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcian 0 Napisano 28 Sierpnia 2006 spręzynkę dostaniesz ale kulki jak Ci wpadną do skrzyni to będziesz musiał kupić i zapewne będziesz miał z tym problem bo ja musiałem kupić łozysko i je rozwalić i dopiero stąd pozyskałem kulki, ja tez miałem popękane spręzynki i mi sie blokował a pozatym wyskakiwały biegi, co do mechanika to jeśli masz choć troszeczke zamiłowania do smarów zrobisz to sam, wystarczy zdjąć pokrywę skrzyni tą od góry wraz z "wajchą" od biegów i popchnąć listwy od biegów tak aby wyszły poza bezpiecznik {przed tym musisz odkręcic widełki bo nie dadzą ci popchnąć listw, następnie wyciągnąć kulki i spręzynki (najlepiej za pomocą magnesu) włozyć nowe i złozyć z powrotem. Problem mozesz mieć tylko z włozeniem listw spowrotem na miejsce bo NOWE bezpieczniki nie dadzą jej tak łatwo wepchnąć, ale jeśli troszkę pogłówkujesz to Ci się to uda. Ogółem roboty na 40min a jak co to ja Ci to mogę zrobić za 2 dychy Pozdr..... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Izydor 0 Napisano 28 Sierpnia 2006 Te kulki można dostać w agromie ja kupywałem 3 kulki i 3 sprężynki to nawet 5 zł nie zapłaciłem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MLODY20 0 Napisano 29 Sierpnia 2006 jak ustawic pompe wtryskowa w c330??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mistrzu1980 0 Napisano 29 Sierpnia 2006 Dzięki za info Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rolnik 1417 0 Napisano 29 Sierpnia 2006 słyszałem ze mozna kupić wspomaganie kierownicydo ursusa c 330 jak tak to gdzie ,mozna to kupić i ile by to kosztowało Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach