marcin1990 0 Napisano 4 Stycznia 2013 Witam!Ostatnio wymieniłem w moim władku pierścienie i końcówki wtrysków po tym remoncie zaczeło wyrzucać olej tłumikiem i sporo ubywa oleju. Co to może być? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
*SSaPeRR* 0 Napisano 4 Stycznia 2013 Ile MTH masz wyjeżdżone po wymianie pierścieni? Tak do 25 MTH może rzucać olejem i kopcić bo pierścienie się jeszcze nie ułożyły. Głowice rozumiem że w porządku są? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin1990 0 Napisano 4 Stycznia 2013 Nie wiem czy głowice są w porządku bo nie było z nimi nic robione. Na nowych pierścieniach zrobione było może 10 MTH i ubyło sporo oleju. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
*SSaPeRR* 0 Napisano 5 Stycznia 2013 To może jeszcze popluć olejem przez kolejne 10-15 MTH.Z głowic może olej przedostawać się na tłoki jeśli wytłuczone są prowadniczkizaworów. Ile tego oleju ubyło?Pierścienie dobrze pozakładane? A tak poza tematem na ile pierścieni masz tłoki? 4 czy 5? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin1990 0 Napisano 6 Stycznia 2013 Oleju ubyło może 0.3l przez 4 MTH. Tłoki są na 4 pierścienie i ustawiałem je znakami do góry na wprost szpilek co sie głowice z cylindrem skręca. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 10 Stycznia 2013 Oleju ubyło może 0.3l przez 4 MTH. Tłoki są na 4 pierścienie i ustawiałem je znakami do góry na wprost szpilek co sie głowice z cylindrem skręca.Pierścienie jeżeli są prawidłowo założone nie powinny brać oleju Wszystko zależy od producenta pierścieni.Najlepsze były oryginały stare z podwójnymi cienkimi olejowymi.Trzeba je było często wymieniać.Są teraz takie w sprzedaży ,że wytrzymują kilkanaście motogodzin.Najlepiej poradzić się sprzedawcy w sprawdzonym sklepie.Dla przypomnienia pierścienie zakładamy rozmieszczając ich łączenia po obwodzie nie jeden pod drugim. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin1990 0 Napisano 10 Stycznia 2013 Ja właśnie takie założyłem z podwójnym olejowym i łączenia rozmieściłem na przeciwko szpilek i zaczeło rzucać olejem w tłumik. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 10 Stycznia 2013 Ja właśnie takie założyłem z podwójnym olejowym i łączenia rozmieściłem na przeciwko szpilek i zaczeło rzucać olejem w tłumik.Zapala lekko?.Wtryski po zmontowaniu sprawdzone na rozpylanie?Może rzucać niespalonym paliwem,ale wtedy przybywa stanu paliwa.Jeżeli rzucałoby olejem przez tłumik,to dmuchałoby również kompresją przez wlew i miarkę jak dzieje się przy zapieczonych lub pękniętych pierścieniach.Coś sknociłeś przy montażu ,ale doradzić nie widząc ciągnika nie jest proste. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 10 Stycznia 2013 Nie ma opcji edytuj a miało być zamiast przybywa paliwa-przybywa oleju. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin1990 0 Napisano 11 Stycznia 2013 Z odpalaniem niema problemu, zmieniane były końcówki wtrysków. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 12 Stycznia 2013 Z odpalaniem niema problemu, zmieniane były końcówki wtrysków.Ja nie wierzę w cuda.Jakby było dobrze złożone i działało to nie ma prawa brać tyle oleju, a tym bardziej wyrzucać.Nowe pierścienie u T25 zakłada się po to by nie brał oleju.Ja po wymianie końcówek zawsze sprawdzam na przyrządzie rozpylanie, bo życie mnie tego nauczyło.Nie wyobrażam sobie przy dobrze złożonym silniku nadmiernego spalania a tym bardziej wyrzucania oleju .Biorę pod uwagę również kiepską jakość nowozałożonych pierśćcieni.Ja stawiam na to że coś sknociłeś .Napisz po naprawie jaka była przyczyna. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin1990 0 Napisano 12 Stycznia 2013 Wtryski były sprawdzane na rozpylanie i są ok teraz jeszcze iskrzy z tłumika, to też wina pierścieni? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 13 Stycznia 2013 Wtryski były sprawdzane na rozpylanie i są ok teraz jeszcze iskrzy z tłumika, to też wina pierścieni?Jeżeli tylko trochę, to mogą być sadze w tłumiku.Gdy dużo to zawory wypalone albo nie wyregulowane.Dla przypomnienia luz zaworów zarówno ssących jak wydechowych wynosi 0,3. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZETO 0 Napisano 14 Stycznia 2013 Marcin - dlaczego wymieniałes pierscienie ? Czy przy tej "naprawie" sprawdzileś stan tulei cylindrowych, jeśli sa one owalne to zakładając nowe pierścienie tylko pogorszyłes sprawę powodując duże przedmuchy z dołu do góry i stąd masz wydmuchiwanie oleju przez górę, czy sprawdziłes wymiary rowków w tłokach, czy pierścienie nie maja zbyt duzych luzów, jaki był luz na zamkach w nowych pierścieniach po włożeniu ich do środka cylindra - czy w ten sposób sprawdziłes kazdy pierścień. Z twego opisu wnioskuje, że zamki pierścieni na tłoku ustawiłes w jednej pionowej linii - jest to niedopuszczalne. Przypuszczam, tak jak Wiarus, że popełniłes szereg podstawowcy błędów przy tej wymianie pierścieni gdyż aby jke wymienić miałeś rozmontowany silnik . Miałes zdjęte głowice, wystarczyło tylko zalac je paliwem na grzybki zaworów juz byłoby duzo wiadome o ich stanie.Teraz radze ponownie rozebrać silnik i sprawdzić te rzeczy o których pisze i sprawdzić czy przy montażu nie pękł któryś z pierscieni .Wymiana samych pierścieni jest to najgorszy remont jaki można zrobić. Nowe tuleje 2 szt tak niewiele kosztuja, chyba , ze ktos chce siebie lub kogos oszukać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin1990 0 Napisano 15 Stycznia 2013 Zamki nie ustawiałem w jednej linii mam tłok na 4 pierścienie i zamki ustawiałem na wprost szpilek co sie głowice skręca (jeden zamek na wprost jednej szpilki) luz po włożeniu pierścieni w cylinder był ok. mm tuleje nie były owalne i nie miały rys. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 15 Stycznia 2013 Pierścienie u t25 zużywają się szybko zwłaszcza olejowe i zaczyna brać olej a olej drogi.Najlepiej wtedy wymienić pierścienie i po sprawie. Nie zgodzę się z kolegą że za każdym razem trzeba zmieniać tuleje.Ja przy okazji zmieniam jeszcze panewki korbowodowe na nominalne.Trzeba przyznać ,że czym starszy rocznik ciągnika to jakość materiału do produkcji lepsza.Jeżeli chodzi o przedmuchy ,to raczej występują w stronę skrzyni korbowej.Wtedy jeżeli są to dmucha i dymi wlewem oleju rurką odpowietrznika s.k.lub miarką oleju albo wszystkim naraz. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
T25_FastDriver 0 Napisano 6 Kwietnia 2013 Witajcie, mój T25 pożera ogromne ilości oleju. Przeczytałem ten temat i ktoś odradził montowania samych nowych pierścieni, ale razem z tłokami i tulejami. Pytanie jest takie czy robił już to ktoś bez regeneracji wału? Wiadomo, jest to spora droga na skróty i dużo mniej pracy. Czy komuś po takiej operacji rozleciał się wał? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach