Skocz do zawartości
sylwia1988

pilna pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

hej wszystkim potrzebuje pilnie pomocy bo go wyrywalam gruszke to ciagnik case 5130 szarpną i nagle skoczyly sie biegi co mozecie mi doradzic z gory dziekuje i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hej wszystkim potrzebuje pilnie pomocy bo go wyrywalam gruszke to ciagnik case 5130 szarpną i nagle skoczyly sie biegi co mozecie mi doradzic z gory dziekuje i pozdrawiam

?????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodziło o wyrywanie gruszki a więc najpierw trzeba było gruszkę obkopać i siekierą poobcinać korzenie i dopiero wyrywać.A tak mamy problem bo coś "strzeliło".Należało by się przyjrzeć w katalogu i poszukać najsłabszego punktu(sprzęgło,wałek,zębatka).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hej wszystkim potrzebuje pilnie pomocy bo go wyrywalam gruszke to ciagnik case 5130 szarpną i nagle skoczyly sie biegi co mozecie mi doradzic z gory dziekuje i pozdrawiam

Ten ciągnik ma ze100kM,nie pamiętam ale z kilkanaście biegów.Te pełzające biegi są nie do wyrywania drzew,ale do pracy powolna maszyną.Dobra przyczepność +moc silnika i dochodzi do awarii,bo musi coś wysiąsć.Najbardziej cierpi sprzęgło.Jeżeli nie ciągnie ani tył ani przód to nic się na odległość nie wymyśli tylko trzeba szukać słabego punktu w skrzyni i sprzęgle.Trochę będzie kosztować roboty i kasy.Na przyszłość prośba .Pisz po polsku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej dzieki za podpowiedzi bede szukala przyczyny tak chodzilo o wyrwanie gruszk samego juz korzenia juz case byl caly rozpolowiony i nic tam w srodku wiec nie wiem gdzie lezy przyczyna ze biegów nie ma pali normalnie i

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hej dzieki za podpowiedzi bede szukala przyczyny tak chodzilo o wyrwanie gruszk samego juz korzenia juz case byl caly rozpolowiony i nic tam w srodku wiec nie wiem gdzie lezy przyczyna ze biegów nie ma pali normalnie i

Jak sprzęgło było na wierzchu i nic nie widać prawdopodobnie "poszła" jakaś ośka lub koło zębate.Trzeba pokręcać i szukać.Napisz o wynikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dopisałem ,że można pokręcać ośką wałka sprzęgłowego,oraz kołem(na podnośniku).Wbijając bieg starać się wstępnie umiejscowić uszkodzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy moglaby to byc elektronika bo wszystko inne bylo juz sprawdzane i nie ma zadnej usterki tylko zostala elektronika a wiec prosze o pomoc dalej:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest to pewnie że mogła.Nic nie pisałaś o kontrolkach

Usterki w układzie PowerShift będzie wskazywana przez przyrząd panel.Ta lampka powinna zaświecić się na kiedy stacyjka znajduje się w pozycji ON. Jeśli nie ma błędów w systemie, dioda gaśnie, gdy silnik jest uruchomiony, wybraniu biegu i pedał pełzania jest całkowicie zmieniona. Jeśli nie ma błędów w systemie PowerShift, lampka pozostanie zapalona lub zacznie migać.

Ciągników wyposażonych Powershift trasmission jest kontrolowane przez trzy dźwignie, jak pokazano na rysunku. 96 przodu rewerse, Powershift i zakres.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy moglaby to byc elektronika bo wszystko inne bylo juz sprawdzane i nie ma zadnej usterki tylko zostala elektronika a wiec prosze o pomoc dalej:(

Tak to jest z nowoczesnością ,półbiegi elekronika i sterowanie guzikami dobre dotąd aż się nie zepsuje.Pozostał chyba serwis albo dobry elektryk.W tych najnowszych,to małe przypchanie filtra powietrza już pokazuje błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej a co do tego num to gdzie moge znalesc ten schemat zebym zobaczyla jak to wyglada bo chwilowo strona casa nie dziala a ksiazki katalogowej nie posiadam pozdrawaim i czekam na dalsze instrukcje co robic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!..ja mam 5150,ta sama seria dobrych ciągników....dopóki się nie psują.Ja u siebie miałem podobny problem,ciągnik mój pracuje z turem i za którymś razem ciągnik stanął,cała trakcja przestała działać,wspomaganie,podnośnik i ogółnie cała hydraulika.byłem przekonany że to pompa,wydałem masę pieniędzy na niby regenerację...i dalej nic,okazało się że zaciął się jeden główny zawór na rozdzielaczu przy pompie...ale to dopiero serwisant też za coś koło 1000zł mi pokazał.....Następnym razem,podobnie jak u Sylwi zabrakło mi tylko jazdy na każdym z półbiegów.Żaden z okolicznych mechaników też nie potrafił mi pomóc,wezwałem tego samego serwisanta i też za około1000zł stwierdził,że to nic z elektryki,ale kwestia uszczelniaczy w skrzyni.Polecił się do roboty i wycenił na około 12 do 20000zł....i już zrezygnowany dałbym się namówić,ale poprosiłem jeszcze jednego kolegę,młody ale dociekliwy,zaczął szperać po kolei po zaworach,jeden wydał mu się lekko jakby wybity....podłożył podkładkę...i ciągnik chodzi już parę miesięcy bez problemu a kolega zażądał 50zł......tak to jest,w tym ciągniku jest nawalone hydrauliki i niestety zwykły użytkownik może dawać nabierać się serwisantom.....Pozdrawiam Sylwię i życzę taniej naprawy!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...a jeśli coś z elektryki to przede wszystkim po prawej stronie przekażniki i bezpieczniki trzeba przejrzeć .....ale też z tyły pod kabiną takie elementy sterujące zaworami(widziałem jak badał je serwisant) one też mogą nie łączyć czy może zwarcie robić,ja nie jestem elektrykiem więc tak dokładnie nie podpowiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej u mnie wszystko dziala chydraulika pólbiegi to nie ma problemu . jak bys mogl to powiedz ktory to zawór ten pod kabina na tylnim moscie czy gdzies kolo pompy , zawory pod kabina sprawdzalam niby dzialaja a jak wiesz jak mozna to sprawdzic to poprosze o udzielenie jakich kolwiek wskazówek i porad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...sory,ja tak dokładnie Ci nie wytłumaczę,mogę tylko dopisać że ten zawór przy samej pompie o którym pisałem,on odciął mi całą hydraulikę,ale tam jest kilka zaworów,od wspomagania,chyba od hydrauliki zewnętrznej itd,a ten od jazdy jest z tyłu pod kabiną,dokładnie nie wiem który bo tam są też chyba ze trzy,wszystkie są na imbus.jeden jest taki jakby wysunięty na takim jakby sześciokącie,ja obstawiałbym na niego.trzeba go delikatnie wykręcić i obejrzeć....jednak podkreślam,ja nie robiłem tego sam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest w użyciu bardzo dużo różnych marek i typów ciągników,ale zasadę działania mają podobną ale są różnice.Dlatego podczas naprawy posługujemy się różnymi katalogami instrukcjami i schematami.Ja nie wyobrażam sobie -przy całej tej różnorodności - naprawy na pamięć, bez pomocy literatury.Dlatego postaraj się jeżeli chcesz cokolwiek robić o katalog lub instrukcję do twojego ciągnika.Teraz jest tyle możliwości ściągnąć z internetu,nawet w obcym języku.Rysunki są takie same a będzie o wiele łatwiej niż na pamięć.W twoim wypadku możliwe jest zanieczyszczenie rozdzielacza lub zaworu jakimś np.opiłkiem.Należy również pamiętać, że każdy układ hydrauliczny w ciągniku ma jakiś filtr ,który trzeba co jakiś czas czyścić. Można to robić samemu, ale trzeba się dowiedzieć gdzie jest położony i jak jest zbudowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym ciągniku są dwa filtry,jeden na zewnątrz duży,którego nie sposób przeoczyć obok pompy,oryginał jest dość drogi,ja za zamiennik ale USA zapłaciłem zda się 180zł,wcześniej zapalała mi się kontrolka że zapchany filtr.Drugi ssawny jest w skrzyni,zwykłe sitko,ale też trzeba czyścić przy wymianie oleju,tez zamontowany jest przy pompie,wkręcony jest w niego czujnik.....ale to nie będzie wina filtrów bo przecież one nie zapychają się tak w jednym momencie,to jest proces który trochę trwa.Nawet jak świeci kontrolka to jest dopiero znak,że trzeba się naszykować na wymianę.....tu raczejbędzie zacięty zawór...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.Nawet jak świeci kontrolka to jest dopiero znak,że trzeba się naszykować na wymianę....

Taka teoria to dla mnie szok

Każdy filtr ma swoją wytrzymałość, a jak świeci się kontrolka to znaczy, że już dawno powinien być wymieniony! Nie wiesz co ile mth powinno wymieniać się dany filtr? To podstawowa wiedza. A potem czytam że coś się zacięło przez opiłek albo brud.

pomijam już taki oczywisty fakt, że koszty napraw są wielokrotnie większe niż koszt olejów i filtrów. Nie można też zapominać o podczepianych urządzeniach, one tez muszą mieć odpowiedni olej. a jak w gospodarstwie jest kilka ciągników różnej klasy o różnych wymaganiach co do oleju w hydraulice to trzeba każdą maszynę używać tylko z ciągnikami które maja taki sam olej.

Podsumowując uważam, że niektórzy nie dorośli do zmiany trzydziestek i sześćdziesiątek na nawet używany zachodnie sprzęt. a potem się dziwią, że mają problemy i koszty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok!..Szopen...może trochę żle się wyraziłem z tą kontrolką.Nigdy nie jest tak że filtr zapcha się od razu!a co za tym idzie kontrolka odpowiednio wcześnie zaczyna mrygać,pokazując że zachodzi konieczność wymiany filtra.Nikt normalny nie będzie zjeżdżał z pola gdy pierwszy raz zapali się kontrolka!!!Może nie jesteś w temacie od początku,mi chodziło o to że ciągnik nie stanie tak po prostu nagle z powodu filtra tym bardziej jeśli wcześniej nie świeciła kontrolka...a filtr w tym ciągniku trzeba wymienić co 1000 godz.pracy,chyba że wcześniej zasygnalizuje taką konieczność właśnie kontrolka....a poza tym ja próbuję pomóc kobiecie bo wiem ile kosztuje "fachowa pomoc" serwisu co nauczyli się podłączać komputery,owszem w nowych naszprycowanych elektroniką traktorach nie da się obejść bez komputera,ale w tych ciągnikach nie ma elektroniki a jedynie dość skomplikowana hydraulika....i czasem ktoś kto zdobywał doświadczenie na 60-TKACH CZY 80-tkach I ma odrobinę "drygu"rozwiąże problem sam zamiast dawać naciągać się "fachowcom"...te ciągniki swoje wypracowały na zachodzie i mają prawo zacinać się np.zawory hydr.....więc nie musisz sugerować,że ktoś nie wymienia olejów czy filtrów...czy że do czegoś nie dorósł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej dziekuje wszystkim za pomoc ale mi hydraulika dziala tylko biegi sa ale on nie jedzie{biegi normalnie przelancza} co to moze byc za przyczyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

....a ja cały czas twierdzę że to wina zaciętego zaworu...ja u siebie miałem to samo,nie jedzie na żadnym biegu?..na żadnym z zakresów?..cała hydraulika działa poza jazdą??....jeśli ciągnik był rozpołowiony i nic tam nie widać to tylko ten zawór z tyłu pod kabiną...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz przekażniki po prawej stronie przy kierownicy.pasują od samochodu o ile pamietam pieć pinów maja.u mnie kiedys pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sciaglalam cala ta obudowe z tymi zaworami wszystko bylo rozbierane i sprawdzalam pod akumulatorem pulsuje wszystko czyli zawory chyba nie sa zaciete:( a co do tego auta to od kazdego pasuje ???poprosze o wiecej opin bo juz nie wiem co robic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co słyszałem to wybieranie biegów w tych ciągnikach było ręczne .W nowych typach zostało ulepszone m.in. wybieranie biegów .Najlepsze jest ,chociaż ktoś powie że przestarzałe ręczne wybieranie biegów.Niejeden powróciłby do tego.Budowa jest prostsza i zlokalizowanie każdej usterki- nie tylko skrzyni biegów- łatwiejsze.W nowych typach ciągników często nie obejdzie się bez pomocy serwisu w tym diagnostyki komputerowej.Czasem i to trzeba uwzględniać przy zakupie ciągnika.Co prawda ciągnik ładnie wygląda, przyjemnie się nim pracuje ,do kiedy się nie zepsuje.Taki ciągnik trudno i ciężko naprawić metodą chybił- trafił.Wtedy dowiadujemy się ile kosztuje naprawa.A ceny płodów rolnych są marne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...