Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Na szczęście okazało się że to tylko bezpiecznik. Dziwne trochę że wszystkie diody na EHR działały a przycisk nie myślałem że jest jeden wspólny bezpiecznik. U mnie jest tak że po odpaleniu trzeba włączyć na podnoszenie i dopiero wtedy działa opuszczanie i zewnętrzne sterowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale zastój,nic dziwnego, żniwa,siew rzepaku, a ja mam problem. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć,że przy rozgrzanym ciągniku w czasie orki jak zajrzymy do chłodnicy przez korek wlewu to zobaczymy,że płyn krąży czy nie.Bo w moim nie widać żeby krążył,wskażnik pokazuje temperaturę na trzeciej kresce około połowy skali.Znajomy popatrzył na dymienie z odmy silnika i powiedział,że silnik ma za gorący olej i dlatego dymi z odmy.Coś mi się wydaje że ma rację,bo to dymienie wzrasta wraz z obciążeniem ,pewnie mam niewydolne chłodzenie.Czy chłodnica oleju silnika w 6170 bez turbiny może się uszkodzić ? A może chłodzenie płynu jest słabe?Zjechałem do domu i wymontowałem termostaty, teraz widać ,że płyn krąży w chłodnicy,ale leje deszcz i nie mogę go spróbować w orce. Proszę o podpowiedż. Może coś nie odpowietrzyłem,bo nic nie odpowietrzałem,wlałem płyn i olej i tyle, może trzeba coś odpowietrzyć? Z GÓRY DZIĘKUJĘ!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 6170 też temperatura była na 3 kresce i wydaje mi się że też za słabo chłodzi. Nie odkręcałem korka ale jutro sprawdzę i napisze. W Fergusonach bez turba jest w ogóle chłodnica oleju???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłodnica oleju jest od skrzyni z tego co mi wiadomo

jeśli zmieniałeś płyn to spróbuj może włączyć ogrzewanie na maxa żeby wszysko mogło krążyć a potem wyłącz i zobacz czy sie grzeje

u mnie na zegarze podczas orki też skazówka jest na srodku i zawsze tak była

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej

 

no tak,ale płyn wygotowało?może się myle ale przecierz krążenia cały czas niema płynu dopiero wtedy jak puszcza termostat. natomiast jak wyjełeś termostat to obieg będzie cały czas i silnik nie złapie temperatury tej podstawowej. jesli się myle to poprawcie mnie. u mnie z odmy też coś tam dymi jak gorąco to i nerwuje bo śmierdzi troche,ale płyn i olej w normie i wskazówka temp. taksamo zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica oleju silnika jest to aluminiowy wymiennik z lewej strony silnika, dzisiaj spróbuję to rozebrać.problem polega na tym,że orzę pomału bo inaczej to się za dymi z odmy całkiem.Z komina nie dymi ,jest mocny,ale leci biały dym z silnika[odma ,korek wlewu oleju].w czerwcu wymieniłem tuleje ,tłoki i pierścienie na nowe i dalej to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem i okazuje się że Pawlo miał rację, w 6170 nie ma chłodnicy oleju silnika, zwracam honor Pawlo.!!Dziękuję za uwagi,nad wszystkimi się zastanawiam,bo ten problem nie daje mi spać,no i ciągnik nie jest w pełni wykorzystany.Jeszcze go tak nie obciążyłem żeby zadymił z tłumnika,albo się mulił,bo mi przeszkadza ta odma.Pomyślałem,że muszę mu założyć wskażnik temperatury oleju w silniku,podobnie jak ma BIZON,i wtedy będę wiedział więcej,czy go można bardziej obciążać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam cieknie mi olej ze sprężarki w MF255 tutaj od koła pasowego jak siędo tego zabrać tam jest jakiś oring? to koło jest pasowe na klinie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

dymi ci z korka wlewu oleju?to może masz zatkane odpowietrzenie silnika(przwód wystający z pokrywy zaworów).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niektóre silniki miały wyprowadzone odpowietrzenie skrzyni korbowej nie z pokrywy zaworów, ale z bloku. Poszukaj, może gdzieś jest niepotrzebnie założona zaślepka, zamiast króćca ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem różne silniki Perkinsa na allegro. Wychodzi mi na to, że twój silnik to 1006-6HB3 z kolektorem dolotowym na wysokości pokrywy zaworów albo nawet zintegrowany z pokrywą (na zdjęciach mało widać). Te silniki (niektóre) maja zawór nadciśnieniowy upustowy wprost z pokrywy zaworów do kolektora ssącego ( na pokrywie zaworów jest taka kolista wypukłość) Może u ciebie ten zawór jest stale zamknięty albo kanał jest niedrożny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

mam pytanie,czy MF6470(135km)rok 2007 z ładowaczem czołowym może kosztować 7,400 euro?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jahooo ten silnik to 1006-6HR3 troche pomyliłeś. U mnie dym idzie rurą ale odmą też troche idzie ale nie dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz, czy odma jest w pełni drożna i czy otwiera się zaworek nadciśnieniowy - powinien być. Co do silnika - taki jest w katalogu: 1006-6 HR3 w 6170 bez turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dymi z odmy tzn. z przewodu wyprowadzonego z pokrywy zaworów,a jak odkręcę korek wlewu oleju to tam też dymi.Mechanik mówi ,że on się jeszcze dociera,ale ja w to nie wierzę ma już 60 mtg. od naprawy i dymi.Bardziej się skłaniam do tego ,że niektóre egzemplarze tak mają i już i nic z tym zrobić nie można. Założyłem zegar z czujnikiem temp oleju w silniku to jak będę orał to sprawdzę temp. oleju, tymczasem tak nalało, że nie ma mowy o wjeżdzie w pole .Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie moim problemem. PS. nie rozumiem tego niedrożnego zaworka,czy on jest w pokrywie zaworów, ja mam silnik 1006-6HR3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pokrywie zaworów jest nadciśnieniowy zawór. Jak jest przedmuch spalin i w komorze silnika wzrasta ciśnienie, to zaworek się otwiera i wypuszcza nadmiar do kolektora ssącego. Chodzi o to, żeby silnik nie zasysał powietrza z odmy, a tylko był upuszczany nadmiar. W związku z nowymi wymaganiami odnośnie ekologii, tak samo jak w samochodach, odma nie może być w systemie otwartym do atmosfery. Tutaj http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/04/75/00/1804750057 widac to wyraźnie obok korka wlewu oleju , w tym silniku nie ma już otwartej odmy do atmosfery

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1-1.....Nie podłączony jeden z elektrozaworów.

1-2.....Zwarcie w cewce elektrozaworu podnoszenia

1-3.....Zwarcie w cewce elektrozaworu opuszczania

1-5.....Problem z przełacznikami podnoszenia/opuszczania na błotnikach

1-6.....napiecie zasilania za wysokie (pow 18V)

1-7.....zwarcie w obwodzie 9,5 Voltowym.

1-8.....problem z przełącznikiem podnoszenia /opuszczania

 

2-2....problem z czujnikiem pozycji

2-3....problem z czujnikiem głębokości

2-4....problem z potencjometrem maksymalnej wysokości.

2-7....napiecie zasilania za niskie(poniżej.10V)

 

3-1...problem z prawym czujnikiem draftu(bolec mocujący prawą dolną belke podnosnika.)

3-2...problem z lewym czujnikiem draftu

3-4...problem z potencjometrem predkosci opuszczania

3-6...problem z potencjometrem intermixa(ten z gałką na panelu ze skalą od 1 do 6,najbliżej diody samodiagnostyki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie masseykowcy ,jakie ciśnienie ustawić wtryskiwaczom na przyrządzie do sprawdzania wtrysków.Być może one są przyczyną dymienia z odmy.może być tak ,że leją i ta ropa przechodzi do skrzyni korbowej.Prawda jest taka,że wtrysków jeszcze nie sprawdzałem,bo mi się wydawało to zbędne, nie dymi dobrze pali, a jednak mechanik mówi,że miał taki przypadek w Johnie derze,wszystko było OK tylko dymił z odmy ,a jak zrobił wtryski to jak ręką odjął.Muszę je wyjąć i dać do sprawdzenia.Pozdrawiam z nad morza !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, potrzebuję pomocy przy moim MF 3070, problem jest taki że wczoraj jechałem samym ciągnikiem i nagle stracił moc, sam nie może się uciągnąć, na postoju jak wcisnę gaz do dechy to nie może wejść na obroty a jak wejdzie to z komina lokomotywa, czarny dym, i właśnie nie wiem co to może być, sprawdziłem turbinę i filtry paliwa, są w porządku, oleju silnik wcześniej brał w orce całodniowej litr dziennie, ale stanu cały czas pilnuję, no i myśleę że albo pompa paliwa siadła albo niestety silnik, pomoże ktoś co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile paliwo jest dobre i nic nie jest zatkane,to sprawdż filtry powietrza i dopływ powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam chce sie zapytac do czego słuzy ten przycisk co jest za wajcho ktora włacza wałek po prawej stronie pisze tam przekładnia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, potrzebuję pomocy przy moim MF 3070, problem jest taki że wczoraj jechałem samym ciągnikiem i nagle stracił moc, sam nie może się uciągnąć, na postoju jak wcisnę gaz do dechy to nie może wejść na obroty a jak wejdzie to z komina lokomotywa, czarny dym, i właśnie nie wiem co to może być, sprawdziłem turbinę i filtry paliwa, są w porządku, oleju silnik wcześniej brał w orce całodniowej litr dziennie, ale stanu cały czas pilnuję, no i myśleę że albo pompa paliwa siadła albo niestety silnik, pomoże ktoś co to może być?

 

filtr powietrza sprawdziłem, był max zabrudzony, ale po wyczyszczeniu ciągle to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, trudno coś na odległość, ale obstawiam, jeśli wykluczyłeś zapowietrzanie się instalacji zasilającej, uszkodzenie uszczelki pod głowicą między cylindrami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...