Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

pomocy> mam M Tak jak kolega wcześniej napisał na zgaszonym silniku pompa nie daje ciśnienia i będzie się toczył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak ma na zgaszonym silniku. Nie szukaj dziury w całym.

Jak by ktoś kupował przełącznik świateł (swiatła kierunki) do seri 30xx to z Renault 19, clio, espace, pasuje idealnie i kosztuje 30zł w sklepie samochodowym lub allegro. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Mam pytanka na temat elektroniki w 3060:

1.Czy za kilka lat, gdyby wysiadł sterownik EHR, mógłbym gdzieś to dostać (najlepiej nowe).

2.Ostatnio zaczęła migać kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni. Po sprawdzeniu ciśnień mechanik stwierdził, że wina jest po stronie elektroniki. Oczyściłem wszystkie styki, wymieniłem opornik przy czujniku i dalej to samo.

Obawiam się, że to obluzowany pin w module autotronic. Nie chcę inwestować w stary po regeneracji. W grę wchodzi kupienie nowego albo przeróbka na wersję bez autotronic.

Pytanie więc, gdzie można to kupić ,jeśli w ogóle. I gdzie, najlepiej w lubelskim (okolice Zamościa, Tomaszowa), można taką przeróbkę wykonać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich.Mam pytanka na temat elektroniki w 3060:

1.Czy za kilka lat, gdyby wysiadł sterownik EHR, mógłbym gdzieś to dostać (najlepiej nowe).

2.Ostatnio zaczęła migać kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni. Po sprawdzeniu ciśnień mechanik stwierdził, że wina jest po stronie elektroniki. Oczyściłem wszystkie styki, wymieniłem opornik przy czujniku i dalej to samo.

Obawiam się, że to obluzowany pin w module autotronic. Nie chcę inwestować w stary po regeneracji. W grę wchodzi kupienie nowego albo przeróbka na wersję bez autotronic.

Pytanie więc, gdzie można to kupić ,jeśli w ogóle. I gdzie, najlepiej w lubelskim (okolice Zamościa, Tomaszowa), można taką przeróbkę wykonać.

Tak w dzisiejszych czasach można kopic wszystko takie sterowniki EHR są montowane w ciągnikach kombajnach i wielu innych maszynach . tylko dlaczego miałby ci wysiąść po kilku latach ,Podając numer katalogowy zapewne jest na nim wybity każdy przedstawiciel firmy bosch ci to ściągnie na zamówienie tylko cena myślę że Nie będzie mniejsza niż 5000 zł tak samo z autotronikiem bo to może sam czujnik jest wadliwy skoro mechanik zmieżył to jakie było omiń autotronik czujnik w skrzyni działa na takiej samej zasadzie jak czujnik w silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do Mirona

 

Ponieważ elementy elektroniczne, z czasem, tracą swoje parametry, zwłaszcza kondensatory. Jeśli więc układ ma 27 lat, to jest duża szansa, że niedługo przestanie działać i co wtedy? Sprawny technicznie ciągnik pójdzie w pokrzywy z powodu niedostępnego sterownika.

Co do czujnika jest sprawny. Załącza się po uruchomieniu silnika, ale sygnał nie dochodzi do modułu autotronic. Sprawdziłem całą drogę, do wtyczki jest wszystko ok a dalej zalane żywicą. Poza tym nie da się ominąć autotronic. Bez sygnału z czujnika moduł wyłącza przedni napęd i WOM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterowniki w seri 3000 są solidnie wykonane i wątpie ze sterownik sie kończy, nie tylko czujnik ciśnienia ma wpływ na mrugającą kontrolke, możesz mieć uszkodzony impulsator na pompie oleju, lub sprubuj dopiąć dodatkową mase do czujnika ciśnienia oleju, czarny kabel do skrzyni przyczep, ehr nowy bodajże 4750zł a sterownik skrzyni chyba 5300zł zależy u kogo oczywiście. używane około 1000zł. stawiał bym raczej na czujniki i okablowane, najbliżej w Tyszowcach na skladzie nowych maszyn przy wylocie na hrubieszów naprawiają elektryke i sterowniki do fergusonów seri 3000 tez, do seri 6100 nie potrafią jeszcze. W Siedlcach naprawiają do wszystkiego, wysyłkowo z gwarancją, wgrywają program jak trzeba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie mam MF 3070 i mam taki problem, że wyskakuje mi bieg 1 i 3. Wystarczy że lekko palcem przytrzymam lewarek przy ruszaniu to ten problem nie występuje. Co może być przyczyną??? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

URL=http://[www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bb23f0fb166c107f]bb23f0fb166c107fm.jpg[/url]

wyrobione nacięcia na wałku 26 lub pęknięta sprężyna 12 lub wyrobiony trzpień 11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały 85 - Czy ja wiem czy one są tak solidnie wykonane, rozgrzebałem ich z 30 które miały luty na wtyczkach spękane;) Nowych (w samochodach) się nie lutuje tylko robią coś w rodzaju połączeń wciskanych - tylko z drugiej strony to ponad 25 alt ma i działa, w warunkach niekoniecznie idealnych, czyli jest udane ale może się psuć już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktos wie jak wyregulowac silownik od zmiany zakresow A-B w mf 3070. otoz przy zmianie zakresow i zmianie kierunku jazdy ciagnik nie jedzie tylko slyvhac zgrzyt. przejechanie zalozmy 0,5 m w przod i n. astepnie wybranie r zalatwia sprawe. podejrzewam ze wine za to ponosi regulacja silownika badz jego uszczelnienia. prosze popraecie mnie jesli sie myle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znając życie Zakładając najgorszy scenariusz masz już zadurzy luz na AB wiec regulacja ci już nic nie pomrze, wiec wymię uszczelnienie siłownika i rozdzielacza i się przekonaj .w zasadzie takiej regulacji się nie przeprowadza ustawienia fabryczne wystarczają na cały żywot ciągnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbyt duży luz AB - czyli co?? Dokręcenie nakrętki na wałku od zakresu B??

Co w takim wypadku??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy stan ząbków zobacze przez dekielek??

Dlaczego ta nakretka sie luzuje. Jakim momentem ja dokrecic??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez dekiel nie da się zobaczyć musisz rozpoławiać .Dlaczego ta nakretka sie luzuje dobre pytanie,na pewno przebieg przebieg robi swoje ale moim skromnym zdaniem to jest wada techniczna lub złe rozwiązanie gdyż AB są przerzucane hydraulicznie i tryb B jest na końcu wałka i trzyma go tylko nakrętka za każdym razem gdy wrzucamy B hydraulicznie a dzieje się to bardzo szybko i z duzą siła nie ma się zmiłuj tryb B uderza bezpośrednio o nakrętkę to samo jest z trybem A ale on ma za sobą łożysko .Po drugie duzo ludzi po odpaleniu długa wajcha z przyzwyczajenia szuka tak zwanego luzu machając ja od prawa do lewa a to jest już zmiana biegów choć ciągnik stoi niestety kropla draży skale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Juz znalazlem nakretke nalezy dokrecic momentem 80-100 Nm i gwint posmarowac loctite 241. Moje pytanie brzmi jednak czy po zdjeciu dekla bede ja widzial (tzn. ze sie poluzowala) czy moze jedynym sposobem zeby sie upewnic ze wszystko z nia ok jest demontaz kosza speedshifta i nawrotnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nakrętkę się zabezpiecza przez jaje zaklepanie ale posmarować nie zaszkodzi,jeżeli luz jest bardzo duży podkreślam bardzo to pewnym stopniu można go wyczuć ale skoro piszesz że zgrzyta na B to już jest gdyż widełki przesuwając przesuwkę nie wpychają jen na synchronizacje i tryb tryb B ucieka do przodu z zewzgledu na luz aby mieć 100 procęt pewności tylko demontaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej,w moim tez napendu nie wlanczalo w tym kompie pod podłogo cos ze ścieżko więc zrobiłem po swojemu tylko przy szybkosci musze pamietac o wyłaczeniu. tam co kolega to cene podał to jest wydaje mi sie netto!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kris01 dlaczego przy szybkości musisz wyłączać napęd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo przy szybkości jak mi się wydaje i tak chyba jest na pewno napęd się automatycznie wylancza aby sie nie uszkodzic.No a ja podłączyłem omijając komputer więc automatycznie sie ni wylancza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak ale to powiedzmy działa wtedy gdy ciągnik jest wyposażony w DATATRONIK ,a co z modelami które fabrycznie niebyły wyposażone w autotronik i datatronik wersja uboga .Wiec tylko własny rozsadek podpowiada nam aby napęd wyłączać przy dużych prędkościach i na asfalcie szczególności jak tulejka ma już luz i dzwoni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak a propos autotronic, zapalala mi sie kontrolka cisnienia oleju w skrzyni wiec zrobilem typowy trik handlarzy i podalem mase na czarny przewod idacy do czujnika. czy moge jezdzic z taka wpinka nie bojac sie o awarie?? ewentualnie gdzie mozna naprawic taki sterownik bo to vhyba jego wina i ile to moze kosztowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak a propos autotronic, zapalala mi sie kontrolka cisnienia oleju w skrzyni wiec zrobilem typowy trik handlarzy i podalem mase na czarny przewod idacy do czujnika. czy moge jezdzic z taka wpinka nie bojac sie o awarie?? ewentualnie gdzie mozna naprawic taki sterownik bo to vhyba jego wina i ile to moze kosztowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...