M-F 0 Napisano 18 Listopada 2006 Panowie macie jakies pojecie do wlac do skrzyni biegów ? jaki olej? jak tak to jakie ona ma oznaczenia fabryczne ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony 0 Napisano 18 Listopada 2006 Jeżeli skrzynia biegów pracuje na tym samym oleju co układ hydrauliczny to można wlać fuchs titan lub agro stou orlenu, ale w nowszych skrzyniach bardzo rozbudowanych ze sterowaniem elektronicznym warto się ściśle trzymać instrukcji obsługi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrzysiekMF 0 Napisano 19 Listopada 2006 No ja już swuj problem załatwiłem okazało sie ze siadła pompa która jeszce roku nawet nie miała. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal247 0 Napisano 20 Listopada 2006 Witam! Mam zamiar kupić ciążnik z lat 1991-1995 do ceny ok 45000,- o mocy ok 100-120KM. Brałem pod uwagę głównie MF 3080, 3090, 3125. Z tego co czytałem to nie są to najlepsze sprzęty. I teraz mam dylemat co kupic. Podoba mi cię sprzęt MF 6180. co o tym modelu sądzicie??? Ile powiniem kosztować najstarszy rocznik tego ciągnika? Ewentualnie co byście mi proponowali o podobnych parametrach z innych marek?? Jeśli popełniłem tu jakieś błędy to przepraszam ale MF jeszcze nie miałem i dopiero się zapoznaje z tą marką. Jeśli ktos mógłby i mniał ochotę mi doradzic byłbym bardzo wdzięczny. Z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ulan 0 Napisano 22 Listopada 2006 Witam !mam Katalogi części do:-większości modeli ciągników Massey Ferguson (np. całej serii 30 __ ,np. 3060,3080 itd.)- jak potrzebujesz-zapytaj a ja zobacze czy mam. (Są niestety po angielsku)] -instrukcja obsługi do ciagnika Ursus MF255 (po polsku) Jeśli ktoś chce to moj mail:Comp4ct@wp.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal 0 Napisano 24 Listopada 2006 Do KrzysiekMFA jednak to nie olej. Napisz jaka pompka wysiadła. Może i mnie czeka taka wymiana Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZAKAL 0 Napisano 25 Listopada 2006 Drodzy Forumowicze potrzebuje informacji na temat MF 6130 z elektrohydraulicznym rewersem. Mianowicie jak taka maszyna sie spisuje, może ma jakies slabe punkty na ktore warto zwrócić uwagę. Oglądałem dzisiaj taka maszyne (MF 6130) elektrohydrauliczny rewers. Ogolnie z wygladu w ładnym stanie, silnik suchy nigdzie nie ma żadnych przecieków, w środku ogolnie też zadbany. Ciagnik jest z 1997 roku jego cena to 77 tys. zł. jedyna rzecz ktora mnie troche dziwi to jego przebieg, 3500 mth ale to może dlatego że nie działa obrotomierz Da się w jakiś łatwy sposób cofnąć licznik w takim traktorze. Słyszał ktoś czy handlarze czesto robią takie rzeczy. Prosze o odpowiedź i opinie o takiej maszynie czy warto takie coś kupić do tura. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Holzkleber 0 Napisano 25 Listopada 2006 mówisz ze mu sie obrotomierz nie krecił to zaczy ze nie nabijał godzin?ja pwoem szczesze to jak byłem po ciagnik w szwecji to przyszedł facet i wyciągnoł komputer i wszystko zaraz wysło ile kilometrów zrobił ile motogodzin i co w elektronice szwankuje to było dobre bo własciciel ciagnika zatajał przebieg-było 2 200 wiekszy niz na liczniku i duzo mi spościł w cenie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZAKAL 0 Napisano 26 Listopada 2006 Napewno nie liczył i nie wiadomo ile on przejeździł tak Tam jest licznik mth mechaniczny, czyli na takie bembenki co sie obracaja. Do takiego też można podłączyć komputer?? Wiesz kto sie tym zajmuje albo jak to zrobic Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czars 0 Napisano 26 Listopada 2006 Jezeli MF jest wyposazony w komputer pokładowy ( z tego co się orientuje powinien mieć datatronic) nie ma najmniejszego problemu zeby wpiąć się do niego i zczytać dane. Korbanki maja oprogramowania do wszystkich modeli. Przy takim zakupie warto zapłacić parę stówek i poznać historię ciągnika ( a koszt usługi napewno zwróci sie przy negocjacji ostatecznej ceny). Pzdr. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrzysiekMF 0 Napisano 28 Listopada 2006 Albo szykuj 3000zł na pompe al;bo go szybko srzedaj... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrzysiekMF 0 Napisano 28 Listopada 2006 Sorki ale pomyliłem forum :D:D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jan222 0 Napisano 29 Listopada 2006 Panowie! czy kontrolka od biegu (żółw lub zając) świeci się nawet po wyłączeniu zapłonu? ciągnik MF 3080 Aha i gdy jadę na 3 biegu i "szarpę gazem" to zdarza się że wyskoczy na luz (ale ogólnie bieg 3 wchodzi bez zgrzytu choć ciężej niż inne biegi), i czy na wolnych obrotach silnika przy bardzo rozgrzanym silniku (i oleju) wspomaganie na postoju "działa" (a praktycznie nie działa) bardzo opornie? (przy ok 1000obr już jest OK) czy to jest normalne? Proszę o odpowiedź POZDRAWIAM! cześć Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 29 Listopada 2006 Panowie! czy kontrolka od biegu (żółw lub zając) świeci się nawet po wyłączeniu zapłonu? ciągnik MF 3080 Aha i gdy jadę na 3 biegu i "szarpę gazem" to zdarza się że wyskoczy na luz (ale ogólnie bieg 3 wchodzi bez zgrzytu choć ciężej niż inne biegi), i czy na wolnych obrotach silnika przy bardzo rozgrzanym silniku (i oleju) wspomaganie na postoju "działa" (a praktycznie nie działa) bardzo opornie? (przy ok 1000obr już jest OK) czy to jest normalne? Proszę o odpowiedź POZDRAWIAM! cześćSprzedaj go puki masz narazie tylko takie problemy. Sprawdź ciśnienie oleju hydraulicznego bo prawdopodobnie siadła ci pompa albo masz nie taki olej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jan222 0 Napisano 30 Listopada 2006 Panowie! czy kontrolka od biegu (żółw lub zając) świeci się nawet po wyłączeniu zapłonu? ciągnik MF 3080 Aha i gdy jadę na 3 biegu i "szarpę gazem" to zdarza się że wyskoczy na luz (ale ogólnie bieg 3 wchodzi bez zgrzytu choć ciężej niż inne biegi), i czy na wolnych obrotach silnika przy bardzo rozgrzanym silniku (i oleju) wspomaganie na postoju "działa" (a praktycznie nie działa) bardzo opornie? (przy ok 1000obr już jest OK) czy to jest normalne? Proszę o odpowiedź POZDRAWIAM! cześćSprzedaj go puki masz narazie tylko takie problemy. Sprawdź ciśnienie oleju hydraulicznego bo prawdopodobnie siadła ci pompa albo masz nie taki olej. Czytałem to forum z milion razy i wiem co kupiłem (zaryzykowałem) więc odpowiedzi w stylu "sprzedaj go" odpadają napewno nie przez 2 - 3 lata!!! Proszę o wskazówki - jeżeli można. Może ten okres jeszcze u mnie pochodzi tylko co z tym 3 biegiem żebym nie zepsuł jeszzcze więcej?? (a olej fakt pewnie zalali go Hipolem) Gdzie ta pompa wspomagania się znajduje? pozdr Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 30 Listopada 2006 Jan222Tam jest jedna pompa od całej hydrauliki a znajduje sie pod tą pokrywą co są przy niej elektrozawory.Tak że troche roboty jest przy wyjmowaniu.A 3 cia wyskakuje bo wyrobiło sie zabezpieczenie które powinno trzymać widełki w odpowiednim miejscu.mam tą strone z katalogu jeśli chcesz zobaczyć jak to wygląda.Moje GG 7163830A jeśli masz hipol w skrzyni to najpierw go wymień i dopiero szukaj innych przyczyn niedomagan, bo na hipolu napewno będziesz miał problemy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jan222 0 Napisano 30 Listopada 2006 erdem Dzięki! A masz możliwość zrobienia skanu tej strony (masz może cały katalog lub namiar od kogo go tanio kupić)? Aha Z tą 3-ką to też jak wspominałem ciężko wchodzi inne biegi OK muszę wrzucić 4 lekko sprzęgło i dopiero 3! czy to synchronizator zepsuty? czy dużo roboty by to naprawić (jeżeli tak to wcale narazie w to się nie będę bawił)! czy można odkręcić dekiel z prawej strony (ten co wychodzą drzwigienki zmiany biegów) i tu zobaczyć co jest faktycznie "grane" czy lepiej w inny sposób? (na co zwrócić szczególną uwagę?) pozdr Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 30 Listopada 2006 erdem Dzięki! A masz możliwość zrobienia skanu tej strony (masz może cały katalog lub namiar od kogo go tanio kupić)? Aha Z tą 3-ką to też jak wspominałem ciężko wchodzi inne biegi OK muszę wrzucić 4 lekko sprzęgło i dopiero 3! czy to synchronizator zepsuty? czy dużo roboty by to naprawić (jeżeli tak to wcale narazie w to się nie będę bawił)! czy można odkręcić dekiel z prawej strony (ten co wychodzą drzwigienki zmiany biegów) i tu zobaczyć co jest faktycznie "grane" czy lepiej w inny sposób? (na co zwrócić szczególną uwagę?) pozdrMoge ci zeskanować nie ma problemu tylko podaj mi maila.mam pare kartek tylko ze skrzyni a wziołem je od Korbanków ale nie tylko oni mają katalogi.Poszukaj na tym forum Ktoś sie ogłaszał ze ma do 30xx.Byś może i synchronizatory poszły jeśli był nieodpowiedni olej to całkiem możliwe.Możesz zobaczyć praktycznie sała skrzynie przez ten dekiel jedynie Sped Shifta nie zobaczysz.zrozebraniem najwiacej problemu możesz mieć właśnie z tym Shiftem Bo musowo go całego wyjmować a pare kilo waży. tylko nie zaglądaj do niego jeśli półbiegi masz wporządku chyba że zrobi to ktoś kto zna sie na tym.Sprawdź widełki do zmiany biegów bo lubią sie wycierać no i tryby czy przypadkiem nie mają luzów i ogólny ich stan.odkręc filter oleju hydraulicznego i zobacz czy nie ma tam jakich opiłków.Zanim wyjmiesz pompe hydrauliczną najpierw sprawdz ciśnienie.Porozmawiaj też z Krzyśkiem MF on dopiero zmieniał pompe.Nie masz problemów z samoistnym przełańczaniem sie np.żułw zając lub ślizgaja sie półbiegi i inne dziwne sytuacje? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stachu 0 Napisano 30 Listopada 2006 witam panowie mopj kolega ma na oku mf z serii 3080/90 i pochodnymi wiem ze jeden sasiad mial proble z takim modelem z przelanczaniem sie złowia i zajaca czy we wszystkich modelach sa te wady skrzyni?pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 30 Listopada 2006 Niestety w tych modelach często są problemy ze skrzyniami a szkoda bo w sumie fajne ciagniki.Gdyby nie ceny części to nawet warto było by je remontować ale wydać 20tyś za pare trybków to lekka przesada Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jan222 0 Napisano 30 Listopada 2006 Erdem No super o to mi chodziło teraz wiem od czego przynajmniej mam zacząć, może jutro tam zajrzę! Poproszę o te skany, mój mail: jan222@op.pl pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek_rolnik 0 Napisano 1 Grudnia 2006 ile mocy ma MF690?? DA RADE Z 4OBROTOWA?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomu 0 Napisano 1 Grudnia 2006 Podobno ma 70KM ale nie jestem pewien a z 4 obrotowymi raczej rady nie da, dal by rade 698 podobno z turbo ma 95 KM. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony 0 Napisano 1 Grudnia 2006 Ja to już sam nie wiem ile on ma koni. Wg. różnych źródeł ma od 66 przez 80 do 90 z turbo a z czwórką obrotową może da rade ale to będzie męczarnia dla ciebie i dla ciągnika. Do 4 obrot. to moim zdaniem min.100 KM musi być żeby ładnie orać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 1 Grudnia 2006 Erdem No super o to mi chodziło teraz wiem od czego przynajmniej mam zacząć, może jutro tam zajrzę! Poproszę o te skany, mój mail: jan222@op.pl pozdrawiamI zaglądałeś do skrzyni?Wysłałem ci maila.Doszedł? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach