Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam takie pytanie, która pompa w mf 3050 daje olej na wspomaganie ta przy trybie napendowym czy ta tylna, bo z tego co zuważyłem to one są złączone na 2 śruby i pompują w osobne dziury, jakie powinno być ciśnienie oleju na tej co obsługuje wspomaganie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafik w innym miejscu napisał:
tylko widzisz w twoim przypadku doknywałeś naprawy rewersu a … Kamil W ma problem z grupami biegów objawy podobne ale przyczyna inna. Wszystko przez to ze grupy biegów sa w tej dzigni co daje takie mylne wrażenie. Tak naprawde kiedy zmienasz grupe biegów z A na B czy odwrotnie ta dziwignia nie zmienia połozenia i nie porusza innego wybieraka ten ruch bocznu słuzy jedynie do uruchominia zaworu sterującego siłownikiem. Grupu biegów mogłyby równie dobrze byc obsługiwane elektrochydraulicznie wystarzyłoby dołózyc elektromagnes do zaworu który jest identyczny jak przy elektrozaworach.

 

KamilW to raczej nie będzie wina synchronizatora takie objawy najcześciej daje padniete uszczelnienie na siłowniku zmiany grup biegów A/B. Jezeli zgrzytanie nie wystepuje zawsze po zmianie na A np kiedy jadąc do przodu na B zredukujesz na przód A i nie bedzie slychac zgrzytów natomiast przy kombinacji B przód na A tył je słychać to zapene wystarczy wymienić to usczelnienie i wyregulowac siłownik. JEzeli wiesz jak sie dostac do siłownika przez srube regulacyjną to mozesz wymienic główny oring bez zdejmowania dekla. Jednk jeżeli masz chwile czasu i ciagnik nie jest ci juz potrzebny to zdejmij dekiel i wymień oba uszczelnienia i bedziesz miał spokój na dłuzszy czas.

 

PS. Każdy z posiadaczy MF z grupami biegów AB pownien dokonać wymiany tych uszczelnień. Jak widomo ciagniki te mają juz około 20 lat i uszczelnienia te sa dośc wypracowane pomimo braku JESZCZE objawów. Ze wzgledu na ich duze znaczenie nie ma na co czekać.Koszt ich wymiany to kilka złotych (wymiana głównego to 15 minut pracy) a szkody powstałe w wyniku ich uszodzenia czasami siegają sum w tysiącach złotych. NIe radze czekać tylko od razu zabrac się do roboty bo wymiana tych uszczelnień zapewniam że nikogo nie ominie ale czasami może na to byc juz za późno.

tak też napisał

Grupu biegów mogłyby równie dobrze byc obsługiwane elektrochydraulicznie wystarzyłoby dołózyc elektromagnes do zaworu który jest identyczny jak przy elektrozaworach.

tak to by wyglądało by w skrócie i by było fajne rozwiazanie ale trzeba by było to zabespieczyc elektronicznie przed taką zmianą na wysokich obrotach itd tak jak jest to zrobione z zając żów . chcąc zmienić z A na B najpierw wyzucamy skrzynie na luz wajcha do siebie i wtedy jest zmiana i dalej do przodu krotko mówiąc dwuch biegów na raz nieda się wrzucić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miron - tak - bardzo dziekuję masz rację, mam tylko pytanie. Czy teraz jeszcze jakby przed sezonem coś zdążę zrobić na szybko zrobić: coś podregulować bez zdejmowania pokrywy, bo Rafik z którego nie mam kontaktu narobił mi chęci , że w 15 minut ... czy zdjąć pokrywę i wymienić jakiś oring i coś tam coś tam. Byście mieszkali bliżej to macie robótkę Mogę też spokojnie jezdzić, bo na zimnym zmienia idealnie, lekko daje znać na gorącym, ale ja taki charakter mam, że nie usnę póki nie będzi to zrobione : z góry dzięki. Dodam, że jarkę już zasiałem i połowę owsów i nie wiem tylko czy się cieszyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienić oringi na siłowniku i na rożdzielaczu nigdy nie zaszkodzi a regulacji w zasadzie się żadnej nie robi ja to sprawdzam szczelność podłoczając sprężarke pod tą rurkę co wchodzi w dekiel jezeli trzyma ciśnienie to jest okej olej też bedzie trzymać skoro na zimnym jest okej to bym obstawiał u bukmacherów na synchronizator zimny olej gęściejszy to synchronizator szybciej wychamowuje skrzynie lub miedzy trybem AB jest zbyt duzy luz a przyczyną tego jest w 99 procentach odkręcająca sie nakrętka trzymająca AB i to jest podstawowy defekt skrzyn z biegani AB. moja rada jest taka gdybym zkupił ciagnik z dobrze działającą skrzynia najpierwsze zajrzałbym do biegów AB czy nakrętka się nie odkręca albo niezcina gwinty podnia ponieważ tryb biegu A bezpośrednio uderza w nią a gdy powstanie już zbyt duzy luz to przesuwla omknie tryb wtedy do wymiany tryb przesuwka i synchro a to koszt w granicach 4 tys ,ale za zajrzenie do skrzyni też trzeba zabulić tałzena . wybur należy donas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... no i tego mi było trzeba ... przynajmniej na początek dzięki, miłego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to się nie ustawia A-B? To po co maż regulacje śrubową i podkładki dystansowe? Właśnie przez poprzednie mechanika nie ustawiającego mi zajechało kamienie widełki. Nie było luzu po przesunięciu - pchał na siłę nawet jak już włoży ł bieg. W kniaziące przecież jest podana metoda kontroli, ustawiania i wielkość luzów. I pisze tam o dmuchaniu powietrzem (łapy z dala od przesuwki) ale nie jako kontrole szczelności tylko kontrole pozycji.

 

Nakrętka ma podkładkę. Częstą przyczyną jej odkręcenia jest zerwanie ząbka w tej podkładce. Albo nie zaklepanie i nie poklejenie nakrętki a do tego dokręcenie na odp... Skrzynie bez A-B też się rozkręcają.

 

Ps. eco-rol pytał o szosa - teren a nie AB chyba?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, tak - żółw/zajc reszta funguje "miodzio". Czyli chłopaki ... zdejmować już dekiel (bo już urlop zaplanowałem ) czy jeszcze czymś wcześniej pokręcić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak ale to regulacje śrubą czy podkładkami praktycznie robi sie tylko raz w przy pierwszym składaniu i to powinno wystarczyć na długie lata jeżeli nikt niebędzie w to interweniował w mechanik który to reguluje po swojemu to tylko po to żeby pokazać że jest tak mądry i zna sie na wszystkim. Z tym dmuchaniem to podałem przykład jak sprawdzić szczelność nie zdejmując dekla Instrukcja obsługi itd została napisana jeszcze przed wprowadzeniem danego modelu na rynek i nikt nie wiedział jakie będą wady skrzyń , a życie z biegiem lat pisze własną wciąż dodając nowe karty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak, tak - żółw/zajc reszta funguje "miodzio". Czyli chłopaki ... zdejmować już dekiel (bo już urlop zaplanowałem ) czy jeszcze czymś wcześniej pokręcić ?

jeżeli cała skrzynia chodzi miodzio to se odpuśc a jak niewielkie problemy z żółw zając ich i tak bardzo mało sie używa ale decyzja należy dociebie ja tylko służe wirtualna pomocą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miron - Dzięki bardzo za zainteresowanie i wirtualną poradę. Ja mam mocno pofałdowane pola i dość często musze mieszać lewarkiem, jadąc w w dóŁ spoko idzie na 1 szosa nawet z czwórka pługiem, a w porywach nawet 2 Jak wracam pod górę to tylko żólwie, a ponieważ niewielkie zgrzytanko pojawiło się na wiosnę po 2 dniach gruberka 5cio łapowego - wolałbym to poprawić nim cos się narobi. Oczywiście podzielę się wiedzą jak "się dowiedzą" co tam pod pokrywą "siedzą'. Niejaki Gustlik mieszka niedaleko, więc może będzie okazja poznać kolegę z Forum, ale jak ktoś ma jakieś praktyczne słówko porady to w wolnej chwili piszcie. Jest nas tu tylu czytających, spragnionych wiedzy, że pewnie nie trzeba nikogo przekonywać!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...aaa i jeszcze u Korbanków powiedzieli, że pierwsze to należy wymienić uszczelniacze, a jak to nie pomoże, to synchronizator ale cytuję: to juz grubsza i droższa sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się po wymienia uszczelnień musisz przynajmniej połowiczną regulacje zrobić tak samo po wymienia synchronizatora. Lub Jeżeli ktoś kręcił tą nieszczęsną kwadratową nakrętką.

 

Ja bym u ciebie ECO jednak te synchronizatory obstawiał. ps. tam są duże różnice przełożeń i nie ma położenia środkowego więc ten synchronizator ma co robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gustlik! Ty mnie nie załamuj ! A powiedz lepiej jak Rafik opisywał wyjęcie uszczelniacza bez zdjęcia pokrywy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukam ciągnika który głównie będzie służył do załadunku drewna w lesie(dlatego jest mi potrzebny tur) i później wyciągnięcia przyczep z niego Smile

 

co powiecie o tym:

http://targ.rolniczy24.pl/ogloszenie-20576-Massey-Ferguson-595-z-turem.html

 

Byłem oglądałem ładnie wygląda, tylko opony do wymiany.

Zastanawiam się nad ceną, czy aby nie jest ona zbyt wysoka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rolnick nie gniewaj się, że się wetnę, (nie potrafię Ci pomóc), mam kilka fotek i mały filmik i chciałbym zapytać, czy taki luz na wodziku żów/zajc może być powodem zgrzytnięcia przy zmianie żółw/zając? Synchronizatory mają jeszcze dobre szczeliny. Dzięki Gustlik

Wszystko wygląda jak na obrazku, dalej nie rozbierałem bo piekielnie zimno, czyli nie wymieniłem uszczelniaczy. Jak się ociepli to oba dekle otworzę i do uszczelniaczy się dobiorę. Pozycjometr reversu mnie wyszkolił (2 razy dekiel rozbierałem, no ale nauka kosztuje.

http://oneset.pl/mf6150/biegi.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

świetlna robota eco -rol nowatorskie podejście do sprawy co prawda nie jest to telewizja cyfrowa w HD ale jest .wychodzi z tego że widełki są wydarte i stąd ten luz ale moim skromnym zdaniem to niema wpływu na zgrzyt przy zmianie ,ale niech sie wypowiedzą inni. szczelina między synchronizatorem a trybem nie świadczy że jest dobry jego wewnętrzna część odpowiada za zgrzytanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Miron za dobre słowo, trochę mnie zmartwiłeś, że jednak tak "ładnie wyglądające koła , synchronizatory i inne mogą jednak kryć coś niedobrego. Napewno będę jeszcze raz oba dekle rozbierał, na co więc na co zwrócić uwagę? Trzymajcie się ciepło, - a tak na marginesie (choć to nie to forum) ciekawy jestem co mi z "jarych" wysianych 2 tyg. temu wyrośnie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja ci powiem że kół to źle wyglądających jeszcze nie widziałem raczej w takiej skrzyni:) Ciężko same koła w skrzyni synchronizowanej zajechać. Nie tylko MF ogólnie w samochodowych też bardzo rzadko spotyka się uszkodzenia samych kół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niby racja. Ileś tam aut już przeżyłem, jakiś silnik wyremontowałem, ale przyznam - w skrzyni jeszcze nie byłem, bo nie było takiej potrzeby. One jakby na cały żywot samochodu. Ojciec - emerytowany POM-owiec ma takie śrutowiskio, w którym leżą jakieś wyszczerbione tryby, niektrzy koledzy na forum też opisywali jakieś wyszczerbienia, zużycia więc myślałem, że z tego powodu żle działają te skrzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zapytać co oznacza kontrolka z kołem zębatym i kropelką i dwoma strzałkami wskazującymi na nią pod spodem.

Proszę o szybką odpowiedź z góry dziękuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba się zgadza bo dynashift nie działa i nie można wyłączyć napędu. Nie wiesz może co w tym przypadku jest do naprawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki to model ? A czy wspomaganie kierownicy działa dobrze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...