Skocz do zawartości
tomb2

Do użytkowników SAME, LAMBORGHINI i DEUTZ-FAHR !!!

Rekomendowane odpowiedzi

No to ja dodam cos od siebie.

Same własnie sie naprawia. Koszt regeneracji pomp u jednego kolesia ok 5 tys zl ale u innego juz tysiac lub wymiana na inne

Jakby co po remoncie moja 110 idzie na sprzedanie, rocznik 1994 po zrobieniu wszystkiego (wymieniona pompa hydrauliki, uszczelnienia itp) cena ok 39 tys zl (oplacony ze wszystkim) jezdze nim ponad dwa lata wiec czas na zmiane bo sie juz znudzil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szlifował ktoś cylindry w silnikach Same?? bo nie wiem co zrobic , tłoki większe są więc chyba spróbuje przeszlifować było by taniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za 28tys warto (jak tyle zejdzie) nie wierz że same pierścienie wystarczą jeżeli choć jeden pękł masz do razu tuleje do wywalenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tam jest silnik chłodzony powietrzem czy cieczą?mi to się wydaje że jak już sie cos dzieje to może być cała kapitalka do roboty. jakby to był nie duży koszt to by chyba gość zrobił, tym bardziej ze traktor wygląda nie źle to jak by silnik ładnie chodził to by mógł wysoko cenić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej jak byś do sklepu jakiegoś zadzwonił to ci powiedza.jeżeli on jest chłodzony powietrzem to ma cylindry które można szlifować, no i wał pewnie też do szlifu.myśle że tlok kompletny + panewki to w granicach 600-800zł.Dojdą jeszcze różne drobne sprawy no i pewnie z 5tys wyjdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zestaw naprawczy do same (1 cylinder+tłok sworzen pierscienie itp to koszt ok 1000 zł)

A tak poza tym spokojnie mozesz szlifowac.

Znajomy ma zrobiony troszke innym sposobem silnik.

Stare tuleje rozwiercone na maksa i wytoczone nowe pod seryjne tłoki i wpuszczone w strare tuleje

Remont 6 cylindrówki kosztował 3 tyś zl a taki z prawdziwego zdarzenia koles krzyknął 7 tys bodajrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy chodzi tylko o silnik.średnio zdolny ciacher z reguły takie naprawy robi sam domowym sposobem cos mi sie wydaje ze ten ciągnik boli nie tylko silnik-jajko z niespodzianką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.do chochlik,jeżeli masz nowego SDF-a,nazwy i ilości płynów masz w instrukcji obsługi.POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym uzyskać poradę,a mianowicie co stosujecie w układach wspomagania kierowniczego (orbitrol) .Od niedawna użytkuje SAME CENTURIONA i mam takie podejrzenie że w zbiorniczku jest wszystko tylko nie to co być powinno (pieni się).POMÓŻCIE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zobacz jaki kolor ma olej w zbiorniczku, jeżeli jest czerwony to proponuje Mobil dextron ATF II, ja mam taki w same laser no i się nie pieni:) może spuść stary całkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napewno tak zrobie ,aczy ma ktoś jakieś doswiadczenia z olejem BOXOL 26 pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mój pierwszy post na tym forum, więc witam wszystkich sedecznie i przechodzę od razu do meritum. Znalazłem ofertę sprzedaży ciągnika Deutz- Fahr 8006, rocznik 1979, 95KM. Jak się sprawuje ten ciągnik, jaka jest awaryjność, czy części są łatwo dostępne w przystępnej cenie? Interesuje mnie jeszcze czy rzeczywiście ma on 95KM, bo z tego co znalazłem w Internecie to wychodzi, ze ma 80KM (cyfry oznaczające typ również by to mogły potwierdzać?). Dziękuję za ewentualne odpowiedzi i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewien ale tam jest chyba silnik czterocylindrowy bez turbodoładowania więc raczej wątpliwe żeby tam było 95koni. Myśle że tak jak pisałeś jest około80km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To mój pierwszy post na tym forum, więc witam wszystkich sedecznie i przechodzę od razu do meritum. Znalazłem ofertę sprzedaży ciągnika Deutz- Fahr 8006, rocznik 1979, 95KM. Jak się sprawuje ten ciągnik, jaka jest awaryjność, czy części są łatwo dostępne w przystępnej cenie? Interesuje mnie jeszcze czy rzeczywiście ma on 95KM, bo z tego co znalazłem w Internecie to wychodzi, ze ma 80KM (cyfry oznaczające typ również by to mogły potwierdzać?). Dziękuję za ewentualne odpowiedzi i pozdrawiam.

no cóz 30letni deutz ma prawo być awaryjny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie jestem pewien ale tam jest chyba silnik czterocylindrowy bez turbodoładowania więc raczej wątpliwe żeby tam było 95koni. Myśle że tak jak pisałeś jest około80km.

Na stronie http://www.tractordata.com/td/002/td2193.html jest napisane, że ma 6 cylindrów. Ciekawa jest również data zaprzestania produkcji (1978), co trochę się kłóci z wersją sprzedawcy (1979), ale mniejsza o to.

 

no cóz 30letni deutz ma prawo być awaryjny

Trochę niedokładne pytanie postawiłem, racja, ma prawo być awaryjny, ale bardziej mi chodziło o to, czy awarie są poważne i czy jest ich dużo. Jest tu jakiś użytkownik tego modelu, czy może można porównywać deutze z tamtego okresu niezależnie od modelu? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to ja nie radził bym kupować ciągnik którego produkcja zakończyła się 30 lat temu. Jak już coś z tamtych lat potrzebujesz ze względów ekonomicznych to może wybierz model który dopero wchodził na rynek w tamtych latach.Bedzie technologicznie lepszy i z częściami też bedzie pewnie łatwiej.A strona którą podałeś jest wiarygodny, ja tam sprawdzałem kiedyś dane do mojego Same i się zgadzało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciągniki Deutz z serii D sa to stare ale solidne niemieckie ciagniki. wiadomo wszystko z wiekim sie zużywa ale sa one proste w budowie i ekonomiczne w pracy.Z częściami do silnikow tego typu nie ma problemów nie wiem natomiast jak ze skrzynia i innymi podzespołami. Sam mam D-5006 i jeżdze nim juz z 10 lat bez dokładu. Zaraz po zakupie wymieniłem tylko pompe hydrauliczna na polski zamiennik i narazie nie miałem z nim kłopotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie oleje do silnika lejecie do nowych sdf?

 

Olej do PRZEKLADNIi:

 

oleje typu Agro '"Stou" 10W-40 (orlen) koszt ok 10-10.5 zl litr

 

lub zalecany

 

olej Akros Multi 10W-30 ale kosztuje cos 19-20 zl /litr

 

Olej do SILNIKA:

 

Lotos Platinum 15W-40

lub zalecany

aKROS TURBO 15W-40

 

a do ukladu hamulcowego Orlen ATF

LUB ZALECANY AKROS MATIC

 

SMARY

Akros grease T2

 

OLeje Akros są najlepsze lecz w Polsce nie kupisz oleju oryginalnego bo jest rozlewnia gdzieś w Polsce ........ tak samo Fusch ma rozlewnie w Polsce

 

oleje niby markowe ....

 

placisz za watpliwa jakośc

 

 

polecam kupic olej z zachodu nie rozlewany w polsce ...1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...