Macin2 0 Napisano 6 Stycznia 2008 Witam mam pytanko co moze byc przyczyną wskazań obrotomierza w claas dominator 98 sl pokazuje mi obroty młócarni z tego co słyszałem ona jest dwu funkcyjna co jeszcze po wina pokazywać i jak sie ja przełączaJeśli jest tak jak w 76 to pokazuje również prędkość jazdy a dokładnie to czy jedziesz na przyśpieszaczu czy nie.przełacznik jest kolo zegara. Zgadza się,w jednej pozycji przełącznika pkazuje obr.młocarni a w drugiej prędkość jazdy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek24m 0 Napisano 6 Stycznia 2008 dokladniej to gdzie się znajduje przełącznik bo ja tam nic nie widzęa pokazuje mi tylko obroty młócarni Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 6 Stycznia 2008 dokladniej to gdzie się znajduje przełącznik bo ja tam nic nie widzęa pokazuje mi tylko obroty młócarni to ten pod kierownicą Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek24m 0 Napisano 6 Stycznia 2008 no dzięki ale ja wtym mjejscu mam włączanie świateł mijania i wycieraczki przedniej hmmm to ja juz nie wiem jak to sie umnie zmienia pozdrawiam:)) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 6 Stycznia 2008 no dzięki ale ja wtym mjejscu mam włączanie świateł mijania i wycieraczki przedniej hmmm to ja juz nie wiem jak to sie umnie zmienia pozdrawiam:))u mnie wlacznik od świateł jest z boku też widoczny na zdjeciu a włączniki od wycieraczek sa tutaj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edward 0 Napisano 6 Stycznia 2008 Witam wskażnik obrotów pod kierowicą wskazuje 1-obroty bębna młócącego 2-obroty dmuchawy 3-szybkość jazdy a przełacza się przełocznikiem numer 5 według instrukcji obsługi Góra-obroty bębna młócącego Dół-obroty dmuchawy Srodek-szybkość jazdy . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej24 0 Napisano 6 Stycznia 2008 Cześć zakupiłem właśnie Claasa Senatora 78r. - silnik Perkins, kosa 4,2. czy ktoś może do niego instrukcje obsługi? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macin2 0 Napisano 6 Stycznia 2008 Witam wskażnik obrotów pod kierowicą wskazuje 1-obroty bębna młócącego 2-obroty dmuchawy 3-szybkość jazdy a przełacza się przełocznikiem numer 5 według instrukcji obsługi Góra-obroty bębna młócącego Dół-obroty dmuchawy Srodek-szybkość jazdy . Jaki masz model tego claasa? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej24 0 Napisano 7 Stycznia 2008 Claas senator bez kabiny z sieczkarnią , na tunelu jest tylko nazwa bez symbolu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peron 0 Napisano 7 Stycznia 2008 Erdem, Ty masz chyba 96, nie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek24m 0 Napisano 7 Stycznia 2008 Dzieki juz działa przełacznik obrotów młócarni wiatrów i jazdy przewód był przerwana przy przełaczniku. Teraz mam pytanko co do czujników strat ziarna jakie one sa czułe musze mocno pukac zeby sie zapaliły diody pomarańczowe według mnie to sa za mało czułe czekam opinie użytkówników pozdarwiam ) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 7 Stycznia 2008 Erdem, Ty masz chyba 96, nie?Nie . Mam 76. Jęśli gdzieś napisalem inaczej to pewnie przez pomyłke. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peron 0 Napisano 7 Stycznia 2008 No może i 76, ale istotne, że serii x6 Po tych światełkach poznałem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nita 0 Napisano 7 Stycznia 2008 najczęściej jest to przełącznik taki jak od kierunków w sześdziesiątce plastikowy( ale z urwaną gałką tak że go nie widac) z boku kolumny kierowniczejczujnik jeden w skrzyni drugi na wale młucącym jak cały to napewno działa (koszt nowego 600 zł korbanki) mozna sprawdzic czy jest ok podłączajac wiertarkę Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek24m 0 Napisano 8 Stycznia 2008 najczęściej jest to przełącznik taki jak od kierunków w sześdziesiątce plastikowy( ale z urwaną gałką tak że go nie widac) z boku kolumny kierowniczejczujnik jeden w skrzyni drugi na wale młucącym jak cały to napewno działa (koszt nowego 600 zł korbanki) mozna sprawdzic czy jest ok podłączajac wiertarkę powiedz dokładniej o tym sprawdzeniu wiertarką . Co się wnią wkręca---wogóle nie mam pojęcia odczytywać miernikiem napięcie no nie wiem dzięki napisz albo wejdz na moje gg może kręcić coś wiertarką i patrzeć na wskażniki w kombajnie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edward 0 Napisano 8 Stycznia 2008 Dzieki juz działa przełacznik obrotów młócarni wiatrów i jazdy przewód był przerwana przy przełaczniku. Teraz mam pytanko co do czujników strat ziarna jakie one sa czułe musze mocno pukac zeby sie zapaliły diody pomarańczowe według mnie to sa za mało czułe czekam opinie użytkówników pozdarwiam Nie wiem czym pukałeś w czujniki z tego co mi wiadomo one reagują na ziarno i żeby je sprawdzic należy posypać ziarnem. Pośiadam kombajn Claas Dominator 78. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek24m 0 Napisano 8 Stycznia 2008 ja pukałem w blache do której sa montowane czujniki .a może on dziła jeżeli bezpośrednio wniego uderzają ziarna a nie w blache .Ciekawe jak go sprawdzic Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macin2 0 Napisano 8 Stycznia 2008 ja pukałem w blache do której sa montowane czujniki .a może on dziła jeżeli bezpośrednio wniego uderzają ziarna a nie w blache .Ciekawe jak go sprawdzic Ta blacha przenosi drobne drgania na czujnik pod spodem,sprawdż czy jest włączony przełącznik także jest pod tą blachą Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nita 0 Napisano 8 Stycznia 2008 ja sprawdzałem sypiąc ziarno i (z) plewy jeżeli przy ziarnie bardzo minimalnej ilości (KILKA ZIARENEK)pokazuje strate a plewa zero to ok.jadę patrząc na czujniki (napęd hydro)działa idealnie gdzie pogoniłem pokazywał strate to zazieleniło się moim zdaniem kilka ziarenek musi zaraz pokazac straty bo w polu te kilka ziaren razy czas robi dużą strate Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek24m 0 Napisano 9 Stycznia 2008 ja sprawdzałem sypiąc ziarno i (z) plewy jeżeli przy ziarnie bardzo minimalnej ilości (KILKA ZIARENEK)pokazuje strate a plewa zero to ok.jadę patrząc na czujniki (napęd hydro)działa idealnie gdzie pogoniłem pokazywał strate to zazieleniło się moim zdaniem kilka ziarenek musi zaraz pokazac straty bo w polu te kilka ziaren razy czas robi dużą strate a sypałes beposrednio na czujnik czy na blache cała bo ja to musze mocniej pukac aby sie zapapliła pomaranczowa moim zdaniem stanowczo za mało czuły jest czujnik pozdarwiam:))P.s przy 98sl sinik merca 170km przy rozgrzanym siniku jak biore aby miał zraz zgasnac tak aby tyko przerzucał sinik to mi mryga kontrolka cisninia oleju czy to tak powino byc czy sinik jest przykotłowany Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 9 Stycznia 2008 P.s przy 98sl sinik merca 170km przy rozgrzanym siniku jak biore aby miał zraz zgasnac tak aby tyko przerzucał sinik to mi mryga kontrolka cisninia oleju czy to tak powino byc czy sinik jest przykotłowany Najlepiej podłącz zegar bo sama kontrolka jest raczej jako wskaźnik awaryjnosci i nie wiadomo przy jakim minimalnym ciśnieniu sie zapala.Ja mam w swoim silnik OM 352 130kM i na liczniku przekroczone 5000h ale kontrolka zapala sie dopiero po zgaszeniu silnika.Może to tez być wina oleju ,ale najpierw proponuje sprawdzic ciśnienie zegarem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macin2 0 Napisano 9 Stycznia 2008 ja sprawdzałem sypiąc ziarno i (z) plewy jeżeli przy ziarnie bardzo minimalnej ilości (KILKA ZIARENEK)pokazuje strate a plewa zero to ok.jadę patrząc na czujniki (napęd hydro)działa idealnie gdzie pogoniłem pokazywał strate to zazieleniło się moim zdaniem kilka ziarenek musi zaraz pokazac straty bo w polu te kilka ziaren razy czas robi dużą strate a sypałes beposrednio na czujnik czy na blache cała bo ja to musze mocniej pukac aby sie zapapliła pomaranczowa moim zdaniem stanowczo za mało czuły jest czujnik pozdarwiam:))P.s przy 98sl sinik merca 170km przy rozgrzanym siniku jak biore aby miał zraz zgasnac tak aby tyko przerzucał sinik to mi mryga kontrolka cisninia oleju czy to tak powino byc czy sinik jest przykotłowany Na panelu kontrolnym w kabinie jest regulacja czułości(są 2 pokrętła ustawia się w zależności od młuconych roślin),bo do np pszenicy inaczej się ustawia a do rzepaku też inaczej bo jest lżejszy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peron 0 Napisano 9 Stycznia 2008 Krzysiek u mnie też na bardzo wolnych obrotach kontrolak sie tli od ciśnienia oraz przy odpalaniu przez dłuższy czas nie gaśnie. Silnik zapala bez problemu, bierze olej w normie, czyli bardzo mało. Prawdopodobnie jest to spowodowane tym, że w tych silnikach jest innego rodzaju filtr niż w perkinsach. Olej z niego spływa do miski po zgaszeniu silnika a czujnik jest właśnie zamontowany w podstawie filtra. Więc po odpaleniu, zanim zostanie tam podany olej kontrolk może świecić przez dłuższy czas. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nita 0 Napisano 9 Stycznia 2008 ja sprawdzałem sypiąc ziarno i (z) plewy jeżeli przy ziarnie bardzo minimalnej ilości (KILKA ZIARENEK)pokazuje strate a plewa zero to ok.jadę patrząc na czujniki (napęd hydro)działa idealnie gdzie pogoniłem pokazywał strate to zazieleniło się moim zdaniem kilka ziarenek musi zaraz pokazac straty bo w polu te kilka ziaren razy czas robi dużą strate a sypałes beposrednio na czujnik czy na blache cała bo ja to musze mocniej pukac aby sie zapapliła pomaranczowa moim zdaniem stanowczo za mało czuły jest czujnik pozdarwiam:))P.s przy 98sl sinik merca 170km przy rozgrzanym siniku jak biore aby miał zraz zgasnac tak aby tyko przerzucał sinik to mi mryga kontrolka cisninia oleju czy to tak powino byc czy sinik jest przykotłowany na czujnk Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrS 0 Napisano 9 Stycznia 2008 słuchajcie fendt kombajn nie chce jechac ( nie wybiera biegu czy ktos otarł się o taki problem??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach