Skocz do zawartości
wzdowian

Usterki ciągników i maszyn

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam problem z rozrzutnikiem 1-osiowym - b. stary typ - 3,5 t. Kupiłem to dość dawno - poczatkowo ciagąłem c-330 - nie było żadnych problemów (no oprócz standardowych typu urwane listwy czy zerwany łańcuch od napędu wałów) póżniej c-360 - już gorzej - zerwało klin na połaczeniu skrzyni z wałem napędowym (kilka razy), a teraz ciagnę mtz-952 i są jaja bo ostatnio jak urawła się listwa to zahaczyła się o wały rozrzucajace !! i zablokowała wszystko - obleciały zęby na zębatkach od wałów - zerwało klin i jeszcze pękł krzyżak. A problem chyba w tym że nie ma w nim żadnego sprzegła - bo w nim jest chyba sporo przeróbek. Prosze o pomoc - czy rozrzutniki maja jakieś sprzęgła na głownym wale napędowyym - tym co idzie od ciągnika do skrzyni? jak to jest zrobione - jeślim mogę prosić o foto to będe wdzięczny. W internecie na grene znalazem takie części jak "końcówka sprzęgła", "wkładka gumowa" i "wkładka końcówki sprzegła" - u mnie w rozrzutnik nic takiego nie ma!!! pomocy... bo już nie mam nerwów.

A te części to tam znalazłem:

www.sklep-grene.pl/index.php/cPath/420_ ... /2a/page/2

 

 

 

Sprzeglo powinno byc przed skrzynia pod podwoziem zrob zdjecie swojej skrzyni i zamiesc pod linkiem to bedzie mozna cos wiecej powiedziec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło jest około pół metra przed skrzynią rozdzielczą na głównym wale.

wygląda jak dwie duże podkładki ze sprężyną między sobą. Żaden wałek za niebotyczne pieniądze ci nie pomoże, a nie wyobrażam sobie używania tego rodzaju sprzętu bez sprzęgła (mój ciapek potrafi zazgrzytać sprzęgłem w trakcie jazdy na rozbujanym rozrzutniku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam wymienić uszczelniacze siłownika od podnośnika w jd 6200 ale nie bardzo wiem jak rozbiera się taki siłownik. Czy można go rozkręcić czy może siłownik się rozsuwa. Jeżeli ktoś wie coś na ten temat to proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żeby go rozebrać to trzeba zdjąć pierścień z tłoczyska ,a robi się to przez otwór po wykręceniu przewodu zasilającego, przynajmniej tak jest w moim ciągniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy trudno zdejmuje się ten pierścień i zakłada uszczelniacze? Ile płaciłeś za komplet uszczelniaczy do jednego siłownika i gdzie kupowałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...