Skocz do zawartości
wzdowian

Usterki ciągników i maszyn

Rekomendowane odpowiedzi

RALF-ie

silnik zetora to ja znam w najdrobniejszych szczegółach od podstaw!Po drugie skąd po 3000Mth przedmuchy z odmy,albo ma więcej niz na zegarze(co moze być bardzo prawdopodobne),albo miał słabe smarowanie.Zarówno w pierwszym jak drugim przypadku tuleje są już wydarte,więc wymiana samych pierścieni to STRATA PIENIEDZY I CZASU!!! Udzielasz bzdurnych porad ,w dodatku nie Wiesz co i kiedy montowano w tych silnikach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy da sie jakos sprawdzic czy tuleje sa wypracowane ??Powinno byc tak ze jesli tuleja jest wypracowana to powinne byc wyczówalne progi w miejscach gdzie konczy sie sów tak?Wiec gdy wyjmę tłok mozna włożyc rączke i sprawdzic.Pozatym gdzie w podlaskim znajde moto zetor czy w jakims innym sklepie moge kupic te orginalne komplety??A i po czym mozna poznac ze ma on wiekszy przebieg niz na zegarze wszystkie poidzespoły sa w idealnym stanie zadnych luzów nic chodzi jak zegarek jest bardzo silny tylko ten olej z odmy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w perkinsie 1000 mth i od nowości wali odmą

 

 

Ja w 360 jak pierścieniowałem to wszystkie pierścienie miała popękane oprócz olejowych a tłoki też mocno porysowane zrobiłem tak żeby nowe pierścienie dobrze chodziły w kanałach i 2000 mth po takiej naprawie pochodziła jeszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój 7341 ma własnie 1100mth ma 2 lata i teraz zaczyna delikatnie kapac z odmy jak dostaje w kite.

 

Ale to sa bardzo małe ilosci oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komplety oryginalne posiadają banderole Zetora na opakowaniach,można zamówić w Motor-zetor -Polska w Kaliszu i przyślą za zaliczeniem pocztowym.Tuleje największy próg maja na górnej granicy skoku tłoka więc trzeba go tylko przesunąć nieco w dół (oczywiście po uprzednim demontażu głowicy).Jeśli chodzi o zakłady naprawcze w podlaskiem to polecam Zambrów (ul.mazowiecka)ewentualnie Białytstok(ul. ogrodniczki).Zegar nie musiał być cofnięty,wystarczy,że nie chodził ,jest elektroniczny i wystarczy pracować bez akumulatora a nie będzie liczył.

 

/edit1 - Czw Cze 15 14:11:28

Oznaczenie oryginalnych części http://www.zetorengines.cz/article1.php?nLang=1&nDepartment=2&nLine=42000

 

/edit2 - Czw Cze 15 14:15:23

http://www.zetorengines.cz/article1.php?nLang=1&nDepartment=2&nLine=41000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie polecam wymiany samych pierścieni.Nic to nie pomoże szczególnie w silniku o znacznym przebiegu.Komplety Bierz oryginalne w Moto-Zetor,nie Montuj ania czeskich ani nawet polskich( krotoszyńskich) zamienników ,jesli chodzi o wymianę to spokojnie Sam sobie poradzisz ,tuleje wchodzą z niewielkim wciskiem.Stare tłoki miały po cztery pierścienie,a nowe trzy--można stosować zamiennie.

zgadzam sie jak już to trzeba wymienic cale komplety bo same pierścienie wiele nie dadzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie ,co może być przyczyną pienienia się oleju w układzie wspomagania kierownicy .Jest orbitrol i siłownik ,przecieków brak ,obcego powietrza też nie powinien ciągnąć ,zalany olejem lh46 z Lotosu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może resztki starego innego oleju były i do siebie nie pasują , albo stan oleju za mały .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kserkses ma racje w układzie został stary olej i dlatego sie pieni Ja też tak miałem aż mi wywalało ze zbiorniczka.

Spuśc olej zapal ciągnik i pokręc kierownica aż pompa wszystko wygoni wtedy zalej nowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o zapalenie ciagnika na krótki moment kilku może kilkunastu sekund. Przez ten czas nic pompie sie nie stanie a zdąży wygonić olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z siłownika czy z przewodów usunąć nie jest takie łatwe , pompa tego nie wygoni , a jak się rozbierze i wyczyści to znowu odpowietrzanie . Jaki to traktor i ile jest oleju w układzie , i czy te pienienie jest tak uciążliwe może machnąć na to ręką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak ciągnik kręci bez problemów to niech się pieni do woli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sąsiad przy 1614 musiał wymienić pompe bo była szajs i pienienie ustało, raczej Ci tego nie zycze ale taka mozliwość tez istnieje.

 

Pozdr.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest w Zetorze 5211 .Sprawa wygląda następująco rbitrol Danfossa nówka,pompa też nowa,poziom oleju jest w normie,olej też ,jak wcześniej pisałem ,nowy i raczej pewny bo z Orlenu w zaplombowanych piątkach.Jeśli chodzi o skręcanie to wszystko idzie bez problemów Tyle,że wali olejem ze zbiornika no i orbitrol się nagrzewa ,ale cholera , może tak powinien.A może zalać innym olejem ,tylko jakim ? / Co Polecacie?????/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że orbitrol się nagrzewa to normalne ( tylko jak ) , a może z kolei za dużo tego oleju olej z Orlenu , tylko może gdzieś rozlewany zresztą nie takie rzeczy falszują . ale czy resztki poprzedniego oleju nigdzie nie pozostały bo go usunąć całkowicie się przecież nie da

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orbitrol sie nagrzewa od oleju, który jest rozgrzewany przez pompe, lub zawór, (chyba jakiś tam jest), coś za mocno rozgrzewa olej i sie pieni, albo masz niewłaściwy olej (nie odporny na temperature), miałem kiedyś tak w 355, piana wychodziła tam gdzie wchodzi dźwignia od biegów i ramionami od podnośnika, niby miał być hipol, luzem z beczki kupowałem, a jak kupiłem w CPNie w oryginalnym baniaku hipol i wlałem, to już piany nie było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mówiłem wcześniej Miałem ten sam problem.Wymieniłem olej na hydrol i było wszystko wporządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...