mikmik 0 Napisano 24 Marca 2009 Mam MTZta 82 z 94r . Padły mi akumulatory mam zamiar kupić nowe ale nie wiem jakie powinny być załozone albo jakie są najlepsze. Stare to dwie 12 V 110 Ah 680 A energii rozruchu czy coś takiego. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
risiardo 0 Napisano 26 Marca 2009 Witam, zanajomy ma problem, syn bawił się przyciskami na konsoli i poprzestawiał ustawienia w elektronicznym zegarze prędkości i obrotów. Ciągnik Belarus 820 2008r. Teraz obroty nie pokazują prawdziwych wartości, nie wyświetla się diodowa wartość obrotów wałka, a diody od motogodzin świecą się wszystkie. Może wie ktoś jak to przywrócić do ustawień pierwotnych? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ROKITA 0 Napisano 28 Marca 2009 A więc tak, dla MTZ 820 na moście krzyżakowym: Lewym wybieramy pozycje a prawym zmieniamy wartość: pozycja 1 zmieniamy na z 69pozycja 2 zmieniamy na r 800pozycja 3 zmieniamy na p 243c Napisz czy pomogło???? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
risiardo 0 Napisano 1 Kwietnia 2009 @ROKITADzięki, podałem wartości i ma wprowadzić je do licznika. Dowiem sie później jakie były efekty. Będzie pewnie różnica, ponieważ jest to model na moście stożkowym i szerokich kołach. Może znasz ustawienia na taki model? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ROKITA 0 Napisano 1 Kwietnia 2009 Niestety nie znam bo te spisałem z swojego, ale jeśli nadal będzie źle wskazywał to proponuje pobawić się pozycją 2 ponieważ ona jest chyba od rozmiaru opon.A silnik i skrzynię mamy taką samą więc pozostałe wartości będą identyczne. pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mik45 0 Napisano 2 Kwietnia 2009 hej mam mtz z 1988 roku i po remoncie nadal mi grzengoli skrzynia biegów . I grzeje mi sie olej hydrauliczny i pompa prawie wcale nie podnosi pomocy !!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiekb37 0 Napisano 7 Kwietnia 2009 Mam Pronara SA 2004r , świeci mi się kontrolka od wspomagania, co może być za przyczyna? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baarteek 0 Napisano 8 Kwietnia 2009 oleju możę nie ma ! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JacekXXL 0 Napisano 8 Kwietnia 2009 Niestety nie znam bo te spisałem z swojego, ale jeśli nadal będzie źle wskazywał to proponuje pobawić się pozycją 2 ponieważ ona jest chyba od rozmiaru opon.A silnik i skrzynię mamy taką samą więc pozostałe wartości będą identyczne. pozdrawiamna 99% pompa się skończyła, jedno podstawowe pytanie jak jest zimny olej to działa ok, a jak się rozgrzeje to gorzej jeśli tak to pompa do wymiany lub regeneracji Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gargamel 0 Napisano 8 Kwietnia 2009 Mam Pronara SA 2004r , świeci mi się kontrolka od wspomagania, co może być za przyczyna?Przyczyną jest najczęsciej padnięty czujnik cisnienia.Jeśli wszystko działa ,a kontrolka świeci to na 100% on.Jest tani(ok 10 zł).Wymień i po bólu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JacekXXL 0 Napisano 8 Kwietnia 2009 hej mam mtz z 1988 roku i po remoncie nadal mi grzengoli skrzynia biegów . I grzeje mi sie olej hydrauliczny i pompa prawie wcale nie podnosi pomocy !!!pomyłka moja odp dotyczyła tej sprawy (może kiedyś będzie opcja edycji) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
W3N 0 Napisano 9 Kwietnia 2009 Proszę o pomoc mianowicie mam mtz 82 z 96r i zaczyna mi sie cos robic z podnośnikiem a dokładnie jak ciągnik jest zimny to jeszcze jako tako dzwiga ale po 2-3H pracy żeby podnieść do góry agregat to full gaz i bardzo opornie to idzie, maszyny z którymi pracuje mój mtz są dość ciężkie ( agregat uprawowy Klein 3,6m, agregat do redlin Aur Weremczuk i pług 3 skibowy zagonowy na resorach Kverneland) no i oczywiście podnośnik nie trzymie maszyn jak jest ciepły to 15-20 sek i jest na dole. Proszę o pomoc bo w mojej miejscowości jest dośc dużo mtz ale każdy ma inną teorie a nikt nie miał takiego problemu. Z góry thx za odp Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 9 Kwietnia 2009 długo masz tego mtz?miałem ponad 20 lat mtz i też to u mnie się robiło nie podnosi wymień pompę, opuszcza rozdzielacz albo pod siedzeniem albo przy kierownicy nie wiem którym pracujesz, jak wygląda tłok pewnie mokry? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1Hubert2005 0 Napisano 9 Kwietnia 2009 W moim MTZ-82 97r też tak się robiło wymieniłem pompę i rozdzielacz pod kierownicą i kłopot miną. Wymień tylko pompę i zobaczysz. Nie śpiesz się z wymianą rozdzielacza, są różne modele a ty potrzebujesz takiego z zaworkami zwrotnymi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarekb 0 Napisano 10 Kwietnia 2009 Witamproponuję odkręcić boczek z konsoli ten od strony lewej ( sprzefła ) i podkręcic zawór bezpieczeństwa Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JacekXXL 0 Napisano 12 Kwietnia 2009 na 99% pompa się skończyła i podkręcanie zaworu nic nie da bo będzie jeszze większy opór dla pompy i szybciej olej się zagrzeje rzdze wymienić tylko pompe, rozdzielacz będzie dobry ja w moim z 93r. dwa lata temu też miałem ten problem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mirosław 0 Napisano 12 Kwietnia 2009 Mam MTZ82 z 90r.i od 4 lat przynajmniej raz w roku muszę naprawiać sprzęgło. Do wymiany jest tarcza sprzęgła i docisk .Co może być przyczyną tak szybkiego zużywania tego elementu.Może coś jeszcze trzeba wymienić przy naprawie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
W3N 0 Napisano 13 Kwietnia 2009 no czyli moje przypuszczenie sie potwierdzają dzieki za pomoc napisza jak wymienie a mam go 5 lat tłok delikatnie sie poci Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pietia 0 Napisano 17 Kwietnia 2009 Witam wszystkich kupiłem Belarusa i mam pewien problem z cisnieniem oleju po rozgrzaniu strasznie skacze między 1 a 6 czasmi 3 czasami 4 albo 6 wymiana oleju trochę pomogła dodam że nic nie ubywa oleju czy przyczyną może być czujnik.Pozdrawim Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gargamel 0 Napisano 18 Kwietnia 2009 Odpowiedz jest prosta-wymień czujnik. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1Hubert2005 0 Napisano 19 Kwietnia 2009 U kolegi w MTZ było tak że ciśnienie spadało do 1 potem wzrastało do 3 następnie znowu spadało. Najczęściej spadki były jak ciągnik jechał pod górkę. Okazało się że smok na pompie olejowej był odkręcony.Zdjął miskę dokręcił i jest ok. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinO-10 0 Napisano 21 Kwietnia 2009 Mam problemy z ładowaniem akumulatora w rusku. Dziś mi nie odpalił (nawet nie dał rady obrócić wału) , dodam że parę dni robił w polu i powinien być doładowany, wcześniej nawet mrozami odpalał. Wskaźnik ładowania pokazuje że alternator podaje prąd, po odłączeniu akumulatorów na odpalonym silniku światła się świecą. Ale mam rozruch na 24V i jeden z akumulatorów jest naładowany (ten od strony włącznika masy), natomiast drugi stracił napięcie, Jak to jest w mtzcie z ładowaniem? przecież alternator ma 12V. Raz ładuje jeden akumulator, a raz drugi? Mi się wydaje że ten drugi nie jest doładowywany. Jak to sprawdzić? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JacekXXL 0 Napisano 21 Kwietnia 2009 moim zdaniem akumlator Ci padł przecież nie może ładować ich osobno jeśli są połączone szeregowo, a jeśli się mylę to zamień akumlatory miejscami i sprawdz czy Ci doładuje ten drugi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ka_mil 0 Napisano 21 Kwietnia 2009 Jeżeli masz instalację 12V a rozruch 24V to powinieneś mieć "zworę" (czy jak to tam się nazywa). To jest takie urządzenie które dwa akumulatory normalnie łączy równolegle,a w czasie rozruch łączy szeregowo. Może tam coś masz nie tak jak trzeba Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinO-10 0 Napisano 21 Kwietnia 2009 Jeżeli masz instalację 12V a rozruch 24V to powinieneś mieć "zworę" (czy jak to tam się nazywa). To jest takie urządzenie które dwa akumulatory normalnie łączy równolegle,a w czasie rozruch łączy szeregowo. Może tam coś masz nie tak jak trzeba Właśnie też mi się tak wydaje. Ale za cholerę nie mogę dość jak to ustrojstwo działa.Po doładowaniu akumulatora prostownikiem traktor pali dosłownie w moment.Rozglądałem się po kablach i doszedłem do wniosku że ładowanie do pierwszego aku podłączone jest pomarańczowym kablem do plusa na ścisku przy "zworze", natomiast przy drugim aku nie ma podobnych kabli, ale taki sam pomarańczowy podłączony jest do ścisku na rozruszniku. Nasuwa się wniosek, że gdzieś pod deską rozdzielczą jest jakieś ustrojstwo które spina akumulatory równolegle. Tylko gdzie? Bo "zwora" raczej tego nie robi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach