Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że obwód i wysokość się zmieni tylko czy ta zmiana może spowodować jakieś awarie? Kiedyś mi jakiś "znachor" powiedział, że różnica wysokości opon przedniej i tylnej nie może przekraczać 11% dlatego tak się nad tą zamianą zastanawiałem. Z drugiej strony kolega w MTZ już dwa lata (ponad 500 mth) jeździ na przednich oponach o obwodzie większym o blisko 30 cm od oryginału i żadnych awarii z tym związanych nie miał ale w moim 6180 ewentualne awarie mogą kosztować więcej niż komplet nowych opon. Dlatego chyba dam sobie z tym spokój.

Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli zwiekszysz opony z przodu to musisz zroboc to samo z tylnymi. Nalezy jednak pamietac ze wymiar opony tylnej musi byc zwikszony o tyle samo procent ile wzrosl w przypadku przednich. Nie mozna tego odnosic w centymetrach czy calach bo to kompletna bzdura. Roznica predkosci obrotowej miedzy osiami nie bedzie miala negatywnego wplywu jesli zastosowany jest miedzyosiowy mechanizm roznicowy. W ciagnikach stosuje sie go jednak bardzo rzadko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, dzisiaj przy moim MF 3070 robiłem wstawkę rurki tej na kabinie koło drzwi co jest tam zamocowane światło z kierunkiem bo dołem ta rurka była zgnita, tam idą 2 kabelki i musiałem je przeciąć żeby rurkę odkręcić, przez cały cza radyjko chodziło, potem nie mogłem spasować tych kabelków bo były takiego samego koloru i podłanczłem metodą prób i błędów, jak działał kierunek i światło to skręciłem wszystko i chciałem wyjechać traktorem z garażu ale nie chciał zapalić bo akumulator od radia padł, więc naładowałem go bez odłanczania klem, zapaliłem traktor a tu nic nie chodzi, nie chodzi napęd na przód ani zmiana żółw/zając, zostało na żółwiu, przy wyłączonym silniku i po naciśnięciu sprzęgła nie świecą się te kontrolki co powinny, proszę o pomoc, nie wiem co jest grane, traktor zepsuty a tu w pole trzeba jechać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego a nie spawałeś przy ciągniku bo jak tak to mógł się spali jakiś bezpiecznik albo nawet szlak trafił procesor autotronika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no spawałem przy ciągniku te rurkę, bezpieczniki w kabinie z boku wszystkie dobre, więc co się mogło stać i jak to naprawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy są jeszcze gdzieś jakieś bezpieczniki? może przy autotroniku? proszę o pomoc, bo nie wiem co robić, jak padł autotronik to da się go jakoś naprawić? czy nowy trzeba? jakie koszty tego są?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy sprawdzałeś czy masz ładowanie czy kontrolka gaśnie bo jak nie bedzie ładowania to nic nie bedzie dzałało sory ale wczoraj nie pomyślałem o tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem przy MF3090 tzn. przy ciepłym oleju jak podnosze to ma straszne drgawki podnośnik i jeszcze wspomaganie strasznie ciężko chodzi co może być tego przyczyną??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam problem przy MF3090 tzn. przy ciepłym oleju jak podnosze to ma straszne drgawki podnośnik i jeszcze wspomaganie strasznie ciężko chodzi co może być tego przyczyną??

 

wymień pompe hydro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam problem przy MF3090 tzn. przy ciepłym oleju jak podnosze to ma straszne drgawki podnośnik i jeszcze wspomaganie strasznie ciężko chodzi co może być tego przyczyną??

 

wymień pompe hydro

 

 

najprawdopodobniej to pompa podobnie mialem, wymienilem i spokoj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, dzisiaj przy moim MF 3070 robiłem wstawkę rurki tej na kabinie koło drzwi co jest tam zamocowane światło z kierunkiem bo dołem ta rurka była zgnita, tam idą 2 kabelki i musiałem je przeciąć żeby rurkę odkręcić, przez cały cza radyjko chodziło, potem nie mogłem spasować tych kabelków bo były takiego samego koloru i podłanczłem metodą prób i błędów, jak działał kierunek i światło to skręciłem wszystko i chciałem wyjechać traktorem z garażu ale nie chciał zapalić bo akumulator od radia padł, więc naładowałem go bez odłanczania klem, zapaliłem traktor a tu nic nie chodzi, nie chodzi napęd na przód ani zmiana żółw/zając, zostało na żółwiu, przy wyłączonym silniku i po naciśnięciu sprzęgła nie świecą się te kontrolki co powinny, proszę o pomoc, nie wiem co jest grane, traktor zepsuty a tu w pole trzeba jechać...

 

kolego a nie spawałeś przy ciągniku bo jak tak to mógł się spali jakiś bezpiecznik albo nawet szlak trafił procesor autotronika

 

no spawałem przy ciągniku te rurkę, bezpieczniki w kabinie z boku wszystkie dobre, więc co się mogło stać i jak to naprawić?

 

a czy sprawdzałeś czy masz ładowanie czy kontrolka gaśnie bo jak nie bedzie ładowania to nic nie bedzie dzałało sory ale wczoraj nie pomyślałem o tym

 

no kontrolka gaśnie, ale chyba nawet nie świeci, jak sprawdzić czy jest ładownie? może jakieś inne pomysły macie, bo autotronik używany kosztuje 2000zł, co mm robić? pomocy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, dzisiaj przy moim MF 3070 robiłem wstawkę rurki tej na kabinie koło drzwi co jest tam zamocowane światło z kierunkiem bo dołem ta rurka była zgnita, tam idą 2 kabelki i musiałem je przeciąć żeby rurkę odkręcić, przez cały cza radyjko chodziło, potem nie mogłem spasować tych kabelków bo były takiego samego koloru i podłanczłem metodą prób i błędów, jak działał kierunek i światło to skręciłem wszystko i chciałem wyjechać traktorem z garażu ale nie chciał zapalić bo akumulator od radia padł, więc naładowałem go bez odłanczania klem, zapaliłem traktor a tu nic nie chodzi, nie chodzi napęd na przód ani zmiana żółw/zając, zostało na żółwiu, przy wyłączonym silniku i po naciśnięciu sprzęgła nie świecą się te kontrolki co powinny, proszę o pomoc, nie wiem co jest grane, traktor zepsuty a tu w pole trzeba jechać...

 

kolego a nie spawałeś przy ciągniku bo jak tak to mógł się spali jakiś bezpiecznik albo nawet szlak trafił procesor autotronika

 

no spawałem przy ciągniku te rurkę, bezpieczniki w kabinie z boku wszystkie dobre, więc co się mogło stać i jak to naprawić?

 

a czy sprawdzałeś czy masz ładowanie czy kontrolka gaśnie bo jak nie bedzie ładowania to nic nie bedzie dzałało sory ale wczoraj nie pomyślałem o tym

 

no kontrolka gaśnie, ale chyba nawet nie świeci, jak sprawdzić czy jest ładownie? może jakieś inne pomysły macie, bo autotronik używany kosztuje 2000zł, co mm robić? pomocy...

 

 

Ładowanie jest, więc co mam robić? pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak sie dostać do pompy hydraulicznej w mf 3090 robil to ktoś podpowiedzcie co i jak żeby czegoś zepsuć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, czy ktoś może ma jakieś informacje na temat mf serii 600 a dokładniej 698. Posiadam taki ciągnik od kilku miesięcy i niestety przestał działać mi napęd na przód (zapala się kontrolka od ciśnienia oleju), podejrzewam, że może to być spowodowane brakiem wystarczającej ilości oleju hydraulicznego w skrzyni i tutaj mam pytanie: czy można sprawdzić gdzieś poziom tego oleju, gdzie się dolewa tego oleju, jaki powinno się tam lać olej i czy są gdzieś jakieś filtry do tego oleju??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie mam problem z wom w MF 3690 nie chodzi przesuwam wajchę na właczony a wałek nie kręci co może być?

 

Panowie proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tego mf 698 to najpierw wymien sobie filtr oleju albo obczysc go, on jest w tylnej czesci ciągnika z podspodu przykręcony obudoą na 3 sruby ósemki, sposc olej i dopiero tam zaglądaj, ja dolewam olej hydrauliczny i jest ok byle tylko był mocno rzadki, olej dolewa sie z przodu kabiny na zewnącz po prawej stronie wystaje taka rura z korkiem, sprawdza sie z tyłu pod kabiną z prawej strony centralnie nad osia tylną lub troche przed jest miarka od oleju, kontrolka sie pali bo masz albo mało oleju albo zaphany filtr,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie jak sie dostać do pompy hydraulicznej w mf 3090 robil to ktoś podpowiedzcie co i jak żeby czegoś zepsuć

odkręcasz dekiel ten ci siedzi w nim filtr chydrauliki wyciagasz i poproblemie pompa wychodzi z deklem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Mały 85, dostałem się do filtra, jednak nie był on bardzo zabrudzony, stan oleju mam ok, jednak nadal zapala się lampka, a przód nie działa, to chyba jakaś poważniejsza awaria.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, czy ktoś może ma jakieś informacje na temat mf serii 600 a dokładniej 698. Posiadam taki ciągnik od kilku miesięcy i niestety przestał działać mi napęd na przód (zapala się kontrolka od ciśnienia oleju), podejrzewam, że może to być spowodowane brakiem wystarczającej ilości oleju hydraulicznego w skrzyni i tutaj mam pytanie: czy można sprawdzić gdzieś poziom tego oleju, gdzie się dolewa tego oleju, jaki powinno się tam lać olej i czy są gdzieś jakieś filtry do tego oleju??

 

No cóż ja bym obstawiał pompę która załącza właśnie napęd i wom, oczywiście jeśli masz naprawdę mało oleju to też nie będzie działało, ale z doświadczenia wiem co mówię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, dzisiaj przy moim MF 3070 robiłem wstawkę rurki tej na kabinie koło drzwi co jest tam zamocowane światło z kierunkiem bo dołem ta rurka była zgnita, tam idą 2 kabelki i musiałem je przeciąć żeby rurkę odkręcić, przez cały cza radyjko chodziło, potem nie mogłem spasować tych kabelków bo były takiego samego koloru i podłanczłem metodą prób i błędów, jak działał kierunek i światło to skręciłem wszystko i chciałem wyjechać traktorem z garażu ale nie chciał zapalić bo akumulator od radia padł, więc naładowałem go bez odłanczania klem, zapaliłem traktor a tu nic nie chodzi, nie chodzi napęd na przód ani zmiana żółw/zając, zostało na żółwiu, przy wyłączonym silniku i po naciśnięciu sprzęgła nie świecą się te kontrolki co powinny, proszę o pomoc, nie wiem co jest grane, traktor zepsuty a tu w pole trzeba jechać...

 

kolego a nie spawałeś przy ciągniku bo jak tak to mógł się spali jakiś bezpiecznik albo nawet szlak trafił procesor autotronika

 

no spawałem przy ciągniku te rurkę, bezpieczniki w kabinie z boku wszystkie dobre, więc co się mogło stać i jak to naprawić?

 

a czy sprawdzałeś czy masz ładowanie czy kontrolka gaśnie bo jak nie bedzie ładowania to nic nie bedzie dzałało sory ale wczoraj nie pomyślałem o tym

 

no kontrolka gaśnie, ale chyba nawet nie świeci, jak sprawdzić czy jest ładownie? może jakieś inne pomysły macie, bo autotronik używany kosztuje 2000zł, co mm robić? pomocy...

 

 

Ładowanie jest, więc co mam robić? pomocy

Kolego mam taki maly problem z moim mf3070.Chodzi o to ze gdy do mojego 3070 zapne np.przyczepe na ktorej znajduje cie jakis sredniej may ladunek to mf zachowuje sie dziwnie gdy wciskam mu do dechy to on nie idzie tak jak trzeba tak jagby z opoznieniem na gaz reagowal bo dopiero po chwili zaczyna sie rozpedzac slychac jakby sie dusil a na pusto jak dam mu do dechy to jest normalnie.Jesli mozesz to doradz mi cos.Czy u ciebie tez tak jest?Czy to wina szybkiej skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[guoteKolego mam taki maly problem z moim mf3070.Chodzi o to ze gdy do mojego 3070 zapne np.przyczepe na ktorej znajduje cie jakis sredniej may ladunek to mf zachowuje sie dziwnie gdy wciskam mu do dechy to on nie idzie tak jak trzeba tak jagby z opoznieniem na gaz reagowal bo dopiero po chwili zaczyna sie rozpedzac slychac jakby sie dusil a na pusto jak dam mu do dechy to jest normalnie.Jesli mozesz to doradz mi cos.Czy u ciebie tez tak jest?Czy to wina szybkiej skrzyni?

 

a więc nie jest to normalne zjawisko bo przecież ciągnik ma ponad 90KM a jest to bardzo dużo siły, przyczyną może być turbina zabrudzona albo po prostu wyeksploatowana, bo silniki raczej szybko nie siadają u tych ciągników, 15000mtg powinien chodzić,a jak jest turbina padnięta to normalnie chodzi sobie a jak co bądź cięższego mu dasz to siły brak, czy ciągnik kopci i bierze coś oleju? oraz czy oczywiście przy innych czynnościach też tak nie ma siły, np w polu przy agregacie, pługu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...