Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

olej dopiero co wymienilem i nowy filtr wiec to raczej nie od oleju a te cisnienie jak sprawdzic? nie moge znalezc tego filtra od wspomagania jak on wyglada moze jakies zdjecie wyslesz jak mozesz na maila - Michas017@wp.pl bylbym wdzieczny:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ciągnikach serii 30XX podnośnik jest uruchamiany elektrohydraulicznie a zatem dziala dopiero wtedy , tak jak obrotomierz , gdy alternator zaczyna ładować . Więc trzeba po prostu dodać gazu i działa , jeżeli nie sprawdzić trzeba naciąg paska alternatora lub ładowanie a jeżeli nie to to współczuję Jeżeli chodzi o zapalanie się kontrolki oleju przy podnoszeniu lub podobnie : jak silnik jest zimny to przypchany filtr , słaba pompa lub niwłaściwy olej. Z doświadczenia wiem że najczęściej ludzi przeraża wydatek jaki trzeba poniść wymieniając 55 litrów oleju po 20zł ( fuchs)i leją np agrol U i fundują sobie migającą kontrolkę , w lato półbiedy ale w zimie makabra. Jest polski agro stou z parametrami jak fuchs ale sporo tańszy i nic nie miga no i przy okazji warto wymienić filtr ok . 400zł dobry ale tu nie oszczędzać nie warto. Miałem też kiedyś przypodek gdy ciągnik gasł przy większym wysiłku , szukać najprościej , nie rozbirać pompy , najczęściej siteczko w pompce paliwowej brudne .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej zalewam zawsze ok [FUCHSA](placilem po 12zl za l ) i filtr tez dobry nie mam pojecia czemu czasami szarpie i ta kontrolka sie na chwile zaswieci ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olej zalewam zawsze ok [FUCHSA](placilem po 12zl za l ) i filtr tez dobry nie mam pojecia czemu czasami szarpie i ta kontrolka sie na chwile zaswieci ;/

A która to kontrolka? czy od cisnienia oleju to pewnie pompa daje zbyt małe cisnienie, ale nieh jeszcze wypowiedzą sie inni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W ciągnikach serii 30XX podnośnik jest uruchamiany elektrohydraulicznie a zatem dziala dopiero wtedy , tak jak obrotomierz , gdy alternator zaczyna ładować . Więc trzeba po prostu dodać gazu i działa , jeżeli nie sprawdzić trzeba naciąg paska alternatora lub ładowanie a jeżeli nie to to współczuję Jeżeli chodzi o zapalanie się kontrolki oleju przy podnoszeniu lub podobnie : jak silnik jest zimny to przypchany filtr , słaba pompa lub niwłaściwy olej. Z doświadczenia wiem że najczęściej ludzi przeraża wydatek jaki trzeba poniść wymieniając 55 litrów oleju po 20zł ( fuchs)i leją np agrol U i fundują sobie migającą kontrolkę , w lato półbiedy ale w zimie makabra. Jest polski agro stou z parametrami jak fuchs ale sporo tańszy i nic nie miga no i przy okazji warto wymienić filtr ok . 400zł dobry ale tu nie oszczędzać nie warto. Miałem też kiedyś przypodek gdy ciągnik gasł przy większym wysiłku , szukać najprościej , nie rozbirać pompy , najczęściej siteczko w pompce paliwowej brudne .
kolego ja zalałem orlenowski olej utto, miał być odpowiedni , ale kontrolka miga po rozgrzaniu sprzętu (mf3115), wymieniłem filtr na orginalny siatkowy i orginalną pompę założyłem. Co jeszcze może być przyczyną migającej kontrolki oleju ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbadaj cisnienie bo czujnik oleju moze buc walniety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olej zalewam zawsze ok [FUCHSA](placilem po 12zl za l ) i filtr tez dobry nie mam pojecia czemu czasami szarpie i ta kontrolka sie na chwile zaswieci ;/

A która to kontrolka? czy od cisnienia oleju to pewnie pompa daje zbyt małe cisnienie, ale nieh jeszcze wypowiedzą sie inni

ta kontrolka to taka czerwona od lewej strony druga w drugim rzadku zapala sie jak wcsniesz sprzeglo to chyba ta jest od oleju..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olej zalewam zawsze ok [FUCHSA](placilem po 12zl za l ) i filtr tez dobry nie mam pojecia czemu czasami szarpie i ta kontrolka sie na chwile zaswieci ;/

A która to kontrolka? czy od cisnienia oleju to pewnie pompa daje zbyt małe cisnienie, ale nieh jeszcze wypowiedzą sie inni

ta kontrolka to taka czerwona od lewej strony druga w drugim rzadku zapala sie jak wcsniesz sprzeglo to chyba ta jest od oleju..

... tak to ta druga z lewej jest od ciśnienia oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam Mam problem ze sprzęgłem na wolnych obrotach wogule nie ma sprzęgłapedał jest tak mieki że leci do podłogi a jak dam gazu to troszkię robi się twardszy ale i tak kiepsko rozłącza. A żadna kontrolka mi się nie świeci i zgineły mi biegi B i w przud i w tył. Proszę o jakąś podpowiedz. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jakie powinno byc cisnienie oleju i jak to sprawdzic?
ciśnienie to w serwisie Ci sprawdzą, czujnik który jest zamontowany w mf załącza się przy ciśnieniu 170 barów ( często się psują - rozregulowują i trzeba je wymieniać , ok 400 zł / sztuka), trzeba jednak pamiętać że EHR i gniazda hydrauliczne zasilane są inną pompą, a cala reszta inną, mimo że są one napędzane z jednego wałka. Trzeba sprawdzić ciśnienie obydwu. Najprościej metodą domową to np. przesunąć dźwignię od kiprowania gdy nie masz nic do gniazda podłączone , na niskich obrotach - jak silnik się wyraźnie przydusi tzn że z pompą jest w porządku , jak nie to należy pomyśleć o wymianie , ale wcześniej sprawdzić w serwisie dokładnie ciśnienie. Drugą pompę to np skręcić koła na maxa, też na małych obrotach i analogicznie do poprzedniej. (zła wiadomość to taka, że jak zużyta jest tylko jedna to trzeba obydwie wymienić bo są razem złączone ! )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam Mam problem ze sprzęgłem na wolnych obrotach wogule nie ma sprzęgłapedał jest tak mieki że leci do podłogi a jak dam gazu to troszkię robi się twardszy ale i tak kiepsko rozłącza. A żadna kontrolka mi się nie świeci i zgineły mi biegi B i w przud i w tył. Proszę o jakąś podpowiedz. Pozdrawiam.
spróbuj odpowietrzyć sprzęgło , spuścić zaworem odpowietrzającym trochę oleju aż ci spłyną bombelki powietrza, i powinno być ok ( zawór do odpowietrzania jest z prawej strony ciągnika przy przednim mocowaniu kabiny do skrzyni, wciśnij środek zawory i potrzymaj aż te bomble wypłyną, - oczywiście silnik musi pracować )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzenie pomogło jest sprzęgło. Ale nadal nie mam biegów B ani w przód ani w tył. Wcześniej było czuć jak się przesuwało wajchę z A na B tak jakby był jakiś opór bo to przełącza to olej a teraz przesuwa się lekko. Nic nie słychać jak by zgrzytało w skrzyni jak włożę na B w przód czy w tył. Bo na A jest wszystko w porządku.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odpowietrzenie pomogło jest sprzęgło. Ale nadal nie mam biegów B ani w przód ani w tył. Wcześniej było czuć jak się przesuwało wajchę z A na B tak jakby był jakiś opór bo to przełącza to olej a teraz przesuwa się lekko. Nic nie słychać jak by zgrzytało w skrzyni jak włożę na B w przód czy w tył. Bo na A jest wszystko w porządku.Pozdrawiam.
witam przyczyn moze byc wiele np wydarte widełki lub rożdzielacz jest ro ta sróba wkręcona w dekiel od biegów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ma ktoś jakiś namiar na instalacje pneumatyczna do mf serii 36xx??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odpowietrzenie pomogło jest sprzęgło. Ale nadal nie mam biegów B ani w przód ani w tył. Wcześniej było czuć jak się przesuwało wajchę z A na B tak jakby był jakiś opór bo to przełącza to olej a teraz przesuwa się lekko. Nic nie słychać jak by zgrzytało w skrzyni jak włożę na B w przód czy w tył. Bo na A jest wszystko w porządku.Pozdrawiam.
... a masz przełączanie A i B mechaniczne w pałce z rewersem , czy na pałce z biegami 1,2,3,4 i stuknięciem palką w kierunku siedzenia przełączasz elektrozaworami z A na B i z B na A ( bo jak masz to z elektrozaworami i przekładnię załączającą olejem to sprawdź czy tam prąd do cewki dochodzi ?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JA mam przełączanie tą wajchą co jest AB i wsteczny a tą co jest 1234 to się przełącza z żółwia na zająca. A co do tej śruby to ją trzeba wkręcić czy wyktęcić bo to jest ta duża śruba? A który elektrozawór jest od czego pod tą osłoną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz grupy biegów B to żadna regulacja srubą nie pomoże bo nią wyregulujesz tylko grupe A. Najprawdopodobniej rozkręciła ci sie skrzynia tzn. nakrętak na dolnym wałku. NIe radze jeżdzić ciągnikiem tylko zabrać sie za naprawę.

 

Miron przyznaje Ci rację. Żeby miec ciągnik ze skrzynia speedshift 40 km/h wystarczy zamianic tryby w koszu. W zeszłym tygodniu przeprowadzałem taki zabieg i teraz ciagnik przy 2200 obr/min jedzie 45 km/h a był to MF 3060

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JA mam przełączanie tą wajchą co jest AB i wsteczny a tą co jest 1234 to się przełącza z żółwia na zająca. A co do tej śruby to ją trzeba wkręcić czy wyktęcić bo to jest ta duża śruba? A który elektrozawór jest od czego pod tą osłoną.
zmiana biegów z A na B odbywa sie przez przesunięcie dzwigni tej dłószej w prawo lub w lewo albo od siebie lub do siebie jak kto woli . zmiana tych biegów odbywa sie hcydraulicznie to znaczy przesuniecie dzwigni otwiera lub zamyka zwykły zawóra jest to pozycja 1 na którym sa oryngi sprawc je czy niesą zuzyte lub popękane. w twoim przypadku niema zadnych elektrozaworów i niema nic wspulnego z elektryka1111dbm.th.jpg pozycja 8 9 do 15tnastej 29 i 30dziestej jest to taki mały siłownik dwustronny który ciągnie bezposrednio za widełki w zalezności jak jest ustawiony zawór taki mamy bieg na tej ośce co wchodzi w dekiel od biegóe jest wyzłobienie które wciska lub odpuszcza trzpien pozycja 5 itak to wskrócie dział pozdrawiam wszystkich szczęśliwych posiadaczy MFów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli nie masz grupy biegów B to żadna regulacja srubą nie pomoże bo nią wyregulujesz tylko grupe A. Najprawdopodobniej rozkręciła ci sie skrzynia tzn. nakrętak na dolnym wałku. NIe radze jeżdzić ciągnikiem tylko zabrać sie za naprawę.

 

Miron przyznaje Ci rację. Żeby miec ciągnik ze skrzynia speedshift 40 km/h wystarczy zamianic tryby w koszu. W zeszłym tygodniu przeprowadzałem taki zabieg i teraz ciagnik przy 2200 obr/min jedzie 45 km/h a był to MF 3060

oki rafik256 tylko mam prozbe jak mozesz to opisz to na forum kture trybiki zmieniłes i tak dalej może komuś sie przyda niech i inni jezdza troche szybciej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam !

czy brak czynnika chłodzącego w klimie może być przyczyną niezałączania się sprężarki od klimy? bo ostatnio chciałem zrobić klime na lato a tu zonk...zewnętrzny dekielek na kółku sprężarki powinien się załączyć po włączeniu w kabinie a tak się nie dzieje(chyba powinien?)...chyba że zasada jest inna niż w samochodzie i ten dekielek ma cały czas stać ? jeśli ktoś może niech sprawdzi u siebie...prąd dochodzi do sprężarki, czynnika chłodzącego brak jeszcze bo nie wiadomo co z tą sprężarką

 

ps mf 3630

*a jeśli chodzi o częste pytanie o lampkę od skrzyni to jest tak:

1. jeśli coś sie wali typu ciężkie skręcanie problem z podnośnikiem to filtr albo mało oleju ewentualnie pompa

2. jeśli nic sie nie dzieje poza zapaloną lampką to albo filtr niedługo sie zapcha albo padnięty czujnik albo co było u mnie przyczyną zero niełączyło, warto pamiętać że w naszych ciągnikach zero jest przenoszone w kilku miejscach - np na skrzyni jest 4kable z zerem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam co może być przyczyną spadku mocy w silniku perkinsa serii 1006 a dzieje się tak po zapowietrzeniu silnika i jakie ciśnienie powinna podawać pompka zasilająca ? i mimo że się odpowietrzył to nadal wolno wchodzi na obroty oraz niema siły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam !

czy brak czynnika chłodzącego w klimie może być przyczyną niezałączania się sprężarki od klimy? bo ostatnio chciałem zrobić klime na lato a tu zonk...zewnętrzny dekielek na kółku sprężarki powinien się załączyć po włączeniu w kabinie a tak się nie dzieje(chyba powinien?)...chyba że zasada jest inna niż w samochodzie i ten dekielek ma cały czas stać ? jeśli ktoś może niech sprawdzi u siebie...prąd dochodzi do sprężarki, czynnika chłodzącego brak jeszcze bo nie wiadomo co z tą sprężarką

 

ps mf 3630

*a jeśli chodzi o częste pytanie o lampkę od skrzyni to jest tak:

1. jeśli coś sie wali typu ciężkie skręcanie problem z podnośnikiem to filtr albo mało oleju ewentualnie pompa

2. jeśli nic sie nie dzieje poza zapaloną lampką to albo filtr niedługo sie zapcha albo padnięty czujnik albo co było u mnie przyczyną zero niełączyło, warto pamiętać że w naszych ciągnikach zero jest przenoszone w kilku miejscach - np na skrzyni jest 4kable z zerem

 

witam

co do klimy to musisz ja nabić to wtedy bedzie sie załańczać spręrzarka,ja miałem tak samo,klima była pusta to sprężarka stała w miejscu, dopiero jak ją nabiłem to mi dzaiłała. troche to kosztowało ale sie opłaca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...