Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Tony dzięki za odpowiedź. Jak zrobisz już remont to podziel się spostrzeżeniami na forum. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesli już koniecznie chcesz MFa to jakiegos mechanicznego np.698 lub podobnego napewno nie polecam żadnego 3050 itp z seri 30xx.

Do starszych typow jeszcze dobierzesz przynajmniej troche cześci od polskich MFów a jesli nie to będziesz bulił gruba kase za byle g....

Z zachodnich polecam jedynie Fendty i Deutz Fahry za 45tyś juz coś kupisz.

Deutza to kupi ładnego, JD trochę gorszego a Fendta to za te pieniadze może kupić szajs. Ja poleciłbym Deutaz kolega ma DX 3.70 i ładnie mu chodzi. Coprawda tylko 70 koni ale z turem piekna maszynka. On dał trochę więcej bo miał 100 godzin gwarancji. No i w tym czasie nic poza drobnym przeciekiem z koła pasowego na wale korbowym nic się nie działo. Teraz wymieniał uszczelniacz na przednim napedzie bo jak orał to prawy puścił mu olej. Mówiłem mu ze ma dać sobie spokój bo jak wyjedzie z bruzdy to już nie bedzie ciekło ale on jest na to przewrażliwiony.

W sąsiedniej wichurze taki kolo kupił 3080 to wymieniał już pompy hydrauliczne i jeszcze coś przy wałku. Reszta narazie chodzi. Zobaczymy jak długo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesli już koniecznie chcesz MFa to jakiegos mechanicznego np.698 lub podobnego napewno nie polecam żadnego 3050 itp z seri 30xx.

Do starszych typow jeszcze dobierzesz przynajmniej troche cześci od polskich MFów a jesli nie to będziesz bulił gruba kase za byle g....

Z zachodnich polecam jedynie Fendty i Deutz Fahry za 45tyś juz coś kupisz.

Deutza to kupi ładnego, JD trochę gorszego a Fendta to za te pieniadze może kupić szajs. Ja poleciłbym Deutaz kolega ma DX 3.70 i ładnie mu chodzi. Coprawda tylko 70 koni ale z turem piekna maszynka. On dał trochę więcej bo miał 100 godzin gwarancji. No i w tym czasie nic poza drobnym przeciekiem z koła pasowego na wale korbowym nic się nie działo. Teraz wymieniał uszczelniacz na przednim napedzie bo jak orał to prawy puścił mu olej. Mówiłem mu ze ma dać sobie spokój bo jak wyjedzie z bruzdy to już nie bedzie ciekło ale on jest na to przewrażliwiony.

W sąsiedniej wichurze taki kolo kupił 3080 to wymieniał już pompy hydrauliczne i jeszcze coś przy wałku. Reszta narazie chodzi. Zobaczymy jak długo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Nie wiem co wy wszyscy macie do MF z seri 30**. Ja posiadam i nic takiego w nim nie widze złego. A wszyscy piszą elektronika pada, skrzynia szajs, hudraulika do d... Powiedzcie, który traktor jak dostanie po garach się nie zepsuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta opinia zależy od poprzednich włascicieli gnoje jak się nie znają to niech koniami jeżdża robią naprawy swoimi sposobami aby ino chodiło i sprzedac i niech się kto inny martwi. Ja juz z swoim 3125 się uporałem w koncu nowa pompa , chamulce z tyłu zrobione na orginalnych czesciąch koszt ponad 10000zł. hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

JEstem w posiadaniu:

Katalogi części do:

-większości modeli ciągników Massey Ferguson (np. całej serii 30 __ ,np. 3060,3080 itd.)- jak potrzebujesz-zapytaj a ja zobacze czy mam. (Są niestety po angielsku)]

 

-instrukcja obsługi do ciagnika Ursus MF255 (po polsku)

 

Jeśli ktoś chce , mój mail : Comp4ct@wp.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. A co sądzicie o Renówkach, sa na podzespołach i Fenta i JD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie odpuście MF30.. nie jest tak żle jak piszecie ja na 3060 zrobiłem 1200 godzin i jedyne co walneło to wąż od chłodnicy oleju. Więc nie przesadzajcie! a komfortowo są napewno lebsze od zetorów czy jakich polskich trupów. A co do skrzyni to trzeba umieć jeżdzić jak ktoś jeżdzi cięzarówkami to napewno wie co mam na myśli. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

JEstem w posiadaniu:

Katalogi części do:

-większości modeli ciągników Massey Ferguson (np. całej serii 30 __ ,np. 3060,3080 itd.)- jak potrzebujesz-zapytaj a ja zobacze czy mam. (Są niestety po angielsku)]

 

-instrukcja obsługi do ciagnika Ursus MF255 (po polsku)

 

Jeśli ktoś chce , mój mail : Comp4ct@wp.pl

 

a mi sprzedasz ten katalog ?

massey

)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie odpuście MF30.. nie jest tak żle jak piszecie ja na 3060 zrobiłem 1200 godzin i jedyne co walneło to wąż od chłodnicy oleju. Więc nie przesadzajcie! a komfortowo są napewno lebsze od zetorów czy jakich polskich trupów. A co do skrzyni to trzeba umieć jeżdzić jak ktoś jeżdzi cięzarówkami to napewno wie co mam na myśli. pozdrawiam

 

 

Tak a co masz na myśli??? Ja mam 3080 ale ciężarówkami nie jeździłem? - proszę o wsazówki?

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście MF 30xx jeśli jest zprawny to fajna maszynka, tylko jest problem bo ciężko znaleźć uzytakownika który nie miał by z nim problemu oczywiście są wyjątki.Zła opinia nie bierze sie z nikąd, tylko od urzytkowników i ich doświadczeń z ciagnikami.Każdy ciagnik sie psuje i to normalne ale nie jest normalne jeśli w 90% ciagników psuje sie to samo a w MFach jest to skrzynia i bezpośrednio z nia zwiazana hydraulika.

A dlaczego?!

Sam miałem MF 3070 przez 2 lata troche zebrałem informacji o tych typach.

Zla opinia o tych ciągnikach nie dotyczy tylko Polskich rolników we Francji te ciagniki stoją albo w serwisach albo z pokrzywach chociaz lepszym określeniem jest stały bo są już w polsce i tereaz my musimy sie z nimi męczyć.

Sprawa drugo to dowiedziałem sie u samych Korbanków którym powinno zależyć na dobrej opini o marce którą sprzedają ze te ciagniki zwłaszcza produkowane w latach 87-92 maja wade fabryczna skrzyni , poprostu sa niedopracowane i zrobione ze słabych materiałów w rezultacie rozsypanie sie skrzyni jest tyko kwestią czasu i tego jak ciagnik był urzytkowany.Podobno po zmianie producenta było lepiej ale niewiele.

Rozmawiałem z kilkoma osobami które zajmują sie zprowadzaniem urzywanych ciagników i ci którym nie udało sie sprzedać tych ciagników wcześniej maja problem bo nikt nie chce ich kupować.

Każdy może sie przekonać i samemu popytać o opinie o MF 30xx

nie mam nic do marki Mf bo robiła i być może robi dobre ciagniki ale seria 30xx to duża wpadka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Erden

Możliwe ze masz racje! ja pisze to co doświadczyłem

W moim przypadku zrobil co do niego należało i jestem z tego zadowolony bo mnie nie zawiódł nigdy. Moze mi sie udało trudno powiedzeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auta Renault też ponoć były i są do kitu tylko dlaczego ja już 6 lat (auto ma na liczniku 170tyś (na gazie 120 tyś) śmigam i niezamieniłbym (narazie) na np "niemca". A dodam, że cała rodzina przesiadła się na Renault (ok 8 aut) jakoś nie narzekamy! Seria 30xx jest może kiepska co do skrzyni.... chociaż myślę, że raczej co do cen CZĘŚCI ZAMIENNYCH skrzyni!! ale została już tak obsmarowana, że nie wiem czy naprawiać swojego (a kupiłem go świadomie z uszk. skrzynią, koszt b.duży), bo z tego co większość pisze to po naprawie nawet do pola nie dojadę (a mam z 50 m!!! może kupię odrazu ze 3 skrzynie na wymiany i tak co sezon!!). Ludzie te ciągniki może się nie nadają, ale na 150, 250 czy więcej ha. To wszystko zależy od PUNKTU WIDZENIA!!! Ja naczytałem się tego forum przed kupnem, kupiłem zrobię i mam nadzieję, że u mnie pare lat posłuży. Mam dość odradzania sprzedaj, pozbądź się jak najszybciej... itp, itd... każdy ma prawo do własnego wyboru i gustu, więc szanujmy również tych którzy piszą, że te ciągniki dobrze pracują, bo tak pesymistycznie jakby wszyscy podchodzili do życia to by należałoby już za życia położyć się w "trumnę" - "bo i tak kiedyś umrzemy" i też by mieli rację!!! Wszystko zależy od punktu widzenia!!!

Napisałem co myślę, teraz można mnie "krytykować"

 

pozdrawiam wszystkich optymistów!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jan 222 napisal ze francuskie samochody sa dobre i musze przyznac ze ma racje sami przez 5 lat renault laguna zrobilismy 400 000 km i bylo bardzo dobrze. teraz przesieldlismy sie na nowego mercedesa vito i po roku padla nam turbina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie że nie wszystko co ma znaczek MF 30xx musi sie rozpasć jak wcześniej pisałem wszystko zależy od użytkowania tych ciagników za granicą bo wszystkie sa sprowadzane.można czasami trafic dobry ciagnikponieważ na zachodzie ciagniki sa serwisowane i jesli cos sie zepsuje to jest fachowo naprawione i za taki ciagnik warto kupic Ale wiekszośc tych ciagników sciagana jest z usterkami ponieważ wtedy mozna kupic go dużo taniej.W Polsce tzw.fachowcy poskladaja go aby tylko goscio do domu dojechał albo nic nie robią i sprzedają z usterka nieświadomym rolnikom którzy przyzwycajeni do polskich ciagników mysla , a jakoś to będzie przecież skrzynia nie jest tak bardzo skomplikowana a tu później niespodzianka bo nie można znaleźć mechanika bo nikt niechce sie tego podjąc następny szok gdy kupuje sie części.

Oczywiście można wsadzić kupe kasy i zrobic tą skrzynie nawet samemu ale nie polecam tego komus kto nie miał doczynienia z mechaniką i nie grzebał przynajmniej w polskich ciągnikach.Niestety ta skrzynia musi być bardzo precyzyjnie złożona z odpowiednimi luzami tam gdzie trzeba ,dotyczy to głównie Speed Shiftu a on najczesciej sie rozpada.

Duze znaczenie do trwałości skrzyn w tych modelach ma ciścienie oleju hydraulicznego tak ze warto od czasu do czasu je sprawdzić. Czesto spotykałem sie z problemem ze komus cięzko kierownica sie kręci na wolnych obrotach a to jest właśnie pierwszy symptom że coś sie dzieje złego.

 

do jan222

powtórze pytanie Krzyśka MF Co masz zepsutego w tej skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Użytkuje ktoś traktor z serii 30xx w transporcie ?

Jak redukujecie biegi? Z przegazówką czy bez ?

Jeździ ktoś ciagle na wzmacniaczu momentu ?

Skoro skrzynie biegów są słabe to co powiecie o silnikach Perkinsa wkładanych do serii 30xx ?

Robił ktos remont? ile może kosztować komplet naprawczy ( tuleja, tłok pierścienie i sworzeń) ?

Wujek ma 3060 (87 rok) i jest to pierwszy traktor z "wyższej" półki jakim jeździ ( zawodowy kierowca ciężarówki) i mówił że wielu rzeczy trzeba się uczyć na nowo.

Fakt że traktor w pracach polowych sprawuje się dobrze,a ale w transporcie na wyższych biegach brakuje mu mocy.

 

W okolicy jest do sprzedania na części inny fergusson (6-cio cylindrowy), nie wiem jaki model. Facetowi padła skrzynia i za remont mu zaśpiewali 20 tyś. Stwierdził że to nie ma sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yool

Czy przypadkiem przy jeździe tym MFem 3060 nie ma wrazenia że coś hamuje ciagnik?

On wogóle jest zasłaby do transportu ja miałem 3070 90kM i tez pocił sie jak zobaczył nawet małą górke.Podobno jest to wina źlych przełożeń w skrzyni i dużo traci mocy na wysokich biegach.

Co do remontu silnika to napewno pasuje polska uszczelka pod głowice koszt remontu głowicy to 500zł z polskimi zaworami, gniazdami zaworów i prowadnicami. Musowo wymieniac zawory razem z gniazdami ponieważ maja inny kont.

Ogólnie silniki sa dobre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, na postoju można go upchać jedną ręką za bierznik tylnego koła, ale jak przy pełnej prędkości po równej drodze wyrzuci się a luz to szybko zwalnia. ( tzn szybciej niż np Ursus 914). wiem że napędy trzymają ale znowu nie do tego stopnia. Może to być skrzynia na wykończeniu, choć wszystkie biegi wchodzą bez zarzutu (ani nie wypadają), wzmaczniacz momentu też działa, nie słychać nic niepokojącego. Wspomaganie działa dobrze nawet przy - 5 stopniach. Pewnie trzeba by mu zrobić pełną i fachowa diagnostykę skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a no właśnie nie wiem co jest przyczyną tego hamowania ciagnika ale jest to czesta dolegliwośc i ma duży wpływ na moc ciagnka w transporcie.

Myślałem że to moze przedni napęd ale nawet po rozłączeniu wału napędowego nic sie nie zmianiało.W sewisie powinni wiedzieć co to jes ale przecierz u Korbanków sie nie dowiesz.

Moze ktoś miał już podobną przypadłość i udało mu sie to naprawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Znajomy mi pożyczł gazetę z ogłoszeniami. Gazeta nazywa się AGRITRADER. W niej znalazłem firmę AGROJAN która oferuje części zamienne do silników Perkins, Deutz, JD, do kombajnów itp. Zadzwoniłem do nich i np. komplet pierścieni do MF 3050 kosztuje 75 zł, tuleja 85 zł, tłok 105 zł, Zakupiłem u nich pompkę paliwową ręczną w cenie 98 zł a u Korbanków zspiewali mi 280 zł i to chyba netto. Polecam ta gazetę są tam róznego rodzaju ogłoszenia od nowych do używanych maszyn rolniczych z firm z Polski i Europy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i gościu juz sobie liczy ja znam firme co pierscienie 35zł do większego modelu tuleja 60zł itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...