Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

to teraz moze troche o silnikach.mam imt-579 i potrzebuje jakies fotki, porady o silniku perkins 4p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak sprawuja sie mf 8170 200 km czy sa awaryjne ? gdzie moge dostac czesci do niego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanko dotyczace mf 255

posiadam dwa takie ciągniki od kilku lat

z prawej strony pod sprężarką znajduje sie tam jakaś zaślepka jakby miejsce na dodatkowy podzespół

w ursusach 4512 w tym miejscu siedzi pompa wspomagania

interesuje mnie czy mozliwe jest zamontowanie wspomagania do tego traktora tylko nie jakiegos tam od niewiadomo czego tylko tak jak powinno być????????????

w orginale jest tam wspomaganie (zreszta u 4512 jest w znaczneju mieze oparty na fergusonach serii 200) a zeby miec tam wspomaganie to chyba musialbys miec oryginalna kolumne typu orbitrol wspomniana pompe i silowni9k i polaczyc to wezykami i jest wspomaganie
Mój znajomy ma orginalnego MF 255 sprowadzonego z Angli. I ma wspomaganie i mega komfortową kabine, reszta to samo co w Ursusie
Czy pompa od Władka nadaje się jako pompa wspomagania ?? Prosze o wszystkie za i przeciw.
Jak dopasujesz trybiki i obudowę uszczelnisz to, to reszta zaden problem znajomy zrobił wspomaganie u c 330 i działa tylko dobrał zbyt małe obroty na pompie i słabo kręci na wolnych obrotach. a to miejsce o którym piszesz to jest właśnie do pompy wspomagania
Jak pobrać napęd? Z mufki pod sprężarką czy zrobić coś a`la ursus3512 - zmienić śmigło od pompy wodnej na takie z 3512 (czyli z szajbką na 2 paski) i założyć oddzielny pasek (w samochodach robią na pasek).
A gdzie w ogóle kupić części do wspomagania /w rozsądnej cenie/ ?

Jak ktoś zakładał, proszę, niech się wypowie.

Ponawiam moje pytanie: Czy znacie kogoś kto sprzedaje komplet częsci do wspomagania do MF 255 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od dłuższego czasu usiłuję kupić nową świecę płomieniową do MF255 i niestety jeszcze nie spotkałem takiej która by mi działała - to skandall, że w Polsce producenci robią sobie jaja i nie ponoszą za to odpowiedzialności!

Zawsze przed wymianą sprawdzam czy ona działa wlewam do środka olej napędowy (strzykawką) i podaję napięcie 12V po czasie 15-20 sekund zawór bimetalowy powinien się otworzyć i kilka kropel oleju powinno spaść na rozrzaną do czerwoności spiralnę i zapalić się- jeszcze takiej działającej nie spotkałem w woj łódzkim.

W starej mimo że jest uszkodzona to po podgrzaniu zawór się otwiera bez problemu.

W nowych najczęściej pomiędzy zaworem a spiralą jest kiepskiej jakości materiał izolacyjny - bardzo często występują przebicia i można uszkodziść sobie instalację elektryczną.

Zawór nie posiada regulacji siły docisku, a materiał nie ma odpowiedniej rozszerzalności pod wpływem temperatury

Czasem zawór nie trzyma i są przecieki powoduje to wlewanie się paliwa do kolektora dolotowego silnika - a więc straty

W sklepach jedyne co mogą zrobić to wymienić na inną - która okazuje się kolejnym bublem.

Może ktoś z Was wie gdzie można w woj łodzki kupić dziąłającą swiecę płomieniową albo zna adres producenta ale dobrych wyrobów?

Ja mam MF 255 i podejrzanie dużo mi pali czy to może być obiawem uszkodzonej świecy żarowej? Też jestem z woj łódzkiego! Ps jaka jest cena za 1 szt???
wogóle wszytskie części do MF 2xx śa w polsce nie do użytku

jak sie cos zaczne wymieniac to juz conajmniej raz na 2 lata pada to samo......

Od rolnika to się wymaga, dobrej produkcji i rolnik nie może oszukać ale producent części mechanicznych może robić buble i go nikt za to nie ściaga.

Do gościa ceny tych bubli są od 12 -24zł ale szkoda kupować bo i tak nie działają. Ciekawe jak kupisz sobie jakiś wałek do przekładni z jakich on jest materiałów zrobiony ?

Jak ciągnik na biegu jałowym dostaje nagle zwiększonych obrotów to może mu przeciekać paliwo przez nieszczelna świecę płomieniową.

Zanim kupisz wykręć starą nalej kilka kropel w środek i dmuchnij pompką od powietrza albo strzykawką tak aby utrzymać ciśnienie kilku barów paliwo nie może ci uciec przez zawór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niektorzy twierdza ze nie warto przerabiac wolnossącego diesla i lepiej kupic gotowy turbodoladowany silnik!!

A ja wam mówie ze nie!!

Dla ciekawskich podaje koszty tej zabawy!!

Remont silnika(od tego sie zaczęło)

nowy wał korbowy 650 zł + 470 wywarzanie i osiowanie w servisie BOSCH

A teraz ciekawostka (trzy zestawy naprawcze a w nich)kute korbowody!!!! oraz tloki!! i cala reszta sworznie zabezpieczenia panewki tuleje i te wszystkie drobiazgi cena 350 zł za jeden zestaw

Planowanie głowicy nowe zawory gniazda i cala reszta oraz spasowanie calego silnika 720 zł i to by bulo na tyle reszte robilem sam w domu

Docieranie silnika ok200Mth pracy na biegu jalowym z róznymi obrotami

potem ok 50 Mth lekkich prac i gotowe. Ale to dopiero polowa ( w tym czasie olej byl zmieniany 2 razy lotos 15w40)

Kolejna zmiana oleju Shell Helix 10w40 diesel plus do tego 4 dawki ceramizera po 5 ml (47 zł jedna)(powinny byc 1,5 lub 2) znowu na jalowym 10mth lekka praca kolejne ok 180 mth w tym czasie silnik wyciszyl sie i przestal nierówno chodzic(wada MF) na liczniku ok 560 Mth(stary mi padl przed remontem

 

Dla tych ciekawskich co to zastanawiaja sie po kiego mi to bylo?? Bo wkoncu to drozej jest normalny remont ok 2500zł

A no dlatego ze taki silnik bedzie zyl conajmniej 2 razy dluzej!! nie myslalem wtedy o turbo w nim!!

Na taki pomysl wpadlem stojąc w kolejce z pszenica

fajnie by bylo gdyby byl inny inz wszystkie MF

Kumpel zalatwil mi wlasnie ta turbinke za 170zł (nie dochodziłem z kąd ją wziął) na tabliczce jest rok produkcji 2003 styczen wiec dosc mloda stan idealny jak nówka!! i wygląa ladnie

Jak to podłaczyc nie pasuje

I wtedy genialny pomysl nowy kolektor wydechowy (zupelnie inny odlew na zamówienie) a jkie to bylo strasznie drogie orginal kosztuje 47 zł a za ten zaplacilem 86 czyli da sie przezyc

Przewody dolotu 50mm nic nie zmieniane!!

I jkie ciśnienie dać?? przegiąlem dałem mu 1,7 bar zdecydowanie za duzo nie wyplul uszczelki ale po co az tyle metoda prub doszedlem do 0,5 i tak jest teraz chodzi fajnie chłodnicy woda/olej jeszce nie mam ale raczej zaloze bedzie lepiej!!

Sterowanie turbina siłownik pneumatyczny 2 stronnego działania zawór elektro pneumatyczny 5/3 monostabilny z blokadą pneumatyczna przełączniki krańcowe przewody bezpieczniki końcówki złączki i cala reszta ok270zł

A co to dało? mozna wlaczyc i wylaczyc kiedy sie chce samemu bardzo latwo niewielkim pokretlem zmienic ciśnienie doladowania.

Wiecie z czym byl problem cięzko biegi wchodzily w transporcie dlatego jest wyłącznik który wyłącz turbine w momęcie wciśnięcia sprzęgła

Silnik traci moc i jest ok

W calej zabawie jest jeden problem zeby to wszystko jakos upchnac bo ten silnk to mikrus.

Jakl skoncze calkowicie będa nowe fotki i filmiki (ale teraz ladne sorki za tamte)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SPECJALNIE DLA UŻYTKOWNIKA popo TU MASZ TEMAT O MASSEY FERGUSON I TLKO TUTAJ ZADAWAJ PYTANIA O NIM

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

no jestem co z moim problemem z tym mf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no jestem co z moim problemem z tym mf

 

Ty no napisz jeszcze raz bo juz apomnialem co pisales.masz gg??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

niemam gg.a zgineły mi półbiegi wom blokada i swieci sie ciągle czerwoma kątrolka od smarowam\nia pompy skrzyni

 

/edit (z niepotrzebnego tematu)

wciskam sprzegło zaswieca sie kątrolka czerwona od pompy powinna po uruchomieni zgasnąc a tak nie jest. niewłańczaja sie półbiegi ,wom i blokada jk wczesniej silnik sie uruchomiło to kątrolka gasła a teraz nie co moze byc za przyczyna??

 

/edit

wiesz cos o tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie to jest jakies dziwne zjawisko ze jak wciskasz pedal sprzegla to sie zapala kontrolka.z tymi biegami to moze cos Ci sie w skrzyni poje....moze jakis wodzik sie spiepszylk ablo cos..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

[a moze to zalezyc od temperatury?? bo u nas jest ponad -20 mrozu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to tez moze byc...a nie mozesz gdzies nim wjechac zeby sprawdzic czy to tylko mroz jest powodem tego wszystkiego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

a jak by jakis czujnik by siadł to tez by to było tego przyczyną bo on ma dużo elektroniki .a rodzaj oleju tez ma cos do tego>???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak by jakis czujnik by siadł to tez by to było tego przyczyną bo on ma dużo elektroniki .a rodzaj oleju tez ma cos do tego>???

 

olej tez ale to pikus...mowie Ci wjedz na jena noc do garazu czy gdzies i sie wszystkiego dowiesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Orientuje sie ktos ile trzeba dac za nowego Massey Fergusona 2440 Tak sobie go porownalem z prxima 8441 i przegral...za zetorka standard trzeba dać okolo 115000 zł, a nie mam pojecia ile moze kosztować MF.

 

Zreszta sami zobaczcie specyfikacje:

Zetor: http://www.zetor.pl/?dz=1&c=proxima&m=8421

 

MF: http://www.korbanek.pl/maszyny/massey/mf2400/MF_2400_specyfikacja.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem czy on tak z zetorem wygrywa nawet koła ma z tyłu jak w C 360

14,9/28 i jest lekki ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Mi chodzilo o to ze Zetorek wygrał Źle sie wyrazilem, wybacz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na mój gust to ten MF 2440 to bardziej nadaje się do sadu niz na pole.Zresztą podobnie jak Same Roller czy Lamborgini Lampo.A od Zetora to napewno jet droższy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Witam. Ktoś ma problem z półbiegami itd w mf? Czy to seria 30xx? Mam katalog do MF 3060.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Panowie prosze o pomoc,

szukam ciagnika o mocy ok 90km - ciagnik ma sluzyc jak uniwersalny w gospodarstwie 30ha - plug 3skiby obracany, agregat 3m, siewnik do nawozu 800kg, opryskiwacz ciagany, prasa z224, troszke w transporcie.

kwota ktora zamierzam przeznaczyc 60tys (moze byc maly haczyk)

 

do dzis bylem zdecydowany na zetora 9540 (rocznik ok 97) ale tych ciagnikow coraz mniej i coraz wiecej za nie wolaja.

dzis znalazlem MF 6130 85km 96 rok za ok 70 tys. przejechane 4.5tys mth

co powiecie o tym ciagniku? jak wygalda sprawa serwisu? dlugo tym pojezdze jeszcze? jak dostep czesci, jakie ceny? duzo drozsze od zetora?

 

jak wyglada sprawa zuzycia paliwa? gosc zachwala ze przy siewniku wemie 6l/h przy plugu 11 i srednio wychodzi rocznie 8l/h

jakie sa wasze doswiadczenia? czy to prawda ze obsluga takiego MF jest duzo przyjemniejsza niz zetora 9540?

 

na co zwrocic uwage jakbym juz mial ogladac ten ciagnik?

 

pozdrawiam

YacentY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...