Chochlik23 0 Napisano 26 Listopada 2007 ja mam 255 z 88r był on do 97 roku jedynym ciągnikiem w gospodarstwie mojego taty. jestem cały podziwu dla jego wytrzymałości a może powrócimy do tematu napędu 4x4 Masz rację żeby powrócić do przedniego napędu ale nie w 35.. bo to pomyłka niewytrzyma skrzynia a i silnik długo nie pociągnie. Przecierz je produkowali ale bardzo krótko Jaka nie wytrzymała skrzynia>? skrzynia jest ta sama w 4514 co i w 3512 i wytrzymuje to samo sprzegło, nie wiem skąd się wziełko że 3512 ma delikatną skrzynie? silnik owszem za słaby do 4x4 ale nie napędy!!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzych22 0 Napisano 26 Listopada 2007 Tak się składa że robiłem koło skrzyni mf255 i tam słabym punktem jest osadzenie łurzyska wałkowego na wieloklinie wału głównego co skutkuje wygniecieniem tego wieloklina. A być może wszystko było by ok gdyby wałek był odpowiednio utwardzony. A 4514 Skrzynia wygląda podobnie ale wałki i koła niewiem czy pasują Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 26 Listopada 2007 Do przdu wiadomo idzie jak pies, ale ja mam dużo jazdy na wstecznym wcofywanie z beczką rozrzutnikiem i ładowacz do gnoju na tuz jak już sie rozbabara tego gnoju to jest zajfajna ślizgawka przed płytą, wiec czy 4x4 dużo większe efekty teoretycznie powinno przynosić przy jeździe na wstecznym , czy pomaga przekładanie opon przednich tyłem do jazdy? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 26 Listopada 2007 Nie tylko teoretycznie 4x4 pomaga podczas jazdy na wstecznym, ale w praktyce jest to nieocenione doznanie, a przekładanie opon nie ma raczej sensu, lepiej dociążyć przód. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suchodolak 0 Napisano 27 Listopada 2007 ciagnik z turem jest to swietna sprawa , a do tego jak ma 4x4 to jest malina Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 27 Listopada 2007 Nie tylko teoretycznie 4x4 pomaga podczas jazdy na wstecznym, ale w praktyce jest to nieocenione doznanie, a przekładanie opon nie ma raczej sensu, lepiej dociążyć przód. Kiedyś znajomy ojca obrócił w 7211 opony klockami do tyłu, bo coś tam dużo cofał z przyczepami i ładowaczem na tuz i obrucił i faktycznie do tyłu szedl jak należy, no ale w polu do przodu tragedia kopła się jak głupi, tzn ślizgał a nie zapadał i bardzo szybko przycheblował opony, tzn bieżnik w momencie leciał, nie wiem ile w tym prawdy żeby obrócone popony przednie wolniej się zużywały, może jak się jedzie to na wyłączonym stawiają opur i przez to mniej je zcina a tylne napędowe jak obrucone to ciągnąc bardziej drze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
osa21 0 Napisano 27 Listopada 2007 przednei opony obraca sie jak masz ciągnik z przednim napędem i używasz go bardzo duzo na asfalcie, bo nawet jak masz wyłączony napęd to i tak opony przednie sie szybciej ździerają niż w ciągnikach bez przedniego napędu, ale wtedy na polu to jest niewskazane bo jeszce utrudnia jazde. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 27 Listopada 2007 Mam pytanko od czego najtaniej dostać przedni napęd. Mam 330 z wałkiem zależnym i używam go do usuwania obornika. Wiecie jak jest ślisko to trudno wypychać obornik. Pomyślałem żeby założyc jej z przodu napęd. Myślałem o MTZ ale może być szeroki rozstaw i za wysoko. Potem pomyślałem od jakiejś wojskowej amfibi albo samochodu terenowego. Może ktoś z was ma jakiś pomysł. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 27 Listopada 2007 Od MTZ za szeroko nie będzie - zmienny rozstaw -, tylko może za wysoko i pewnie nic tak tanio i łatwo nie dostaniesz. Choć jakby podniósł tył to może nie byłoby źle. od samochodu chyba będzie trudniej zamontować, a i wytrzymałośc osi do ładowacza pewnie nie wystarczy , znowu od cieżarówki będzie za szeroka. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 27 Listopada 2007 Czy aż tak tanio będzie od MTZa?, policz przeróbki, pierdoły, itd, to lepiej chyba kupic jakiś mały traktorek z napędem 4x4 i zamontować mu spychacz, widziałem u chandlaży takie traktorki od 5 tys zł już coś mozna wybrać, no i to zawsze oryginał. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BoSS 0 Napisano 27 Listopada 2007 widziałem na allegro mtz 50 4x4, za 6tys - wygląda tragicznie ale w opisie jest że na chodzie, myśle że byłby z niego niezły zgarniacz obornika Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 27 Listopada 2007 Czy aż tak tanio będzie od MTZa?, .Zadał konkretne pytanie, ja też bym wolał kupić inny traktor niż coś takiego robić, bo i efekty niepewne Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 27 Listopada 2007 widziałem na allegro mtz 50 4x4, za 6tys - wygląda tragicznie ale w opisie jest że na chodzie, myśle że byłby z niego niezły zgarniacz obornika Stary jak się weźniesz tym mtz zagarniać to się wk*rwisz i ręcznie pozamiatasz, nigdy prze nigdy nie kupił bym ani nie zamienił się na ciągnik od handlarza, no ale tu wiesz ze to ruina a inny odpicuje i sprzeda jako zadbany egzeplaż Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 27 Listopada 2007 od uaza może by pasował Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 27 Listopada 2007 od uaza może by pasowałale czy oś wytrzyma sporo ponad 3 tony obciążenia a zamocować chyba też nie prosta sprawa - chociaż do belki poprzecznej pewnie dałoby radę - , jakoś czarno widzę taki wynalazek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 27 Listopada 2007 Oś od UAZa jest za słaba, całośc może nie, ale zwrotnice kulowe na pewno nie wytrzymają, wystarczy takim autem kilka razy przeskoczyć przez bruzde w polu i przednie koła dostają skrzywienia iksowatego, dołem rozchodzą się na zewnątrz. Tylko ratuje oryginalny traktorek 4x4. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 27 Listopada 2007 Niedawno widzialem w internecie ogłoszenie c360-3p z przednim napędem od Robura . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzych22 0 Napisano 27 Listopada 2007 Niedawno widzialem w internecie ogłoszenie c360-3p z przednim napędem od Robura .[/quoteWitam was Ja dzisiaj też widziałem taki traktor z osią robura i nawet chamulce miał podpięte i układ kierowniczy hydrostatyczny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin82 0 Napisano 27 Listopada 2007 ale czy takie zmiany mają uzasadnienie?? w większości przypadków wystarczyło by pewnie założyć nowe opony. Jestem ciekaw jak długo żyje sprzęgło w takim ciągniku. albo skrzynia. A swoją drogą co takiego pilnego jest do zrobienia na tak mokrym polu ze lekka 60 sie topi?? już chyba było by prościej założyc bliźniaki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzych22 0 Napisano 12 Stycznia 2008 Ktoś na forum był zainteresowany montarzem przedniego napędu do c360 i kiedyś rozmawiałem z gościem ktury to robi na napędzie od robura. mam do niego telefon. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris26 0 Napisano 23 Lutego 2008 Witam. Mam pytanie wydaje się dosyć podstawowe jeżeli chodzi o ten temat.Jak dobrać odpowiednie koła w ciągniku na 4 koła napędzanym (naprzykład zwiększając tylnie jak dobrać przednie) żeby wszystko się zgrywało? Czym się kierować czy obwód obydwu kół powinien się zwiększyć o taką samą długość czy o taki sam procent?????? Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
osa21 0 Napisano 23 Lutego 2008 przednie koła w kazdym ciagniku kręcą sie z troche wiekszą predkoscią, wieć jak bedziesz dobierał koła to też musi ci wyjsć ze przednie kreca sie troche szybciej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzych22 0 Napisano 23 Lutego 2008 Witam. Mam pytanie wydaje się dosyć podstawowe jeżeli chodzi o ten temat.Jak dobrać odpowiednie koła w ciągniku na 4 koła napędzanym (naprzykład zwiększając tylnie jak dobrać przednie) żeby wszystko się zgrywało? Czym się kierować czy obwód obydwu kół powinien się zwiększyć o taką samą długość czy o taki sam procent?????? PozdrawiamObwód koła powinien się zmienić o tyle samo procent Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buli1979 0 Napisano 28 Lipca 2008 www.konedata.net tu masz rozmiary kół do większosci modeli jeśli chodzi o wieksze koła to patrz w np tej samej serii ale z wieksza moca silnika. Większość ciagników tej samej serii przy różnych mocach silników ma te same układy napędowe. A że przednie koła kręca się szybciej, tak musi byc są mniejsze więc aby pokonac ta samą droge co tylne kręcą się szybciej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janek44 0 Napisano 3 Sierpnia 2008 przednie koła w kazdym ciagniku kręcą sie z troche wiekszą predkoscią, wieć jak bedziesz dobierał koła to też musi ci wyjsć ze przednie kreca sie troche szybciej??????????? Jak stoi też szybciej się kręcą? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach