Skocz do zawartości
Maciek

Ciągniki FORTSCHRITT

Rekomendowane odpowiedzi

Tą dzwigienką odłączyłem, a ten seger jest na tulei. Ale jak go nie zdjąłem to mi się rozjechał na górnym wale skrzyni tylko kawałek. A dalej nie chce iść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te wały, od pierwszego i drugiego stopnia sprzęgła zostają w skrzyni, a w tej obudowie sprzęgła nie ma czasem segera? od strony silnika?, podobno jest kilka typów skrzyni w tych ciągnikach, musisz dokładnie opatrzeć, co blokuje ten łącznik, może któryś z zewnętrznych elementów, a zbiornik paliwa też wymontowałeś, ale chyba pompe musisz też wyjąć, pamiętam, że dorabiałem uszczelke do niej, więc też ją wymontowywałem, bo też męczyłem sie z tym łącznikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No miałeś rację jak odkręciłem pompę to wszystko poszło jak po maśle. Gdzieś musiała haczyć. Łożysko już do mnie jedzie z Podstolic. Może w środę będzie i styknę mojego odrzutowca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To z tym śmiesznym rówkiem na górnej osi to przy trybiku od 4 biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego akurat nie mogłem u nas kupić, ale przysłali mi z firmy "Cristal", z Sieradza- Polskie Traktory, Bez rowka były, a z rowkiem nigdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tak jak u mnie. Proponowali mi z SKF ale za 10 dni a jak zapytałem o cenę to usłyszałem 250 zł. Na szczęście podzwoniłem i mieli za 100 zł +przesyłka. A ten bez rowka kosztował u mnie 70 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej półki. Gdzie moze się dostawać paliwo do oleju. Pompa wtryskowa jest OK. Nawet dla pewności odkręciłem powrót oleju z niej do silnika i nic nie naleciało przez noc. Znajomy mówił że jeszcze mogę mieć walnięty zawór od świecy płomieniiowej.

Macie jakieś sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czasem jak wtryski leją to też może iść , pompy zasilającej też bym nie wykluczył jeśli ma wspólne smarowanie z silnikiem . że nie naleciało przez noc to przecież nic nie znaczy bo nie ma ciśnienia jak silnik nie chodzi .Jeśli świeca to ją odłącz by wykluczyć .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wtrysk ci jakiś nie leje

 

A jak coś by było z płomieniówką to zobacz jak wygląda kolektor ssący

 

Pewnie ten silnik ma takie same cylindry jak w E281 C czyli komore spalnia typu M , jak ci pali jak jest zimno bo mi sieczkarnia jak jest zimno i ją rano odpale to nic na podwórku nie widać ale jak się silnik zagrzeje to jest OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko na starcie mocno zadymi a jak się rozgrzeje i nie dostaje w kite to nawet dymku nie widać. Wtryski(końcówki) wymieniałem rok temu bo stare lały (nie chciał palić jak było zimniej). A wie ktoś jakie powinno być ciśnienie bo miałem ustawione na 140 a jak kupowałem końcówki to gościu kazał ustawić na 160.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paliwo do oleju wali ci świecą płomieniową, nie zamyka ci ten zawór nad nią i sobie w cylinder leci na postoju, bo w czasie pracy zdąży przepalić, ja mam świece od MF w moim zamontowaną, bo miałem też ten problem, ale ta świeca od MF nie potrzebuje zaworu, bo ma wmontowany własny w środku, tylko że jest na 12V, ale to nie problem.

 

/edit - Wto Sie 15 16:15:09

tu są wszystkie dane techniczne, budowa, itd, forszaja-

http://www.ddr-landmaschinen.de/sonderseiten/sonders.zt300.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nawet mam za małe bo powinno być 175.

Co do przedniego napedu patrzyłem w katalogu i tam jest dokręcone do tryba takie sprzęgło kierunkowe i dlatego na wstecznym pewnie działa przedni naped.

Bedę musiał odłączyć przewód co płynie nim paliwko do świecy i zobaczymy. Pompa raczej nie jest winna bo niekiedy jak postał z tydzień to potrafiło przybyć oleju.

Ale generalnie nie ma innej możliwości?

 

/edit - Nie Sie 20 12:12:04

A jak jest z tym żółwiem bo u mnie coś fiksuje. Polega to na tym że albo kontrolki nie zaskoczą a jak zaskoczą to ciągnik staje w miejsc. Źle mam ustawiony 1 stopień sprzęgła? Bo normalnie to powinno po włączeniu zaświecić kontrolkę a jak wciśnę sprzęgło(1 stopień) to powinien zwolnić a jak 2 stopień to powinien stanąć. Mam też pytanie bo reakcja wspomagania sprzęgła i hamulca jest opóźniona gdzieś o 3-4 sekundy. Jak to zmienić aby zaraz po wciśnięciu sprzęgła działało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do żółwia, to źle masz ustawione sprzęgło, ale u mnie też nieraz świruje, one chyba tak mają, a z tą opóźnioną reakcją sprzęgła i hamulca, to pedał wciska sie lekko, czy ciężko?, ale to jest chyba wina oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wcisnę pedał to z początku ciężko idzia ale jak go przytrzymam z 3 sek. to zadziała wspomaganie. A to sprzęgło wiesz jakie szczeliny mają być na 1 i 2 stopniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co lepiej kupić forszaja ZT 323 czy białoruś 82 km przedni za około 20 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie szczeliny, to nie wiem, ale jak ustawiałem, żeby równo brało, to zrobiłem, że różnica między I a II stopniem, na łopatkach, wynosiła chyba 1 cm, i jest dobrze, a jeśli dopiero po chwili łapie ci wspomaganie, to rozbierz (ale ostrożnie) tą pompke od pedału sprzęgła, masz chyba zużyte te gumki w środku, a odpowietrzałeś instalacje z płynem hamulcowym (-w tym przypadku od sprzęgła)

 

/edit - Nie Sie 20 12:46:58

Do Alberto,

zależy co chcesz nim robić i jaki masz sprzęt (pług, agregat)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pług 4 skibowy, brony 5 ciężkie i agregat 3,2 matra wałki gęsie stópki. który lepszy miej się psuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie Białoruś!!!!!!!!, jeśli ma napęd 4x4, to nie zastąpiona maszynka, a i bardzo oszczędna i na pewno o wiele mniej awaryjna niż forszaj, miałem MTZ przed forszajem, więc moja opinia nie jest wyssana z palca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pewno do MTZ jest lepsza dostępność części , a do tego sprzętu chyba MTZ powinien wystarczyć , forszaje jeszcze 323 to sprzęt z tego co słychać przychodzi raczej wyeksploatowany , a z częściami do tego przeważnie ciężko i drogo .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zupełności wystarczy, ja moim MTZem ciągłem agregat uprawowy "Lech" z Expomu, szer.3,8 m, podwójne wały z tyłu, brona redlicowa i wał kruszący z przodu, szedł bez problemu, tylko dodatkowe "funty" na przód zakładałem, ale spalił połowe tego, co forszaj, no i te części, chociaż rusek sie praktycznie nie psuł, części były "na wyciągnięcie ręki", a do forszaja musisz sie troche naszukać(troche- jeśli wiesz gdzie szukać).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba coś kupić stoją maszyny a i tak ich nie używam tylko mniejsze 360 nie pofika.Ostatnio jak kupowaliśmy brony najcięższe 5 dziadek od którego kupowaliśmy nówki mówi kupcie 5 a my chcieliśmy 3 do 360, a jak kupicie większy ciągnik to nie będzie miał co robić no i kupiliśmy 5 i dwie odczepiliśmy. A pług i agregat to okazyjnie dobra cena.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym, tylko, że forszaj to jak czołg, nie ma miejsca z którego by nie wyjechał, lub nie wyciągnął, do bardzo ciężkiej roboty super sprzęt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...