Skocz do zawartości
Maciek

Ciągniki FORTSCHRITT

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie:

jak w forszaju ZT 323 A ustawia sie te dźwignie czy pokrętła, żeby ustawić podnośnik w pozycji pływającej?

Pozycja pływająca:

- pokrętło które ma trzy pozycje należy przekręcić całkowicie w prawo

- dźwignię która jest osobno (z tyłu po prawej stronie, z rozpisaną skalą) przesunąć całkowicie do tyłu

- opuścić maszynę (impuls opuszczania)

- gotowe

 

Po podniesieniu maszyny pozycja ta wyłączy się. Aby uruchomić pozycję pływającą należy ponownie opuścić maszynę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok! Zmieniam temat. Mam problem z forszajem zt303d. niema w nim chłodnicy olejowej. po pewnym czasie pracy mam problem z podnoszeniem, jak myślicie czy brak chłodnicy jest przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sie nie myle, to chłodnica oleju która jest w forszaju służy do chłodzenia oleju od wspomagania ukł. kier., sprzęgła i hamulca, a układ hydrauliczny podnośnika i hydrauliki zewnętrznej nie posiada chłodnicy, a powodem słabego podnoszenia jest, jak pisze Grześ, pompa- do regeneracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam ten problem jeden facet mi powiedział że te pompy mają coś że jak sie nagrzeje olej to przepuszczają i nie ma ciśnienia musze ją wymontować i dać do regeneracji. Tylko że ja nawet niewiem gdzie on ma pompe czy jest tu ktoś kto wymontowywał kiedyś pompe z 323a? Gdzie jest ta pompa I czy ma ktoś katalog części czy instrukcje bym odkupił

 

/edit - Czw Wrz 14 16:18:50

Do Grzesia!!!!!!

 

Ja poprosze te adresy i numery tel do sklepów z częściami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa oleju w forszaju 323 a, jest pod spodem ciągnika, pod kabiną od przodu, obok wyjścia wałka od napędu przodu, między sprzęgłem a skrzynią biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W foszjach macie taki podwójny filtr oleju do silnika wirówke i taki z takimi siatkami bo mnie przy 6 garów ifie zerwał się gwint tam gdzie przewód od ciśnienia oleju się zakłada i zakręciłem śrube 16, nie mam ciśnienia na zegarze ale na korpusie filtrów jakieś z 5 cm od tego otworu jest 2 zaślepiony ciekawe czy pod niego nie można by się podczepić z przewodem do zegara bo nie chce mi się tej śruby ruszać jak nie cieknie olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym drugim otworze powinien być zamontowany elektryczny czujnik ciśnienia oleju, ale on pokazuje ciśnienie oleju już za filtrem, jest to taki wskaźnik zabrudzenia filtra, jak zaczyna pomrugiwać kontrolka, to znaczy, że należy zmienić wkład filtra i wyczyścić wirówke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie mylę to koło 50 litrów oleju wchodzi. Polecam przekładniowy zamiast hydraulicznego. Co do wywalenia pompy to najpierw spuść olej ze zbiornika pod akumlatorem po prawej stronie potem odkręcasz wąż którym dochodzi olej (tam może też ciec olej) potem odkręcasz jeszcze jeden wąż chyba od przelewu (odkręć go za kolankiem bo możesz mieć problemy z wyciągnięciem pompy) i pozostają ci 2 rurki, dzwignia włączania pompy (musisz odkręcić tam taki kątownik w miejscu gdzie dochodzi linka) i pozostają Ci 3 śrubki, które trzymają pompe przy bloku skrzyni. Jak to poodkrecasz to powoli musisz wyjąć pompę tylko uważaj bo jest ciężka. Ja pod plecy biore paletę bo łatwiejsze jest wtedy dojście. Przy zakładaniu pompy trochę się spocisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zeby odkręcić tą linke od włączania pompy musze zdejmować ten zbiornik oleju co jest pod akumulatorem i czy jak odkręce te 3 śruby co trzymają pompe to ona pierdolnie czy będzie sie tam trzymać dopóki sie jej niewyciągnie?? I czy lepiej będzie to robić na kanale czy na ziemi znaczy na posadce?

 

/edit - Pią Wrz 15 7:55:02

I jeszcze jedno Jaki to jest typ pompy???????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz odkręcać linki tylko odkręć ten kątowniczek który jest obok mocowania linki ma klucz 10 i wtedy przesyniesz całe to ustrojstwo w kierunku ramy. Jak odkrecisz te śrubki to pompa ci zatrzyma się na przednim napedzie. Jak masz kanał to pewnie łatwiej będzie w nim niż leżeć pod traktorkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do sklepu powiedzieli mi że tej pompy nie da się zregenerować czy to prawda?

Może powiedzieli tak bo chcieli sprzedać pompę a może to prawda jest ktoś kto zregenerował pompę w swoim forszchnicie? Nowa pompa kosztuje 800zł. A te 3 śruby co ją trzymają to są te na kluczyk sześciokątny bo ja tam innych nie widze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja poprosiłem i nie było problemu - pieniążki na konto i po kilku dniach miałem katalog

Dawno mnie nie było na PPR ale podziele się uwagami o moim forszaju 323. Maszyna świetna (zwłaszcza na moje góry - ciężka i mocna). Opanowałem go w 80 % jeszcze kilka niewiadomych jest. W sumie jak użytkuje go 6 miesięcy to odpukać ale awarii nie miałem, ale jak większość mam problem z załączanie półbiegów i napędu. Nie zawsze to działa. Jak już ktoś pisał czasem jest tak że załącze - kontrolka się zapali a ciągniczek stoi i nie chce jechać - wyłącze kontrolkę i jedzie dalej. A czasem jest tak że wogóle nie działa ale to chyba muszę pościągać tylne koła i poczyścić styki bo jak kiedyś tam sięgnąłem ręką to zaczęło działać. Jak na razie to ciągnie tylko pług 5 skibowy no i przyczepki. A części kupuje w Pszennie - wymieniałem pompe wody 220 zł. Ogólnie maszyna warta tej kasy, a zwłaszcza tej kasy jaką ja dałem

ps: katalog częsci mam ale kupił bym jeszcze instrukcję obsługi - może ktoś dysponuje

 

/edit - Pon Wrz 18 12:23:31

i jeszcze jedno, wieczorkiem postaram się wrzucić na agrofoto zdjęcie (bo akurat zrobiłem) wszystkich dźwigni po prawej stronie w kabinie (widok z góry) to może opiszemy wszystkie - która do czego jest to będzie wtedy jasność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!! Mam problem z 303d. Padło mi sprzęgło a dokładniej urwała się jedna z trzech śrub dociskających całe sprzęgło. Jeśli się nie mylę to tymi śrubami reguluje się sprzęgło. Wymieniłem tą śrubę, było ok, ojciec pojechał orać i wrócił na piechotę. Znowy urwało śrubę. Co należy zrobić żeby nie rwało tej śruby? Jaka może być przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to muszą być maszynowe (8,8 ) albo nawet 10,9 bo 5,8 nie wytrzymuja tez to przerabiałem.

Najgorzej się wtedy zatrzymać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tym problem że to była utwardzana śruba 10,9. Zamówiłem trzy nowe ale co z tego jak znowu to się może urwać. Tego chciałbym uniknąć. Może tarcza sprzęgła krzywo łapie, może ma bicie? Niewiem. Co Ty na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz mam 8,8 i jak narazie trzymają. A tak i tak bedziesz musiał dzwigienki wyregulować tylko zrób to dobrze bo bedzie szarpał. Chociaż sam nie wiem bo mi niekiedy szarpie a mam dobrze ustawione, nawet dałem przetoczyć poszczególne elementy sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zdarza wam sie, że przy dużym obciążeniu sprzęgło się ślizga, np podczas jazdy na 2 drogowej w świeżo zaoranym polu z agregatem upr.?

Mam założoną nową tarcze i przetoczone całe sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy mi się tak nie zdażyło prędzej go zaduszę. Tylko że mam nieco większy luz pomiędzy dzwigienkami a łożyskiem(może koło 0,5 cm). Tak mi sie działo jak miałem zapowietrzony układ. Za żadne skarby nie szło wyregulować sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko możliwe, że u mnie jest zapowietrzony, bo też mam problem z dograniem sprzęgła, raz łapie na środku, a raz dopiero pod sam koniec. Muszę to sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...