Skocz do zawartości
Maciek

Ciągniki FORTSCHRITT

Rekomendowane odpowiedzi

Może mi ktoś powiedzieć które węże idą do sprzęgła a które do wzmacniacza monentu i z którymi załącznikami to jest połączone. Bo mam coś żle podłączone. Jak wciskam do oporu sprzęgło to zapala się ostatnia kontrolka z prawej i załącza wzmacniacz. A nie powinno tego ostatniego robić. Może żle kabelki są podłączone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz "iść" po kabelkach od sterowania elektrozaworami pneumatycznymi, ja nie wiem jak jest oryginalnie, bo przy moim, jak go kupiłem, to nic nie było i robiłem sam po swojemu, od drugiego stopnia sprzęgła, włącznik jest w górnej częsci pedału sprzęgła, idż po kabelku, to zobaczysz, który zawór jest z nim połączony, i dokąd idzie wężyk z ciśnieniem od tego zaworu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A od tego czujnika na sprzęgle ma iść kabelek do zaworu na ten tłok powietrzny przy sprzęgle? A do zaworu od tego tłoczka pod kierownicą co włącza wzmacniacz to powinien iść tylko kabelek od przełącznika na desce? A wiesz po co jest ten ostatni z prawej przełącznik obok tego od wzmacniacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o sprzęgło, dokładnie tak!!!!!, a ten tłoczek pod kierownicą jest od wzmacniacza i włączany jest włącznikiem na desce, a powinny być jeszcze dwa włączniki- od włączania przedniego napędu i od włączania blokad mechanizmów różnicowych, obydwa na desce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie kupowałeś tryby do skrzyni bo coś mi głośno chodzi na 4 i pewnie będę musiał po roboci zmienić je.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tryby kupowałem u handlarza w Zakrzewie za Piłą, ale jak chcesz dam ci namiar do gościa koło Wrocławia, w Pszennie, zajmuje sie częściami do Forszaja, ma nowe i używane, w Poznaniu też jest gdzieś sklep, jak znajde, to dam ci namiar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Pszenna mam namiry a tych z Poznania gdzieś widziałem ich stronę. Ile moga one kosztować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo podejrzewam że olej jest za cienki albo pompa podjechana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa do remontu, ale wymieńcie olej na gęściejszy, chyba HL 100 by sie nadał, może pomoże, tylko policzyć koszt oleju, to za tą kase jest profesjonalnie zregenerowana pompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy może mi ktoś wyjaśnić czy w 303a jest wzmocniacz momentu obrotowago. Ja mam jakąś dżwignie koło włączania napędu WOM. nie wiem jak ona działa i czy coś nie jest uszkoszone. Bardzo proszę o poradę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dzięki, to się nazywa ULS, brakuje mi w takim razie dżwigni do pedału sprzęgła u góry, czy ktoś moze objaśnić jak to ma być podłączone. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam ZT323. Mam pytania dotyczące ULS (półbiegu):

- kiedy to można włączyć i w jaki sposób (są dwa przełączniki)?

- czy można na takim biegu jechać długo np. orać?

- jak się zatrzymać (sprzęgło działa inaczej)?

 

Dziękuję za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby włączyć półbiegi, należy wcisnąć do końca sprzęgło, tak aby siłownik pneumatyczny zadziałał i rozłączył drugi stopień sprzęgła, przełącznikiem włączyć półbiegi, wrzucić bieg w skrzyni biegów, puścić sprzęgło, puszczając lekko sprzęgło pojedziesz na półbiegu, a puszczając całkowicie, na pełnym biegu i tak możesz sobie jechać, wciśniesz lekko sprzęgło, przestanie ciągnąć pierwszy stopień i pojedziesz na półbiegu i heja, można jechać, nie ma żadnych ograniczeń, można również w czasie jazdy włączyć półbiegi, bez zatrzymywania się, procedura stosowania taka sama, możesz orać, jechać po szosie robić cokolwiek, zatrzymujesz sie wciskając do końca sprzęgło, aby rozłączyć jego drugi stopień. Do włączenia półbiegów jest jeden włącznik na desce rozdzielczej, pozostałe są od blokad mechanizmów różnicowych (przód, tył), oraz włączania napędu 4x4. Powodzenia!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedz.

Widocznie mam źle wyregulowany drugi stopień sprzęgła bo ciągnik nie zawsze staje na półbiegu i są kłopoty z włączeniem półbiegu na postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. Do włączenia półbiegów jest jeden włącznik na desce rozdzielczej, pozostałe są od blokad mechanizmów różnicowych (przód, tył), oraz włączania napędu 4x4. Powodzenia!!!

 

Ja mam 2 do półbiegów. Przedostatni jak wlacze to mam żółwia po nacisnieciu sprzęgła a jak przełącze dodatkowo ostatni to mam zółwia włączonego na stałe.

 

Pytanie jak to poustawiac?? Jak włącze żółwia to czesto mi szarpie strasznie przy ruszaniu. Po przestawieniu śruby regulacyjej na tloku pod silnikiem bylo ok ale po kilku włączeniach po duzym obciążeniem ciągnik staje a za chwile rusza tak jakby sie ślizgał, albo wcale nie jedzie

 

Generalnie aby działał zółw musi zadziałac tloczek nad skrzynią oraz ten duży pod skrzynią ale nie wiem jak to ustawic

 

/edit - Wto Wrz 5 18:57:00

Położenia plywającego nie znalazłem. Chyba go poprostu nie ma a zamiast niego sa te podłuzne otwory w ramionach. Napewno można sobie ustawic wysokośc z jaka ma pracowac maszyna. Te dodatkowe 2 dzwignie podnosnika ktorych nie ma w 303 wydaje mi sie ze sa do ustawienia pracy z kolem podporowym lub bez - na 1 jest kropka a na 2 strzalka stad moj wniosek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie tanio kupić nowe częsci do E 281 C wcześniej dzwoniłem do agromy gorzów wielkopolski a w tamtym w gazecie zobaczyłem ogłoszenie i troche taniej było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co potrzebujesz bo w moich stronach to dużo do nich części mają po zwykłych sklepach. Mogę dać ci telefony do sklepów gdzie sprzedają części do Forszajów. Już je wcześniej podawałem ale nie wiem czy w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szarpie przy ruszaniu na żółwiu, to musisz wyregulować łapki na sprzęgle, te od drugiego stopnia sprzęgła, a ten drugi włącznik od żółwia, to nic innego, jak ręczne sterowanie siłownika pneumatycznego od drugiego stopnia sprzęgła, jak go włączysz, to po prostu pierwszy stopień sprzęgła jest rozłączony ( tak, jak byś wcisnął sprzęgło na "raz"), i wciskając normalnie sprzęgło nogą, podczas załączonego tego włącznika, sterujesz pedałem sprzęgła, tylko drugim stopniem sprzęgła, tym na którym ciągnie żółw. Jest to pewne udogodnienie, ale cały przebieg stosowania i sterowania, to kwestia przyzwyczajenia.

 

 

Teraz dla Piootra:

Agroma Wągrowiec- tel 67 262 08 26

handlarz w Zakrzewie koło Piły- tel 67 26673 09, kom. 604 633 216

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za namiary jutro podryndam bo musze całe dno kupić i chcę z tarką bo w tamtym roku odkręciła się stalinica i troche szmeli wyleciało z bębna 2600 dałem za noże , trzymaki przyciski i 2 dni kręcenia, a dna nie wymieniłem tylko pospawałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te łapki od żółwia reguluje sie na silownikach czy trzeba pod traktor wejsc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to są łapki od drugiego stopnia sprzęgła, jak przy każdym innym ciągniku, a dojście do nich chyba najlepsze od spodu, bo bocznym okienkiem w obudowie sprzęgła chyba nie dojdziesz

a tak apropo- nie regulowałeś nigdy sprzęgła, żeby równo brało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...