Piotrek 1 0 Napisano 19 Lutego 2010 Moim problemem jest to że gdy zacznie się kopać na 4 biegu przygasa i wtedy zaczyna dymić na czarno a gdy jest mu ciężko tak samo kopci na czarno jak lokomotywa co na to poradzić Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert23 0 Napisano 19 Lutego 2010 oddać pompę i wtryskiwacze do regulacji i sprawdzenia Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek 1 0 Napisano 20 Lutego 2010 Ja chce to zrobić samemu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert23 0 Napisano 20 Lutego 2010 sam to se możesz dawke zwiększyć-zmniejszyć lub zapłonem sie pobawić, jak sekcje dają słabe ciśnienie to pozostaje wymiana sekcji też na upartego se sam mozesz wymienić ale nie ustawisz juz ich samemu, sam wszystkiego nie zrobisz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek 1 0 Napisano 20 Lutego 2010 ona rok temu była u pompiarza ale póżniej był robiony remont i żeby ją dobrze dotrzeć i nie zarzynać przy docieraniu mechanik zmniejszył dawke paliwa jak to zrobił w ogóle nie miała siły ok tak niby powinno być a potem jak przyjechał żeby ustawić tak jak było wcześniej i tak popierdolił że szkoda gadać i dlatego sam prubuje to wszystko po ustawiać jak powinno być mam pytanie jak będę ustawiał i bez żadnego obiążenia dodawał gazu to powinien przez chwilę zadymić na czarno czy nie powinien puścić nawet dymka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek 1 0 Napisano 20 Lutego 2010 oczywiście w trzydziestce można podkręcić pompę i może dojść nawet te 5km ale musisz się liczyć z tym że będzie więcej palił będzie większe obciążenie silnika i sprzęgła ja też mam podkręconą i chodzi super Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert23 0 Napisano 21 Lutego 2010 Wiesz nikt nie stosuje takiego czegoś, żeby zmniejszać dawke aby dobrze dotrzeć silnik. Ja na Twoim miejscu nie pozwoliłbym dla tego mechanika koło pompy grzebać skoro pompa była niedawno robiona i ustawiana. Jak koleś zawinił niech na swój koszt ją ustawia... A pozatym zmniejszenie dawki i go przymulanie powoduje tylko wzrost temperatury silnika i szkodzi wtryskom itp. Sam robie remonty 30-stek i nigdy by mi do głowy nie przyszło zmniejszać dawkę aby dobrze dotrzeć silnik. W instrukcji obsługi wszystko jest dobitnie wyjaśnione jak docierać aby wszystko było ok... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert23 0 Napisano 21 Lutego 2010 A jeśli chodzi o Twoje pytanie to bez obciążenia jak dodasz gazu powinien pojawić się taki lekko czarny dymek, na wolnych obrotach nie powinien dymić (oczywiście przy rozgrzanym silniku sie to sprawdza) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dcnt 0 Napisano 21 Lutego 2010 Tego mechaniora od pompy to wez lepiej wygon z podworka, bo ci ciagnik zamiast naprawic popsuje, bo widac ze nie wie co za glupoty opowiada. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek 1 0 Napisano 21 Lutego 2010 dlatego chce to sam zrobić mam jeszcze jedno pytanie bo na tabliczce znamionowej na bloku silnika pisze typ s-312c moc 25km przy obrotach 2000 czy to jest na pewno silnik od ursusa c330 typ się zgadza ale moc nie bardzo powinien mieć albo 30,5km (według DIN) przy 2200 obr./min. (35 KM według SAE) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 21 Lutego 2010 dlatego chce to sam zrobić mam jeszcze jedno pytanie bo na tabliczce znamionowej na bloku silnika pisze typ s-312c moc 25km przy obrotach 2000 czy to jest na pewno silnik od ursusa c330 typ się zgadza ale moc nie bardzo powinien mieć albo 30,5km (według DIN) przy 2200 obr./min. (35 KM według SAE)z tego co czytam ponizej to piszesz ze jak ma ciezko to kopci fest zatem na moje oko to paliwa ma on dosc wiec moze ta pompa naprawde musi isc na stol probierczy a druga sprawa to jak remont silnika robil ten sam majster co ta pompe regulowal to i jedno i drugie jest dobrze zrobione,i trzecia sprawa to cos takiego jak filtr powietrza to jest czysty?moc to22kw( 30,5km) silnik s-312c a czemu masz inaczej tam to kto to wie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 21 Lutego 2010 a tak jeszcze dla jasnosci sruba o której jest tu mowa i o calej tej regulacji to dotyczy ustawienia rozruchowej dawki paliwa tak wiec jak pompa jest rozregulowana na sekcjach albo wypracowana to za wiele kreceniem ta srubka sie nie wskura Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek 1 0 Napisano 21 Lutego 2010 Ale cały cza nikt nie odpowiedział na pytanie czy ten silnik jest na pewno od ursusa c330 typ sie zgadza rok produkcji też tylko moc na tabliczce znamionowej 25 km dlaczego tak może ktoś mi wyjaśnić Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 21 Lutego 2010 Ale cały cza nikt nie odpowiedział na pytanie czy ten silnik jest na pewno od ursusa c330 typ sie zgadza rok produkcji też tylko moc na tabliczce znamionowej 25 km dlaczego tak może ktoś mi wyjaśnića niby od czego milby byc?te silniki byly montowane w wuzkach widlowych i w jakichs pompach ale to jeden i ten sam silnik. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek 1 0 Napisano 21 Lutego 2010 zgadza sie ale ten mechanik co był mówił że od 28 nie znam zbyt dobrze tego ciągnika bo pracował w pgr a każdy wie że oni tam robią różne cuda więc nie jestem pewien tylko ta moc na tabliczce nie zgadza się z tą mocą w danych technicznych i dlatego nie jestem pewien Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 21 Lutego 2010 no fakt od 28 to mozliwe no i by sie zgadzalo z ta moca ale to tylko kwestia pompy no ustawienia pompy wtryskowej bo ogolnie wszystko maja takie same,masz tam rocznik podany na tej tabliczce znamionowej? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaworaski 0 Napisano 21 Lutego 2010 otóż miałem zainstalowaną w swoim ciapku 330 , pompe wtryskowa od 28 leżala w szafie chyba z 18 lat zalana olejem i pergaminem owinieta, a wiec ciapek szedł jak burza, troche wiecej kopcił ale przecinak był, wada to że przed odpaleniem trzeba było przekrecic na pompie pokretło od dawki rozruchowej, no i nie idzie mieć takich wolnych obrotów jak na c-330 , regulator obrotów jest inny, a teraz mam po regenarcji ta co w nim siedziała oryginalna, i juz takiej pary nie ma Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 21 Lutego 2010 tzn ze miala solidnie dawke podkrecona ale to pokretelko to dobre rozwiazanie bo ulatwialo rozruch.-albo teraz zbytno ci skrecili ze juz tak nie idzie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaworaski 0 Napisano 22 Lutego 2010 nie no teraz nie narzekam, jest orginał i daje rade, zreszta tylko jest do fabrykowania, tur do słomy i wybierak z tyłu do kiszonki:D ale na tamtej pompie był moze podkrecony rzeczywiscie, bo ogiń w szopie dziury w ścianach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek 1 0 Napisano 22 Lutego 2010 rocznik niby mówi żr to silnik od trzydziestki oprócz silnika wszystko inne jest na pewno od trzydziestki tylko co do silnika nie jestem pewien bo gubi mnie ta moc rok produkcji silnika to 1970 typ też sie zgadza tylko ta nieszczęsna moc nie i powiedzcie mi teraz dlaczego? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 22 Lutego 2010 to musisz zapytac tego co ta tabliczke znamionowa nabil ale tak czy inaczej to czy 28 czy 30 czy nawet M to motor taki sam i jego srodek tez. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
małorolny2 0 Napisano 23 Lutego 2010 to musisz zapytac tego co ta tabliczke znamionowa nabil ale tak czy inaczej to czy 28 czy 30 czy nawet M to motor taki sam i jego srodek tez. Niestety ale różnice są ............. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert23 0 Napisano 23 Lutego 2010 Proste ze są:C-325 - S312 - 1810cm3 - 18,4 kW - 25KMC-328 - S312B - 1960cm3 - 20,6 kW - 28KMC-330 - S312C - 1960cm3 - 22,4 kW - 30,5KMalbo na tabliczce źle coś napisali z tą mocą lub moc właściwa a typ silnika inny... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek 1 0 Napisano 23 Lutego 2010 dziękuję za wszystkie rady i wskazówki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 23 Lutego 2010 kolego malorolny2 to napisz mi jakie sa roznice? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach