Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

Dziwne z tym "stuknięciem" bo u mnie w 360 też jest tak jak sie szybko puści sprzęgło i wszyscy mówią że tak ma być a komu sie tak nie dzieje to mówią że ma sprzęgło słabe
Co ma piernik do wiatraka ? Jak masz wszystko ok to żadnych stuków nie bedzię. Czy sprzęgło jest ok to raczej w orce czy przy kultywatorze wychodzi . Ja miałem sprzęgło padnięte a jak go szybciej puściłem to też stukało. A stukało i stuka bo są luzy na przekładniach zębatych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziwne z tym "stuknięciem" bo u mnie w 360 też jest tak jak sie szybko puści sprzęgło
A stukało i stuka bo są luzy na przekładniach zębatych.

Mam to samo Zobaczymy jak będzie po wymianie skrzyni i mechanizmu różnicowego. Sprzęgło nie ma nic do tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi chodziło raczej o to że sprzęgło ślzga i nie przekazuje takiego momentu obr. na zwolnice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Panowie

Mam 330 z 70 roku jak kupiłem ciągnik to przy ruszaniu telepało kołami i stukało a na 6-stce wyło jak cholera. Zrobiłem generalny remont tylnego mostu i zwolnic. Łożyska piasty wyorały takie gniazga że hej. I ... co w sklepie sprzedano mi klej LOCTAIL, .. wkleiłem łożyska i było OK .. do pierwszej orki kiedy włączyłem blokadę i po godzinie pracy polowej moja generalka poszła w pi..du. Znowu telepało stukało i wyło. W zimę zdjałem jeszcze raz zwolnice i dałem "DOBREMU" tokarzowi. Napawał wytoczył i po ok 20 godz prac wiosenno polowych jest cicho i nic nie stuka.

To jest naprawde dobry fachowiec - były nauczyciel mechaniki maszyn rolniczych+ odpowiedni park maszyn skrawających ( dla praktykantów ma nawet c330 w częściach do składania)

Koszt regeneracji 1 szt 100PLN.

A nowe zwolnice to dla mnie duża zagadka ( g..no owiniete w firmowy papier i sprzedawca wciskający kit że to ze starych zapasów URSUSA ).

Przy zakupie wystarczy tylko porównać starą wypracowaną oryginalną częśc z nową i

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Drodzy Panowie

Mam 330 z 70 roku jak kupiłem ciągnik to przy ruszaniu telepało kołami i stukało a na 6-stce wyło jak cholera. Zrobiłem generalny remont tylnego mostu i zwolnic. Łożyska piasty wyorały takie gniazga że hej. I ... co w sklepie sprzedano mi klej LOCTAIL, .. wkleiłem łożyska i było OK .. do pierwszej orki kiedy włączyłem blokadę i po godzinie pracy polowej moja generalka poszła w pi..du. Znowu telepało stukało i wyło. W zimę zdjałem jeszcze raz zwolnice i dałem "DOBREMU" tokarzowi. Napawał wytoczył i po ok 20 godz prac wiosenno polowych jest cicho i nic nie stuka.

To jest naprawde dobry fachowiec - były nauczyciel mechaniki maszyn rolniczych+ odpowiedni park maszyn skrawających ( dla praktykantów ma nawet c330 w częściach do składania)

Koszt regeneracji 1 szt 100PLN.

A nowe zwolnice to dla mnie duża zagadka ( g..no owiniete w firmowy papier i sprzedawca wciskający kit że to ze starych zapasów URSUSA ).

Przy zakupie wystarczy tylko porównać starą wypracowaną oryginalną częśc z nową i

POZDRAWIAM

Ot właśnie ! Cały problem ! Dobry tokarz to podstawa ! + odpowiednie maszyny do tego. A co do jakości częsci zamiennych to temat rzeka .......... długo by gadac . A wracajac o kleju . to wcale go nie kupowalem tylko załatwił mi znajomy z pewnej firmy , gdzie uzywają tego specyfiku do regeneracji wałów , a jakich mniejsza z tym ......... Narazie jest ok ....... wytrzymało 40 mth. A w zimie moze znajdę jakiegoś majstra , a gdy to nie pomoże to pozostaje mi tylko sklep ........ albo ..... ale to moja tajemnica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziwne z tym "stuknięciem" bo u mnie w 360 też jest tak jak sie szybko puści sprzęgło
A stukało i stuka bo są luzy na przekładniach zębatych.

Mam to samo Zobaczymy jak będzie po wymianie skrzyni i mechanizmu różnicowego. Sprzęgło nie ma nic do tego.

 

 

Pasowałoby walnąc wyklad o luzie sumarycznym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż panowie, to co mówicie to prawda. Potwierdziliście moje obawy co do wykonania regeneracji moich zwolnic. Regenerację zleciłem "niby wykwalifikowanym fachowcom", ale się zawiodłem.

Po dzisiejszej rozmowie z nimi, oddaję im do poprawy zwolnice.

Mam nadzieję, że naprawią swój błąd. O efekcie poinformuję.

 

Nie polecam: POM Tyczyn woj. podkarpackie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No cóż panowie, to co mówicie to prawda. Potwierdziliście moje obawy co do wykonania regeneracji moich zwolnic. Regenerację zleciłem "niby wykwalifikowanym fachowcom", ale się zawiodłem.

Po dzisiejszej rozmowie z nimi, oddaję im do poprawy zwolnice.

Mam nadzieję, że naprawią swój błąd. O efekcie poinformuję.

 

Nie polecam: POM Tyczyn woj. podkarpackie.

 

 

Czyżbym miał troszkę racji ? Ale POM Tyczyn słynie z napraw silników ! Spoktałem się z wieloma osobami i każdy sobie chwali wykonane przez nich naprawy główne ! Widocznie Twoje zlecenie przerosło możliwości tych panów. Rolnik 11 skąd dokładnie jesteś ? Ja okolice Krosna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem z bliskich okolic Rzeszowa. Ja też słyczałem od wielu osób, że oni dobrze wykonują naprawy, nie wiem dlaczego u mnie tak wyszło. Mialem nadzieję, że będzie wszystko dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TEMAT dyskusji

Ładowanie - Alternator

Po ok 5 godz pracpolowych na wolnych obrotach nie pali sie ani nie żaży kontrolka ładowania tylko pulsuje z częstotliwością co 1-2 sekundy jak obroty wzrastaja to przestaje, lub po zapaleniu np świateł postojowych

Czekam na opinie

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od czego masz alternator ( oryginalny, czy od smapchodu )?

Jeśli jest od samochodu to zmień sobie koło pasowe na mniejsze. Wtedy uzyskasz na wolnych obrotach ciągnika większe obroty alternatora. Kontrolka nie powinna się świecić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile bedzie mnie kosztował generalny remont silnika do 30 bo mam zamiar oddac do remontu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SZP ROLNIK11

To nie jest problem koła pasowego ładowanie jest OK na wolnych obrotach kontrolka sie nie zaży ani nie pali. Jak juz pisałem chodzi mi o stan pulsowania kontrolki po ok 5-6 godz pracy ciagnika.

Alternator typowy jak w c330 czyli chyba polonezoski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ile bedzie mnie kosztował generalny remont silnika do 30 bo mam zamiar oddac do remontu ?

 

 

Nezbadane są wyroki Boskie !

 

Ale tak na poważnie to miałem popozycję remontu za 1200 zeta + regeneracja pompy za 250 zeta !

Czyli ~ 1450 zł .

Zresztą silnik w ciapku jest prosty jak budowa cepa i można to zrobić samemu, wtedy tylko częsci kosztują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SZP ROLNIK11

To nie jest problem koła pasowego ładowanie jest OK na wolnych obrotach kontrolka sie nie zaży ani nie pali. Jak juz pisałem chodzi mi o stan pulsowania kontrolki po ok 5-6 godz pracy ciagnika.

Alternator typowy jak w c330 czyli chyba polonezoski.

 

 

Od którego roku jest w c330 alternator z poloneza A mam pytanie czy podczas tego migania masz akumulator sprawny czyli silny czy słaby Bo to moze być powodem tego ze już masz naładowane aku i już prąd z owego alternatora nie jest już potrzebny, wiec nie ładuje zbytnio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy od poloneza czy od fiata to mało istotne problem jest jeden kontrolka

Jak naładowane akumulatory to kontrolka bedzie się palic bądź migać...

wg mnie chyba nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miras ja mam 330 z czerwca 1986 r. i to byl ostatni model "zwyklej" 330 bo od lipca 1986 r. szly juz 330M i one mialy alternator. Nie wiem czy od poloneza ale emki alternator maja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy od poloneza czy od fiata to mało istotne problem jest jeden kontrolka

Jak naładowane akumulatory to kontrolka bedzie się palic bądź migać...

wg mnie chyba nie

 

 

Masz rację. Kontrolka jest tylko po to aby sygnalizować brak prądu ładowania akumulatorów. Palić się będzie jeżeli tego pradu nie ma , czyli są zbyt niskie obroty silnika lub nastąpiło uszkodzenie w obwodzie ( padł alternator , ewentualnie regulator napięcia czy został przerwany kabel ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie czemu miga! Masz to samo co ja we władku. Silnik na dwóch garach pracuje nie równo wiec na niskich ( dodam bardzo niskich) To kontrolka miga bo jak uderzy mieszankia to wzrastają obroty a jak spreza to zmniejszają. Wiec jak coś to wystarczy tylko dodac gazu i jest spoko. Ja w wózkach widłowych mam silnik z c330 z 1990 roku to mają prądnice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CZy mozecie podac jakie macie typy alternatorów w c330

 

SzP MIRAS

Wiem o tym ... miga z częstotliwością pracy silnika

U mnie natomiast potrafi migać co 2 sek na wyższych obrotach

 

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To przydało by się popatrzec na komutator i szczotki! Pewnie wystarczy tylko nowe szczotki dac i komutator podtoczyć. W końcu to już ma troche latek Według mnie to mozę byz powodem migania, jak miganie nie znika z obrotami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CZy mozecie podac jakie macie typy alternatorów w c330

 

SzP MIRAS

Wiem o tym ... miga z częstotliwością pracy silnika

U mnie natomiast potrafi migać co 2 sek na wyższych obrotach

 

POZDRAWIAM

 

 

Ja mam od Poloneza bez wbudowanego regulatora prądu ładowania ( regulator elektroniczny mam osobno ). Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co jest przyczyną braku świateł w trzydziestce? w zezłym roku była zrobiona cała instalacja a teraz ani jedna żarówka nie świeci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może stacyjka? Jakiś kabel się nie odpioł?? przejżyj wszystkie połączenia i szukaj do kond dochodzi prąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...