Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

czasem jest tak ze ta sprężyna co jest w środku jak nowa i twarda moze nie załączać czasem złapie czasem nie... Tez tak miałem kiedyś, u mnie pomogło wypolerowanie papierem wodnym tego wodzika i posmarowanie go smarem zeby bez problemów chował sie do środka. Na początek sprawdz wszystkie połączenia czy dobrze dokręcone, czyste itp

 

czyli co mam zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze sprawdz go na sucho czyli wyjmij z rozrusznika odłącz przewod co idzie od aku, zostaw tylko ten co idzie od włacznika jest przykręcony małym wkrętem, przytknij automat do masy w ciągniku gdzie kolwiek i włącz włlacznik i zobaczysz czy bez problemów ten bolec sie chowa do środka, powinien bez problemów sie chować, jak pisałem wczesniej posmarowałem go smarem u siebie... Inna sprawa czy prawidłowo włożyłeś ten automat do rozrusznika???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam automat odpowiada tylko za wyciąganie zębnika rozrusznika na zewnątrz, aby zatrybił z wieńcem koła zamachowego, oraz za pomocą styków przekazuje prąd do rozrusznika. Weź podłącz sam elektromagnes pod akumulator (może być zamontowany na razruszniku) i sparawdź czy za każdym razem działa tzn czy wypycha tryb na zwnątrz. Ponieważ jest nowy to styki powinien mieć w pożądku. U nas się zdażyło że elektromagnes był nowy, a nie działał. Reklamacja została uznana.

Sprawdź czy masz dobre połączenie rozrsznika z akumulatorem, przewody, klemy, masa itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko bylo juz sprawdzane pozostaje mi chyba tylko wymienic szczortki i tuleje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszystko bylo juz sprawdzane pozostaje mi chyba tylko wymienic szczortki i tuleje?

 

kolego maher141 to temu pisałem wcześniej napisz wszystko dokładnie co sie dzieje i co juz robiłeś i sprawdzałeś zeby nie było nie porozumień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam błagam o pomoc. zmieniałem pare kół w sześćdziesiątce czyli koło talerzowe i atakujące, i przy okazji postanowiłem wymienić pierścienie na podnośniku. i od tej pory jak zapale ciągnik to na wolnych obrotach pompa podnosi normalnie a jak tylko dodam więcej gazu pompa podnosi bardzo powoli. zmniejszanie i dawanie więcej gazu nic nie daje podnośnik b. powoli podnosi. muszę wyłączyć i włączyć wałek i pompa znowu na wolnych dobrze podnosi gdy tylko zwiększę obroty problem sie powtarza. proszę o pomoc. mecze sie trzeci dzień i juz nie mam sił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszystko bylo juz sprawdzane pozostaje mi chyba tylko wymienic szczortki i tuleje?

 

kolego maher141 to temu pisałem wcześniej napisz wszystko dokładnie co sie dzieje i co juz robiłeś i sprawdzałeś zeby nie było nie porozumień

 

dzieje sie cos takiego ze nie za kazdym razem mi odpala gdy raz przycisne to musze 2-3 razy i wtedy dopiero odpali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszystko bylo juz sprawdzane pozostaje mi chyba tylko wymienic szczortki i tuleje?

 

kolego maher141 to temu pisałem wcześniej napisz wszystko dokładnie co sie dzieje i co juz robiłeś i sprawdzałeś zeby nie było nie porozumień

 

dzieje sie cos takiego ze nie za kazdym razem mi odpala gdy raz przycisne to musze 2-3 razy i wtedy dopiero odpali

 

ale co sie dzieje jak przyciśniesz odzywa sie wogle rozrusznik czy milczy (chodzi mi o to co sie dzieje po przyciśnięciu startera) jedna opcja: możesz słyszeć pstryknięcie samego automatu ale wirnik ani drgnie, druga opcja: wirnik moze się obracać w rozruszniku ale nie kręcić wałem bo tryb nie dochodzi do wieńca, trzecia opcja: tryb rozrusznika nie zazębia się z wieńcem z powodu wyrobienia tulejek lub samego trybu. Jest pare opcji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jest taka opcja, że może przepuszczać te sprzęgiełko co jest razem z zębatką rozrusznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze jest taka opcja, że może przepuszczać te sprzęgiełko co jest razem z zębatką rozrusznika

niekiedy nie odpala za 1 razem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"maher14" czegoś tu nie rozumiemy, wcześniej pisałeś że masz zamiar wymienić tulejki i szczotki, z tego co teraz piszesz wynika że tego nie zrobiłeś.

Możliwe są następujące niedomagania ze strony rozrusznika:

1. po naciśnięciu przycisku startera rozrusznika nie ma siły kręcić, kontrolki przygasają.

a) słabe akumulatory

b) luźne klemy na akumulatorach, ew. brak masy

c) zakleszczona szczotka

2. po naciśnięciu przycisku startera rozrusznik słabo kręci

a) przyczyny jak wyżej

b) zużyte tulejki

3. po naciśnięciu przycisku startera słychać pstrykanie automatu, a rozrusznik nie kręci

a) luźne klemy na akumulatorach, ew. brak masy

b) uszkodzony automat rozrusznika (elektromagnes)

Z takimi niedomaganiami się spotkałem, jak ktoś miał jeszcze jakieś inne to niech dopisze, będzie więcej do wyboru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maher141 widze ze nie potrafisz dobrze opisać swojego problemu To w związku z tym radziłbym wyjąć rozrusznik, jak się znasz i wiesz jak to zrobić, to rozebrać go na części pierwsze, wszystkie elementy umyć najlepiej w benzynie nastepnie sprawdzić jakie masz luzy na tulejkach jak duże to wymień je na nowe, jaki jest stan zazębnika czy nie jest pęknięty czy zeby całe itp, następnie szczotki czy jeszcze nie są wyrobione i czy nie zawieszaja się w prowadnicach. Na konieć drobnym papierem ściernym przetrzeć komutator wirnika i cieńkim śrubokrętem ścieżki miedzy płytkami komutatora wyczyścić. Smarujesz wielowypust smarem zakładasz ten zespół sprzegający (zazębnik) na oś wirnika szkładasz wszytko pokolei w odwrotnej kolejności jak rozbierałes i juz nie ma innej możliwości musi wszystko być ok A jak nie znasz się na tym to lepiej daj komuś kto się zna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
akumulatory sa nowe...

a traktor stary dlatego nie działa

 

sprawdż jeszcze połączenia między akumulatorami, połączenie do masy i do rozrusznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
akumulatory sa nowe...

a traktor stary dlatego nie działa

 

sprawdż jeszcze połączenia między akumulatorami, połączenie do masy i do rozrusznika

 

to juz zostało sprawdzone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to juz nie ma innych opcji usterek niz te które zostały wczesniej wymienione na tym forum jak mówisz że sprawdzałeś... to poprostu musiałes cos przeoczyć przy sprawdzaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze ich nie wymieniałeś kilka dni temu mówiłes że to zrobisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy ma ktos moze katalog do C-328 generalnie chodzi mi o skrzynie biegów ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy co sądzicie o tych nowych szybkoobrortowych rozrusznikach z przekładnią planetarną? Chce sobie taki właśnie sprawić do mojego ciapka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...