Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

wiecie moze jakie bezpieczniki(o jakiej mocy)muszą byc w MTZ??.i jaka moc do czego i w ktorym miejscu musi byc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy narzekają na wykonanie pronarów pierwszej generacji, a może ktoś mi powie jak oni skłądają te drugiej generacji czy P5 itd.

Ciekawy jestem P8 czyli pronar 804A co to za cudo bo dane techniczne nie szczególne i spalanie też większe tylko cena ciekawa, a najciekawszy jestem jak to poskładają ale teraz to sie tego nie dowiem, a wy co sądzicie o P8?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://www.pronar.pl/ciagniki/804a/804a.html

 

/edit - Czw Paź 12 18:37:28

A w ogóle co to za silnik w tym 804A? Wymiary tj. pojemność, średnica i skok tłoka taka sama jak w MMZ D-243, ale moment obrotowy mniejszy o ok. 10%, żużycie jednostkowe paliwa dużo wieksze, obroty znamionowe podniesione do 2400. Czy to jest D-243 spełniający rygorystyczne europejskie normy? To ja dziękuje za taki silnik. Przy obecnych cenach ropy bardziej martwie się o mój portfel, niż o stan środowiska.

Wypowiedź znalazła się w temacie o ciągniku Foton, swoją drogą nie wiem, czemu tam.

 

A co do samej wypowiedzi. Wystarczy wejść na powyższą stronę i tam piszę, jakie są wymiary.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P8???? brzmi obiecująco jak narazie nie ma tego w sprzedaży ale zobaczymy może bedzie lepszy, może gorszy cena jest tańsza od dwójek czyli modeli serii 5xxx chociaż te wyposażone w silniki perkinsa lub iveco robią wrażenie nawet pod względem wyposazenia i solidności wykonania jeśli ktos ma taki ciągnik chetnie posłucham opinii na jego temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pod podłogą, pod siedzeniem jest rozdzielacz, który steruje się tą właśnie dźwignią.

ja u siebie zadnego rozdzielacza tam nie widze. Jest tam tylko tłok podnosnika i nic wiecej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć od strony dzwigni zmiany biegów, zaraz za dzwignią masz taką blache odkręcaną to ją odkręć i tam musi być rozdzielacz, bynajmniej w moim tak jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dobra odkrece i co dalej??jak połaczyc to z tą dzwignią regulacyjna jak on siega do baku tylko?? cos jest z tym pojebane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie Eryko ktoś wymontował w twojej maszynie ten rozdzielacz, pewnie zasilanie siłownika masz połączone bezpośrednio z rozdzielacza głównego troche szkoda, bo to fajna sprawa podczas orania jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm wszystko mozliwe bo nie ma tam tego rozdzielacza. Moze jakos postaram sie to zamontowac... bo to bardzo przydatne w pracy. Ale w sumie bez tego nie jest zle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Właśnie remontuję mtz-82 rocznik 1984. Kupiony nowy. Przez 22 lata nie zaglądałem do silnika, ale ostatnio osłabł. I co się okazało, do wymiany pierścienie, tłoki, ale wał korbowy i panewki super. Na cylindrach nie ma śladu zużycia, niewiarygodne, ale to prawda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ja kupiłem mojego MTZa (z DDR, z jakiegoś "kołchozu"), 89 rok, 6000 mtg, to też robiłem remont silnika, bo dosłownie żarł olej, 5 litrów na dzień roboty, ale cisnienie w ukł. smarowania było ok, i jakże wielkie było moje zdziwienie, gdy po rozebraniu okazało się, że cylindry i tłoki są praktycznie nie zużyte, na cylindrach żadnych progów, żadnego luzu tłoka w cylindrze, tylko pierścieni olejowych praktycznie już nie było, pozostałe pierścienie nie naruszone, wał i panewki gładziutkie jak lusterko, bez żadnego luzu, ale wymieniłem tłoki, cylindry i pierścienie, oryginalne ruskie udało mi się kupić, ciągnik śmiga u nowego właściciela do dziś, olej od zmiany do zmiany bez dolewania, chodzi pięknie. Jednak rusek, to rusek, kto go ma, ten wie, że to skarb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lepiej MTZ jako mała skarbonka ktora duzo zrobi, niż C-360 jako duża skarbonka ktora mało zrobi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To misiek nie wiesz, co straciłeś (wszystko zależy od wykorzystania) u mnie MTZ jest juz traktowany jako ciągnik na emeryturze (przywieźć zawieźć i oleju dolać )

Ale nigdy nie kupiłbym ursusa jak ciągnik do najcięższych prac i jeszcze wydać kupę kasy za cos, co nie jest tego warte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wszystko zalezy od upodobań, ja np. jezdze mtz-tem jeszcze z tą małą kabiną i jak wsiąde do 912 to czuje sie jakoś nie swojo, nisko sie siedzi i słabo widać maszyny zaczepione z tyłu z powodu tych błotników, kazdy ma swoje zdanie na ten temat i takowe będzie miał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapnie, zapnie i to sporo, chyba misiek nie wiesz na co stać porządnego MTZa, ja moim ciągałem agregat uprawowy "LECH" z Expomu, hydraulicznie składany, bodajże 3,8 m i około tony wagi, z trzema wałami kruszącymi z przodu i sześcioma strunowymi z tyłu, całość na bronie redlicowej, kumpel chciał pożyczyć sobie, przyjechał 385 i nie dał rady podnieść agregatu. Wiadomo, że zależy na co się trafi, ale akurat mój rusek był wyjątkowo udany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myśle o nowym belarusie najprostrzej wersji czy praca z synchronizowaną skrzynią jest dużo łatwiejsza? Wystarczyła by mi nawet mniejsza mtz 62 km gość w agencji chwalił że w porównaniu do 60tki dużo lepsze i mniej palą, a ile mniej pali mtz serii 500 od tej serii 800 bo rzadko wykorzystywałbym te 80 koni, czy 820 bez obciązenia pali podobnie do 500? Prosze o rade!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MTZ serii 800 ma zużycie paliwa dużo niższe, jak

 

/edit - Pią Paź 20 23:35:21

Sory popieprzyły mi sie klawisze,

MTZ serii 800, ale wszystko zależy jak ustawiona jest pompa wtryskowa, bo zwiększając dawke paliwa, możesz z silnika MTZa 500 wykrzesać nawet 70 KM, pomimo, że budowa silnika jest troche inna, a różnica polega na tym, że silnik od MTZ 500 ma tzw komore wirową, tłoki mają płaskie denko, a komora spalania jest w głowicy, choć ta różnica ma swój plus, bo podczas odpalania go zimą, odpala bez problemu, bo w głowicy są świece żarowe na które bezpośrednio wtryski podają paliwko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tylko pytanie, w czym bo sam nie wiem w moim gospodarstwie nie wyobrażam sobie ursusa zamiast mtz a to proste, dlaczego

Mało pali,tanie części,na pewno, zwinnjejszy,wiedzie do obory i za 1000 zł z groszami robie remont

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

500 odpala lepiej zimą duży plus , pewnie skrzynia biegów i przedni napęd też dłużej pochodzi w końcu mniejsza moc, a poradź mi tato.marty czy jest sens zapłacić 10 tyś więcej za belarusa za napęd typu belkowego na kołach 24 zamiast normalnego stożkowego resorowanego a to też duża zaleta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

źyczę ci, aby twój ursus zrobił tyle, co mój mtz

Od 1996 do 2005 obrabiał 105 ha 1000 mtg to ja rocznie trzaskałem

I jeszcze raz to powiem dla gospodarstw do 30 ha mtz jest najlepsza maszyna

A do prac pomocniczych to ursus sie chowa (np jest za wolny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...