Skocz do zawartości
wdudzinski

Wszystko o ciągnikach John Deere

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wybrałem Valtre. Pojeździłem na valtrze i miałem dziwne wrażenie, że jak schodze z 1800 obr. w dół to sprzęt idzie lepiej i faktycznie! Diler wytłumaczył mi, że wynika to z charakterystyki momentu obrotowego. Pozatym Valtra zna się na obciążeniu. JD spali dużo więcej w lekkich robotach (np. przy TUR), których ja będę miał najwięcej. NH odpuść sobie Valtra i JD zrobią więcej pozatym nie nawidzę NH przy turze kompletny brak stabilności nimi poprostu buja. Ja wybrałem A 85 i myślę, że nie będę żałował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaro,może hurtem mi też wyślij tabele od 5720. PAJOWO@tlen.pl

 

Valtra na pewno nie jest kiepska,ale skrzynia 12 biegowa to nie 16 i wszystko ze sprzęgłem.Podnośnik jest bez wspomagania siłownikiem i chyba jest lżejsza od jd.

Paweł napisz jak radzi sobie A85 z turem, czy jeździsz z balastem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja swój odbiorę we wrześniu ale byłem u jednego szczęśliwego właściciela! Bardzo chwalił sobie oryginalnego tura, ponieważ ma akumulatory (takie jak ma kombajn przy hederze). Jeżdzi bez balastu, nie wypycha nim gnoju, ponieważ ma ładowarke JCB (przy 150 krowach na głębokiej ściółce) ale w tym miesiącu przerobił już kilkaset bel (ładowarki do bel nie używa) i jest bardzo zadowolony. Diler mówił mi że obciążenie z tyłu nie bedzie potrzebne.

 

/edit - Wto Sie 8 12:39:17

MOD mi tu zaraz szkołę życia da ale...

Zapomiałem dodać, że do valtry możesz wziąść HiShift (sprzegło wciskane przyciskiem umieszczonym na wszystkich wajchach) i masz problem z głowy! Ta skrzynia ci wystarczy aż nadto bo biegi są fantastycznie dobrane przynajmniej tak mówił mi ten właściciel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej JARO prosiłbym tą tabelke spalania JD slavomnich@wp.pl

na najbliższe SPO planuje zakupić ciągnik tej klasy i już chcę sie rozejrzeć w temacie.

DZIĘKI

POZDROWIONKI

 

/edit - Wto Sie 8 14:37:52

wjakiś czas temu JD 5720 był po 119 i 125 tyś netto ale ostatnio poszły w góre o ok 5 tyś zł (netto)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napiszcie mi czym się różni podnośnik w JD gdy od jego obsługi jest takie okrągłe pokrętło od tego z podłużnym przesuwaem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiedzcie mi jeżeli wogóle da się jednoznacznie powiedzieć czy JD są oszczędnymi ciągnikami czy raczej nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko! zamówiłem sobie dwie przyczepy DB10000, czy 6620 poradzi sobie z nimi? diler i w fabryce mówią że tak ale wolał bym opinie użytkowników!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej Jaro,według tej tabelki JD5720 to smok(15-18l/h) chyba,że to na motogodzine.Jak szybko nakręcają się motogodziny u Ciebie?

Ile spalisz paliwa w ciągu dnia?Zbiornik(90l) starcza na dwa dni pracy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

90l na 2 dni pracy to chyba dla 3512 wystarczy a nie JD 80km przez dzien to swobodnie to opyli w ciezszej robocie wiem po swim w zwijajacej 12godzin chodził bez przerwy i 85l poszło a tez prawie 80Km a spalanie Jdi zetora to praktycznie jeden poziom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli lekką prace lub jakąs mieszaną.Kolega ma Proxime 80km i twierdzi,

że w prasie zwijającej 12-14h pracy dziennie zbiornik 120l starcza na dwa dni.

Troche mało jak na mój gust.

Inny znajomy ma 5314 i w prasie zbiornik 55l starcza mu na caly dzień.

Proxima to też już silnik Euro 2.

JD 5720 paliłby więcej???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciez ja mam 7341 zbornik tez 120l, ale tak jak pisałem wczesniej w prasie zwijajecej na 12 godzin pracy spalił 85l ale ja nie żałuje ciagnika ani prasy i moje belki nie robia sie plackowate po tygodniu w stercie A w te gatki ludzi to sobie mozna wsadzic ...... każdemu mało pali To jest smieszne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do wypowiedzi "jakiś" tam ludzi którzy narzekają na spalanie w JD to trzeba przymknąć oko! na dniach otwartych w KUHN (w jelonku) rozmawiałem z paroma kolesiami którzy narzekali na spalanie że za duże! ale co dziwne tylko u kolesi krórzy przerzucili się z Ursusów, Zetorów na JD. potem rozmawiałem z kolesiem który miał podpiętego kompa do 8330, i koleś mi powiedział tak:

JD dużo pali jeśli nie wykorzystuje mocy (np. tak jak bym swoim 6620 ciągał dwie przyczepy 3,5 tony ), i wtedy gdy chodzi na za wysokich obrotach "to nie silnik zetora że trzeba go na 2200 obrotów wkręcać"

Ja osobiście na temat spalania(6620) będe mógł się wypowiedzieć gdzieś za 2 3 tygodnie, jutro ruszam na ściernisko

PS

jak ktoś może to napiszcie o tych przyczepach

 

pozdrowienia z nienacka dla [you]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale widzisz to właśnie charakteryzuje nie oszczędny silnik - nie zna sie na robocie. Naprzykad JD moim zdaniem pali nie wiele mniej w turze niż w orce, a wgospodarstwach mlecznych takiej roboty jest najwięcej!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Pabloo-zbiornik ma 131 litrów,licznik wybija godziny zegarowe,średnie zużycie paliwa przez ostatnie 150 godzin to 6,125 l/h (praca w belarce i przy podorywce ,trochę lekkiego transportu)

@Biały -tu nie można porównać bezpośrednio Twojego Zetora z 5720 bo u mnie włączam 540 eco i latam na niższych obrotach silnika

PS.JD jest po regulacji pompy -przedtem była masakra(prawdopodobnie miałem 100 konny ciągnik

A tak ogólnie to żaden ciągnik nie chodzi na powietrze i każdy jeden jak dostanie w cztery litery to wciągnie -mój również (i wtedy na pewno nie będzie już 6,125)-tyle,że ja staram się jeździć dosyć ekonomicznie a i ziemie mam lekkie.Aha i jeszcze jedno -większość moich sąsiadów jest święcie przekonana ,że spalanie można rozpoznać po objętości zbiornika paliwa(pełny zbiornik =10 godzin ciężkiej pracy)-ostatnio zabiłem im klina pytając się niewinnie czy Forterra 8641 (180 litrów) pali o 10 litrów na godzinę więcej niż Ursus 5714

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ jaro to pali ci połowe tego co mój MF pali sredni na mth tylko mój bije motogodziny przy 2000 obroty silnka

 

@ biały jak ci tyle zetor spalił to jest nadwyraz oszcędny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatni zrobiłem 12ha sciernisk brona talerzowa 3,15m i spalił mi jakies 80l mi sie wydaje ze to nie jest zły wynik:) Te 12ha w kilku kawałkach robiłem 6-7 godzin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli licznik wybija godziny zegarowe to ciężko porównać pracę takiego ciągnika.

W pługu i podobnych pracach 6l to nie tak źle jak na obciążony ciągnik i większych obrotach silnika,ale czy godz.takiej pracy jest równa pracy w ładowaczu na malych obrotach? W ladowaczu chyba spaliłby mniej?

Ile kosztuje taka regulacja pompy?

Czy ktoś ma jakieś informacje na temat magnetyzerów,które też mają obniżać zużycie paliwa i dodają mocy? Bynajmiej w reklamie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorki za orty (mam na to papier także sorki)

wczoraj obcykałem 20hektarów ścierniska ale ile spalił mi 6620 jeszcze nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...