rafik256 0 Napisano 28 Kwietnia 2009 Pawelmf poprostu autotronic nie będzie sterował tą funkcją, będziesz sterował ją ty, tzn przełącznikiem załączać i wyłączać bezpośrednio elektrozawór. Miron doradź czy sterować bezpośrednio 12v czy(jak zauważyłem na forum) przez żarówkę, a jeżeli tak to jakiej mocy dać w szereg.Koledzy Rafik i Miron dziękuje za podjęcie tematu. Ja w poście napisałem "przełącznik",czyli po przełączeniu czy przyciśnięciu podaje cały czas napięcie aż do momentu wyłączenia, a sprawa żarówki w szereg miała na celu zabezpieczenie cewki elektrozaworu przed nadmiernym prądem, bo podobno, a nie mam tego sprawdzonego autotronik obniża napięcie po "złapaniu" elektrozaworu. Ale jeżeli piszecie że są modele ferdków z bezpośrednim sterowaniem z przycisku to chyba nie byłoby trzeba ograniczać tego prądui zawór sie nie spali.po co chcesz kombinowac z innymi przełącznikami kiedy wystarczy dołozyc kilka rzeczy spiąc kilka przewodów z oryginalnej ilstalacji i masz wszystko jak w oryginale na starych podzepołach. Wszystko może dizłac jak przed awarią a koszt takiej naprawy to max 15 zł, po co szpecic wnetrze kabiny jakimis nieoryginalnymi przełacznikami a taka przeróbak jest prosta i pewna. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paw 0 Napisano 28 Kwietnia 2009 Witam PAW ja mam mf 3125 dopiero dwa miesiące i nemogę nic na jeg temat powiedzieć miałem problem z elektryką ale wziołem porządnego elektryka i usunoł awarie a nie wiesz gdzie w mf znajduje się pompa olejowa od podnośnika witam , szczeze mówiąc na sto procęt niewiem , bo nie miałem takiej potrzeby, ale czytając wczesniejsze posty trzeba odkręcić kopułę która jest pomiędzy elektrozaworami a filtrem oleju, pisze z pamięci ale jutro pójdę jeszcze zobaczyć czy tam jest takowa, w każdym razie do wymiany pompy nie musisz go rozbierać.P.S masz zajechaną pompę ? jakie ma objawy ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron 0 Napisano 29 Kwietnia 2009 widocznie były stosowane przyciski które zaskakiwały po wcisnięciu i takie które niezsakakiwały. pisałem swoją wypowiedz pod kontem przycisku który zaskakuje więc obejscie na krótko jest najprostszym obejściem które tazdy wykona sam . i bedzie działało skoro takie rozwiazanie jest zastosowane fabrycznie isam wykonałem juz kilka takich obejśc ..twoje rozwiazanie rafik jest bardzo dobre z tym przezutnikiem ale kto ztym niemiał nigdy do czynienie niewiem czy sam sobie poradzi. wiec może zamieść na forum jakiś schemacik . czy tylko jest to twój patent .pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaworaski 0 Napisano 29 Kwietnia 2009 a koledzy może powiedzcie mi jak sprawdzic ten czujnik ktory jest wkrecony w pokrywe podnosnika, ktorego koniec znajduje sie tuż nad kołem talerzowym mechanizmu rożnicowego, nie znam jego dokladnie jego nazwym wiem że słuzy on komputerowi do pomiaru predkosci, u mnie jest walniety na 90% tylko musze miec pewnosc nim go wymienie , znacie jakis sposob na sprawdzenie????? z gory dzieki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaworaski 0 Napisano 29 Kwietnia 2009 sorki nie dopisałem modelu mojego 3065 , z 94 roku, Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekgoly 0 Napisano 29 Kwietnia 2009 cześć PAW więc jeszcze tak żle niejest ale zaraz jak go przyprowadziłem olej się porządnie rozgrzałto na wolnych obrotach ciężko kręciło się kierownicą ale dodać trochę gazu to jest dobrze a pod elektrozaworami jest pokrywa ale ciekawe jak się ją zdemie czy to wszystko się nierozwali Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wjmarcia 0 Napisano 29 Kwietnia 2009 Pawelmf poprostu autotronic nie będzie sterował tą funkcją, będziesz sterował ją ty, tzn przełącznikiem załączać i wyłączać bezpośrednio elektrozawór. Miron doradź czy sterować bezpośrednio 12v czy(jak zauważyłem na forum) przez żarówkę, a jeżeli tak to jakiej mocy dać w szereg.Koledzy Rafik i Miron dziękuje za podjęcie tematu. Ja w poście napisałem "przełącznik",czyli po przełączeniu czy przyciśnięciu podaje cały czas napięcie aż do momentu wyłączenia, a sprawa żarówki w szereg miała na celu zabezpieczenie cewki elektrozaworu przed nadmiernym prądem, bo podobno, a nie mam tego sprawdzonego autotronik obniża napięcie po "złapaniu" elektrozaworu. Ale jeżeli piszecie że są modele ferdków z bezpośrednim sterowaniem z przycisku to chyba nie byłoby trzeba ograniczać tego prądui zawór sie nie spali.po co chcesz kombinowac z innymi przełącznikami kiedy wystarczy dołozyc kilka rzeczy spiąc kilka przewodów z oryginalnej ilstalacji i masz wszystko jak w oryginale na starych podzepołach. Wszystko może dizłac jak przed awarią a koszt takiej naprawy to max 15 zł, po co szpecic wnetrze kabiny jakimis nieoryginalnymi przełacznikami a taka przeróbak jest prosta i pewna.Rafik masz racje, ale w chwili obecnej jest duży wybór różnych przełączników czy przekaźników i każdy coś dobierze co mu pasuje. Chciałem robić ten układ z żarówką ale tylko w celu ograniczenia prądu na zaworze, ale jeżeli macie to przetestowane że działa poprawnie po podaniu napięcia i nie trzeba nic ograniczać to zasile go bezpośrednio. Dzięki za pomoc i pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paw 0 Napisano 29 Kwietnia 2009 cześć PAW więc jeszcze tak żle niejest ale zaraz jak go przyprowadziłem olej się porządnie rozgrzałto na wolnych obrotach ciężko kręciło się kierownicą ale dodać trochę gazu to jest dobrze a pod elektrozaworami jest pokrywa ale ciekawe jak się ją zdemie czy to wszystko się nierozwaliCześć ,sprawdziłem dzisiaj w istrukcji napraw (zapomniałem ze mam ! ) pompa jest pod elektrozaworami , nic tam nie rozwalisz ale widze że przy okazji do wymiany jest kilka oringów , bo stare pewnie będą wycisnięte. Sprawdzałeś gdzieś ile taka pompa kosztuje do tego modelu? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekgoly 0 Napisano 30 Kwietnia 2009 witaj PAW jak patrzyłem na alegro to do tego modelu można kupić za 1200 zł nie wim czy to ta., a jak masz jakąś ksiąszke napraw albo katalog części może byśmy się zdzwonili i bym sobie ją skserował . patrzyłem na alegro to wszystko jest w języku angielskim .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paw 0 Napisano 1 Maja 2009 witaj PAW jak patrzyłem na alegro to do tego modelu można kupić za 1200 zł nie wim czy to ta., a jak masz jakąś ksiąszke napraw albo katalog części może byśmy się zdzwonili i bym sobie ją skserował . patrzyłem na alegro to wszystko jest w języku angielskim ....ja do odmiany mam w języku niemieckim , ale ta pompa wydaje mi się troche tania , napewno nowa? co do instrukcji napraw i katalogu części mój GG 11305595 i przeważnie po 21.00 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekgoly 0 Napisano 1 Maja 2009 witaj PAW natej stronie w alegro jest pompa hydrałliczna do MF 3125 http://www.allegro.pl/item616992428_pompa_hydrauliczna_massey_ferguson.html zobacz sobie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawelmf 0 Napisano 5 Maja 2009 Panowie mam problem z wyłączeniem napędu w mf6150 sprawdzałem do przełącznika dochodzi prą a do elektrozaworu nie dochodzi co może być tego przyczyna . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekgoly 0 Napisano 6 Maja 2009 Ja miałem problem z przednim napędem ale elektryk założył nowy przekażnik do prądu . prąd przechodzi przez przekażnik włacza i wyłacza przedni napęd Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawelmf 0 Napisano 6 Maja 2009 Ja miałem problem z przednim napędem ale elektryk założył nowy przekażnik do prądu . prąd przechodzi przez przekażnik włacza i wyłacza przedni napędjak wygląda ten przekaźnik i gdzie on jest zamocowany Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekgoly 0 Napisano 6 Maja 2009 przekażnik zobacz na allegro Przekazniki przekaznik 12V 16A 30A Nowe Wawa (numer 621546873) to jest tylko przykład jak wygląda ale jak będziesz miał walnięty to musisz kupić taki jak masz założony. w moim MF są poniżej bespieczników Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawelmf 0 Napisano 6 Maja 2009 przekażnik zobacz na allegro Przekazniki przekaznik 12V 16A 30A Nowe Wawa (numer 621546873) to jest tylko przykład jak wygląda ale jak będziesz miał walnięty to musisz kupić taki jak masz założony. w moim MF są poniżej bespieczników kolego jaki masz traktor bo ja mam mf 6150 i niewiem który to będzie od napęduto jest moje gg odpisz na nie 404774 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawelmf 0 Napisano 6 Maja 2009 potrzebuje schematu w którym miejscu jest przekaźnik od przedniego napędu w mf 6150 z góry dzięki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
urbandaniel 0 Napisano 7 Maja 2009 potrzebuje schematu w którym miejscu jest przekaźnik od przedniego napędu w mf 6150 z góry dzięki w tym statku nie ma przekeznika jest modul sterujacy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawelmf 0 Napisano 7 Maja 2009 potrzebuje schematu w którym miejscu jest przekaźnik od przedniego napędu w mf 6150 z góry dzięki w tym statku nie ma przekeznika jest modul sterujacyjak niema jak są już znalazłem jest ich aż 8 tylko niewiem który jest od napędu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik256 0 Napisano 7 Maja 2009 zroaum że takie funkcje jak napęd, blokada itd. nie przechodza przez żadne przekaźniki tylko wszystko jest podłaczone pod autotronic i on odpowoada za całe sterownie. Masz przyciksk podłączony bezpośrednio pod panel a póżniej jest wyjście z panelu na elektrozawór i nic więcej nie ma po drodze. Wszystkie pozostałe funkje związane z napedem czyli to że trzeba nacisnąć hamulec żeby po odpaleniu wyłączyc napęd też są związane z panelem. nie ma tam dodatkowych przekaźników ani przerzutników. Takie rzeczy sa jedynie przy swiatłach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawelmf 0 Napisano 8 Maja 2009 zroaum że takie funkcje jak napęd, blokada itd. nie przechodza przez żadne przekaźniki tylko wszystko jest podłaczone pod autotronic i on odpowoada za całe sterownie. Masz przyciksk podłączony bezpośrednio pod panel a póżniej jest wyjście z panelu na elektrozawór i nic więcej nie ma po drodze. Wszystkie pozostałe funkje związane z napedem czyli to że trzeba nacisnąć hamulec żeby po odpaleniu wyłączyc napęd też są związane z panelem. nie ma tam dodatkowych przekaźników ani przerzutników. Takie rzeczy sa jedynie przy swiatłach.to co mam zrobić aby m mógł wyłanczać napęd bo szkoda mi opon bo traktor sporo jeździ po drogach asfaltowych nieprzekraczając 15 km/h i szkoda ląki bo trawę na zakrętach wyrywa Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron 0 Napisano 8 Maja 2009 fotka jak jest zrobione obejscie żółw zając na przekaźniku może komuś sie przyda wpodobny sposób mozna zrobic blokade naped itd Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawelmf 0 Napisano 8 Maja 2009 fotka jak jest zrobione obejscie żółw zając na przekaźniku może komuś sie przyda wpodobny sposób mozna zrobic blokade naped itd mógłby mi pan opisać jak to zrobić i jaki przekaźnik zastosować. Był bym bardzo wdzięczny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
audi1986 0 Napisano 10 Maja 2009 mam pytanie dlaczego mi nie swieci kjontrolka od ładowania? miernikiem patrzałem to jest 12,40v,co moze byc r? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron 0 Napisano 10 Maja 2009 mam pytanie dlaczego mi nie swieci kjontrolka od ładowania? miernikiem patrzałem to jest 12,40v,co moze byc r? przy pracującym silniku powinno być 14.5 v [ alternator szczotki lub regulator napięcia Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach