Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Ale nie możliwe, żeby silnik zchodził o 200 obr/min coś się musi tam blokować pewnie już uszczelniacze nie trzymają i olej ucieka.

 

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chciałbym się poradzić bardziej obeznanych w temacie, bo ostatnio zaobserwowałem w swoim mf3115 dziwne moim zdaniem zachowanie się ciągnika przy przełączaniu półbiegu, a wygląda to tak : gdy na luzie bez gazu załącza się półbieg silnik schodzi z obrotów o jakieś 200 obr/min, przy wyższych obrotach silnika jest to mniejszy spadek, ale jest tak cały czas gdy załączony jest półbieg, natomiast gdy wyłączy się półbieg silnik spowrotem wraca do wyjściowych obrotów.

Czy to normalne ? , czy może świadczy to że coś tam ma się ochotę zepsuć ?

Przestudiuj forum i przeczytaj ten post:wandryskowski

 

 

 

Dołączył: 08 Lut 2007

Posty: 5

Skąd: Sierakowice / Pomorze

 

PostWysłany: Nie Lis 1 13:44 GMT 2009 Temat postu: Re: mf 3060

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy! jakby Ktoś - kiedyś musiał kupić siłownik do drzwi swojego MF-a to polecam, po przystępnej cenie (jak na załączonym obrazku) siłownik od Opla Vectry C ! Pasuje bez przeróbek i jest równie mocny.

Pozdrawiam

 

paragon.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja kupiłem taki siłownik od Audi B4 i też jest identyczny jak oryginalny, dałem ok 30zł. Do drugich drzwi kupiłem na złomie idealny bez wycieków za 5zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odnośnie siłowników, tym razem do szyby tylnej - od czego są najtańsze pasujące ( seria 3xxx) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do MIRONA i Wszystkich pozostałych, którzy mają dobre ucho i mogą powiedzieć na podstawie filmików co "w trawie piszczy" tzn. co może w skrzyni tak stukać. Dodam tylko, ze te stuki są wyraźne na wolnych (małych )obrotach. Przy większych - wszystko przechodzi w płynną pracę i jakby nie słychać tego tłuczenia

Pozdrawiam.

link do filmików: www.tymbes.pl/1.AVI

www.tymbes.pl/2.AVI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Według mnie-jest to związane z hydrauliką.Wyłącz napęd pomp,czy będzie zmiana odgłosu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tekmie a co to znaczy "wyłącz napęd pomp" ? Jak to się robi? Ja jestem dość "zielony" Najbardziej to słychać z lewej strony nad tylnym mostem i jakby trochę pod nim! A co gorsze - co słychać na filmiku - w rzeczywistości jest jeszcze mocniejsze!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam takiego ciągnika to i nie wiem jak się włącza-wyłącza pompy.Może odezwie się jakiś użytkownik MF świadomy tego czym dysponuje.Dlaczego sądzę że to hydraulika:ponieważ jak zwolniłem odtwarzanie,to tak jakby było słychać puszczanie zaworu i sądzę że wahanie ciśnienia wywołuje "klepanie" zębatek.I żeby się upewnić że to jest przyczyną,należało by wyłączyć pompę.Ale może się mylę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki na razie. Dodam, że jak (nawet lekko) dodam gazu wszystko się wyrównuje, a to właśnie może potwierdzać Twoją teorię. I jeszcze dodam, że zaraz po uruchomieniu (na zimnym oleju) słychać klepanie mniej. Dzisiaj tylko kilkanaście minut używałem ciągnika, ale po dobrym nagrzaniu - klepanie "przebija" bardzo- przyjemnie gwiżdżącą skrzynię. Ale wszystko chodzi dobrze i nic nie świeci (na szczęście) Piszę i jestem dociekliwy, bo jakby zima przed nami i wolałbym teraz mniej wymienić niż więcej (w przyszłości)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do MIRONA i Wszystkich pozostałych, którzy mają dobre ucho i mogą powiedzieć na podstawie filmików co "w trawie piszczy" tzn. co może w skrzyni tak stukać. Dodam tylko, ze te stuki są wyraźne na wolnych (małych )obrotach. Przy większych - wszystko przechodzi w płynną pracę i jakby nie słychać tego tłuczenia

Pozdrawiam.

link do filmików: www.tymbes.pl/1.AVI

www.tymbes.pl/2.AVI

Z tego co widze to stukanie wystepuje na postoju to skrzynia odpada, pozostaje pompa oleju lub jej naped i jeszcze sprzegło i naped przekaznika, moze odkrec korek wlewu oleju do skrzyni lub pokrywe moze cos zobaczysz lub usłyszysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Wałek WOM się nie kręcił to raczej odpada.Górna część tylnego mostu-czy nie może tam jakiegoś zaworu hydraulicznego który będzie się zachowywał jak "szybkostrzelna wiatrówka".Pozostaje pytanie-dlaczego?Czy to się dzieje nie zależnie od położenia podnośnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich

 

Dzięki za wszystkie sugestie

Będę po kolei sprawdzał i zaglądał. Dodam, że działanie podnośnika i innych funkcji ciągnika nie powoduje wzrostu lub zmniejszenia stuków. Obojetnie, czy sprzgło wciśnięte czy nie - żadnych innych odgłosów (oprócz tych naturalnych). Tylko wzrost obrotów (jak wspominałem) - powoduje płynniejszą pracę skrzyni albo po prostu wzrost obrotów skrzyni powoduje szybsze klepanie, które daje wrażenie , że ono zanika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MF 3085

Rzeczywiście - nagrywałem aparatem miejsca, gdzie moje ucho najbardziej słyszało stuki a mogłem przecież odkręcić przynajmniej korek wlewu. W poniedziałek to zrobię napewno, a jak coś tam podsłuchm to może całą pokrywę odkręcę. Mam teraz trochę wolnego , bo jakimś cudem i "rzutem na taśmę" dokończyłem orki zimowe !!!

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy wymiana koncowek wtryskow w mf255 to wieksza filozofia czy we własnym zakresie mozna zrobic- ew. na co uwazac???

bo olej trzyma stan, moc ma, tylko kopci jak lokomotywa i troche sie zastanawia jak dostanie gaz do oporu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

filozofia to to nie jest jednak wypadało by miec maszynke do ustawienia cisnienia otwarcia wtryskiwacza, polecam tez wymiane podkadek pod wtryskami i przy przewodach odpływowych na nowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nawet oryginalne kupione niedawno wymagaja ustawienia cisnienia????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał Buli - filozofia to żadna, tylko do kogoś trzeba podskoczyć, kto ma przyrząd do sprawdzenia wtrysków, również tych nowych!!! Trwa to kilka minut i nie jeden mechanik "na poczekaniu" i "za piwo" to zrobi Mnie jedynie załamywał zawsze fakt, że aby wymienić te wtryski w mf 255 - to trzeba "pół traktora " rozkopać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!! Mam na oku MF 6140 90 KM 1996r. I dzisiaj jeździłem go obejrzeć i wszystko jest ok po za jednym... Biegi ciężko wchodzą, i chciałbym się dowiedzieć jaka może być tego przyczyna.... Będę wdzięczny za odpowiedź:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zimno jest olej moze byc gesty rozgrzej dobrze skrzynie aby potem niespodzianek nie było. poaztym nie zastanawiałes się nad 42xx napewnbo chcesz rten wynalazek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...