Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie ja też zalałem turdus, dopiero 1 sezon, a zmianę pierwszego oleju dokonuje sie wcześniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam:)

Mam sprawę do obu Panów "paffa" i "Jak22," chodzi mi o to skracanie, bo nie bardzo wiem, mam Władka drugi sezon a strasznie ciężko się kręci, możecie mi opisać dokładnie to skracanie ramienia, i zrobić zdjęcie żebym wiedział co skracać i jak?

Wiele opisywać nie trzeba

Tylko przed wyjęciem tego wspornika, śrubę mocującą go do osi przekładni kierowniczej nie wystarczy tylko poluzować, a trzeba ją całkiem wyjąć.

Do rozpięcia drążka kierowniczego od tego wspornika, przyda się ściągacz do końcówek samochodowych. Jeśli w garażu brak, to młotkiem uderzamy w ucho wspornika, żeby naprężenia materiału zluzowały stożek przegubu drążka.

Lepiej nie uderzać w gwint w celu wybicia, bo raczej nie puści, a tylko gwint sie sklepie.

Tak jak pisałem, dobrze sfazować i można spawać.

Tak to wygląda u mnie, jeszcze przed malowaniem

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f360c37a0ef6fb8.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie można edytować postów...

Jeśli bardzo ciężko "chodzi" kierownica to jeśli tego nie robiłeś, to trzeba nasmarować zwrotnice!!!

Jeśli dawno nie były smarowane, to po smarowaniu różnica w kręceniu jest zauważalna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lżej sie kręci kierownicą po skróceniu ramienia przekładni

Co z tego jak w ogóle przekładnie są tandetne czyli do d....!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale "paffa" u mnie zwrotnice były smarowane i nadal chodzi ciężko, czyli co "wiarus" twoim zdaniem nie ma sensu tego skracać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale "paffa" u mnie zwrotnice były smarowane i nadal chodzi ciężko, czyli co "wiarus" twoim zdaniem nie ma sensu tego skracać ?

Wszystko zależy od stanu kolumny kierowniczej.Jeżeli masz do wymiany,tak jak ja to lepiej wymienić na solidną od C360 .Ja jestem zadowolony z wymiany,choć jest trochę przeróbek w tym spawanie Kolumna jest niżej i lekko chodzi.Opis jest w moich postach. Koszt używanej kolumny ok .500zł.Ja zresztą od początku miałem problem z przekładnią - miała duże luzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to zwrotnica ciężko chodzi to podnieś przodek, żeby się zwrotnice odkleiły i pompuj smar kręcąc kierownicą.Jeśli brak efektu to trzeba wyjąć zwrotnicę ,oczyścić i umyć w ropie. Smarować najlepiej smarem rozrobionym z olejem. Przy okazji można wymienić łożyska oporowe na dole zwrotnicy, jeśli jeszcze są. Ja smaruję zwrotnice co dwa miesiące i nie mam kłopotów. Hej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja przekładnia też miała luz, ale bez problemu da się go wyeliminować.

Wymieniłem ślimaka i ślimacznicę na nowe i teraz nie ma luzu wogóle.

Jak luz jest nie duży można spróbować wyregulować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Demontaż zwrotnic jest prosty, z jednym problemem tj. wybicie tulejek. Trzeba odmontować błotniki ,ramię zwrotnicy,z rowka wyjąć wpust i wybić zwrotnice z głowicy zwrotnicy. Wymiana tulejek to już często zadanie solidnego młota i wybijaka. Jak ktoś ma wyciagacz śrubowy to pestka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nic trudnego, ale jak nie spróbujesz to nie będziesz wiedział. Samo gadanie czy pisanie nic tu nie pomoże. Spróbuję zrobić te fotki z kierowania, ale jak je tu zamieścić to jeszcze nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trudno jest zdemontować zwrotnice? A jak przemyje i oczyszczę to będzie lżej ?

W nawiązaniu do poprzednikow. Wymiana tulejek to nie pestka.Tulejki po wybiciu i założeniu nowych trzeba rozwiercić. Wybijamy najpierw tulejkę od dołu lub od góry ,ale nie obie na raz, ponieważ ułatwi to nam rozwiercanie. Po wybiciu i założeniu nowej tulejki trzeba ją rozwiercić. Stara nie wybita tulejka ułatwi prowadzenie rozwiertaka. Następnie po rozwierceniuwybijamy drugą tulejkę i rozwiercamy prowadząc rozwiertak po poprzednio wymienionej.Rozumiem że nie każdy ma doświadczenia warsztatowe .Jeżeli nie rozumiesz o co chodzi to napisz będę starał wyjaśnić w miarę możliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie rozumiem, nie rozbierałem tego nigdy, a chciałem przemyć i przeczyścić aby lżej się kręciło, a mam władka drugi sezon, proszę o dokładny opis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie nic Ci nie pomoże przemycie i przeczyszczenie, wystarczy tylko nasmarować. A może jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś to zdemontuj ciążarki z przodu ciągnika.

 

Jak nie masz luzu przodu na tulejkach dużego to nie widzę sensu ich wymiany. A gdybyś wymieniał to są stalowe i mosiężne. Wydaje mi się że mosiężne lepsze nie łatwiej rozwiercić potem. Ja np. rozwierciłem ręcznie tą belką z przodu ciągnika co jest pod bakiem. Ja zakładałem te tulejki podgrzewając żeliwo,.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam Władka z 1978 roku, kiedy go kupiłem kręciło się średnio a teraz trzeba mieć dużo siły żeby nawrócić na podwórku, jak już pisałem wcześniej ze dziadek miał Władka z 1985 to gałką kręcił, jak kupiłem ruskiego to smarowałem zwrotnice i jest to samo, ktoś poradził mi że zwrotnice mogą być zapieczone i wystarczy rozebrać i przemyć ropą i przesmarować.Olej w przekładni jest, kiedyś patrzyłem, może trochę mało ale jest. A więc poradźcie mi co można zrobić w tej sytuacji aby lżej się kręciło? Jesteście bardziej doświadczeni w tej sprawach, u mnie ruski pracuje drugi sezon, nie znam się na ruskiej konstrukcji. Pomóżcie !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie powtarzaj w kółko że masz ruskiego drugi sezon bo do jasnej cholery piszesz to w każdym poście już wszyscy dobrze o tym wiemy!!!

Nie można o każdą sprawę pytać się na forum. Czy przeczytałeś kiedyś całą instrukcję do tego traktora? Jeśli nie to właśnie od tego powinieneś zacząć z nim przygodę! To jedna z najlepiej opisanych instrukcji do ciągnika jakie widziałem! Co do układu kierowniczego to jest kiepski nawet bardzo kiepski i nie wiele wymyślisz chyba że założysz na wspomaganie! Zostaje Ci jeszcze przekładka z C360. Jeśli nie to przesmaruj wszystkie punkty tyle Ci pozostaje!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wspomaganie używane to koszt ~700zł na allegro;) z jakiś wózków widłowych to wyciągają;) tzn orbitrol, tłok i pompa;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na forum powinien być dział-zanim zapytasz przeczytaj-a w nim

instrukcja obsługi władka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie nie rozumiem, nie rozbierałem tego nigdy, a chciałem przemyć i przeczyścić aby lżej się kręciło, a mam władka drugi sezon, proszę o dokładny opis

Zwrotnice rozbiera się gdy jest nadmierny luz i trzeba wymienić tulejki lub łożyska.W innym wypadku trzeba podnieś koła i smarując kręcić kolami w lewo i prawo do oporu aż wszędzie powychodzi smar.Czasem trzeba wymienić smarowniczkę.To ma wystarczyć .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...