piootr 0 Napisano 12 Stycznia 2006 kupiłem używanego tura do 330.Sprawdzałem i chodzi świetnie, wywalałem nim już między innymi nadmiar śniegu z obejścia mam pytanie: czy jeśli mam standardowego tura do 330 to czy konieczne jest zakładanie balastu z tyłu?czy 330 z turem idzie na nos?jeśli trzeba balast to czy 300 kg wystarczy? nie potreba obciążać Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 12 Stycznia 2006 ansuzbieram powoli elementy do wspomagania w 330 i mam problem jak dac naped na pompe,na pasek zrobic?a od opla vectry by sie nadała,duze musi ona cisnienie dawać? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 12 Stycznia 2006 zawsze jak jeżdzę moja 360 to w strasznym stesie żyję bo nikt nie zna dnia i godziny kiedy to cholersto sie akleszczy w pizdu to jest tak ze czasem pare dni jździsz i się nic nie zakleszczy a czasem to i parę razy na dzień się zakleszczy.njgożej to jest jak się drzewa wyrywa, bo wtedy musowo się będzie skrzynia zakleszczać co chwiłę w 360.Oj boziu za co mnie skarałaś tym traktorem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 13 Stycznia 2006 zawsze jak jeżdzę moja 360 to w strasznym stesie żyję bo nikt nie zna dnia i godziny kiedy to cholersto sie akleszczy w pizdu to jest tak ze czasem pare dni jździsz i się nic nie zakleszczy a czasem to i parę razy na dzień się zakleszczy.njgożej to jest jak się drzewa wyrywa, bo wtedy musowo się będzie skrzynia zakleszczać co chwiłę w 360.Oj boziu za co mnie skarałaś tym traktorem kup 330 lub mf 255 to ci się nic nie zakleszczy.Nie wiem ile masz haektarów więc nie wiem ile koni potrzebujesz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 13 Stycznia 2006 ansuzbieram powoli elementy do wspomagania w 330 i mam problem jak dac naped na pompe,na pasek zrobic?a od opla vectry by sie nadała,duze musi ona cisnienie dawać?POWIEDZ LEPIEJ GDZIE TANIO KUPIć ORBITROL Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 13 Stycznia 2006 ja to orbitrol kupilem z bizona,przegladalem ogloszenia i znalazlem za 250 zl.nowy wczoraj pytalem kosztuje 700,a danfosa 850 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ansu 0 Napisano 13 Stycznia 2006 Orbitrol Ognibene STZ OR 80 (Cu=80ccm na obrót) http://www.ognibene.com/pdf/Power_Steering-eng.pdfRamię zwrotnicy wymaga skoku siłownika S=20cm wyszło mi:pompa wymagana Qi=Cu*nv/1000 przy kręceniu kierownicą nv=125 obr/min Qi=10l/minobjętość siłownika od L do R Vt=S*pi(D*D-d*d)/4obroty kierownicy skrajne od L do R Nv=Vt/Cu Dla siłownika 4x2x20cm w lewo Nv=2,36 w prawo Nv=3.14 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 13 Stycznia 2006 jak zrobisz wspomahanie to opisz co i jak bo to ciekawa sprawa do poczciwej 330 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ansu 0 Napisano 13 Stycznia 2006 http://www.beukeveld.nl/images/stock/parts/orbitrol.htm Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 13 Stycznia 2006 http://www.beukeveld.nl/images/stock/parts/orbitrol.htmOK ale gdzie podpiąć najlepiej pompę wspomagania. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ansu 0 Napisano 13 Stycznia 2006 Do C330 najprościej zamiast sprężarki tylko trzeba policzyć przełożenie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 13 Stycznia 2006 Do C330 najprościej zamiast sprężarki tylko trzeba policzyć przełożenie Można zrobić bez zakładania oddzielnej pompy do wspomagania , wykorzystując pompe podnośnika Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 13 Stycznia 2006 ja to orbitrol kupilem z bizona,przegladalem ogloszenia i znalazlem za 250 zl.nowy wczoraj pytalem kosztuje 700,a danfosa 850DZIęKI ZA FATYGę VECTORZE - DAREK. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 13 Stycznia 2006 tez myslalem o podpieciu orbitrolu pod hydraulike ,ale czy z turem nie bedzie miala ta pompa za ciezko i mysle ze to za duze cisnienie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 13 Stycznia 2006 tez myslalem o podpieciu orbitrolu pod hydraulike ,ale czy z turem nie bedzie miala ta pompa za ciezko i mysle ze to za duze cisnienie będzi lżej kręcić FORTSCHRITT E281C ma tak rozwiązane olej z pompy płynie na zasilenie orbitrola a z niego powrotem na rozdielacz Kiedyś oglądałem ESCORTA 335 i on ma pompe do podnośnika przy silniku Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ansu 0 Napisano 13 Stycznia 2006 Olej można wykorzystać z hydrauliki ciągnika, gdy zastosujemy regulator przepływu (kosztuje tyle, co pompa) i ma się w rezerwie 10l/min oleju i to czystego oleju o odpowiednich parametrach taki ze skrzyni biegów to raczej kiepski pomysł (znajomy próbował i tylko wydał niepotrzebnie kasę na przewody i regulator). Orbitrol to bardzo precyzyjne urządzenie w przypadku zużycia zanieczyszczenia nie trzyma zera i jeździ się zygzakiem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 14 Stycznia 2006 no tak ,ale jesli mam wykorzystac pompe z bizona to tez musze zamontowac regulator przepływu,bo przeciez w bizonie jest jedna pompa do calej hydrauliki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 14 Stycznia 2006 Olej można wykorzystać z hydrauliki ciągnika, gdy zastosujemy regulator przepływu (kosztuje tyle, co pompa) i ma się w rezerwie 10l/min oleju i to czystego oleju o odpowiednich parametrach taki ze skrzyni biegów to raczej kiepski pomysł (znajomy próbował i tylko wydał niepotrzebnie kasę na przewody i regulator). Orbitrol to bardzo precyzyjne urządzenie w przypadku zużycia zanieczyszczenia nie trzyma zera i jeździ się zygzakiem Mam MF 4270 i wspomaganie jest na tym samym oleju co hydraulika tzn oleju ze skrzyni biegów , nie wiem po co ci regulator przeplywu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ansu 0 Napisano 14 Stycznia 2006 no tak ,ale jesli mam wykorzystac pompe z bizona to tez musze zamontowac regulator przepływu,bo przeciez w bizonie jest jedna pompa do calej hydrauliki Pompy do wspomagania mają wbudowany regulator przepływu LINK Jeśli z tej pompy korzysta tylko wspomaganie to można tak dobrać obroty, że regulator przepływu nie będzie konieczny Tyle oleju potrzebuje orbitrol na minutęQi=Cu*nv/1000 przy kręceniu kierownicą nv=100do150 obr/min Qi=Q*n obroty pompy Objętość geometryczną pompy, jeśli nie ma na tabliczce można w przybliżeniu policzyć po zmierzeniu kół zębatych Q=Pi/4*(D^2-d^2)*bD- średnica główd- średnica stópb- szerokość koła Są też wzory dokładne, ale należy określić moduł i przesunięcie profilu (można to określić po pomiarach) Mam np. pompę od T25 objętość geometryczna 10ccmPrzy 800rpm Qi=10ccm*800*1/min=8000ccm/min=8l/minPrzy 1500rpm Qi=10ccm*1500*1/min=15000ccm/min=15l/min A najprościej to dobrać tak obroty pompy by na wolnych obrotach można było kręcić kierownicą a na dużych olej się nie grzał. Co do oleju ze skrzyni biegów C330 to bym nie ryzykował CZYTAŁ to ktoś http://www.ognibene.com/pdf/Power_Steering-eng.pdf Będę miał do sprzedania nowy orbitrol Ognibene STZ OR 80 Cu=80 Pmax=140bar (około 450zł) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 18 Stycznia 2006 ansuja dzisiaj ogladalem pompe od t 25 i ona chyba ma chyba inny kierunek obrotow niz silnik w c 330,nie ma niej zadnych oznaczen o kierunku polskie pompy maj strzalki a ta nie ma nic Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ansu 0 Napisano 18 Stycznia 2006 ansuja dzisiaj ogladalem pompe od t 25 i ona chyba ma chyba inny kierunek obrotow niz silnik w c 330,nie ma niej zadnych oznaczen o kierunku polskie pompy maj strzalki a ta nie ma nicPolski odpowiednik to PZT-SZ10 LINK masz z obrotami rację, ale można ją zamontować odwrotnie kołem pasowym do tyłu tylko jest problem napęd tylko poprzez sprzęgło nie dające sił poosiowych Proszę autora postu o nauczenie się obsługi Tagów, a w szczególności Nazwa[/url ] (ze spacją, aby nie zadziałało )[/size] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 23 Stycznia 2006 wszystkie emki to szmelc w porownaniu to starych poczciwychtrzydziestek z lat siedemdziesiatych czy osiemdziesiatychniestety mam racje bodzio-kobylanka-zgadzam się zupełnie z tą opinią mam trzydzestkę z końca lat siedemdziesiątych i sprawuje się na medal.póżniejsze wdania są bardziej awaryjne.Zgadam się z przedmówcami co do używania do trzydziestki prasy ale z przeciwagą jak również z tym ż spokojnie sobie radzi z dużą rotacyjną i to na 4-ce} Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 23 Stycznia 2006 330 to traktor, który się urodził z słabymy hamulcami.Ja w swoim robiłem w ubiegłą zimę i po wymianie szczęk(i simerringów bo zalewały mi cału hamulce) traktor hamował dobrze przez jakieś 2 miesiące, poźniej znowy tak jak sprzed remontu (czyt. słabo).Powiem, że szczęki są zdecydowanie za małe, niewiele większe niż mam w swoim skuterku simsonie Witam Ja w swoiej 30-ce zrobiłem remont czyli wymiana szczęk, bembnów i założyłem po dwa simerringi(jest miejsce) a stare z demontażu dodatkowo założyłem na półosie aby rozchlapywały olej. Aby olej siE nie dostawał do bębnów muszą byś dobrze dokręcone nakrętki na półosiach(aby półosie nie miały luzu) z zabezpieczone przed odkręcaniem(często się odkręcają bez wiedzy właściciela). Jeśłi półosie będą miały luz to będzie ciekło. Dodatkowo w cięgna wspawałem kawałki kątowników aby ograniczyć skok spręzyny. Od tamtej pory hamulce są jak brzytwa.pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 23 Stycznia 2006 Złomy to są stare trztdziestki przes to że są o wiele starsze od emek i więcej wyeksplatowane. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Technik rolnik 0 Napisano 23 Stycznia 2006 Ursus C-330M to najlepszy ciągnik jaki został i będzie wyprodukowany. Niezawodny, szybki, polski. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach