Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Ja napęd to czasem młotkiem wyłączam ( walę w dźwignię - na szczęście jeszcze nie pękła) , czasem też do wyłączania pomaga bujanie przód - tył .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak odpalic belarusa 82 sa jakies zabezpieczenia czy cos takiego moze na swiatlach go odpalic albo na jakims biegu POMOCY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak u ciebie ale w moim z 1993 roku dzwignie biegow nalezy ustawic max w lewo i gora lub dol...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stachu pod kabiną z prawej strony musisz zobaczyć taki czujnik z kablami od biegów. Wyciągnij kable i złącz je ze sobą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz, albo zadzwoń do firmy PRONAR w Narwii, przyślą ci katalog i instrukcje, ja tak zrobiłem, instrukcja 26 zł, katalog chyba 90 zł, ale chyba w 2002 roku,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pewien problem z MTZ. Czyściłem wirnik oleju w MTZ bo od nowości nie był czyszczony (6 lat) i chyba przy składaniu chyba przedobrzyłem z dokręcaniem i ukręciła się ta główna ośka, na któej osadzony jest ten cały wirnik. W polu mi się to rozwaliło wszystko, oleju wyleciało sporo. Tą oś zespawałem, bo chciałem chociaż założyć tą zewnętrzną kopułkę i zjechać do domu. Do domu mam z kilometr z pola, ale wskażnik oleju nie pokazywał ciśnienia, a kontrolka świeciła. Jak myślicie, padła pompa, panewki złapało, czy może filtr musi byś w całosci, żeby pokazywało ciśnienie? Bo kontrolka i przewód od zegara jest podłaćzony do obudowy tego filtra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr musi być cały i szczelnie zamknięty ten wirnik, a tobie poszła ta oś-rurka na której kręci sie wirnik?, pompa na pewno nie padła, bo olej pompowała, tylko ciśnienia nie było, bo filtrem olej wracał do michy, a panewy ani inne elementy też od razu sie nie porysowały, nie martw sie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, właśnie ta oś - rurka. Zamiary miałem dobre. bo co sie ktoś zabrał za czyszczenie tego wirnika, to po zdjęciu tej kopuły rezygnował, bo ten bęben nie chciał zejść, ale nikt nie pomyślał, że jest po prostu przykręcony. Ja się z tym troche siłowałem i poszło, ale widocznie razem z rą rurką. No chyba, że przy dokręcaniu poszła, ale to nie ważne. Ważne jest to, że ciśnienia nie ma i tyle. Mam nadzieję, że nic poważnego się nie stało. Stary sie wścieka na mnie, że niby taki mądry jestem, a ukręciłem. Bo ja to mam chyba po nim. On też zawsze wszystko przez siłe i jak czegoś nie urwie, to ukręci. Tylko ciekawe, czy dokupie taką ośkę gdzieś, bo ciągnik mi potrzebny do prasy a jak kontrolka mi nie zgaśnie, to sie nie ruszam nim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie kupisz, to jak masz dobrego tokarza, to ci dorobi, weż tylko to co zostało z tej rurki na wzór i ci zrobi.

 

/edit - Sro Sie 9 0:09:35

A wykręciłeś z korpusu to co zostało z tej rurki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem cały wirnik, bo oprócz ośki - rurki popękana była taka strumiennica na niej, a nie mieli w sprzedaży, a szkoda, bo cały wirnik 1565 a sama rurka 30 zł. No ale najważniejsze, że ciśnienie wróciło:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę powiedzcie mi jak się sprwują silniki MTZ Czy są wytrzymałe ? Ile potrafią spalić w ciężkiej pracy i czy wogóle warto brać ciągnik z takim silnikiem. Chodzi mi o ten 82 KM. Dzięki - Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbychu to zależy, do jakich prac i jakiego sprzętu chcesz go używać. Jak masz średnie gospodarstwo i sprzęt odpowiedni, to MTZ wystarczy. Silniki trwałe, skrzynie też. W tych nowych poodbno są już zsynchronizowane i biegi lepiej wchodzą. Bo na przykład w moim z 2000r praktycznie każdy zgrzytnie. Wiadomo: biełoruskaja maszina - nie gnietjotcja i nie rwiotcja:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To powiedzenie to chyba troche przerobiłes bo mówi sie ze ruska stal czy tam maszyny to "gniotsa nie łamiotsa" co odpowiada materiałom w mtz ze sie zegnie a nie złamie, mam tu na mysli np. sworznie( któe chyba ze zwykłego drutu robili )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik jest wytrzymały ale reszta do d...y.skrzynia biegów po 2-3tys mtg tylko do remontu się nadaje w mtz.w ursusie czy zetorze skrzynia wytrzyma dwa silniki a w mtz dwie skrzynie jeden silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie. Powiem wam szczerze że chodzi mi o ciągnik Farmer który ma właśnie silnik MTZ bo reszta jest carraro i pięknie cyka tylko tak się zastanawiam czy dobrze zrobiłem biorąc z silnikiem MTZ a nie JD ale właśnie ten silnik mi polecono że żywotność będzie podobna spalanie również a części tańsze no i sam ciągnik tańszy o ok. 15 tys zł ziemi mam niedużo bo ok 25ha Ciekawe jak to będzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Damian pocieszyłeś mnie troche bo wiesz jak to jest wyda człowiek pieniądze a później kombinuje czy dobrze wybrał. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do tej stali to chyba jeszcze nic nie prostowałeś od mtz-ta skoro tak mówisz ze sworznie z dutu robili....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przerabiał ktoś silnik w MTZ na 105 kM co trzeba zmnienić i przestawić i ile to kosztuje mam 90 kM i się zastanawiam , a może popuścić na regulatorze ( trochę się boję ) przy 1800 mój idzie 40km/h przy maksymalnych 1980 obr ok. 45 km/h to przy 105 kM szedłby ponad 50 km/h , moment obrotowy jest podobny więc skrzynia chyba by wytrzymala . Jaka by była różnica w spalaniu na mtg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biały, całkiem możliwe, że mi sie pomyliło:) Ostatnio sam to sprawdziłem: jechałem z otwartymi drzwiami na polu z prasą i obok słupa z prądem mnie bujnęło i zahaczyłem drzwiami. Pogięły się konkretnie, ale szyby się nie potłukły, bo wyszły z uszczelkami prawie całe z tych rantów. Drzwi na kowadło i wyprostowałem w miare:P Jak bede miał czas to podszpachluje i prysnę sprajem, żeby miały wygląd jako taki. A jak znajomemu w TL wyleciały szybo-drzwi to musiał 1200zł wydać na nowe. Więc posiadanie MTZ ma swoje plusy i minusy. Do plusów należy własnie koszt części i materiałów eksploatacyjnych. A wracając do szkrzyń: nie wiecie może, co zrobić, zeby biegi lepiej wchodziły? Może jakiś inny olej, bardziej lepki? Szczególnie szybka 9 ciężko wchodzi. praktycznie trzeba sprzęgło na dwa razy wcisać i z wyczuciem ja wrzucać, żeby nie zgrzytnęła, a i to się nie zawsze uda. A jeżdząc na przykład z prasą po polu, na którym w jednym miejscu jest mniej słomy, w drugim więcej to się trzeba troche nawajchować w MTZ. Dobrze, że przynajmniej ten reduktor polne - szosowe jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem MTZa, ale nie narzekam ani na silnik (super oszczędny i skąd tyle energii w nim?), ani na skrzynie, trzeba po prostu umieć nim jeździć- tak jak Jelczem-dwa razy sprzęgło wdepnąć podczas zmiany biegów i żadnego zgrzytu nie ma, a dziewiątka to u mnie wchodziła "bezszelestnie", pozostałe biegi z resztą też, i jeśli ktoś mówi złe słowa o MTZcie, to chyba nie poznał do końca jego duszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...