Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Więc musisz sprawdzić wtryskiwacze, a jak masz możliwość, to ciśnienie sprężania, oraz luzy zaworowe i kąt początku wtrysku, upewnij sie, czy wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mtz na mrozie odpalić jeszcze płynem zalanego to jest wyczyn.jak gorącą wodą przelejesz to jeszcze weźmie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Typową usterką w MTZ są wycieki oleju np. w okolicy kolektora wydechowego, (ale nie z tłumika) spowodowane są tym, że otwory pod śruby mocujące kolektor są wywiercone na wylot tymi otworami i po gwincie olej powoli wycieka i wentylator ładnie pcha go do tyłu w rezultacie mamy ładnie usmarowany silnik i spore ubytki oleju wystarczy wyczyścić otwory i śruby, posmarować specjalnym preparatem uszczelniającym do gwintów ostatecznie silikonem i problem z głowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak świece płomieniowe , akumulatory i rozrusznik dobre to nie widzę problemu , u mnie pierwsze dwie zimy nawet - 25 st bylo dobrze , ostatnio to nawet nie próbuję kręcić poniżej - 10 st . Dodam że rozruch mam 24 V , ale chyba płomieniówka nie działa ( wie ktoś jak to sprawdzić ) , jak kupiłem tego MTZ to od razu zalałem płynem , bo miałem przykre doświadczenia z wodą w C-330 ( na dole bloku porobiły się wżery i woda szła do oleju ) . Najlepiej by było zainstalować grzałkę do płynu , ale nie znam nikogo kto by miał z tym doświadczenie , firmowy podgrzewacz trochę drogi i serwis nawet nie pochwalał , widziałem kiedyś u Ruskich coś podobnego i chyba skutecznego , ale do zainstalowania bym musiał inaczej przeprowadzić przewód od pompy wtryskowej do kolektora ssącego ( silnik turbo ) , a i Ruscy przestali przyjeżdżać z tym towarem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z 30 też sobie poradziłem klej epoksydowy i pilnik i jest git tylko ile to roboty i nerw kosztowało i pieniędzy też ( bo kit zamiast oleju to na silnik nie za bardzo )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a próbował ktoś zakładać swiece płomieniową od mf bo stacyjka to jest to samo tylko kabelek podciągnąć ale niewiem czy da się ja podłączyć do instalacji paliwowej ciągnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy mtz masz mały zbiornik na paliwo do świeci obok niej.a mf jak ma pod instalacje paliwową ciągnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja przy forszaju mam świece płomieniową od MF, podłączoną do instalacji paliwowej silnika, wyjście za pompą zasilającą przed filtrami. Silnik mam zalany płynem, ale dzięki tej świecy niemam problemu z odpalaniem nawet przy mrozach jakie były minionej zimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

minusem świec elektropłomieniowych jest to, że dajesz spalone powietrze(mało tlenu),chociaż ciepłe.najlepsze są podgrzewacze w głowicy tak jak w osobówkach.nie wiem dlaczego nie robią tak w ciągnikach,mtz klepią 30 lat mogliby tę głowice przerobić, a wtedy nie byłoby problemów z rozruchem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swiece żarowe w głowicy mam w T-25 , czubek świecy jest tuż obok wtryskiwacza , tylko rozrusznik słabo kręci więc i tak d...a , a wymieniać rozrusznika mnie się nie chce .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na co zwracac uwage przy zakupie MTZ-ta 82, rocznik 89, podobno w dobrym stanie, i ile grosza mozna za takiego dac ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ogólnie wiadomo, że rusek to maszyna nie do zdarcia, ale jak użytkuje go "normalny" użytkownik i jak trafisz na sprzęt od takiego, to nie będziesz miał problemów, ale uwage musisz zwrócić na układ kierowniczy, szczególnie jeśli nie jest na orbitrolu, bo jak wyjedziesz od gościa z podwórka, to cała szosa będzie twoja, czy silnik bierze olej to nie sprawdzisz na podwórku, a sprzedający prawdy ci nie powie, ale silniki raczej są dobre, ale może się okazać, że do układu chłodzenia dostają się spaliny- po odkręceniu korka chłodnicy, po przygazowaniu zaczyna rosnąc poziom wody w chłodnicy i tak wygląda, jak by się gotowało- wtedy czeka cię wymiana uszczelki pod głowicą i planowanie głowicy, ale to pół biedy, bo może być tak, że blok też musi być splanowany, sprzęgło jest nie do zdarcia, ale przy każdym podczas ruszania z miejsca na wyższym biegu zabuczy- to normalne, skrzynia biegów- jeśli to rusek sprowadzony z DDR, to może nie mieć przekładni żółw-zając, zwróć na to uwagę, musisz też obadać wały napędowe od przedniego napędu, oraz most przedni, podnośnik raczej działa bez zarzutu, ale regulacja siłowa (ta wajcha po prawej obok gazu i dźwigni WOM) nieraz jest rozregulowana, poza tym to rusek to fajna maszyna i nawet jeśli będziesz musiał dać jakiś mały remoncik, to odwdzięczy ci się w pracy- oszczędny i cichutko w kabinie. CENA- mimo wszystko, chociaż byłby złotem obłożony targuj do bólu, myśle że 20-25 tys. to w miare normalna cena, ale to ty płacisz. Miłego kupowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki, wlasnie sie dowiedzialem ze koles spiewa 25 tys za niego, mysle ze cos z tego jeszcze sie urwie, a w jakim jest stanie to sie okaze na miejscu, z tego co wiem pracowal na ok 40 ha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbował ktoś zakładać do MTZ turbo zakładać intercooler . Czy to ma sens

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem w MTZ-ecie82 mimo wyłączonego przedniego napęd chodzi do przodu. Co się stało i jak go wyłączyć!!!??

 

/edit - Nie Lip 16 22:16:48

sprecyzuj z którego miejsca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MAM MTZ 82 TS CIEKNIE MI OLEJ W OKOLICACH SPRENżARKI ALE TO NIE SPRENżARKA

Jest taka ośka koła zębatego (przesuwnego)A 29.01.301 przechodzi na wylot od przodu do tyłu przez sprężarkę pewnie ma luz i oringi też stwardniały na niej i tam najczęściej cieknie a wentylator chłodnicy ładnie to rozdmu(słowo zostało usunięte)e

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...