tatamarty.323a 0 Napisano 14 Sierpnia 2006 Najczęstrzą przyczyną jest właśnie uszczelka pod głowicą, bo nie podobno, żeby cylindrem od dołu. Chyba że pękła gdzieś głowica i poszło w cylinder, ale w MTZ to sie raczej nie zdarza. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcian 0 Napisano 14 Sierpnia 2006 w MTZ-cie podczas jazdy z wodą w ukiładzie chłodzenia lubi korodwać blok i mój kolega miał taką sytuacje ze przekorodowało mu ten blok akurat na dole i woda lała się do oleju. Ale jeśli jeżdzisz na płynie to nie powinno się to stać, po drugie mogło Ci wywalić korek w głowicy (nie ze odrazu pękła) a po trzecie i chyba najbardziej prawdopodobne to właśnie uszczelka pod głowicą, sprawdz czy wali Ci kompresje w chłodnice. Pozdro:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 14 Sierpnia 2006 od nowości ( 2000 ) jeżdzę na płynie petrygo bo miałem doswiadczenia z wżerami od wody w C-330 , korek w glowicy to chyba by szlo bardzo szybko , dziś zrobiłem z 5 mth w orce ( ciężko ) i temperatura i cisnienie bylo normalne , gdy zsiadłem z traktora zauważyłem że wali olej przez odmę ( wcześniej już miałem podejrzenia że przybywa oleju ). Spuściłem plyn ( myśle że poszlo z 5 litrów ) . na uszczelkę wskazuje też że wcześniej się pod nia pocił . Kompresji nie sprawdzałem bo nie miałem płynu , nie chciałem mieszać z wodą , a i wieczór traktor ma tylko 600 mth . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 14 Sierpnia 2006 To na 100% uszczelka pod głowicą, tylko przed zamontowaniem splanuj głowice Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 14 Sierpnia 2006 w mtz nie warto zamykać żaluzji żeby woda czy płyn miał 80-90 stopni wtedy najczęściej idzie uszczelka wiem z własnego doświadczenia i sąsiadów.najlepsza temp pracy dla mtz to 60 stopni Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ansu 0 Napisano 15 Sierpnia 2006 Mam problem ze skrzynią biegów w MTZ jakoś dziwnie pracuje na wstecznym i podczas jazdy do przodu np. z przyczepą po nierównej drodze, (gdy przyczepa szarpie) słychać jakieś chrobotanie przy równym obciążeniu np. jazda po górkę uprawa czy orka niby OK. no i 3/6 stuka jakby tryb miał uszkodzony wyłamany ząb.Chciałbym to naprawić wiem już, co gdzie odkręcić tylko nie wiem jak zorganizować sobie pracę, co z kabiną trzeba zdjąć? w którym miejscu zacząć? Trochę ciężkie to żelastwo jak to zrobić by się durno nie orobić? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcian 0 Napisano 15 Sierpnia 2006 To masz przyjacielu problem jak Ci na wstecznym żęży to Ci sie nakrętka na ataku odkręciła, ja np. zeby wyjąć skrzynie nie zdejmowałem kabiny a co do tego ze to jest Cięzkie to święta prawda duzych j..... mozna od tego dostac (za przeproszeniem). kabinę wystarczy odkręcic z przodu, oprócz poduszek przymocowana jest ona do skrzyni-ten zbiornik na olej hydr. i unieść ją z przodu do góry- to tez nie jest łatwe ale do wykonania, wtedy mozna skrzynie sobie wyciągnąć. Co do tej nakrętki na ataku to ja ją zaspawałem tak zeby mozna ją jeszcze póżniej rozszlifowac i odkręcic. Tyle co mam do powiedzenia. Pozdro serdeczne... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eryko. 0 Napisano 15 Sierpnia 2006 poszedł mi płyn do oleju Gdzie w silniku MTZ oprócz uszczelki pod głowicą się to zdarza Eryko do 20 tys. kupisz dobrego tylko z dobrym mechanikiem ( co znaczy dobry rocznik to nie wino ) dobry rocznik znaczy z tych nowszych 93<94<95<96 rok.a czy MTZ 82 z rocznikow 89,90,91 mają półbiegi??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 15 Sierpnia 2006 za 20 tys. kupisz tylko dobry mechanik , a półbiegi to chyba wyjątek by ich nie było i to dotyczy raczej sprowadzanym z zachodu , chyba że ktoś składał . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcian 0 Napisano 15 Sierpnia 2006 mają ja mam z 88 roku i mam półbiegi, a tak pozatym to ciągniczek nie do zajeżdzenia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubi 0 Napisano 16 Sierpnia 2006 Słuchajcie mam prośbę jakby ktoś z was miał zdjęcia tych Mtz-ów robionych w Białorusi to proszę dajcie link.Nasze Pronary widziałem;słyszałem też że te z Białorusi tańsze i lepsze.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peron 0 Napisano 16 Sierpnia 2006 Panowie, mówicie, że na płynie. A ja na płynie to bym go w zimę nie odpalił. Mój rekord to w silny mróz 10 wiader wody ciepłej zanim zaskoczył. Też macie takie problemy? Mozna jakoś zaradzić na to? Podobno sa jakieś szybkoobrotowe rozruszniki któe daja radę. MTZ musi dostać na samym poczatku kopa, to zapali. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 17 Sierpnia 2006 http://www.belarus.com/tractors.htm /edit - Czw Sie 17 9:30:04http://www.tractors.com.by/mtw/products.htm Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcian 0 Napisano 17 Sierpnia 2006 Ja mam taki rozrusznik (planetarny) i pali bez problemu, podstawa to dobry akumulator, dobra świeca płomieniowa i ten właśnie rozrusznik. Jak go kupowałem kosztował około 500zł, teraz nie wiem ile kosztuje ale słyszałem ze staniały. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 17 Sierpnia 2006 miałem taki rozrusznik fajna sprawa jak są nowe akumulatory Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcian 0 Napisano 17 Sierpnia 2006 Wystarczy tylko jeden akumulator (fakt, podstawa ze musi być nie najgorszy) ja mam ten rozrusznuik na 12V. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 17 Sierpnia 2006 Ja mam taki rozrusznik (planetarny) i pali bez problemu, podstawa to dobry akumulator, dobra świeca płomieniowa i ten właśnie rozrusznik. Jak go kupowałem kosztował około 500zł, teraz nie wiem ile kosztuje ale słyszałem ze staniały. Ja jestem ze wschodu i znajomy MTZ palił przy -30 ma włąśnie planetarny rozrusznik i ładnie kręcił ale co z tego jak pomp[a nie zassała oleju i silnik zatar niezły magik Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 17 Sierpnia 2006 Ostatniej zimy, u nas na wsi pękła rura od wodociągu i wychodziła sobie woda i w nocy jak przyszedł mróz zamarzała, przyjechała ekipa z MPGKIM, kilku fizycznych ze szpadlami, kierownik, itd, oraz koparka, na bazie właśnie MTZ. Tak sie złożyło, że skończyli robote już pod wieczór, o ciemnie i koparke zostawili u sąsiada, stała chyba dwa dni, ale wtedy to przyszedł konkretny mróz, przyjechali po nią o 7 rano, poszedłem zobaczyć jak będą sie męczyć z odpaleniem, bo było -26 st. mrozu, ale jakże wielkie było moje zdziwienie, gdy kierowca koparki wlazł do zaszroniałej kabiny, dotknął kluczyk, zatrzęsło silnikiem i chodził!!!!!!, bez kręcenia"łubudu łubudu łubudu", tylko trachhh!! i już- rozrusznik szybkobieżny, ale na 24V, też taki założyłem sobie do T25, na 12V, oczywiście, zobaczymy jak zimą sobie poradzi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
REYWEN 0 Napisano 18 Sierpnia 2006 Mam takie rozruszniki firmy magneton są czeskiej produkcji cena 400 netto.Posiadam wiele czesci do MTZ,JUMZ,LTZ,T-150K,DT-75 jakby ktos coś potrzebował to prosze pisać.POZDRAWIAM!!!!A Bo bym zapomniał mam także nowe ciagniki mtz(belarus)ceny od 51000 tys. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peron 0 Napisano 18 Sierpnia 2006 A jak to jest z tą swiecą żarową? U mnie to nie widać praktycznie róznicy, ale chyba działa, bo w kabinie się ten żarnik świeci. Ten zbiorniczek nad świecą musi być cały czas zalany ropą? A może założyć płomieniówkę od innego sprzęta? Robiliście coś w tej kwestii? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peron 0 Napisano 18 Sierpnia 2006 Panowie mówicie rozrusznik na 24v. A jak mam instalacje na 12 to trzeba wszystko przerabiać? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 18 Sierpnia 2006 MTZ ma świecę płomieniową nie żarową , żarowe są montowane bezpośrednio obok wtryskiwaczy w głowicy ( mam takowe w T-25 ) . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 18 Sierpnia 2006 instalacji nie trzeba przerabiać wystarczy przełącznik 12/24V jak w szóstce np. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 18 Sierpnia 2006 od kilku lat MTZ ma rozruch 24V , mam taki z 1999r. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 18 Sierpnia 2006 Jak miałem jeszcze MTZ pare lat temu i przyszło mi zimą w wielki mróz gdzieś pojechać, to odpaliłem go za pomocą benzyny, w kolektor ssący, przez taki otworek w którym wkręcona jest śrubka, wsikłem strzykawką benzyne i jak ta dostała sie na świece żarowe, to jak pierdolneło!!!!!!, ale traktor odpalił, no oczywiście gorąca woda i prostownik. /edit - Pią Sie 18 22:25:55Do Perona,że żarnik sie zaświeca, to nie świadczy, że świece są dobre!!!!, sprawdź, czy sie robią ciepłe podczas grzania, jeśli nie to je wymień na nowe, niewielki wydatek. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach