Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

@kserkses: Od kiedy w ciągniku moc ma przełożenie na prędkość?

Jedynie chyba jak byś zwiększył prędkość obrotową silnika to byś uzyskał większą prędkość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moc nie ma , ale nominalne obroty 105kM to 2200 a mojego 1800 , więc wspomniałem też o regulatorze ( w domyśle ) obrotów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co słyszałem to musiał byś wymienic turbine na większą którą to mozna zakupic w Pronarze, koszt takiej turbiny kiedyś oscylował w granicach 1400 zł, acha i nie wiem czy nie musiałbyś jeszcze wymienić sekcji w pompie wtryskowej na większe, ale jak masz 90 koni to chyba turbina większa wystarczy, bo wiem ze w 80-cio konnym trzeba zmienic równierz sekcje. Najlepiej popytaj sie jakiegos dobrego mechanika, albo poprostu zadzwoń do Pronaru w Narwi

 

Pozdrawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A takie pytanko:

 

Duzo strace kupujac MTZ-ta bez polbiegow Gdzie one sie najczesciej przydaja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dużo stracisz, szczególnie podczas transportu sie przydają, bo za duża "przerwa" jest między 8 a 9, podczas jazdy z obciążeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIedobrze, trafia sie mi taki jeden w bardzo dobrym stanie, duza kabina, 4x4, wsio dziala jak nalezy, zadnych zgrzytow w skrzyni, silnik pracuje rowniutko, pieknie ciagnie, no maszynka jak sie patrzy, ale wlasnie jest bez polbiegow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko ze wlasciciel twierdzi ze sie nie da Ze sam juz to planowal i jakis spec mu chyba tak powiedzial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tego to nie wiem, napewno mtz i ma 80km silnik, reszte musialbym zbadac juz na miejscu.

 

A po czym rozroznic jeden od drugiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma pod spodem skrzyni przełącznika od obrotów WOM 540-1000, to jest to skrzynia od 550, a wtedy rzeczywiście nie da sie zamontować półbiegów, a po czym rozpoznać? trudno powiedzieć, brak obciążników z przodu, pełno różnych naklejek w kabinie i na zewnątrz, albo też to jest jakiś składak, bo nie podobno, żeby był silnik 80 KM, 4x4, a nie miał półbiegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tatamarty ma rację, w transporcie półbiegi konieczne. Przyjdzie Ci jechać z przyczepą pod jakąs góreczkę, na ósemce już siódme poty silnik wyciska, przełączasz na dziewiątkę, a tu ciągnik szarpie i zaczyna się zastanawiać, czy nie zgasnąć. Jak masz półbiegi to elegancko redukujesz i heja do przodu, a jak nie, to możesz sprzęgło przypalić. Więc raczej z półbiegami. Masz wtedy więcej kombinacji no i jedną wajchę więcej:) Jak zaczniesz przełączać od niższych do wyższych zaczynajac od wolnych biegów wraz z półówkami, to można usnąć:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w okolicy tez jest taki mtz, 80 KM, przedni napęd ale nie ma półbiegów tzn. reduktora, sprowadzony z byłej NRD, własciciel mówi że starcza mu te 9 biegów ale z własnego doświadczenia wiem (miałem kiedyś mtz-ta) że reduktor jest bardzo przydatny, zawsze lepiej dobierzesz bieg w polu bo masz przecież dwa razy tyle biegów, no i w transporcie też potrzebny (słynne przełączanie z 8 na 9)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem pół biegi są niezbędne by dobrze wykorzystać ciągnik, tylko np. MTZ80/82 Belerus 510E/512E/520/522 to biegi są nie poklei od 4 do 8 i to może niektórych zaskoczyć, że 7na reduktorze jest wolniejsze niż całe 6

1 reduktor-1,9km/h

1-2,5km/h

2 reduktor-3,2km/h

2 -4,3km/h

3 reduktor-5,5km/h

3-7,2km/h

5 reduktor-8km/h

4-8,9km/h

6 reduktor-9,3km/h

5–10,5km/h

7 reduktor 11,5km/ha

6–12,3km/h

8 reduktor-13,6km/h

7-15,2km/h

8-18km/h

9 reduktor-25,2km/h

9-33km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mie ten półbieg nazywa się multiplikator i nie zmniejsza tylko podwyższa prędkość 9 podstawowa 33 km/h a jak przełączę jest 40,8 km/h przy 1800 obr. na minutę w transporcie przełączenie pod obciążeniem na 9 jest jednak nieco kłopotliwe . tak w ogółe ile lat może mieć konstrukcja MTZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przejrzałem forum ale nic na ten temat mam problem z kierowaniem na orbitrolu - ciężko chodzi jakby coś się przytkało . miałem to już kiedyś i samo minęło , ale teraz znowu trzeba strasznie uważać na zakrętach . zbiornik oleju jest wspólny z hydrauliką .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś taki problem z podnośnikiem- objaw- nic nie działa, jak by nie było oleju, okazało sie, że w zbiorniku oleju był paprok jakiś i zatykał dopływ oleju do pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

objaw mógłby pasować , miałem kiedyś w t-25 że podnośnik nie chciał opaść , okazało że przyczyną był kawałek oringa dławiku siłownika ( pewnie dodatkowe ruskie wyposażenie ) . zarówno t-25 jak i mtz raczej nie byl montowany na rynek Polski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do tych półbiegów (inaczej zwanych wzmacniaczem momentu) to ja sobie ni wyobrazam tego ciągnika bez tego urządzenia, co do zmieniania biegu z 8 na 9 to jest swięta prawda ze przełozenie jest za duze a z reduktorem wychodzi to super. Ale chciał bym zwrócic uwage na przydatność tego półbiegu podczas pracy w polu, w czasie orki czy wogóle czegos innego. moim zdaniem jest to bardzo przydatne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, dzieki za wszelkie informacje, chyba bede musial odpuscic ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.jak myslicie tak do 20tys zł kupiłbym dobrego MTZ-ta, w dobrym roczniku???czy jednak trzeba by było troche dołozyc...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poszedł mi płyn do oleju Gdzie w silniku MTZ oprócz uszczelki pod głowicą się to zdarza Eryko do 20 tys. kupisz dobrego tylko z dobrym mechanikiem ( co znaczy dobry rocznik to nie wino )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...