Marek Sz 0 Napisano 11 Sierpnia 2006 @kserkses: Od kiedy w ciągniku moc ma przełożenie na prędkość?Jedynie chyba jak byś zwiększył prędkość obrotową silnika to byś uzyskał większą prędkość. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 11 Sierpnia 2006 moc nie ma , ale nominalne obroty 105kM to 2200 a mojego 1800 , więc wspomniałem też o regulatorze ( w domyśle ) obrotów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcian 0 Napisano 12 Sierpnia 2006 z tego co słyszałem to musiał byś wymienic turbine na większą którą to mozna zakupic w Pronarze, koszt takiej turbiny kiedyś oscylował w granicach 1400 zł, acha i nie wiem czy nie musiałbyś jeszcze wymienić sekcji w pompie wtryskowej na większe, ale jak masz 90 koni to chyba turbina większa wystarczy, bo wiem ze w 80-cio konnym trzeba zmienic równierz sekcje. Najlepiej popytaj sie jakiegos dobrego mechanika, albo poprostu zadzwoń do Pronaru w Narwi Pozdrawiam... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dcnt 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 A takie pytanko: Duzo strace kupujac MTZ-ta bez polbiegow Gdzie one sie najczesciej przydaja Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 zamiast np. 18 będziesz miał 9 biegów , a to trochę mało . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 Dużo stracisz, szczególnie podczas transportu sie przydają, bo za duża "przerwa" jest między 8 a 9, podczas jazdy z obciążeniem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dcnt 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 NIedobrze, trafia sie mi taki jeden w bardzo dobrym stanie, duza kabina, 4x4, wsio dziala jak nalezy, zadnych zgrzytow w skrzyni, silnik pracuje rowniutko, pieknie ciagnie, no maszynka jak sie patrzy, ale wlasnie jest bez polbiegow Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 To sobie założysz, dwa tryby do skrzyni, dźwignia i po robocie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dcnt 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 tylko ze wlasciciel twierdzi ze sie nie da Ze sam juz to planowal i jakis spec mu chyba tak powiedzial Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 Nie jest to czasem wersja MTZ 550, sprowadzony z byłego DDR? one miały takie typy skrzyni biegów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dcnt 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 a tego to nie wiem, napewno mtz i ma 80km silnik, reszte musialbym zbadac juz na miejscu. A po czym rozroznic jeden od drugiego Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 Jeśli nie ma pod spodem skrzyni przełącznika od obrotów WOM 540-1000, to jest to skrzynia od 550, a wtedy rzeczywiście nie da sie zamontować półbiegów, a po czym rozpoznać? trudno powiedzieć, brak obciążników z przodu, pełno różnych naklejek w kabinie i na zewnątrz, albo też to jest jakiś składak, bo nie podobno, żeby był silnik 80 KM, 4x4, a nie miał półbiegów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peron 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 Tatamarty ma rację, w transporcie półbiegi konieczne. Przyjdzie Ci jechać z przyczepą pod jakąs góreczkę, na ósemce już siódme poty silnik wyciska, przełączasz na dziewiątkę, a tu ciągnik szarpie i zaczyna się zastanawiać, czy nie zgasnąć. Jak masz półbiegi to elegancko redukujesz i heja do przodu, a jak nie, to możesz sprzęgło przypalić. Więc raczej z półbiegami. Masz wtedy więcej kombinacji no i jedną wajchę więcej:) Jak zaczniesz przełączać od niższych do wyższych zaczynajac od wolnych biegów wraz z półówkami, to można usnąć:P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zonk 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 u mnie w okolicy tez jest taki mtz, 80 KM, przedni napęd ale nie ma półbiegów tzn. reduktora, sprowadzony z byłej NRD, własciciel mówi że starcza mu te 9 biegów ale z własnego doświadczenia wiem (miałem kiedyś mtz-ta) że reduktor jest bardzo przydatny, zawsze lepiej dobierzesz bieg w polu bo masz przecież dwa razy tyle biegów, no i w transporcie też potrzebny (słynne przełączanie z 8 na 9) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ansu 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 Moim zdaniem pół biegi są niezbędne by dobrze wykorzystać ciągnik, tylko np. MTZ80/82 Belerus 510E/512E/520/522 to biegi są nie poklei od 4 do 8 i to może niektórych zaskoczyć, że 7na reduktorze jest wolniejsze niż całe 6 1 reduktor-1,9km/h1-2,5km/h2 reduktor-3,2km/h2 -4,3km/h3 reduktor-5,5km/h3-7,2km/h5 reduktor-8km/h 4-8,9km/h 6 reduktor-9,3km/h 5–10,5km/h 7 reduktor 11,5km/ha 6–12,3km/h8 reduktor-13,6km/h7-15,2km/h8-18km/h9 reduktor-25,2km/h9-33km/h Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 U mie ten półbieg nazywa się multiplikator i nie zmniejsza tylko podwyższa prędkość 9 podstawowa 33 km/h a jak przełączę jest 40,8 km/h przy 1800 obr. na minutę w transporcie przełączenie pod obciążeniem na 9 jest jednak nieco kłopotliwe . tak w ogółe ile lat może mieć konstrukcja MTZ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 Kolego Dcnt- lepiej poszukaj sobie MTZa z kompletnym wyposażeniem, bo później będziesz sie walił w czoło Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 przejrzałem forum ale nic na ten temat mam problem z kierowaniem na orbitrolu - ciężko chodzi jakby coś się przytkało . miałem to już kiedyś i samo minęło , ale teraz znowu trzeba strasznie uważać na zakrętach . zbiornik oleju jest wspólny z hydrauliką . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 Miałem kiedyś taki problem z podnośnikiem- objaw- nic nie działa, jak by nie było oleju, okazało sie, że w zbiorniku oleju był paprok jakiś i zatykał dopływ oleju do pompy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 objaw mógłby pasować , miałem kiedyś w t-25 że podnośnik nie chciał opaść , okazało że przyczyną był kawałek oringa dławiku siłownika ( pewnie dodatkowe ruskie wyposażenie ) . zarówno t-25 jak i mtz raczej nie byl montowany na rynek Polski. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 "brudek" w dławiku siłownika przy T 25, też kiedyś mi sie to stało, a ten dławik, to dobra rzecz. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcian 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 A co do tych półbiegów (inaczej zwanych wzmacniaczem momentu) to ja sobie ni wyobrazam tego ciągnika bez tego urządzenia, co do zmieniania biegu z 8 na 9 to jest swięta prawda ze przełozenie jest za duze a z reduktorem wychodzi to super. Ale chciał bym zwrócic uwage na przydatność tego półbiegu podczas pracy w polu, w czasie orki czy wogóle czegos innego. moim zdaniem jest to bardzo przydatne. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dcnt 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 OK, dzieki za wszelkie informacje, chyba bede musial odpuscic ... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eryko. 0 Napisano 14 Sierpnia 2006 Witam.jak myslicie tak do 20tys zł kupiłbym dobrego MTZ-ta, w dobrym roczniku???czy jednak trzeba by było troche dołozyc...? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 14 Sierpnia 2006 poszedł mi płyn do oleju Gdzie w silniku MTZ oprócz uszczelki pod głowicą się to zdarza Eryko do 20 tys. kupisz dobrego tylko z dobrym mechanikiem ( co znaczy dobry rocznik to nie wino ) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach