sendar 0 Napisano 3 Lutego 2009 Polecam sklep internetowyhttp://czesci-rolnicze.freezoka.com/ asortyment dodany na stronie mają niewielki ale w rzeczywistości mają wszystko do massey fergussona. Szybko tanio i solidnie.Części Massey Ferguson (MF) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Puniek 0 Napisano 3 Lutego 2009 witam czy ktoś wie jak odblokować biegi na żówiu w massey 3645 Napisz coś wiecej co rozumiesz przez słowo zabolkowały biegi bo chyba niei tak jak to się dzieje w 360 bo to akurat nie jest możliwe w tym ciągniku. Nie możesz zmienić z zółwia na zająca??? Swieca ci się jakies kontrolki na desce rozdzielczej???? U mnie ostatnio tez tak sie stało i nie wiadomo jak to rozwiazac:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal91 0 Napisano 3 Lutego 2009 Witam. Mam problem z podnośnikiem w moim MF 3120 chodzi o to że żeby podnieść go na maksymalną wysokość muszę używać przycisku na błotniku, bo sterowaniem z kabiny nie idzie do końca (za nisko żeby np. obrócić pług) a wszystko na panelu EHR jest ustawione prawidłowo. Co może z tym być nie tak? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik256 0 Napisano 3 Lutego 2009 to napiszcie coś wiecej o co dokładnie wam chodzi bo na podstawie tych kilku słów nic wam nie odpowiem. Opiszcie kiedy nie działa co temu towarzyszy (kontrolki jakie sie palą, jakieś odgłosy) przeprowadzane ostatnio naprawy, wymiany oleju i tym podobne fakty sa dość istotne. Teraz moge jedynie zgadywac w czym problem a powodów moge wymienic kilkanascie. Jak chcesz uzyskac porade na forum to opisz dobrze problem a pózniej oczekuj odpowiedzi bo nikt nie będzie z was tych informacji siła wydobywał. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik256 0 Napisano 3 Lutego 2009 Witam. Mam problem z podnośnikiem w moim MF 3120 chodzi o to że żeby podnieść go na maksymalną wysokość muszę używać przycisku na błotniku, bo sterowaniem z kabiny nie idzie do końca (za nisko żeby np. obrócić pług) a wszystko na panelu EHR jest ustawione prawidłowo. Co może z tym być nie tak? Czy potencjometr od ustawiania wysokości nie chodzi jaoś inaczej nie był uszkodzony wyrwany??? Podnośnik chociaz reaguje na jego ustawienia tzn. jak ustawisz ponecjometr zeby ramiona nie podnosiły sie wysoko i przestawisz włacznik EHR na podnoszenie to czy zatrzyma sie na tym ustawieniu??? Czy po tym jak ramiona bedą juz w tym niskim ustawienu i teraz jak ruszysz tym potencjometrem zeby posnieść wyżej to czy podnośnik zareaguje i ponownie zatrzyma się na danym ustawieniu??? Czy moze zawsze podnosi do tego samego momentu i żadna regulacja nie pomaga???? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
urbandaniel 0 Napisano 3 Lutego 2009 musisz ustawic czujnik wysokosci moj tel 508061026 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal91 0 Napisano 3 Lutego 2009 Odkąd go mam to nic tam nie było grzebane. Jest tak jak piszesz, czyli jak przełącznik ustawię w pozycji podnoszenia to wysokość mogę sobie regulować potencjometrem i chodzi tak jak powinien, ale i tak jak ustawię go na max. to i tak nie podnosi się do końca, tylko muszę przełącznik ustawić w neutralnym położeniu i podnieść na błotniku. możliwe że jest tam jakaś blokada, ale jak rozmawiałem z innymi użytkownikami MF- ów to niczego takiego nie mają Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niklaszewski 0 Napisano 3 Lutego 2009 rafik dokładnie wygląda to tak że przełącza z zająca na żówia i na odwrót ale na żówiu niewchodzi mi żaden bieg kontrolki niepalą sie żadne kilka razy wszedł bieg ale tak jakby nie przełączył napędu bo niechciał ruszyć z góry dzięki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
markant50 0 Napisano 3 Lutego 2009 Czy ktoś orientuje sie ile kosztuje kapitalny remont MF 235 a ile ursusa 2812 czy te ciągniki to to samo bo krążą plotki że do mf części są droższe??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawelmf 0 Napisano 4 Lutego 2009 Panowie zauważyłem że w moim mf-ku 6150 ceci olej z orbitrola moćna coś z tym zrobić Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cesiek 0 Napisano 5 Lutego 2009 Witam. Jak już wczesniej pisałem kupiłem mf 3080 ,skrzynia 1234 AB ,żółw,zając .Jest to skrzynia 30 km/h.Można ją przerobić na 40km/h ,co trzeba dołozyć ,ile to może kosztować ,może ktoś już to robił. Pozycja nr. 8 są dwa rodzaje jak widac 30km i 40km a co powiesz o tym katalogu mysle ze on mówi sam zasiebie są dwa rodzaje tych koszy MF eksportując swoje ciągniki do innych krajów, musiał się dostosować do panujących tam przpisów a mianowicie ograniczenia prędkości, francja 30 km/ha. Aby nie konstruować 2 różnych skrzyń biegów wykonał kosz spinający wałęk sprzęgłowy ze skrynią biegów. Zmiana prędkości max następuje poprzez zmianę ustawienia kół zębatych w tym koszu. Odpinanie kabelka od elektrozaworu daje ten sam efekt co wyłączenie przyciskiem w kabinie.Jeśli ktoś lubi sam coś naprawiać polecam lekturę w postaci katalogu napraw dostępnego na aukcyjnych portalach internetowych. Właśnie tam jest dokłądnie opisane i narysowane jak przyspieszyć ciągnik bez dokupowania części. Wrzuciłbym do postu rysunki ale nie zagłębiałęm się jak to zrobić. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik256 0 Napisano 5 Lutego 2009 cesiek a widziałeś kidys kosz speedshift z zamnienionymi trybami??? Wiem ze jest to mozliwe bo sam u jednego gościa przy wyminiae uszczelnień sprawdziłem czy mozna przełozyc te tryby ale nie chieliśmy tego tak zostawic poniewac wtedy speedshift działałby odwrotnie. Jakims dziwnym trafem nie spotkałem ciągnika w którym speedshift działałby odwrotnie tzn po jego właczeniu ciagnik by zwalniał. Jezeli znasz budowe tego mechanizmu to woesz że tak będzie a to nie jest najlepsze rozwiązanie. Cesiek miałes okazje rozbierac ten kośz i zagladać do skrzyni w jakmis MF czy tylko piszesz to na podstawie tego co widziałś w instrukcji napraw??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cesiek 0 Napisano 5 Lutego 2009 cesiek a widziałeś kidys kosz speedshift z zamnienionymi trybami??? Wiem ze jest to mozliwe bo sam u jednego gościa przy wyminiae uszczelnień sprawdziłem czy mozna przełozyc te tryby ale nie chieliśmy tego tak zostawic poniewac wtedy speedshift działałby odwrotnie. Jakims dziwnym trafem nie spotkałem ciągnika w którym speedshift działałby odwrotnie tzn po jego właczeniu ciagnik by zwalniał. Jezeli znasz budowe tego mechanizmu to woesz że tak będzie a to nie jest najlepsze rozwiązanie. Cesiek miałes okazje rozbierac ten kośz i zagladać do skrzyni w jakmis MF czy tylko piszesz to na podstawie tego co widziałś w instrukcji napraw??? Daj mi swojego @ to podeśle Ci plik pdf Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik256 0 Napisano 5 Lutego 2009 mam instrukcje napraw widziałem to i wiem o co chodzi jak juz ci napisałem nawet przekaładałem te tryby. Ale jak juz napisłaem taka zmiana bedzie miała znaczacy wpływ na funkcjonaoanie skrzyni dlatego w swoim ciagniku tego bym nie zastosował. To jest raczej jedynie dorazny sposób na zmiane predkości chyba niezbyt dobry na dłuzszą mete zwłasza kiedy ciągnik głównie pracuje w polu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek1k3 0 Napisano 5 Lutego 2009 witam mam tak proglem wymieniam w mf 255 tłoki tuleje i pierścienie w jakiej kolejności zakłada się pierścienie na tłok z 5 pierścieniami czy rantem wyciętym do dołu czy do góry może ktoś z państwa wie to proszę o odpowiedz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mc13 0 Napisano 5 Lutego 2009 cesiek a widziałeś kidys kosz speedshift z zamnienionymi trybami??? Wiem ze jest to mozliwe bo sam u jednego gościa przy wyminiae uszczelnień sprawdziłem czy mozna przełozyc te tryby ale nie chieliśmy tego tak zostawic poniewac wtedy speedshift działałby odwrotnie. Jakims dziwnym trafem nie spotkałem ciągnika w którym speedshift działałby odwrotnie tzn po jego właczeniu ciagnik by zwalniał. Jezeli znasz budowe tego mechanizmu to woesz że tak będzie a to nie jest najlepsze rozwiązanie. Cesiek miałes okazje rozbierac ten kośz i zagladać do skrzyni w jakmis MF czy tylko piszesz to na podstawie tego co widziałś w instrukcji napraw??? Daj mi swojego @ to podeśle Ci plik pdf Jeżeli możesz to prześlij ten plik też dla mnie.MCPRISE@INTERIA.PL Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mf3085 0 Napisano 5 Lutego 2009 cesiek a widziałeś kidys kosz speedshift z zamnienionymi trybami??? Wiem ze jest to mozliwe bo sam u jednego gościa przy wyminiae uszczelnień sprawdziłem czy mozna przełozyc te tryby ale nie chieliśmy tego tak zostawic poniewac wtedy speedshift działałby odwrotnie. Jakims dziwnym trafem nie spotkałem ciągnika w którym speedshift działałby odwrotnie tzn po jego właczeniu ciagnik by zwalniał. Jezeli znasz budowe tego mechanizmu to woesz że tak będzie a to nie jest najlepsze rozwiązanie. Cesiek miałes okazje rozbierac ten kośz i zagladać do skrzyni w jakmis MF czy tylko piszesz to na podstawie tego co widziałś w instrukcji napraw??? Daj mi swojego @ to podeśle Ci plik pdf Ja tez bym chciał pokojowy@op.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jan222 0 Napisano 5 Lutego 2009 cesiek a widziałeś kidys kosz speedshift z zamnienionymi trybami??? Wiem ze jest to mozliwe bo sam u jednego gościa przy wyminiae uszczelnień sprawdziłem czy mozna przełozyc te tryby ale nie chieliśmy tego tak zostawic poniewac wtedy speedshift działałby odwrotnie. Jakims dziwnym trafem nie spotkałem ciągnika w którym speedshift działałby odwrotnie tzn po jego właczeniu ciagnik by zwalniał. Jezeli znasz budowe tego mechanizmu to woesz że tak będzie a to nie jest najlepsze rozwiązanie. Cesiek miałes okazje rozbierac ten kośz i zagladać do skrzyni w jakmis MF czy tylko piszesz to na podstawie tego co widziałś w instrukcji napraw??? Daj mi swojego @ to podeśle Ci plik pdf Ja tez bym chciał pokojowy@op.pl Ja widziałem kilka razy na sprzedaż mechanizm speedshift z trybikami odwrotnie! Nawet sam podczas naprawy zastanawiałem się czy nie założyć ich tak aby ciągnik miał prędkość max 30, ponieważ mógłbym w polu lepiej dobierać przełożenia, bo tak to są między biegami spore przeskoki (mam skrzynię bez grupy A/B) jednak mam 2 gospodarstwa oddalone o 10km, więc zostawiłem bez zmian. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron 0 Napisano 5 Lutego 2009 tylko tu była mowa o ciagniku który stadardowo ma skrzynie 30 km/h i pytanie było o mozliwośc zwiększenia tej prędkości przez zastosoawnie przyśpieszacza do 40 ale ze względów konstrukcujnych jest to niemozliwe a dlaczego już chyba wyjaśniłem. BO to nie przyśpieszacz robi ze skrzyni 30 ta skrzynie 40 km/h. Bo jakbys wyjął ze swojego ciągnika przyspieszacz i włożył w to miejsce jeden wałek to miałbyś nadal skrzynie 40 km/h a nie juz 30 km/h. To chyba logiczne zwazywszy na zasade działania przyśpieszacza.witam ; napisz rafik gdzie leży to magiczne przełożenie że ciągnik jeżdzii z predkością 40 km w szkrzyni czy w tylnym moście czy w zwolnicach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron 0 Napisano 5 Lutego 2009 skrzynie w serii 30xx są takie same tryby 1 2 3 4 biegu grupy biegów A B rewersy mają takie same numery katakogowe gdzie leży ta różnica Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cesiek 0 Napisano 5 Lutego 2009 Chciałem przesłać @ ale plik ma 185 MB więc teraz umieszcam go na serwerze, gdy skończę wstawię link, może ktoś coś znajdzie dla siebie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jan222 0 Napisano 5 Lutego 2009 tylko tu była mowa o ciagniku który stadardowo ma skrzynie 30 km/h i pytanie było o mozliwośc zwiększenia tej prędkości przez zastosoawnie przyśpieszacza do 40 ale ze względów konstrukcujnych jest to niemozliwe a dlaczego już chyba wyjaśniłem. BO to nie przyśpieszacz robi ze skrzyni 30 ta skrzynie 40 km/h. Bo jakbys wyjął ze swojego ciągnika przyspieszacz i włożył w to miejsce jeden wałek to miałbyś nadal skrzynie 40 km/h a nie juz 30 km/h. To chyba logiczne zwazywszy na zasade działania przyśpieszacza.witam ; napisz rafik gdzie leży to magiczne przełożenie że ciągnik jeżdzii z predkością 40 km w szkrzyni czy w tylnym moście czy w zwolnicach Rafik256 wybacz, ale się mylisz jeżeli ja ze swojego wyciągnąłbym półbiegi i w to miejsce wstawił wałek (jak radziła mi większość sprzedawców części którzy nie mieli spedshifta a "zwykłą skrzynie" bez półbiegu) to właśnie z mojej skrzyni "40km" zrobiłbym "30km" więc zmiana tych trybików "na odwrót" da mi właśnie skrzynię 30 km ale ze spedshiftem w górę (bo wtedy gdybym uruchomił ten mechanizm i elektrozawór podałby olej ciągnik przyspieszyłby). Ja mam tak, że jak elektrozawór poda olej to ciągnik zwolni (normalnie bez użycia lub w sytuacji gdybyś w ogóle odłączył ten elektrozawór sprężyna ściska tę dużą tarczę która trzyma cały kosz i ciągnik jedzie szybciej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jan222 0 Napisano 5 Lutego 2009 Żeby nie być gołosłownym, oto zdjęcie, które znalazłem w starych emailach od sprzedawcy części. W moim mfie te trybiki są odwrotnie (patrząc tak jak teraz z góry jest najpierw duży później mały). I to nie był ten jedyny przypadek to dało mi do myślenia i zrozumiałem o co tu chodzi. pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek774 0 Napisano 5 Lutego 2009 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek774 0 Napisano 5 Lutego 2009 moje zapytanie czy można jeździć na speedshiwcie jak jest skrzynia 40 km i ile to kosztuje jak to rozsadzi pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach