Gustlik 0 Napisano 17 Marca 2010 Tak aku ma mniej niż 12V najczęściej;) Niby ma mieć teoretycznie 12,6V ale jak się go czymkolwiek obciąży to spada najczęściej poniżej 12V minimum bezpieczne na spoczynku to jest książkowo 11.5V ale jak go obciążysz choćby 50W to mu szarpnie w dół napięcie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 17 Marca 2010 teoretycznie ma miec i jak zmierzysz miernikiem to ma 12,6 bez obciazenia oczywiście Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 17 Marca 2010 Ja nie mam schematu anie tego nie robiłem tylko a tym alternatorze się wtrąciłem. Ogólnie to jak silnik chodzi aku ma być ładowane aby uzupełnić to co przy rozruchu poszło. Ja z kołem robię i pobocznie za ten hamulec WOM mam zamiar się zabrać.Nie mam nic poza instrukcja do tego ciągnika:/ (no ale po polsku za to mam xD) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 17 Marca 2010 tyczyło sie to do rafika bo pytal a teraz twierdzi ze wie bo juz robił to nie raz i ma jeszcze schematy więc napisałem po co pytał wogóle jak wszystko wie a co byś jeszcze potrzebował jak piszesz ze tylko masz instrukcje??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirro 0 Napisano 17 Marca 2010 1.Nie do przyjęcia jest odłączanie akumulatora przy pracującym silniku.2.Alternator ( uszkodzony)na skutek przepięcia może dać prąd większy co powoduje uszkodzenia elektroniki.3. Elektronikę skutecznie dobijają wszelkie aparaty wspomagające rozruch o napięciu wyższym od określonego dla pojazdu takie jak spawarki transformatorowe ,migomaty , nagrzewnice indukcyjne do metalu.4.Jeżeli coś spawasz to rób to poza maszyną , jeśli nie można odepnij wszelkie złącza od steroników komputerów a je same odkręć od masy , jeśli masz wyświetlacz ciekłokrystaliczny na desce rozdzielczej odepnij od niego kostki.5. Zwróć uwagę na czujniki ciągu tam często przełamują się kable i zwiera zasilanie czujnika z masą.Do Gustlika WYWAL TE ŁOŻYSKA - MIAŁEM TO SAMO ONE TYLKO TAK DOBRZE WYGLĄDAJĄ . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 17 Marca 2010 Odpięcie ma sęs i sam to robię ale czy odkręcanie od masy ma sęs to już nie jestem pewien. Spadek napięcia na całej ramie ciągnika na długości sterownika to będzie mniej niż 1V Przy ponad 100A płynących po ramie. Samo spawanie robi dużo zakłóceń elektromagnetycznych;) A na to dobre jest własnie pozostawienie połączenia z masą. A co do wspomagania rozruchu to nie doradzam do niczego co jest mądrzejsze od capka (padły mi 3 przekaźniki w zetorze 7211 przy takim czymś więc przy elektronice to nie ma w ogolę co o tym mówić) oczywiście wyciągniecie kabli z komputerów też ma duży sęs i osobiście raczej bez tego bym nie spawał. Ale z odkręcaniem to przesada. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 17 Marca 2010 A jeszcze ile może kosztować takie łożysko? (MF 3060) tak na oko;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@riuszU 0 Napisano 17 Marca 2010 Witam panowie! Znajomy niedawno kupił MFa 3070 87r. Wszystko działa dobrze oprócz rozdzielacza od podnośnika. A objawy są takie: gdy na podnośniku zawiesi się na przykład grubera i włączy się podnośnik to podniesie go i po wyłączeniu opuści do połowy, im olej w skrzyni jest bardziej rozgrzany tym mniej opuszcza. Elektronika jest ok, bo po odłączeniu kostek od elektromagnesów i uruchomieniu ręcznie podnośnika objawy są takie same więc jest to wina rozdzielacza i tu moje pytanie: czy można w jakiś sposób regenerować ten rozdzielacz, czy może jakiś zawór odcinający jest już zużyty? Proszę o pomoc i z góry dziękuj. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron 0 Napisano 18 Marca 2010 Gustlik kolor kabli jest nastepujacy od dołu czyli żółw zajac kolor siwyprzedni naped żółtydalej niebieski zielony czerwony Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 18 Marca 2010 witam wszystkich DO GUSTLIKA zainteresował mnie; HAMULEC WOM? gdzie to szukać i jak to działa? jeśli mógłbyś napisać Z GÓRY DZIEKI Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majsterpr 0 Napisano 18 Marca 2010 Koledzy pomocy W 3050 niedziała WOM. Gdzie szukać przyczyn? Z góry dzięki za pomoc. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peron 0 Napisano 18 Marca 2010 Witam Pytanie odnośnie 6180:Czujnik od kontrolki zapchania filtra to jest przy tym filtrze wkładzie, czy filtrze puszkowym? Jak popracuje w polu z jakimś sprzętem z hydrauliką, to mi zaczyna po jakimś czasie ta kontrolka migać, czasami się zapala. Jak zmniejsze obroty to gaśnie. Filtry i oleje były wymieniane jakieś 80mth temu. Czyżby sie już zabrudził, czy po prostu czujnik wariuje? Czy przy wymianie filtra puszkowego trzeba spuścić cały olej? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 18 Marca 2010 Witam Pytanie odnośnie 6180:Czujnik od kontrolki zapchania filtra to jest przy tym filtrze wkładzie, czy filtrze puszkowym? Jak popracuje w polu z jakimś sprzętem z hydrauliką, to mi zaczyna po jakimś czasie ta kontrolka migać, czasami się zapala. Jak zmniejsze obroty to gaśnie. Filtry i oleje były wymieniane jakieś 80mth temu. Czyżby sie już zabrudził, czy po prostu czujnik wariuje? Czy przy wymianie filtra puszkowego trzeba spuścić cały olej? do wymiany filtra nie trzeba spuszczać oleju a co do czujnika to ten na wkładzie jest połączony w układ z czujnikeim temperatury i chyba czujnikiem koło duzego filtra, Czujnik temperatury znajduje sie pod kabina z lewej str ciagnika, jak wchodzisz to tam pod podłogą na takiej rurce jest podobny czujnik jak od temperatury płynu tylko ma inna wtyczke i inna zasade działania bo nie działa płynnie tylko przychodzi jakaś granica i załącza i prawdopodobnie przez ten własnie czujnik zaswieca ci kontrolke bo u mnie tak było, załozyłem dokładny czujnik temperatury i wyszlo ze tamten juz załącza przy temp oleju ok 40 stopni a to za wczesnie bo wiadomo ile olej potrafi osiągnąć. Najlepiej jakbyś miał od kogo wziąść takie czujnik i wkręcić na próbe Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bauer70 0 Napisano 19 Marca 2010 Witam Czy przy wymianie uszczelnien przy walku WOM Trzeba pisac prace magisterska czy obejdzie sie bez (czy nie spadnie jakis tryb??) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 19 Marca 2010 nie wystarczy tekst mieszczący sie w smsie a tak poza tym to moze napisz przy czym bo wiesz ferguson nie wyszedł w jednym modelu ktory akurat masz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bauer70 0 Napisano 19 Marca 2010 Jest to MF 8120 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 19 Marca 2010 musisz jeszcze odkręcić pokrywe nad wałkiem zeby było widac tryb bo musisz go przytrzymac jak wyjmiesz wałek bo on jest na nim chyba ze wałek zostawisz i zsuniesz z niego tylko pokrywke i założysz uszczelniacz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arkadi12 0 Napisano 19 Marca 2010 Siema czy posiada ktoś schemat skrzyni i rewersu od MF z serii 61XX. Chodzi mi o to jak to się rozbiera i co jest w środku. Z góry dzięki. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron 0 Napisano 19 Marca 2010 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arkadi12 0 Napisano 20 Marca 2010 Wielkie dzięki @miron! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 20 Marca 2010 do bauer70 co do teho wałka jeszcze http://www.hjallerupmaskinforretning.dk/UserFiles/File/kataloger/Massey%20Ferguson/Traktor/8120.pdf Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majsterpr 0 Napisano 20 Marca 2010 Witam Potrzebuje pomocy w 3050 niedziała WOM. Gdzie szukać przyczyn? Z góry dzięki za pomoc. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron 0 Napisano 20 Marca 2010 masz tu schemat rozmiejszczenia wszystkich elektrozaworów zobacz czy do chodzi prąd do elektrozaworu który cie interesuje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 20 Marca 2010 zacznij od elektromagnesu bo moze nie dochodzi prąd albo on sam sie zawiesił Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KABUL 0 Napisano 20 Marca 2010 Gustlik gdzie zdobyłeś tą instrukcję? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach