Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

mf3085 możesz zamieścić cały schemat instalacji hydraulicznej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli dobrze zrozumiałem pompa (sekcja do wspomagania i elektrozaworów)tłoczy olej przez filtr do orbitrola o ciśnieniu 167 bar następnie olej z orbirola trafia do rozdzielacza pod maską i jest redukowane ciśnienie przez zawór do 17 bar i rozdzielone na elektrozawory a nadmiar przez chłodnicę do skrzyni. Nie wiem w którym momencie olej zasila hamulce i dlaczego nie potrafie ich odpowietrzyc oraz dlaczego przestał działac dynashift. Ciśnienia na orbitrol nie potrafie zmierzyc bo nie mama takiego cisnieniomierza ale przypuszczam że pompa jest już słaba dlatego te problemy ze wspomaganiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znam konkretnie twojego traktora, ale w większości JD jest zawór utrzymujacy ciśnienie w instalacji i rozdzielacz sterowania wydatkiem pompy. Jesli pompa jest zębata, to w miarę zwiekszania obrotów silnika, nawet przy słabej pompie, zwiększa się ciśnienie i wydajnośś pompy. W przypadku pompy tłoczkoej, jest odwrotnie. Zużyta pompa z zawieszającymi się sekcjami, w miare zwiększania obrotów zmniejsza swój wydatek a cisnienie się nie zwiększa.

Aby zapewnić równomierne zasilanie wszystkich odbiorników w ciągniku, stosuje się regulator wydatku, który nie dopuszcza do nadmiernego spadku cisnienia i "zabrania" zasilania elementom, które oprócz tego najbardziej obciążonego, także go potrzebują, czyli np. hamulce, wzmacniacz momentu itp. Jeśli szwankuje regulator wydatku, to np. w momencie włączenia podnośnika może wyłączyć się wzmacniacz momentu. Z tego co napisałeś, wnioskuję, że sekcja sterująca pracuje pod zmniejszonym ciśnieniem w stosunku do roboczego. 160 bar to typowe ciśnienie pracy dla pompy, natomiast wpuszczenie takiego ciśnienia na elektrozawory w krótkim czasie skutkowałoby powodzią w ciągniku.

Prawdopodobnie orbitrol i hamulce korzystają albo z tej samej pompy zasilającej (lub jej sekcji) albo są wspólnie podłączone do sekcji rozdzielacza wydatku i w masz klasyczny niedobór w układzie. Kręcisz kierownicą - szwankują hamulce. Trzymasz hamulec - szwankuje servo. Nie znam schematu twojej instalacji hydraulicznej, więc to tylko gdybanie, ale kilka lat jeżdżę Citroenem z hydro i wielu rzeczy się nauczyłem dzięki temu.

Częstą usterka w MF (niektóych) jest uszkodzenie jednej sekcji pompy hydraulicznej (do podnośnika i hydrauliki potrzebny jest inny wydatek pompy niż do wspomagania, ale pompa jest zblokowana), niestety, pompę wymienia się jako całość. Jeśli u ciebie jest pompa wielosekcyjna, to pewnie nie masz regulatora. Co do odpowietrzenia, to w przypadku sprawnego układu nie powinno być żadnych problemów z jego odpowietrzeniem. Sprawdź stan przewodów od zbiornika do pompy, czy nie zasysa lewego powietrza. Jesli możesz zajrzeć do zbiornika, zobacz, czy olej się nie pieni (oznaka zapowietrzenia - emulsja w zbiorniku) Pompa pracuje cały czas, a sekcja wspomagania zazwyczaj pracuje non-stop, w przeciwieństwie do podnośnika czy kipra. Chyba, że ktoś non-stop zasuwa z ładowaczem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa może tłoczyć olej pod większym ciśnieniem a to zawór maksymalny dba oto zby nie wzroslło ponad 167bar a jest on umeszczony w orbitrolu a to pod maską to nie rozdzielacz (bo te sterują kierunkiem przepływu) a kolejne dwa zawory maksymalne w jednej obudowie 17bar i 5bar połączone w szereg.Zasilanie obiegu chłodnicy wpięte jest pomiędzy nimi i biegnie do ostatniego w tej gałęzi zaworu maksymalnego 1,5bar po drodze zasilając sprzęgło i hamulce ciśnieniem 5 bar. Zasilanie pozostałych odbiorników (elektrozaworów) to gałąź zasadnicza tego obiegu. . Ciśnienie na wspomaganiu mierzymy na przyłączu w deklu pompy jeżeli tu jest marne to lipa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mf3085 możesz zamieścić cały schemat instalacji hydraulicznej

oto schemat, tylko jest na dwóch zdieciach, najlepiej wydrukowac i połączyc oba razem 0b37d0d23ccf754cm.jpg 8021d97825269013m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do mf 3085 u mnie ROZRUSZNIK jest z prawej strony. Czy ty masz też 3115?,mój właśnie jest 6 cylindrowy. A pro po tego litewskiego no cena niesamowita nie wiadomo jaka żywotność i praca?

 

 

ten twój magneton jak się sprawuje ,i czy pasował bez żadnych kombinacji?

 

dzięki

Magneton kreci szybko i mało prądu pobiera, pasował idealnie, a mam go dopiero 3 miesiące, mój mf to 3085 i dlatego ciezko dostac rozrusznik do niego na prawą strone silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mam problem z 2620 przy temp poniżej 5 stopni rano nie do odpalenia.jest po remoncie kapitalnym.Co to może być.I jakustawić prawidłowy początek wtrysku prosze o jakieś wskazówki bo dopiero raczkuje w tym ciągniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mam problem z 2620 przy temp poniżej 5 stopni rano nie do odpalenia.jest po remoncie kapitalnym.Co to może być.I jakustawić prawidłowy początek wtrysku prosze o jakieś wskazówki bo dopiero raczkuje w tym ciągniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem mam MF 3065 z turem i jak jest zimny i na cieplym silniku brakuje mu mocy..... wyczyscilem filtr pow , poprostu nie da sie jechac trzeba jezdzic na terenowych jak sie zagrzeje to podobnie ale np jak zgasze i wlacze to chodzi normalnie, mysle ze to moze byc wina filtr paliwa mam zamair go wymienic i wyczyscic bak co sie moze dziac jeszcze , rozumiem ze tur wazy troche ale nie powino go tak mulic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa owszem ale jeszcze jest ostojnik i pompka zasilająca którą warto wyczyścić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pooglądałem schemat. Ja tu widze dwusekcyjną pompe. Sekcja wyskiego cisnienia zasila orbitrol , sekcja niskiego ciśnienia hanulce i sterowanie (kwestia bezpieczeństwa, hamulce zawsze muszą być, bez wspomagania da się zatrzymać, bez hamulców nie) Ja bym zaczął od sprawdzenia filtrów z pozycji 40 i 27, zwłaszcza, jak coś grzebałeś w instalacji. Przepustowość tych filtrów może być za mała do potrzeb orbitrola. Z regulatora cisnienia 3 sterowane są sprzęgła żółw/zając, napęd 4x4 i wzmacniacz momentu. Tam nie potrzeba wielkiej wydajności, żeby sprzęgło zadziałało. Jeśli tam miałbyś problemy, to serwo musiałoby być całkiem martwe. A hamulce, to całkiem inna bajka. Obstawiam uszkodzony zawór sterujący. Działanie tego zaworu polega na regulacji ciśnienia podawanego z pompy na cylinderki hamulcowe w funkcji siły nacisku na pedał hamulca. Jest to taki regulator cisnienia sterowany pedałem hamulca. Im większy nacisk, tym większe ciśnienie jest podawane na hamulce. Ten zawór jest bardzo delikatny i wrażliwy na zanieczyszczenia. Jeśli się wyrobi, to albo się będzie zacinał i nie pracował do końca (mniejsze ciśnienie na hamulce niż wymagane), albo podawał cały czas ciśnienie na hamulce (luz na tulei tłoczka) i wtedy jeździ się tak, jakby z tyłu była cały czas przyczepa z ładunkiem ( to do kolegi 2-3 posty niżej) Jeśli w układzie jest powietrze, to niestety, jest ono ściśliwe i słup cieczy z powietrzem nie przenosi nacisku na cylinderek. Prawdopodobnie, oprócz odpowietrzenia zaworu, trzeba też odpowietrzyć cylinderki (na schemacie tego nie widać). Z lewej lub prawej strony koło sprzęgła jest tylko odpowietrznik samego zaworu i odpowietrznik hydraulicznego sprzęgła. Muszą być jeszcze śruby odpowietrzające w tylnym moście (tam zazwyczaj nie ma kalamitek, tylko śruby, nawet chyba bez otworów) Jak odpowietrzenie nic nie da, a ciśnienie na pompie jest zgodne z normą, zostaje tylko zawór

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

 

johooo tak prostymi słowami gdzie jest ten zawórsterujący?jak wygląda?

 

dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Jahoo kolega dobrze kombinuje ale są pewne nieścisłości spowodowane dużą poglądowością tego schematu. Pragnę tylko wyjaśnić że pompa dwusekcyjna to zwykły zębaty tandem. Prawa sekcja zasila orbotrol, hamulce ciągnika i pozostałe układy sterowania skrzynią biegów zaś lewa tylko podnośnik i wyjścia zewnętrzne włączając w to hamulce hydrauliczne przyczepy choć sygnał sterujący rozdzielaczem hamulców przyczepy pochodzi ze sterowania hamulcami ciągnika. Co do sterowania samymi hamulcami to raczej nie może być to zawór sterujący ciśnieniem z pompy bo w przypadku wyłączenia silnika nie byłoby czym sterować. Trop z odpowietrznikami jest dobrybo takie są.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sekcje w pompie różnią się wydatkiem. Do hydrauliki zewnętrznej jest większy wydatek, niż do urządzeń wewnętrznych. Wystarczy inna szerokość kół zębatych w sekcjach. To, że pracują synchronicznie, nie znaczy, że muszą być takie same, o jednakowych parametrach.

Co do sterowania hamulcami - to 15 na schemacie to właśnie zawór sterujący. Nie może to być tak sama pompka jak w C360, bo zasilana jest z linii 17bar, więc zwykłe załączenie takiego ciśnienia spowodowałoby stanięcie hamulców "dęba". Musi być regulator ciśnienia. Może ktoś się jeszcze wypowie ze znawców, ja to wszystko wydedukowałem ze schematów ciągnika.

Od hamowania w przypadku braku ciśnienia w układzie jest hamulec ręczny, sterowany ztcmw mechanicznie (gdzieś kilka postów wcześniej były zdjęcia z MF61xx i tam tarczki widze, że zaciskane są mechanicznie dźwignią. Na logikę, musi być zawór sterujący ciśnieniem podawanym na hamulce. W citroenach z hydrauliką też przy zgaszonym silniku nie ma hamulców zasadniczych, tylko mechaniczny ręczny i nikt nie narzeka. I tak nie da się jechać przy zgaszonym silniku, bo nie działa serwo i nie da rady skręcić kołami, więc brak hamulców w tym przypadku, zgodnie logika, nie jest żadnym problemem. Takiego ciagnika nie da się przecież zapalić "z górki" czy na ciąg, w każdym razie producentowi to pewnie nie przyszło do głowy.

 

Przyszło mi też d głowy, że może szwankować zawór bezpieczeństwa ( na schemacie wpięty równolegle do orbitrola, 167bar. Jeśli załącza się przy niższym ciśnieniu, to robi bypass dla serwa kierownicy (na schemacie ideowym ten zawór to 30). Bez sprawdzenia ciśnienia w 2-3 punktach chyba jednak tego nie da rady zdiagnozować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hamulce w MF nie maja wspomagania... Ten zawór jest tylko na zewnętrzne hamulce przyczepy - Na postoju też hamuje kierownica na zgaszonym silniku działa tylko że nie ma wspomagania (w orbitrolu przecież jest pompka) hamulce są poprostu zamiast z zbiorniczka płynem hamulcowym zasilane olejem z układu i to ciśnienie to takie tylko "aby wpłynął olej"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"... Sprawdź stan przewodów od zbiornika do pompy, czy nie zasysa lewego powietrza... (cyt. z jahoo). Poszukaj (wg mnie) tego fałszywego powietrza. Nie znam Twojego ciągnika, wiec nie przyjmuj dosłownie tego cytatu. To fałszywe powietrze może pojawić się w innych miejscach. Ja go znalazłem (na simeringu, który jest na kolanku wewnątrz skrzyni pomiedzy pompą a filtrem zew. oleju) i wszystko działa ale nim go znalazłem - osiwiałem (: A tak na marginesie - cieszę sie bardzo, że poziom tego Forum urasta do poziomu, którgo nie powstydzili by się nawet najlepsi serwisanci Korbanków! Pozdrawiam i dzięki jahoo, mirroo i wszystkich piszących odpowiedzi. Mi akurat 6150 jeździ (: pompa trochę wyje od 1800 obrotów, ale poczekam jak zacznie płakać (:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam gustlik ma racje w moim 6140 są hamulce nawet na postoju czyli działają bez włączonego silnika ,a ręczny jest uruchamiany mechanicznie ,a ten rozdzielacz rozdziela ciśnienie na poszczególne odbiorniki i to wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości poszperałem w necie i faktycznie, znalazłem wersję orbitrola z pompką mechaniczną, wbudowaną, która działa też bez zasilania z głównej pompy. Do tej pory we wszystkich kombajnach i ciągnikach, którymi jeździłem, bez silnika kierownica nie działała, jeśli był orbitrol. Widać, człowiek uczy się całe życie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hamulce odpowietrzyłem. Zacisnołem "franuzem" powrót oleju do skrzyni ale dopiero jak zwiąkrzyłem obroty silnika do ok 1200 i delikatnie zwalniałem pedał hamulca to się udało. Ale wciąż nie działa dynashift wałek itp. Gdy przekręce kluczyk wszystko jest ok świeci kontrolka cisnienia oleju w skrzyni ale gdy nacisnę sprzęgło konrolka ta mignie i zgaśnie a diody dynashiftu mrugają na przemian jednocześnie A,C i B,D. nie ma znaczenia czy ciągnik jest na chodzie czy nie. Czysciłem już chyba wszystkie styki i nic. Zdarzyło mi się już coś takiego zimą przy temp. mocno na minusie ale zostawiłem ciągnik aż się zagrzeje i przeszło. Nie wiem co dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zimie to normalne bo jak olej ma mniej niż 0*C to jest skrzynia wyłączona Aktualnie maż objaw braku ciśnienia 17bar;) Tzn albo faktycznie nie ma tego ciśnienia albo czujnik padł ale jeżeli ci kierownica nie działa to raczej tego cisnienia nie ma;) Wogole to wyjscia hudrauliki zewnętrznej ci działają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wspomaganie działa ciśnienie na czujniku też jest. Podnośnik działa. Próbowałem obejśc czujnik lecz to nie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to kable od czujnika albo sam komputer wali głupa;) ostatnio lutowałem na nowo cały bo podobny objaw był;) Jak zmostkowanie czujnika nie daje rezultaty to komputer a wspomaganie to inna przyczyna niezależna;) Tzn pompa już może będzie do dupy albo zawór bezpieczeństwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kules - wcześniej ( na porzedniej strone) pisałeś, że mrugają ci na przemian AB, CD. Teraz napisałeś , że na przemian AC i BD. Nie odzywałem się wcześniej bo mruganie AB na przemian z CD zdaje się nie być groźne, natomiast mruganie AC z BD - to ja tak miałem , kiedy padł mi komputer i mojego akurat nawet nie dało się naprawić, musiałem kupić nowy. Też wszystkie funkcje z ehr-u działały, wspomaganie też, natomast nie działały półbiegi (Dynashift) nie działał rewers. Chyba Cię nie pocieszyłem i obym się mylił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zmostkuje czujnik i dalej mruga to się znaczy że komputer;) No bo co innego? Komputer nie ma jak inaczej wymyślić chyba że nie ma ciśnienia;) Ja osobiście naprawiałem komputer którego się naprawić nie dało według fachowca;) który to by tylko program chciał wgrać a jak coś innego to o jejku wyrzucić trzeba;) Najlepiej jak byś miał gdzie ten komputer przełożyć;) Jakiś inny traktor z tej serii u znajomego;) wkładasz tam i widzisz co się dzieje;) ps. Mostkowałeś ten czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...