Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Gustlk! jakby fachowiec (elektronik) musiał jechać 3 x po 200 km w jedną stronę na własny koszt po to by naprawiać moduł bo się też upierał, że jeszcze takiego kompa nie było, którego by nie naprawił - to nie znaczy , że dobrego wyrzucić mi kazał. Oczywiście - one są do naprawy ale mruganie AC na przemian z BD nic dobrego Kulesowi ne wróży. To nawet wg książki serwisowej i prostego tłumaczenia brzmi: "nieprawidłowy parametr". Oby nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam pomyliłem się w tamtym poście chodziło o pary AC i BD. Jutro ma przyjechac elektromechanik który naprawia ciągniki zobaczę co powie. Dzwoniłem do serwisu korbanków ale są trochę drodzy 300 za podłączenie do kompa 80 za roboczogodz., 1.4 za km dojazdu. Co z dynashiftem to nie powiedzieli mi a wspomaganie to prawdopodobnie pompa ponieważ ciśnienie może byc ale wydajnośc już słaba. Gdzie można ewentualnie naprawic kompa i jaki koszt, jestem z opolszczyzny okolice Kluczborka. Komp to ten modul z prawej strony pod kabiną? Otwieralem go ale żadnych zmian nie zauważyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale podnosnik idzie z z innej sekcji pompy. Moze masz uszkodzony któryś przewód od czujnika. Nierawidłowy sygnał jest wtedy, gdy komputer dostaje stan nieustalony, nie przerwę i nie zwarcie, tylko cos pomiędzy. Może być zły styk albo ułamany i zaśniedziały w środku przewód. Wystarczyłoby "przedzwonić" omomierzem wiązke od komputera do poszczególnych czujników, pół godziny roboty z prostym miernikiem za 20PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kules! jak jesteś z opolskiego to jesteś uratowany - masz bliziutko serwis korbanków (Śweży) i dobrego elektromechanika (który mieszka koło Nysy) tylko zadzwoń do mnie, bo ... wyjaśnię mój tel. 500 201 086

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście od kiedy widziałem korbanków z spawarka w skrzyni to za nimi jakoś nie przepadam;) Jakoś tacy się mi od wtedy wydaja podobno do byle mechanika który uznaje że młot i brecha to musza być;) No ale wydaje mi się że dla kulesa to jedyny ratunek będzie;) Bo widać że sam już nie wie w co ręce włożyć;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swoja droga ja też miałem przygodę z komputerem;) Sąsiad go wykręcał i potem wyparowały terenowe (zol + zając się razem świeciły) a czasami było ok żle przykręcił jeden czarny kabel co idzie pod obudowę i się chyba masa traciła:P ale to tam nic do rzeczy;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siema wszytskim pisalem wczesniej o mf 3065 co brakowalo mu mocy, wyczyscilem bak pompke zasilajaca i nowy filtr dalem i jest jeszcze gorzej niz bylo wogule nie raguje na gaz mozna jechac tylko na wolnych obrotach ,, pomozcie moze byc przez to ze jest malo oleju w pompie , albo czy moze pompa paliwa cos nie trzyma bo moze z 5 sek po odpaleniu jest ok i zaraz ganie , moze gdzie lapie powietrze , ,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalałeś filtr paliwem? odpowietrzyłeś tą rurkę co idzie do świecy? Hmm cofa ci się na pewno do końca ta dźwignia na pompie co jest od gaszenia traktora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawione serwis wgrał nowe oprogramowanie i działa tylko że teraz po odpaleniu muszę nacisnąc hamulec i wyłączyc przedni napęd oraz mam teraz blokadę prądkości po przekroczeniu 1900 obr zrzuca mi z D na C. Jutro będę dzwonił do nich żeby to wyłączyli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwaga! Kupię szybę do MF 61XX tą małą prawą przednią jak się siedzi na ciągniku, tą przy kominie! Gdyby ktoś coś wiedział proszę pisać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kules to jakby nie blokada predkości , a tylko we wgrywaniu oprogramowania serwisant wstukał kod, ktory sprawia, że ciągnik jedzie tylko 30km/h. Z tego co wiem - musi cały proces wgrywania przejść jeszcze raz i wstukć kod (odpowiedni nr), który spowoduje, że ciągnik pojedzie 40km/ha i nie będzie zrzucać na C Czy zdradzisz na PW ile Cię to kosztowało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... a i jeszcze jedno - niby po co masz wciskać ten hamulec i wyłączać blokadę. Umiał aby ten serwisant wszystko wgrać tak jak nalezy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co spowodowało konieczność wgrania nowego oprogramowania? Przecież to nie fendt gdzie można wejść z pulpitu w tryb serwisowy i namieszać. Te programy to jak BIOS w komputerze. Albo raczej oprogramoanie w PLC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mirro - nie do końca. BIOS jest i tego trudno ruszyć, ale oprogramowanie wgrywają w zależności od wersji itp. Mi tłumaczył serwisant, że najcześciej oprogramowanie ucieka (wysypuje się)przy jakichś nietypowych zjawskach elektrycznych: pytał, czy czasem nie spawałem, jakieś naprawy elektryczne na włączonym silniku itp. Mi akurat posypał się właśnie ten niby BIOS i nie było do czego wgrać oprogramowana i chociaż przelutowywal scalaki na niby dobre - nie umieli sobie z tym dać rady. Nie jestem elektrykiem , więc może sę mylę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze wgrał oprogramowanie starego typu bo w serii 30xx po zapaleniu jest włączony przedni napęd i po wduszeniu hamulca można go wyłączyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mirro;) Pamieci maja to do siebie ze z czasem zapominają;) No i nie lubią wysokich temperatur bo szybciej zapominają;) Pól elektromagnetycznych jakiś wyładowań w instalacji;) Więc z czasem może coś się z nim stać;) Tak samo od siebie chodzi raczej nie powinno ale rożnie to bywa;) Tzn no niby ma to wytrzymać te 30-40 lat;) i powinno być zabezpieczone przed zakłóceniami magnetycznymi i przepięciami i w sumie jest;) Ale różnie się zdarza;) BIOS w komputerze też ma ograniczoną żywotność tylko po prostu mało kto tak długo komputer używa;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm po mojemu przedni powinien być po zapaleniu ciągnika włączony w każdym MF? Tzn w wszystkich które widziałem tak było;) Można to pewno przestawić ale oryginalnie tak chyba wszystkie maja;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry Panowie ale napisałem posta aby zastanowić się dlaczego takie przypadki mają miejce. A raczej aby czytający wyciągnęli wnioski. Jeśli coś trafi szlag ( a może bo w końcu nic nie jest wieczne) to choć sami mu nie pomagajmy bo to kosztuje.

Zakładam że Kules nie robił takich eksperymentów jak:

- spawanie na ciągniku bez odpięcia modułu

- spawanie innej maszyny przypiętej do ciągnika

- rozpalanie ogniska pod maszyną

- odpalał ze spawarki

- nie został trafiony piorunem

Więc może odłączył klemę akumulatora przy pracującym silniku?

A może to wina alternatora?

Myślę że kules powinien na spokojnie zrobić rachunek sumienia może przed czymś nas ustrzeże!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwisant miał problemy z połaczeniem się z modułem. Wyskakiwał jakiś inny kod programu niż powinien, dopiero jak wprowadził kod z nalepki koło bezpieczników to mu się udało chyba za trzecim razem. Nie jest dobrze ale ciągnik przynajmniej jeździ. Ale musze to zmienic. Do CZECZEN sprawdź pompkę zasilającą a dokladniej to zaworki w pompce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.A jak sprawa wygląda z podtrzymaniem pamięci?Bo gdzieś czytałem że mają akumulatorki wewnętrzne które po ok.8 latach użytkowania trzeba wymieniać na nowe.Ale może się mylę?Może to chodziło o co innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm wedle tego co piszą w opisach układu podtrzymania pamięci to one maja czas retencji danych (czas w którym producent tego układu gwarantuje że nic nie zapomni na poziomie 20-100 lat zależy od warunków i układu który był zastosowany;) ps. karta pamięci do aparatu ma około 15 lat w temperaturze 36*C i po tym czasie może maksymalnie 0,001% danych stracić;) Ale niech to trafi np na coś ważnego w programie? A spawanie szkodzi ewidentnie;) i nawet na maszynie stojącej obok;) Bo to z tego co ja wiem chodzi bardziej o ładunki indukujące się na długich kablach;) Tam są niby zabezpieczenia ale cóż;) Moja kamera tez spawania nie lubi;) parę metrów od ktoś zacznie spawać to się łajza wyłączy;) Palenie tego traktora z spawarki np jest idiotycznym pomysłem;) Zresztą jak każdego;) Bo to szkodzi nawet głupiemu C-330;) Może w mniejszym stopniu ale tez mu to na dobre nie wyjdzie;) Na pewno taki komputer nie lubi odłączenia jakiegoś przewodu i powieszenia go w powietrzu;) No ani jakiegoś czarowania z wywaleniem mu kawałka obudowy - po to ma taka gruba aluminiowa puszkę aby go broniła przed zakłóceniami od pioruna który np obok traktora walnął czy tam pana spawacza;)

 

Sam się w pewnym stopniu też zajmuje projektowaniem mikrokomputerów i wiem ze głupie włączenie świetlówki takiego bez obudowy potrafiło np zawiesić jak był blisko;) A jak był dobrze zabezpieczony to można obok spawać i go nie rusza;) Chodź jak by na to nie patrzeć sam od siebie nie powinien się zepsuć;) W opisach starych pamięci nawet nikt nie wspomina jaki czas maja "żyć w nich dane" czyli można zakładać że producent sam tego nie wiedział. Dopiero od jakiś 10 lat powoli zaczynają do tego przywiązywać wagę. Płyty CD też potrafią same z siebie zapominać;) Chodź to tylko mechaniczny nośnik;) Pamieć w takim sterowniku to można sobie wyobrazić jako kupę małych akumulatorków (parę tysięcy) które się bardzo powoli rozładowują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do pioruna to mi trafiło w silosówkę w tym roku i żarówki do wymiany miałem więc wątpię aby taki komputer miał szanse jeszcze coś w ogóle powiedzieć;) Do wyrzucenia by pewno był;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm po mojemu przedni powinien być po zapaleniu ciągnika włączony w każdym MF? Tzn w wszystkich które widziałem tak było;) Można to pewno przestawić ale oryginalnie tak chyba wszystkie maja;)

 

w serii 61xx po zapaleniu napęd trzeba włączyć sobie-ja tak przynajmniej mam i nie tylko u mnie tak jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...